TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by B767-300ER »

Hurricane wrote:
lifeliner4 wrote:Maar als alle vluchtjes uitgevoerd konden worden met de vloot van Arke, waarom moest er dan een 757 komen?
Dat kost alleen maar geld?
Of willen ze de vluchturen van de 767 besparen?
:drinking:
Het idee was dat de 757 als 'vaste pendelbus' naar Turkije zou fungeren (en soms een uitstapje naar de Noord-Afrika en omstreken) en zo de 767's vrij te houden voor het langere afstandswerk & charters.

Adios, Hurricane
Plus dat als men de hele zomer de 767's alle 3 volledig zou inzetten, dit ten koste zou gaan van de OnTime Performance. Een 767 als backup achter de hand is in het geval van technische problemen wel eens makkelijk.Ervaringen uit het verleden zijn leermomenten voor de toekomst.
Als er nu iets gebeurd(een 73 TEC) dan hebben ze meteen helemaal niets meer...... :wink:
All times are local times!

Regards, N.
B737-800
Posts: 1
Joined: 12 Aug 2009, 12:19
Type of spotter: B738

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by B737-800 »

Ola,

De C-FLOX staat in Banjul AOG met een slat waar een mooi groot gat inzit dus die moet vervangen worden. Verwacht word dat hij volgende week weer mee doet in het programma van Arkefly. Tot die tijd gebruikt Arkefly een 767 of huurt een ad-hoc 757 in als dat nodig is zoals vorige week 1 van Air Finland.

grtz
ivo de groot

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by ivo de groot »

vraagje:

wat is `n slat ?

grt ivo
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by aviodromefriend »

ivo de groot wrote:vraagje:

wat is `n slat ?

grt ivo
Een vleugelklep. Net zo iets als een flap, maar dan anders. Deze zitten aan de voorrand van de vleugel.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
ivo de groot

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by ivo de groot »

oke dan,maar die slat zit toch ook aan de achterkant van de staart,dat is om te sturen toch ?

groet en bedankt
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3377
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by pjotrtje »

Nope. Een slat is een zgn. lift enhancing device, oftewel dankzij de slat kun je langzamer vliegen zonder uit de lucht te kletteren. Je verlaagt er de stall speed mee omdat je de bolling van de vleugel ermee beinvloedt door ze uit te schuiven of uit te klappen (afhankelijk van het type). Je kunt er niet mee sturen, dat is de elevator/het hoogteroer (en die verandert de stand van het toestal over de dwarsas, m.a.w. de neus gaat omhoog of omlaag)..
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by Hurricane »

pjotrtje wrote:Nope. Een slat is een zgn. lift enhancing device, oftewel dankzij de slat kun je langzamer vliegen zonder uit de lucht te kletteren. Je verlaagt er de stall speed mee omdat je de bolling van de vleugel ermee beinvloedt door ze uit te schuiven of uit te klappen (afhankelijk van het type). Je kunt er niet mee sturen, dat is de elevator/het hoogteroer (en die verandert de stand van het toestal over de dwarsas, m.a.w. de neus gaat omhoog of omlaag)..
Kleine aanvulling;

Een slat beïnvloed de bolling van de vleugel niet (dat doet n flap i.c.m. de oppervlakte vergrooting); hij houd door de venturiwerking (lucht word door n kleine doorgang 'geperst' waardoor de luchtlaag langer in stand blijft en zodat de stall symptomen langer wegblijven.
(het uitklappen gebeurt veelal bij de inboard slats, de outboards schuiven/kantellen)

Adios, Hurricane
Groeten,
Ron
Honur
Posts: 3
Joined: 12 Aug 2009, 16:27

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by Honur »

Mensen Mensen, waarom moet ik dit nou weer lezen,

Even voor jullie info, ik heb een vakantie geboekt naar TR, met Arke, vlieg aanstaande vrijdag om 4:35 vanaf AMS naar Antalya.

Ik ben van mijzelf al een angsthaas als het gaat om vliegen en begin mijn vakantie meestal met een gestreste vlucht.

Omdat ik nooit zo gek ben op charters probeer ik ze zoveel mogelijk te vermeiden maar soms gaat het gewoon niet, net zoals nu.

Dus ik dacht ga even kijken met wat Arke vliegt, ik zag dat ze nieuwe 737's hebben waar ik ook vaker meer gevlogen heb en dat ging altijd prima.
Nu las ik op een website (volgens ij turbilentie.nl ) dat ze ook met 757 naar Antalya vlogen, en dat deze gehuurd waren van skyservices, dus ik zoeken met wat ik vlieg maar nergens iets van info te vinden.

Uiteindelijk door een stoel te reserveren en daar de layout te vergelijken met de seating van de verschillende vliegtuigen van Arke ben ik er achter gekomen dat ik met de C-FLOX van skyservices moet vliegen.

Dus ik google natuurlijk even de C/flox uit 1990 wat mij al kippenvel geeft, en lees ik nog ook even dat deze een probleem heeft met een gat in de slag, op een vliegveld in gambia.

Kan iemand mij geruststellen of zeggen met wat ik nu vlieg, sta bijna op het punt om mijn vakantie te laten vliegen...

Alvast bedankt,

Onur
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by B767-300ER »

Honur wrote:Mensen Mensen, waarom moet ik dit nou weer lezen,

Even voor jullie info, ik heb een vakantie geboekt naar TR, met Arke, vlieg aanstaande vrijdag om 4:35 vanaf AMS naar Antalya.

Ik ben van mijzelf al een angsthaas als het gaat om vliegen en begin mijn vakantie meestal met een gestreste vlucht.

Omdat ik nooit zo gek ben op charters probeer ik ze zoveel mogelijk te vermeiden maar soms gaat het gewoon niet, net zoals nu.

Dus ik dacht ga even kijken met wat Arke vliegt, ik zag dat ze nieuwe 737's hebben waar ik ook vaker meer gevlogen heb en dat ging altijd prima.
Nu las ik op een website (volgens ij turbilentie.nl ) dat ze ook met 757 naar Antalya vlogen, en dat deze gehuurd waren van skyservices, dus ik zoeken met wat ik vlieg maar nergens iets van info te vinden.

Uiteindelijk door een stoel te reserveren en daar de layout te vergelijken met de seating van de verschillende vliegtuigen van Arke ben ik er achter gekomen dat ik met de C-FLOX van skyservices moet vliegen.

Dus ik google natuurlijk even de C/flox uit 1990 wat mij al kippenvel geeft, en lees ik nog ook even dat deze een probleem heeft met een gat in de slag, op een vliegveld in gambia.

Kan iemand mij geruststellen of zeggen met wat ik nu vlieg, sta bijna op het punt om mijn vakantie te laten vliegen...

Alvast bedankt,

Onur
Ten eerste: Overdrijven is ook een vak apart
Ten tweede: als je google-ed, doe het dan wel goed. De C-FLOX komt namelijk niet uit 1990! Deze is uit 1993 en daarbij, al was hij wel uit 1990, leeftijd van een vliegtuig zegt niets, het gaat om het onderhoud van een kist. KLM bijvoorbeeld vliegt bijvoorbeeld nog met kisten die eind jaren 80 (1986) geproduceerd zijn.
Ten derde: je vliegt niet met de Skyservice 757 C-FLOX, maar met een eigen ,maximaal anderhalf jaar oude Boeing 737-800!
Ten vierde: Je vliegt pas om 17.35 uur :wink:
Ten vijfde: Een goede vlucht en vooral een hele plezierige vakantie met ArkeFly toegewenst. :wink:
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
joostvandeelen
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 236
Joined: 10 Feb 2003, 12:13

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by joostvandeelen »

Beste Honur,

Arkefly is een prima maatschappij die vluchten uitvoert met veilige toestellen.
Natuurlijk heeft ieder toestel wel eens pech, of moet er iets vervangen worden door overmacht of het disfunctioneren door bijv. slijtage.

Wat is het precies wat je wil horen? Vliegangst kun je hier niet laten wegnemen doordat wij je vertellen hoe veilig Arkelfly of de luchtvaart uberhaupt is.
Een auto van negentien jaar oud zou ook al geregeld bij een garage gestaan omdat er zo nu en dan onderdelen vervangen moeten worden.
Wellicht moet je je energie steken in daar wat feiten over opzoeken en bedenken welke dingen je op vakantie wilt gaan doen.

Fijne vakantie!

Groet

Joost
User avatar
SkyPlane
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 743
Joined: 03 Jun 2006, 12:33

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by SkyPlane »

B737-800 wrote:Ola,

De C-FLOX staat in Banjul AOG met een slat waar een mooi groot gat inzit dus die moet vervangen worden. Verwacht word dat hij volgende week weer mee doet in het programma van Arkefly. Tot die tijd gebruikt Arkefly een 767 of huurt een ad-hoc 757 in als dat nodig is zoals vorige week 1 van Air Finland.

grtz
Kist staat voorlopig nog niet ingeplanned. Vandaag is er een kist van Air Finland binnengekomen de OHAFJ. En die gaat morgen vliegen.
Honur
Posts: 3
Joined: 12 Aug 2009, 16:27

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by Honur »

Ten eerste: ja je hebt gelijk, het gaat een beetje ver, maar voor iemand met behoorlijk wat vliegangst is het niet echt fijn om te lezen dat het vliegtuig waar mee je zou vliegen of moet vliegen net panne heeft gehad, daarbij gezegd, ik heb deze angst nog maar sinds kort ....heel vreemd want vroeger had ik nergens last van.

Ten tweede: volgens mij vlieg ik wel met de Skyservice 757 C-FLOX, in plaats van wat ik zei dat mijn vlucht op vrijdag om 4:35 gaat bedoel ik eigenlijk, zaterdag om 4:35 (vrijdag nacht op zaterdag ) met het vluchtnummer or 829 (en aan de seat plkanning ziet / zag het er naar uit dat het een b757 is)

15-08-09 Van: NEDERLAND - Amsterdam 04:35
Naar: TURKIJE - Antalya 09:15

maar heb jij info over de vlucht die ik niet heb, want ik kan nergens vinden dat ik om 17:35 vlieg...

anyway bedankt voor de feedback, en ik weet dat vliegtuigen hier in NL goed worden gecontroleerd en tevens heb ik over arke tot nu toe helemaal geen klagen ben altijd prima geholpen.

Groetjes !!!

Onur

Onur[/quote]

Ten eerste: Overdrijven is ook een vak apart
Ten tweede: als je google-ed, doe het dan wel goed. De C-FLOX komt namelijk niet uit 1990! Deze is uit 1993 en daarbij, al was hij wel uit 1990, leeftijd van een vliegtuig zegt niets, het gaat om het onderhoud van een kist. KLM bijvoorbeeld vliegt bijvoorbeeld nog met kisten die eind jaren 80 (1986) geproduceerd zijn.
Ten derde: je vliegt niet met de Skyservice 757 C-FLOX, maar met een eigen ,maximaal anderhalf jaar oude Boeing 737-800!
Ten vierde: Je vliegt pas om 17.35 uur :wink:
Ten vijfde: Een goede vlucht en vooral een hele plezierige vakantie met ArkeFly toegewenst. :wink:[/quote]
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by SPL »

Honur,

er wordt slechts gewoon een antwoord gegeven op de vraag wat er stuk was aan die kist.
Elk toestel heeft wel eens een klein gebrek wat gerepareerd moet worden.
De OR829 vertrekt inderdaad op zaterdags om 04:35 met een 757.
Of dat op jou datum ook met de Skyservice kist wordt, is nog even afwachten.
Of er wordt iets ingehuurd of een eigen 767 van Arkefly wordt gebruikt.

En dat je vliegangst hebt is heel vervelend, maar ik denk niet dat je te zwaar moet tillen aan de informatie op het forum.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by nuckleuz »

Ik vind het nu wel erg ver gaan met dit topic. Er zijn dus al mensen die zich speciaal registreren om Arkefly af te zeiken of om te zeggen dat ze bang zijn om met Arkefly te vliegen.
User avatar
Martinvet.nl
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 171
Joined: 06 Nov 2005, 19:37
Location: AMS

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by Martinvet.nl »

Ja dat vind ik ook idd een beetje onzinnig dit.

Ik heb ook wel is met de PH-BFA gevlogen, die is uit 1989, en heeft vast OOIT wel is een keertje AOG gestaan.... WHOEEEE wat eng.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”