Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Moderator: gatso76
Forum rules
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Hoi,
Een mooie spot voor de 06/24 landing is inderdaad de Beechavenue nadat de officiele Spottersplek verdwenen is. Veel mensen staan bij het hek aan de Aalsmeerderweg, wat een goede oplossing is, alleen dat is voor spottersbegrippen vrij ver weg.
Het is inderdaad zo dat nergens staat dat je er niet mag komen.
Maar in nederland is het nu eenmaal zo dat je niet zomaar een veld, weiland in mag lopen ook al staat er niks gemeld.
Er wordt veel gedoogd, alleen als half Nederland een dagje uit is en massaal daar gaat zitten met stoel en al, waarbij de auto's ook nog eens op de meest onlogische plekken geparkeerd staan waarbij overlast ontstaat, tja dan houdt het gedoogbeleid op en moeten de goede onder de kwade lijden, of te wel dan wordt er vriendelijk verzocht dat een ieder het veld verlaat.
De hekken die staan langs de aalsmeerderweg verdienen geen schoonheidsprijs, heb inderdaad gelezen dat er een nieuw hekwerk komt. Dat kan ook niet anders.
Dat er nog steeds mensen langs de hekken lopen richting de bosrand op de aalsmeerderweg, is niet toegestaan. De hekken staan daar niet voor niets, dat de hekken soms omliggen voor wat voor reden dan ook is geen uitnodiging om er omheen/overheen te lopen en alsnog het veld te betreden.
Hoop dat je vraag hier een beetje mee beantwoord is. Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.
Danledan.
Een mooie spot voor de 06/24 landing is inderdaad de Beechavenue nadat de officiele Spottersplek verdwenen is. Veel mensen staan bij het hek aan de Aalsmeerderweg, wat een goede oplossing is, alleen dat is voor spottersbegrippen vrij ver weg.
Het is inderdaad zo dat nergens staat dat je er niet mag komen.
Maar in nederland is het nu eenmaal zo dat je niet zomaar een veld, weiland in mag lopen ook al staat er niks gemeld.
Er wordt veel gedoogd, alleen als half Nederland een dagje uit is en massaal daar gaat zitten met stoel en al, waarbij de auto's ook nog eens op de meest onlogische plekken geparkeerd staan waarbij overlast ontstaat, tja dan houdt het gedoogbeleid op en moeten de goede onder de kwade lijden, of te wel dan wordt er vriendelijk verzocht dat een ieder het veld verlaat.
De hekken die staan langs de aalsmeerderweg verdienen geen schoonheidsprijs, heb inderdaad gelezen dat er een nieuw hekwerk komt. Dat kan ook niet anders.
Dat er nog steeds mensen langs de hekken lopen richting de bosrand op de aalsmeerderweg, is niet toegestaan. De hekken staan daar niet voor niets, dat de hekken soms omliggen voor wat voor reden dan ook is geen uitnodiging om er omheen/overheen te lopen en alsnog het veld te betreden.
Hoop dat je vraag hier een beetje mee beantwoord is. Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.
Danledan.
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Voor dat warmpjes heb ik geen vuur nodig nuPH-OUD wrote:Mooi! Iemand die lekker warmpjes, dicht bij het vuur zit...
-
- Scramble Rookie
- Posts: 72
- Joined: 09 Jun 2009, 19:52
- Type of spotter: F2, still learning though ...
- Location: SPL-288/5.4
- Contact:
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Thanks Danledan,
Ik ben zelf vrij nieuw in het spotterswereldje en ik durf mezelf nog niet eens een "echte" spotter te noemen. Ik vind fotograferen erg leuk om te doen en ik ben al mijn hele leven gek op vliegtuigen. Pas sinds een paar maanden (sinds ik mezelf een EOS1000D kado gedaan heb) combineer ik de twee. Daarvoor ga ik meestal naar 18R/36L, omdat ik daar nu eenmaal iedere dag langs kom naar mijn werk en terug. Ik ben ook een paar keer naar 06/24 geweest, maar juist door dit soort discussies over wat nu wel en niet mag ben ik daarbij "voorzichtig" geweest en heb ik alleen nog maar langs de aalsmeerderweg geparkeerd. Het gras tussen daar en het kapotte hek leek me geen probleem om nog wat verder plat te trappen, dus dat heb ik inderdaad gedaan. Zoals je al zegt, redelijk ver weg en nauwelijks mooie plaatjes gemaakt, daar. Dus toch voornamelijk weer terug naar 18R.
Anyway, het is voor mij nog een beetje aftasten wat kan en wat niet kan, en wat wat oplevert (plaatjes, dan hè?) en wat niet. Ik begin nu op het punt aan te komen dat ik telkens "meer van hetzelfde" begin te schieten, dus nu wordt het tijd om eens wat andere plaatsen en tijden uit te proberen. Vandaar mijn vraag. (Best een lang stukje geworden, voor een ongevraagde uitleg)
Of eigenlijk werd mijn vraag getriggerd door jouw opmerking dat het duidelijk moge zijn dat je dicht bij het vuur zit. Dat vraagt natuurlijk om een reactie
Die KMAR dame met dat dienstnummer ... nee, laat maar!
Ik ben zelf vrij nieuw in het spotterswereldje en ik durf mezelf nog niet eens een "echte" spotter te noemen. Ik vind fotograferen erg leuk om te doen en ik ben al mijn hele leven gek op vliegtuigen. Pas sinds een paar maanden (sinds ik mezelf een EOS1000D kado gedaan heb) combineer ik de twee. Daarvoor ga ik meestal naar 18R/36L, omdat ik daar nu eenmaal iedere dag langs kom naar mijn werk en terug. Ik ben ook een paar keer naar 06/24 geweest, maar juist door dit soort discussies over wat nu wel en niet mag ben ik daarbij "voorzichtig" geweest en heb ik alleen nog maar langs de aalsmeerderweg geparkeerd. Het gras tussen daar en het kapotte hek leek me geen probleem om nog wat verder plat te trappen, dus dat heb ik inderdaad gedaan. Zoals je al zegt, redelijk ver weg en nauwelijks mooie plaatjes gemaakt, daar. Dus toch voornamelijk weer terug naar 18R.
Anyway, het is voor mij nog een beetje aftasten wat kan en wat niet kan, en wat wat oplevert (plaatjes, dan hè?) en wat niet. Ik begin nu op het punt aan te komen dat ik telkens "meer van hetzelfde" begin te schieten, dus nu wordt het tijd om eens wat andere plaatsen en tijden uit te proberen. Vandaar mijn vraag. (Best een lang stukje geworden, voor een ongevraagde uitleg)
Of eigenlijk werd mijn vraag getriggerd door jouw opmerking dat het duidelijk moge zijn dat je dicht bij het vuur zit. Dat vraagt natuurlijk om een reactie
Die KMAR dame met dat dienstnummer ... nee, laat maar!
If you push the stick forward, the houses get bigger, if you pull the stick back they get smaller.
- T7
- Scramble Master
- Posts: 16053
- Joined: 11 Aug 2004, 15:26
- Type of spotter: S5/SBS
- Location: EHAM/Hoofddorp
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Verkeerd parkeren op de toegangsweg tot daar aan toe, maar het kan nog gekker:
http://www.nu.nl/algemeen/2063637/tilbu ... ussee.html
Is overigens niet op Schiphol, maar meer een idee hoe agressief mensen kunnen zijn..
http://www.nu.nl/algemeen/2063637/tilbu ... ussee.html
Is overigens niet op Schiphol, maar meer een idee hoe agressief mensen kunnen zijn..
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Hoi PH-OUD....
Nieuwe plekken zoeken is altijd een must...... en is ook leuk... helemaal met een nieuwe camera....
In de Scramble guide zijn eigenlijk alle plekken wel aangegeven.....
Hou je gewoon aan de regels..... die zijn een beetje buigbaar en rekbaar..... maar soms houdt het gewoon op.
Hoop dat je iets aan mijn uitleg hebt gehad...
Mocht je nog vragen hebben, aarzel niet maar stel ze.....
Zal proberen er een antwoord op te geven,
Dat geldt voor een ieder hier op het Forum....
Danledan
Nieuwe plekken zoeken is altijd een must...... en is ook leuk... helemaal met een nieuwe camera....
In de Scramble guide zijn eigenlijk alle plekken wel aangegeven.....
Hou je gewoon aan de regels..... die zijn een beetje buigbaar en rekbaar..... maar soms houdt het gewoon op.
Hoop dat je iets aan mijn uitleg hebt gehad...
Mocht je nog vragen hebben, aarzel niet maar stel ze.....
Zal proberen er een antwoord op te geven,
Dat geldt voor een ieder hier op het Forum....
Danledan
- Martinvet.nl
- Scramble Junior
- Posts: 171
- Joined: 06 Nov 2005, 19:37
- Location: AMS
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Het is eerder vermeld hier,.. een goeie tip om te spotten is een vouwfietsje in de auto hebben. (of als je een busje hebt een normale fiets )
Je kan her en der gratis parkeren en je fiets lekker naar een plakje toe waar echt niemand je KAN of MAG wegsturen.
Er staat nergens dat je niet mag stoppen met je fiets hoor, niet bij taxiway Victor, niet bij het fietspad naast de tegelboer bij de kaagbaan, nergens.
gr
Je kan her en der gratis parkeren en je fiets lekker naar een plakje toe waar echt niemand je KAN of MAG wegsturen.
Er staat nergens dat je niet mag stoppen met je fiets hoor, niet bij taxiway Victor, niet bij het fietspad naast de tegelboer bij de kaagbaan, nergens.
gr
- Harry Spotter
- Scramble Senior
- Posts: 425
- Joined: 01 Nov 2003, 08:51
- Contact:
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Dacht het niet!danledan wrote:
In de Scramble guide zijn eigenlijk alle plekken wel aangegeven.....
Danledan
Maar de meeste mensen gaan toch niet buiten de gebaande paden, want gemiddeld wil men een side-on plaatje waar de registratie leesbaar is e.d. Als je een beetje "andere" foto wilt maken, kan je zo'n beetje overal staan rond Schiphol. Zolang je maar weet waar het Schiphol terrein begint en de openbare weg ophoudt. Iets wat sommige (vaak buitenlandse) spotters nog wel eens missen en dan doen alsof ze niet begrijpen wat de functie van een hek is.
Creatief met HTML?
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Er is 1 plekje waar je in principe niet mag komen met de fiets, dat is die bocht in die nieuwe weg bij de Kaagbaan. Die de tegelboer met Schiphol-Rijk verbind zeg maar. Geen idee wat de naam is (NXXX). Maar in die bocht staat een bord 'Verboden voor (brom)fietsers en traktors.' Hierom werden de mensen die in het grasveld ernaast zaten met een fiets, vriendelijk verzocht om weg te gaan. (Ook al kan het niemand kwaad en die grond is van niemand.) Beetje spotters pesten misschien, maar feitelijk had hij gelijk...Martinvet.nl wrote:Je kan her en der gratis parkeren en je fiets lekker naar een plakje toe waar echt niemand je KAN of MAG wegsturen.
Er staat nergens dat je niet mag stoppen met je fiets hoor, niet bij taxiway Victor, niet bij het fietspad naast de tegelboer bij de kaagbaan, nergens.
gr
- Martinvet.nl
- Scramble Junior
- Posts: 171
- Joined: 06 Nov 2005, 19:37
- Location: AMS
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Okay,.. Dan hebben we de benenwagen nog? of mag je daar ook niet heenlopen?
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Die weg die bedoeld wordt, is de beechavenue....... op dat stuk weg mag men niet met de fiets op de openbare weg....
Er staat nergens dat je in de bocht of daar in het gras mag staan, echter.... het blijft grond van iemand.......
Ter info....
Danledan
Er staat nergens dat je in de bocht of daar in het gras mag staan, echter.... het blijft grond van iemand.......
Ter info....
Danledan
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Nja, je mag in ieder geval bij de bushalte staandanledan wrote:Die weg die bedoeld wordt, is de beechavenue....... op dat stuk weg mag men niet met de fiets op de openbare weg....
Er staat nergens dat je in de bocht of daar in het gras mag staan, echter.... het blijft grond van iemand.......
Ter info....
Danledan
- Thijs
- Scramble Master
- Posts: 5085
- Joined: 10 Feb 2003, 13:42
- Subscriber Scramble: Thijs
- Location: West Intercourse Island
- Contact:
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Nog niet hier gezien.
Goede middag,
ik was net even langs de DDA gereden en tot mijn verbazing waren de heren
van de luchthaven bezig het hekwerk te verwijderen aan de platformkant.
Even geinformeerd wat er gaat gebeuren, het blijkt dat het open terrein
wat men al een paar weken had afgezet met extra hekken nu publiekelijk
terrein wordt, deels voor parkeren DDA mensen en op de plaats waar nu nog
de tankinstalatie staat komt een nieuw kantoor gebouw voor Jet
Netherlands.
Binnenkort zullen er wel bouwketen komen te staan maar het blijft voor
iedereen toegankelijk, je kunt nu dus tot aan de taxiway lopen en je staat
aan de voorkant op een steenworpafstand van de bizjets.
Zeker voor de fotograven een uitgelezen kans, moet je wel een trapje
hebben en dan maar hopen dat de heren met die bluawe pakjes niet moeilijk
gaan doen.
Als je al jaren stond te vloeken als bizjets achter elkaar stonden en dus
niet altijd makkelijk te lezen waren gaat er nu een wereld voor je open.
m vr gr
René van Elderen
Assume makes an ASS of U and ME.
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
[quote]Even geinformeerd wat er gaat gebeuren, het blijkt dat het open terrein
wat men al een paar weken had afgezet met extra hekken nu publiekelijk
terrein wordt, [/
wat men al een paar weken had afgezet met extra hekken nu publiekelijk
terrein wordt, [/
Last edited by Senior57 on 02 Sep 2009, 13:13, edited 1 time in total.
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
En dat terwijl de DDA volgens planning nog dit jaar verdwijnt/is weggepest door Schiphol en KLM naar Lelystad...deels voor parkeren DDA mensen
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- Key
- Site Admin
- Posts: 11251
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Off-topic deel hierrr.
@ Aviodromefriend: ehh? Voor zover ik dacht te weten wil de DDA (met KLM als stuwende kracht) graag naar Lelydorp, als onderdeel van HAH.
De verhuizing van DDA kan natuurlijk ook de nodige veranderingen met zich meebrengen in de toekomst. Maar nu eerst deze verbouwing dus...
Hoe zit het met het kennelijke verdwijnen van de Avgas-pomp? De politie, enkele bewoners van Oost en niet te vergeten af en toe een bezoekende mooie zuigerkist hebben deze nodig!
Erik
@ Aviodromefriend: ehh? Voor zover ik dacht te weten wil de DDA (met KLM als stuwende kracht) graag naar Lelydorp, als onderdeel van HAH.
De verhuizing van DDA kan natuurlijk ook de nodige veranderingen met zich meebrengen in de toekomst. Maar nu eerst deze verbouwing dus...
Hoe zit het met het kennelijke verdwijnen van de Avgas-pomp? De politie, enkele bewoners van Oost en niet te vergeten af en toe een bezoekende mooie zuigerkist hebben deze nodig!
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail