Spottersplekken rond 16-hoven,de veranderingen en toekomst
Moderator: gatso76
Forum rules
-
- Scramble Junior
- Posts: 206
- Joined: 21 Jun 2007, 12:10
Spottersplekken rond 16-hoven,de veranderingen en toekomst
al 62 pagina's 'gedoe' over de situatie(s) op Amsterdam, maar hoe zit het op Rottjeknor-airport, aka 16-hoven, luchthaven Rotterdam, Rotterdam Airport?
Sinds kort heeft de spotters-community een nwe reden tot klagen. (of klagen Rotterdamers gewoon minder goed dan Amsterdammers?
in vogelvlucht gaan we door de de tijd. lees. en huiver want "Vroeger was alles beter….." nou ja, soms toch.
Allereerst is aan bij het platform een hoog hek geplaatst, waar ooit een hekje op ellebooghoogte stond en romantische rozenperkjes achter lagen.
Je kon toentertijd zelfs deels om het gebouw heenlopen, om toestellen te fotograferen ‘van onder de toren’. Ook daar was een laag hek. Heerlijk.
Bij de noordelijke baankop is een op "un momento dado" een (van de 2) complete parkeerplaats verdwenen. Voor wie het niet weet, die was net zo groot als de parkeerplaats die nu nog over is.
Daarna kwamen de rood-witte blokken langs het hele platform en toen de 'vrolijk wuivende vlaggenmasten. Het hoge hek werd vervolgens een meter of wat van het platform af gezet, zodat de luchtmasten binnen het hek vielen i.p.v. ruim erbuiten. Dat helpt ons allemaal niet echt verder in de richting groot geluk.
Toen kwam er een bezoekersterras op de eerste etage aan platformzijde. Hoera, maar de vreugde is van korte duur.
Want sinds kort (datum van deze misdaad?) is niet minder dan 2/3-deel daarvan in beslag genomen door de horeca , meer specifiek: ten behoeve van passagiers. nieuw zitjes, parasols, nieuwe wandelvlonder. Het terras deel is middels twee dikke hekken, waarvan 1 zelfs ondoorzichtig… , nu dus geheel ontoegankelijk voor bezoekers, niet in de laatste plaats de uitzwaaiers. Op een mooie zonnige zondag staan die uitzwaaiers op het resterende deel werkelijk waar: hutje mutje, bovenop elkaar. Voor de kenners, alleen het het zuidelijke derde deel is nog vrij toegankelijk.
Daar word je niet blij van. Eerder DROEF!
Het enige dat al lange tijd constant is op 16hoven, is de lucht van het hemelwaterafvoerkanaal / riool langs het gebouw en langs het platform, want dat meurt al jaaaren op een gruwelijke wijze. Effe schoonspoelen ‘kost duur’, maar minder duur als dan een nieuw kanaal aanleggen, maar dat is waarschijnlijk wel nodig en uitstel geeft de airport wel een absolute B/C-categorie-uitstraling. Beetje Polska op zijn slechts als het ware.
O ja, voor de positivoos onder ons: de stelconplaten achter langs Foxtrot platform worden eindelijk verwijderd. (juli/augustus 09)
Voor de negatievoos: Een trapje, fiets of brommer langs het hek aldaar neerzetten en er op gaan staan wordt nu een onderneming In de categorie kansloos. wat nu: een ladder?
Later wordt alles beter, net als vroeger.
Sinds kort heeft de spotters-community een nwe reden tot klagen. (of klagen Rotterdamers gewoon minder goed dan Amsterdammers?
in vogelvlucht gaan we door de de tijd. lees. en huiver want "Vroeger was alles beter….." nou ja, soms toch.
Allereerst is aan bij het platform een hoog hek geplaatst, waar ooit een hekje op ellebooghoogte stond en romantische rozenperkjes achter lagen.
Je kon toentertijd zelfs deels om het gebouw heenlopen, om toestellen te fotograferen ‘van onder de toren’. Ook daar was een laag hek. Heerlijk.
Bij de noordelijke baankop is een op "un momento dado" een (van de 2) complete parkeerplaats verdwenen. Voor wie het niet weet, die was net zo groot als de parkeerplaats die nu nog over is.
Daarna kwamen de rood-witte blokken langs het hele platform en toen de 'vrolijk wuivende vlaggenmasten. Het hoge hek werd vervolgens een meter of wat van het platform af gezet, zodat de luchtmasten binnen het hek vielen i.p.v. ruim erbuiten. Dat helpt ons allemaal niet echt verder in de richting groot geluk.
Toen kwam er een bezoekersterras op de eerste etage aan platformzijde. Hoera, maar de vreugde is van korte duur.
Want sinds kort (datum van deze misdaad?) is niet minder dan 2/3-deel daarvan in beslag genomen door de horeca , meer specifiek: ten behoeve van passagiers. nieuw zitjes, parasols, nieuwe wandelvlonder. Het terras deel is middels twee dikke hekken, waarvan 1 zelfs ondoorzichtig… , nu dus geheel ontoegankelijk voor bezoekers, niet in de laatste plaats de uitzwaaiers. Op een mooie zonnige zondag staan die uitzwaaiers op het resterende deel werkelijk waar: hutje mutje, bovenop elkaar. Voor de kenners, alleen het het zuidelijke derde deel is nog vrij toegankelijk.
Daar word je niet blij van. Eerder DROEF!
Het enige dat al lange tijd constant is op 16hoven, is de lucht van het hemelwaterafvoerkanaal / riool langs het gebouw en langs het platform, want dat meurt al jaaaren op een gruwelijke wijze. Effe schoonspoelen ‘kost duur’, maar minder duur als dan een nieuw kanaal aanleggen, maar dat is waarschijnlijk wel nodig en uitstel geeft de airport wel een absolute B/C-categorie-uitstraling. Beetje Polska op zijn slechts als het ware.
O ja, voor de positivoos onder ons: de stelconplaten achter langs Foxtrot platform worden eindelijk verwijderd. (juli/augustus 09)
Voor de negatievoos: Een trapje, fiets of brommer langs het hek aldaar neerzetten en er op gaan staan wordt nu een onderneming In de categorie kansloos. wat nu: een ladder?
Later wordt alles beter, net als vroeger.
KPN's Hi-prepaid = beltegoed-jatters.
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22254
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Spottersplekken rond 16-hoven,de veranderingen en toekomst
Yep, dit onderwerp wordt de komende tijd steeds meer "on topic"...
----------------------------------------------------------------------
http://www.Airnieuws.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is per 25 juli 2009 weer bijgewerkt !
----------------------------------------------------------------------
http://www.Airnieuws.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is per 25 juli 2009 weer bijgewerkt !
-
- Scramble Senior
- Posts: 424
- Joined: 20 Feb 2004, 19:55
- Type of spotter: S1(Radio+SBS)
- Location: Rotterdam, NL
- Contact:
Re: Spottersplekken rond 16-hoven,de veranderingen en toekomst
Agfaritsrats wrote:of klagen Rotterdamers gewoon minder goed dan Amsterdammers?
Wat staat ons nog te wachten dan??Stratofreighter wrote:Yep, dit onderwerp wordt de komende tijd steeds meer "on topic"...
Gr.
Marijn
- Key
- Site Admin
- Posts: 11263
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Spottersplekken rond 16-hoven,de veranderingen en toekomst
Groot voordeel dat R'dam voorlopig wel houdt t.o.v. Schiphol is de betrekkelijke eenvoud van het veld. De grootste frustratie op AMS is het missen van een leuke kist omdat deze weer eens een andere baan krijgt dan je dacht, op een min of meer onbereikbaar platform wordt gezet, enz. Wanneer je op RTM weet wanneer iets binnenkomt of weggaat, kun je het eigenlijk niet meer missen. Hoe gaaf dat is merk je pas wanneer het niet meer vanzelfsprekend is.Agfaritsrats wrote:(of klagen Rotterdamers gewoon minder goed dan Amsterdammers?
Daar staat natuurlijk tegenover dat RTM per maand minder movements heeft dan AMS per dag (maar daarvan is een groot deel weer reut, en zo kun je doorgaan ).
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
-
- Scramble Junior
- Posts: 206
- Joined: 21 Jun 2007, 12:10
Re: Spottersplekken rond 16-hoven,de veranderingen en toekomst
ja, 1 baan. feest.
(behalve wanneer de wind onverwacht draait of de toren de keuze aan de crew laat. of wanneer je op de kade staat of in de landing er er komt een heli-tje linea recta binnen bij het jetctr.)
maar bedankt voor de reminder.
- Vroeger waren het er TWEE startbanen op toen nog vliegveld zestienhoven, waarvan één gras. (waar blijft de tijd............)
-stonden de kleine kisten gewoon links op het kleine platform en kon je achter bij de grote hangar (en de taxitrack), nu (uitzetcentrum o.i.d.) ook leuk fotograferen.
en
-de airsidebeveiliging was niet rampzalig, met name voor medewerkers, tankerchauffeurs en aircrew is dat nu een crime.
ps. ik zag dat t kroonduif pandje wordt gesloopt, met gevaar voor asbest vlgs de borden. effe je adem inhouden.
(behalve wanneer de wind onverwacht draait of de toren de keuze aan de crew laat. of wanneer je op de kade staat of in de landing er er komt een heli-tje linea recta binnen bij het jetctr.)
maar bedankt voor de reminder.
- Vroeger waren het er TWEE startbanen op toen nog vliegveld zestienhoven, waarvan één gras. (waar blijft de tijd............)
-stonden de kleine kisten gewoon links op het kleine platform en kon je achter bij de grote hangar (en de taxitrack), nu (uitzetcentrum o.i.d.) ook leuk fotograferen.
en
-de airsidebeveiliging was niet rampzalig, met name voor medewerkers, tankerchauffeurs en aircrew is dat nu een crime.
ps. ik zag dat t kroonduif pandje wordt gesloopt, met gevaar voor asbest vlgs de borden. effe je adem inhouden.
KPN's Hi-prepaid = beltegoed-jatters.
Re: Spottersplekken rond 16-hoven,de veranderingen en toekomst
Is die uitbreiding van het cafe niet gewoon alvast gedaan, omdat spotters binnenkort terecht kunnen bij dat nieuwe pand wat ze willen gaan bouwen?
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22254
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Spottersplekken rond 16-hoven,de veranderingen en toekomst
Als ik het goed heb zou het stationsgebouw in noordwestelijke richting (dus richting Bel-Air/Kroonduif) worden uitgebreid. Of op deze uitbreiding ook een bezoekersterras zal worden aangelegd? Zo ja, dan ga je toch te maken krijgen met sluitingstijden van zo'n terras...hmv wrote:Is die uitbreiding van het cafe niet gewoon alvast gedaan, omdat spotters binnenkort terecht kunnen bij dat nieuwe pand wat ze willen gaan bouwen?
Verder begrijp ik dat het Foxtrot-platform straks min of meer zal worden afgeschermd door nieuwbouw, maar ik kan het mis hebben.
Iemand op dit forum die inzage heeft in de gedetailleerde nabije toekomstplannen van Rotterdam Airport?
------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.Airnieuws.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is per 25 juli 2009 weer bijgewerkt !
- USMC_FD_Dutch
- Scramble Addict
- Posts: 1153
- Joined: 23 Apr 2008, 15:25
- Subscriber Scramble: Yes
- Location: Bergschenhoek
- Contact:
Re: Spottersplekken rond 16-hoven,de veranderingen en toekomst
Sterker nog, we hebben zelfs 3 banen gehad, 33-15, ook gras trouwens.Agfaritsrats wrote:ja, 1 baan. feest.
(behalve wanneer de wind onverwacht draait of de toren de keuze aan de crew laat. of wanneer je op de kade staat of in de landing er er komt een heli-tje linea recta binnen bij het jetctr.)
maar bedankt voor de reminder.
- Vroeger waren het er TWEE startbanen op toen nog vliegveld zestienhoven, waarvan één gras. (waar blijft de tijd............)
-stonden de kleine kisten gewoon links op het kleine platform en kon je achter bij de grote hangar (en de taxitrack), nu (uitzetcentrum o.i.d.) ook leuk fotograferen.
en
-de airsidebeveiliging was niet rampzalig, met name voor medewerkers, tankerchauffeurs en aircrew is dat nu een crime.
ps. ik zag dat t kroonduif pandje wordt gesloopt, met gevaar voor asbest vlgs de borden. effe je adem inhouden.
De baan lag waar ze aan het bouwen zijn, naast de trauma.
Dat waren nog eens tijden....., we worden oud....
grt,
Wouter
Re: Spottersplekken rond 16-hoven,de veranderingen en toekomst
En dan is er nog de replica van het restaurant van voormalig vliegveld Waalhaven. Ik kan uit de beschrijvingen niet halen waar ze dat nu precies bedacht hebben neer te zetten. Weet iemand hier dat?
Zie ook:
Jongeren bouwen replica van 'Waalhaven' op luchthaven
Replica Waalhaven paviljoen op EHRD
Herbert
Zie ook:
Jongeren bouwen replica van 'Waalhaven' op luchthaven
Replica Waalhaven paviljoen op EHRD
Herbert
Enjoy!
- marcel32us
- Scramble Die-Hard
- Posts: 999
- Joined: 10 Feb 2005, 11:50
- Type of spotter: Alles wat vliegt, als er maar een motor aan zit.
- Subscriber Scramble: marcel32us
- Location: Nieuwegein
- Contact:
Re: Spottersplekken rond 16-hoven,de veranderingen en toekomst
En dat alles terwijl het primaire doel van zo'n luchthaven natuurlijk het tevredenhouden van spotters is. De deugnieten....
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22254
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Spottersplekken rond 16-hoven,de veranderingen en toekomst
Dat dan weer niet, maar de mogelijkheden voor "niet-reizigers" worden zo wel minder...marcel32us wrote:En dat alles terwijl het primaire doel van zo'n luchthaven natuurlijk het tevredenhouden van spotters is. De deugnieten....
Re: Spottersplekken rond 16-hoven,de veranderingen en toekomst
Als ik het goed begrepen heb willen ze het gaan bouwen langs de parallel taxi baan 06-24 op het gras tussen het platform en de manege. dus naast het nieuwe uitzet centrum laat maar zeggen.Herbertvh wrote:Ik kan uit de beschrijvingen niet halen waar ze dat nu precies bedacht hebben neer te zetten. Weet iemand hier dat?
Herbert
het blijft een beetje vaag dus ik kan het ook fout hebben....
Groeten, Thimo
- USMC_FD_Dutch
- Scramble Addict
- Posts: 1153
- Joined: 23 Apr 2008, 15:25
- Subscriber Scramble: Yes
- Location: Bergschenhoek
- Contact:
Re: Spottersplekken rond 16-hoven,de veranderingen en toekomst
Chicago wrote:Als ik het goed begrepen heb willen ze het gaan bouwen langs de parallel taxi baan 06-24 op het gras tussen het platform en de manege. dus naast het nieuwe uitzet centrum laat maar zeggen.Herbertvh wrote:Ik kan uit de beschrijvingen niet halen waar ze dat nu precies bedacht hebben neer te zetten. Weet iemand hier dat?
Herbert
het blijft een beetje vaag dus ik kan het ook fout hebben....
Groeten, Thimo
Laat ze er maar een MacDonalds inzetten....
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22254
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Spottersplekken rond 16-hoven,de veranderingen en toekomst
Inclusief spottersparkeerplaats....USMC_FD_Dutch wrote:Laat ze er maar een MacDonalds inzetten....Chicago wrote:Als ik het goed begrepen heb willen ze het gaan bouwen langs de parallel taxi baan 06-24 op het gras tussen het platform en de manege. dus naast het nieuwe uitzet centrum laat maar zeggen.Herbertvh wrote:Ik kan uit de beschrijvingen niet halen waar ze dat nu precies bedacht hebben neer te zetten. Weet iemand hier dat?
Herbert
het blijft een beetje vaag dus ik kan het ook fout hebben....
Groeten, Thimo
------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.Airnieuws.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is per 25 juli 2009 weer bijgewerkt !
- Thijs
- Scramble Master
- Posts: 5086
- Joined: 10 Feb 2003, 13:42
- Subscriber Scramble: Thijs
- Location: West Intercourse Island
- Contact:
Re: Spottersplekken rond 16-hoven,de veranderingen en toekomst
Latest version I have seen:
For sure there will be more real estate development in the (near) future. For me this is a logical move, you can't make profit by only operating an airport. you need some real estate development and shopping and so on to make money. Rotterdam Airport will also promote his self as THE bussiness airport of the Netherlands. This because of lower noise emmission by private jets then commercial airlines, and you can make more money by having bussines flights then low cost / charter flights.
Hopefully it will not change the number of photo spots nor the attitude against us.
For sure there will be more real estate development in the (near) future. For me this is a logical move, you can't make profit by only operating an airport. you need some real estate development and shopping and so on to make money. Rotterdam Airport will also promote his self as THE bussiness airport of the Netherlands. This because of lower noise emmission by private jets then commercial airlines, and you can make more money by having bussines flights then low cost / charter flights.
Hopefully it will not change the number of photo spots nor the attitude against us.
Assume makes an ASS of U and ME.