EHGR 14-05-2009
Moderator: SWAT 11
Forum rules
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Re: EHGR 14-05-2009
Wat zat er allemaal in? Tijdens de take-off kwam de Ah-124 bijzonder laag over en steeg amper.. Hij had er echt ontzettende moeite mee om maar wat te klimmen.
- Eric van Lisdonk
- Scramble Master
- Posts: 2566
- Joined: 19 Mar 2004, 23:33
- Subscriber Scramble: Eric van Lisdonk
- Location: Ramstein and Gilze-Rijen Air Base
Re: EHGR 14-05-2009
Bedankt Oscar.
Kan Miss M. dat niet achterhalen Oscar??
Groeten,
Eric
Kan Miss M. dat niet achterhalen Oscar??
Groeten,
Eric
Last edited by Eric van Lisdonk on 14 May 2009, 21:57, edited 1 time in total.
- Eric van Lisdonk
- Scramble Master
- Posts: 2566
- Joined: 19 Mar 2004, 23:33
- Subscriber Scramble: Eric van Lisdonk
- Location: Ramstein and Gilze-Rijen Air Base
Re: EHGR 14-05-2009
Dat vind ik vreemd Bas, want volgens mij hebben ze alleen maar goederen gelost en is er niets meegegaan. Maar misschien kan iemand dit bevestigen.Boudewijn van Oirschot wrote:Wat zat er allemaal in? Tijdens de take-off kwam de Ah-124 bijzonder laag over en steeg amper.. Hij had er echt ontzettende moeite mee om maar wat te klimmen.
Eric
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Re: EHGR 14-05-2009
Okay, vandaar dat die dan ook al tot het eind door reed.Eric van Lisdonk wrote:Dat vind ik vreemd Bas, want volgens mij hebben ze alleen maar goederen gelost en is er niets meegegaan. Maar misschien kan iemand dit bevestigen.Boudewijn van Oirschot wrote:Wat zat er allemaal in? Tijdens de take-off kwam de Ah-124 bijzonder laag over en steeg amper.. Hij had er echt ontzettende moeite mee om maar wat te klimmen.
Eric
Zal dan wel met de wind te maken gehad hebben, hij klom echt verdacht langzaam
Re: EHGR 14-05-2009
@boudewijn:
Ze hebben inderdaad alleen maar gelost en hij is leeg naar duitsland gevlogen. Dat hij laag bleef had te maken met wat ebauer ook al schreef dat hij eerst maar tot 2000FT mocht stijgen dan een bocht maken en dan verder klimmen naar 6000Ft.
Die 2000Ft zit hij zo maar op en dat lijkt best wel laag. Dus ik denk dat je dit bedoelde.
Ze hebben inderdaad alleen maar gelost en hij is leeg naar duitsland gevlogen. Dat hij laag bleef had te maken met wat ebauer ook al schreef dat hij eerst maar tot 2000FT mocht stijgen dan een bocht maken en dan verder klimmen naar 6000Ft.
Die 2000Ft zit hij zo maar op en dat lijkt best wel laag. Dus ik denk dat je dit bedoelde.
Re: EHGR 14-05-2009
De aanhouder wint
- Redskin
- Scramble Addict
- Posts: 1277
- Joined: 01 Jul 2003, 16:22
- Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
- Subscriber Scramble: Digitaal
- Location: 10 miles from Gilze Rijen
- Contact:
Re: EHGR 14-05-2009
Dat ie tot het eind van baan 10 doorreed kwam omdat de toren hem dat adviseerde (letterlijk : the runway is wider at the end so you can turn easly there)Boudewijn van Oirschot wrote: Okay, vandaar dat die dan ook al tot het eind door reed.
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12202
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: EHGR 14-05-2009
De officieele designator voor German Army is GAM > GAM V03 in dit geval. Bedankt voor de bevestiging van het callsign die bij de SBS-1/Mode S log stond!Eric van Lisdonk wrote:Hi,
86+26 Bo105P1 HFVS910 GAR V03 arr 09:30u, dep 14:22u
L-.. PC-7 131EMVOsqn * 10:12u
L-.. PC-7 131EMVOsqn * 10:20u
Het vreemde van de PC-7's is dat ik ze beide niet op de scanner heb gehad. Waarschijnlijk mis ik dus een frequentie. Hopelijk heeft Arno ze op tape staan en kan hij mij vertellen op welke freq. ze zaten. Helaas konden ze niet gelezen worden omdat de piloteur hem hoog optrok.
Groeten,
Eric
De PC-7's kunnen op een zgn. common NATO channel gezeten hebben bijv 257.8 voor de toren, of op RAPCON west VHF/UHF. Die kan ze dan de final clearance geven, met goedkeuring van de TWR uiteraard!
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
- SWAT 11
- Moderator
- Posts: 1723
- Joined: 26 Aug 2002, 22:22
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: SWAT 11
- Location: Galder
- Contact:
Re: EHGR 14-05-2009
Hierbij de gehoorde movements via mijn scanner op Gilze-Rijen van 14 mei 2009:
based
CH-47D 298sqn: Grizzly 1 (D-106), Grizzly 2 (D-664)
AS.532U-2 300sqn: Wildcat 3 (S-419), Wildcat 4, Wildcat 22, Wildcat 02 (S-419)
SA.316B 300sqn: Bluebird 75 (A-292), Bluebird 50 (A-247), Bluebird 56 (A-292), Bluebird 53 (A-301)
AH-64D 301sqn: Redskin 21 (Q-21), Redskin 5 (Q-16), Redskin 6 (Q-29)
* = avondvliegen
visitor
L-.. PC-7 131EMVOsqn "Diamond 10" * 10:10u
L-.. PC-7 131EMVOsqn "Diamond 16" * 10:20u
262 SH-14D MARHELI "NRN 689" f/s 10:47u/13:00u
86+26 BO-105P1 HFVS910 "GAM V03" f/s 09:32u/14:22u
XW216 Puma HC1 230sqn "RFR7320" f/s 15:05u/dep 15th
XW220 Puma HC1 33sqn "RFR7321" f/s 15:05u/dep 15th
RA-82046 An-124-100 Volga Dnepr "VDA 7368/VDA 7369" f/s 17:43u/20:15u
Met dank aan Eric voor de serial tie-ups...
De PC-7's waren de bovenstaande, alleen weet ik niet welke frequentie werd gebruikt. (kan ik helaas niet terug zien)
afkortingen
* = de helikopter/vliegtuig is niet geland maar heeft een touch-and-go of een low-aproach gemaakt
x = de helikopter/vliegtuig is over het vliegveld heen gevlogen (lager dan 2000 voet)
f/s = de helikopter/vliegtuig heeft een fullstop gemaakt
cal = calibratievlucht op het veld
, = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel op deze tijden in de landing is gezien.
- = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel tussen deze tijden (begin- en eindtijd) meerdere malen te zien is geweest in de landing.
/ = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel heeft binnengestaan op een van de platformen.
Opmerking;
- Onderstreepte serials zijn afkomstig van SBS-1 en zijn dus geen garantie!
- Niet onderstreepte serials zijn afkomstig van mijzelf of personen die voor deze post hun waarneming hier hebben neergezet.
- Bovenstaande log is hetgeen wat gehoord is, er bestaat altijd de mogelijkheid dat er meer gevlogen heeft!
- We zien je aanvullingen en/of correcties graag tegemoet!
based
CH-47D 298sqn: Grizzly 1 (D-106), Grizzly 2 (D-664)
AS.532U-2 300sqn: Wildcat 3 (S-419), Wildcat 4, Wildcat 22, Wildcat 02 (S-419)
SA.316B 300sqn: Bluebird 75 (A-292), Bluebird 50 (A-247), Bluebird 56 (A-292), Bluebird 53 (A-301)
AH-64D 301sqn: Redskin 21 (Q-21), Redskin 5 (Q-16), Redskin 6 (Q-29)
* = avondvliegen
visitor
L-.. PC-7 131EMVOsqn "Diamond 10" * 10:10u
L-.. PC-7 131EMVOsqn "Diamond 16" * 10:20u
262 SH-14D MARHELI "NRN 689" f/s 10:47u/13:00u
86+26 BO-105P1 HFVS910 "GAM V03" f/s 09:32u/14:22u
XW216 Puma HC1 230sqn "RFR7320" f/s 15:05u/dep 15th
XW220 Puma HC1 33sqn "RFR7321" f/s 15:05u/dep 15th
RA-82046 An-124-100 Volga Dnepr "VDA 7368/VDA 7369" f/s 17:43u/20:15u
Met dank aan Eric voor de serial tie-ups...
De PC-7's waren de bovenstaande, alleen weet ik niet welke frequentie werd gebruikt. (kan ik helaas niet terug zien)
afkortingen
* = de helikopter/vliegtuig is niet geland maar heeft een touch-and-go of een low-aproach gemaakt
x = de helikopter/vliegtuig is over het vliegveld heen gevlogen (lager dan 2000 voet)
f/s = de helikopter/vliegtuig heeft een fullstop gemaakt
cal = calibratievlucht op het veld
, = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel op deze tijden in de landing is gezien.
- = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel tussen deze tijden (begin- en eindtijd) meerdere malen te zien is geweest in de landing.
/ = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel heeft binnengestaan op een van de platformen.
Opmerking;
- Onderstreepte serials zijn afkomstig van SBS-1 en zijn dus geen garantie!
- Niet onderstreepte serials zijn afkomstig van mijzelf of personen die voor deze post hun waarneming hier hebben neergezet.
- Bovenstaande log is hetgeen wat gehoord is, er bestaat altijd de mogelijkheid dat er meer gevlogen heeft!
- We zien je aanvullingen en/of correcties graag tegemoet!
Arno Cornelissen
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
Re: EHGR 14-05-2009
Om het dan helemaal compleet te maken, kan ik vermelden dat de Antonov Cougars S-450 en 456 kwam terugbrengen.
Groeten,
Edwin
Groeten,
Edwin
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Re: EHGR 14-05-2009
Bedankt, pjotr
Als je daar zonder scanner staat, dan krijg je er niks van meeRedskin wrote:Dat ie tot het eind van baan 10 doorreed kwam omdat de toren hem dat adviseerde (letterlijk : the runway is wider at the end so you can turn easly there)Boudewijn van Oirschot wrote: Okay, vandaar dat die dan ook al tot het eind door reed.
- Derice
- Scramble Addict
- Posts: 1703
- Joined: 24 Dec 2007, 14:12
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Derice
Re: EHGR 14-05-2009
Wanneer komt er weer een AN124? (In een weekend?).
Wil dat ook daar wel eens zien.
Als ik de foto's zo bekijk kun je lekker dichtbij komen!
Wil dat ook daar wel eens zien.
Als ik de foto's zo bekijk kun je lekker dichtbij komen!
- sh-14d
- Scramble Senior
- Posts: 329
- Joined: 21 Jun 2003, 02:59
- Type of spotter: Military
- Subscriber Scramble: Yes
Re: EHGR 14-05-2009
Lynx was indeed the 262.
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12202
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Aanvullingen EHGR 14-05-2009
visitor
L-13 PC-7 131EMVOsqn "Diamond 10" * 10:10u According SBS-1 log
L-07 PC-7 131EMVOsqn "Diamond 16" * 10:20u According SBS-1 log
L-13 PC-7 131EMVOsqn "Diamond 10" * 10:10u According SBS-1 log
L-07 PC-7 131EMVOsqn "Diamond 16" * 10:20u According SBS-1 log
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Re: EHGR 14-05-2009
Zo nu dan... gewoon wekelijks het EHGR-Gras forum checkenDerice wrote:Wanneer komt er weer een AN124? (In een weekend?).
Wil dat ook daar wel eens zien.
Als ik de foto's zo bekijk kun je lekker dichtbij komen!