787, vliegt deze nou al?

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
bigfoot
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 619
Joined: 14 Nov 2005, 10:53

Re: 787, vliegt deze nou al?

Post by bigfoot »

Erik Brouwer wrote:Zou dat een reden kunnen hebben? De A340-300 is behoorlijk underpowered, zou dat te maken kunnen hebben met die lage bypass ratio?
Nee, dat is gewoon de keuze van motoren.
Er zijn regels over hoeveel power je over moet hebben bij een engine failure. Een 777 die moet nadat één motor er mee op houdt nog steeds de lucht in kunnen op de andere motor. Bij een 340 is het dat als er één kapot gaat, er nog steeds 3 over zijn die het werk kunnen doen. Dus kun je ongeveer in verhouding aannemen dat 50% van de total thrust van de 777 evenveel is als de 75% total thrust van de 340 daarom is de 100% van de 777 veel meer als de 100% van de 340. Daarom is de 777 of enkel ander twin engine veel meer overpowerd dan de 340 of 747.

Bypass ratio maakt een engine efficiënter, stiller en een klein beetje sterker maar ook zwaarder dus het is maar net wat je wilt.
Bypass van de CFM56-5C is 6,6:1 (A340)
Bypass van de GE90 is 9:1 (B777)
Bypass van de P&W F100 is 0,34:1 (F16)
Erik Brouwer
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 54
Joined: 15 Feb 2009, 19:31
Type of spotter: Travelspotter
Location: EHTE

Re: 787, vliegt deze nou al?

Post by Erik Brouwer »

[quote="bigfoot"][/quote]

Heel interessant, weer wat geleerd!
Image
User avatar
Richard from Rotterdam
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2661
Joined: 09 Aug 2004, 12:38

Re: 787, vliegt deze nou al?

Post by Richard from Rotterdam »

Edwin AN124 wrote: Verder kwam ik er net achter dat Sukhoi bezig is een soort A318/319/320/321 lijn op te zetten. Of dit er van gaat komen hangt wel af van de verkoop van de 100.

Het is dus afwachten wat er gaat komen.

Edwin
Met de huidige economische crisis is dat denk ik echt een ver van hun bed show. Aangezien het geld toch grotendeels uit de Russische staatskas moet komen, vraag ik me af of ze het zullen gaan redden. Concurrentie uit Brazilië allereerst, die denk ik goedkoper en vooral efficiënter kunnen bouwen.
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6089
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: 787, vliegt deze nou al?

Post by ehusmann »

B767-300ER wrote:
ehusmann wrote:Laatste geruchten zijn dat het nog eens 18 maanden gaat duren....
Ik zeg, hij gaat misschien nog wel eens vliegen, maar zal nooit in dienst komen van een luchtvaartmaatschappij....

Erwin
Ik weet niet waar je deze nonsense vandaan haalt, maar de extra vertraging hierdoor is hoogstens een paar weken, waarmee de totale vertraging op ongeveer 24 maanden uit gaat komen :wink:
Nieuws van Boeing tijdens de presentatie van hun half jaar cijfers (link):
www.boeing.com wrote:The 787 program has identified a technical solution to the previously announced requirement to reinforce an area within the side-of-body joint, and is currently evaluating alternative ways to implement that solution. The company expects to complete its assessment of the schedule and financial implications during the third quarter.
Dit stukje zegt dus dat het niet "een paar weken" duurt, het is immers al een maand geleden dat de eerste vlucht zou zijn. En ik denk dat het nog veel langer gaat duren, als het ze al ruim 3 maanden gaat kosten om uberhaupt het schema aan te passen!

Ik zal mijn voorspelling over de B787 maar niet gaan herhalen....

Erwin
User avatar
flying_kiwi
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5451
Joined: 10 Nov 2004, 14:33
Location: Either EHEH, NZTA, or enroute
Contact:

Re: 787, vliegt deze nou al?

Post by flying_kiwi »

ehusmann wrote:Ik zal mijn voorspelling over de B787 maar niet gaan herhalen....
Dat ie nooit in dienst zal komen van een maatschappij?
Zelfs als Boeing nooit winst zal maken aan de B787 zullen ze wel kisten gaan leveren aan klanten. Beter $5 miljard verlies als $10 miljard verlies, en de enige manier om dat voor elkaar te krijgen is kisten te bouwen en leveren.

Yorden
User avatar
MainPower
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 514
Joined: 24 Jun 2004, 18:50
Location: Zaanstad
Contact:

Re: 787, vliegt deze nou al?

Post by MainPower »

En dan hoor ik nog alle kritiek die men had over de bouw van de A380, waar men ook steeds moest uitstellen. Nu zie je dat het bij Boeing niet veel anders is. Hopelijk maken ze er een 'goed' product van... want zo af en toe krijg ik het gevoel dat er lapmiddeltjes te pas komen om verder te komen... Maar goed, wie ben ik ... ik ben maar een leek op dit gebied :-)
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: 787, vliegt deze nou al?

Post by B767-300ER »

Ik weet dat het not-done is een oud topic weer omhoog te schoppen maar doe het toch. ;)

Op de eerste paar pagina's van dit topic waren er zware discussies omtrent de B787. Nu deze de eerste 2 vluchten heeft uitgevoerd, en een half jaar verder zijn, vraag ik me af wat de meningen omtrent het wel dan niet gaan vliegen van de B787 voor een commerciele maatschappij.
Heeft deze eerste vlucht de standpunten veranderd?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Edwin AN124
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 119
Joined: 25 Feb 2007, 17:21
Type of spotter: Civiel

Re: 787, vliegt deze nou al?

Post by Edwin AN124 »

Hoi Vrienden.

Vraag is wat ik nu na een half jaar en 2 testvluchten denk over de 787. Heel simpel. Ik zie hem in 2010 nog niet bij een maatschappij vliegen.
Reden is de toch wel teleurstellende 2 testvluchten die tot nu toe zijn gemaakt!!!

Geef maar de Russen Sukhoi (serie 100) en Antonov (An-124 bouw van 100 extra kisten en afbouw tweede An-225) bouwen gewoon door aan hun kisten met geld van de staat. Op zich is daar niks mis mee. Ze vliegen tenminste!!

Groet Edwin
Post Reply

Return to “'t Praethuys”