EHGR 14-05-2009
Moderator: SWAT 11
Forum rules
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
Re: EHGR 14-05-2009
Hij is iets voor half 6 laag over Breda heen gekomen...
- Redskin
- Scramble Addict
- Posts: 1277
- Joined: 01 Jul 2003, 16:22
- Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
- Subscriber Scramble: Digitaal
- Location: 10 miles from Gilze Rijen
- Contact:
Re: EHGR 14-05-2009
Aukesss wrote:Hij is iets voor half 6 laag over Breda heen gekomen...
Zoals al eerder was geschreven inderdaad over Breda geland, maar wel via een aanvliegroute die afwijkt van de normale aanvliegroute (ipv recht op de baan af via teteringen aangevlogen)
Re: EHGR 14-05-2009
Antonov is aan het opstarten!
Re: EHGR 14-05-2009
Hij gaat uit taxien runway 10
- Jurrien
- Scramble Junior
- Posts: 246
- Joined: 02 Nov 2003, 07:38
- Subscriber Scramble: Ja
- Location: Tilburg under TB-6
- Contact:
Re: EHGR 14-05-2009
Klopt hij vloog downwind over de reeshof om daarna boven Breda via Base in te draaien.patric wrote:en volgens de mensen hier is hij ook vi Tilburg aan komen vliegen
ergens klopt er denk ik iets niet.
Stop het geklaag uit de Reeshof
Re: EHGR 14-05-2009
Departed, overhead Reeshof now.
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 916
- Joined: 28 Nov 2004, 11:21
- Type of spotter: civiel
- Subscriber Scramble: patric
- Location: EHEH,EHAM
Re: EHGR 14-05-2009
mmm strange dan had hij eerst langs ons moeten komenJurrien wrote:Klopt hij vloog downwind over de reeshof om daarna boven Breda via Base in te draaien.patric wrote:en volgens de mensen hier is hij ook vi Tilburg aan komen vliegen
ergens klopt er denk ik iets niet.
en tja zoiets hoor je wel
maar ok we zijn er weer uit
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12202
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: EHGR 14-05-2009
ATC clearance prior departure:
"VDA7369 cleared destination. When passing the eastern field boundary...euhh..disregard. Maintain runway heading until passing 2000 feet. When passing 2000 feet you can start the left hand turn inbound VELNI and continue with the climb FL 60. Request levelchange enroute.The squawk 4734 and when released by TWR you may contact Dutch Mil on 128.35"
15407E RA-82046 VDA7369 2009-05-14 20:17 An-124-100 Russia Volga-Dnepr Airlines De Bilt, Utrecht, NL 2009-05-14 18:17:23
"VDA7369 cleared destination. When passing the eastern field boundary...euhh..disregard. Maintain runway heading until passing 2000 feet. When passing 2000 feet you can start the left hand turn inbound VELNI and continue with the climb FL 60. Request levelchange enroute.The squawk 4734 and when released by TWR you may contact Dutch Mil on 128.35"
15407E RA-82046 VDA7369 2009-05-14 20:17 An-124-100 Russia Volga-Dnepr Airlines De Bilt, Utrecht, NL 2009-05-14 18:17:23
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
- jimmy van drunen
- Scramble Master
- Posts: 6534
- Joined: 23 Dec 2006, 22:32
- Type of spotter: Photographer
- Location: Tilburg, near EHGR RWY28
Re: EHGR 14-05-2009
Hij is over de reeshof inbound gegaan, richting Breda, en daar gekeerd richting de basis!
Jimmy
Jimmy
- jimmy van drunen
- Scramble Master
- Posts: 6534
- Joined: 23 Dec 2006, 22:32
- Type of spotter: Photographer
- Location: Tilburg, near EHGR RWY28
- Eric van Lisdonk
- Scramble Master
- Posts: 2566
- Joined: 19 Mar 2004, 23:33
- Subscriber Scramble: Eric van Lisdonk
- Location: Ramstein and Gilze-Rijen Air Base
Re: EHGR 14-05-2009
Hi,
Ik heb het volgende vandaag waargenomen.
Q-10 AH-64D 301sqn werd gesleept naar static op 298sqn ramp
S-4.. AS.532 300sqn werd gesleept naar static op 298sqn ramp
De airpower demo deze morgen bestond uit de volgende choppers:
D-106 CH-47D 298sqn Grizzly1
D-664 CH-47D 298sqn Grizzly2
S-419 AS.532 300sqn Wildcat3
S-4.. AS.532 300sqn Wildcat4
Q-16 AH-64D 301sqn Redskin5
Q-29 AH-64D 301sqn Redskin6
's Middags werd dit alles nogmaals herhaald, alleen toen vloog de Wildcat4 niet mee.
Q-21 AH-64D 301sqn Redskin21
Deze Apache heeft meerdere keren een FCF vlucht gemaakt.
Verder kon het volgende local spul gelogd worden.
A-247 Alouette 3 300sqn Bluebird50
A-292 Alouette 3 300sqn Bluebird75, Bluebird56
A-301 Alouette 3 300sqn Bluebird53
S-419 AS.532 300sqn Wildcat02
S-454 AS.532 300sqn
S-4.. AS.532 300sqn Wildcat22
D-102 CH-47D 298sqn Delta102 ground-run
De volgende kisten kwamen op bezoek:
XW216 Puma HC1 230sqn RFR7321 arr 15:03u
XW220 Puma HC1 230sqn RFR7320 arr 15:03u
86+26 Bo105P1 HFVS910 GAM V03 arr 09:30u, dep 14:22u
2.. Lynx SH-14D NRN689 arr 10:45u, dep 13:00u
L-.. PC-7 131EMVOsqn * 10:12u
L-.. PC-7 131EMVOsqn * 10:20u
De Puma's en de Lynx werden op het 298sqn platform weggezet, terwijl de Duitse Bo105 op het 301sqn platform werd gestald.
Misschien dat Oscar Sannen die Lynx kan achterhalen??
Het vreemde van de PC-7's is dat ik ze beide niet op de scanner heb gehad. Waarschijnlijk mis ik dus een frequentie. Hopelijk heeft Arno ze op tape staan en kan hij mij vertellen op welke freq. ze zaten. Helaas konden ze niet gelezen worden omdat de piloteur hem hoog optrok.
Helaas is de te verwachten Agusta doorgevlogen naar Woensdrecht. Ik geloof dat het de H23 moest zijn.
Groeten,
Eric
Ik heb het volgende vandaag waargenomen.
Q-10 AH-64D 301sqn werd gesleept naar static op 298sqn ramp
S-4.. AS.532 300sqn werd gesleept naar static op 298sqn ramp
De airpower demo deze morgen bestond uit de volgende choppers:
D-106 CH-47D 298sqn Grizzly1
D-664 CH-47D 298sqn Grizzly2
S-419 AS.532 300sqn Wildcat3
S-4.. AS.532 300sqn Wildcat4
Q-16 AH-64D 301sqn Redskin5
Q-29 AH-64D 301sqn Redskin6
's Middags werd dit alles nogmaals herhaald, alleen toen vloog de Wildcat4 niet mee.
Q-21 AH-64D 301sqn Redskin21
Deze Apache heeft meerdere keren een FCF vlucht gemaakt.
Verder kon het volgende local spul gelogd worden.
A-247 Alouette 3 300sqn Bluebird50
A-292 Alouette 3 300sqn Bluebird75, Bluebird56
A-301 Alouette 3 300sqn Bluebird53
S-419 AS.532 300sqn Wildcat02
S-454 AS.532 300sqn
S-4.. AS.532 300sqn Wildcat22
D-102 CH-47D 298sqn Delta102 ground-run
De volgende kisten kwamen op bezoek:
XW216 Puma HC1 230sqn RFR7321 arr 15:03u
XW220 Puma HC1 230sqn RFR7320 arr 15:03u
86+26 Bo105P1 HFVS910 GAM V03 arr 09:30u, dep 14:22u
2.. Lynx SH-14D NRN689 arr 10:45u, dep 13:00u
L-.. PC-7 131EMVOsqn * 10:12u
L-.. PC-7 131EMVOsqn * 10:20u
De Puma's en de Lynx werden op het 298sqn platform weggezet, terwijl de Duitse Bo105 op het 301sqn platform werd gestald.
Misschien dat Oscar Sannen die Lynx kan achterhalen??
Het vreemde van de PC-7's is dat ik ze beide niet op de scanner heb gehad. Waarschijnlijk mis ik dus een frequentie. Hopelijk heeft Arno ze op tape staan en kan hij mij vertellen op welke freq. ze zaten. Helaas konden ze niet gelezen worden omdat de piloteur hem hoog optrok.
Helaas is de te verwachten Agusta doorgevlogen naar Woensdrecht. Ik geloof dat het de H23 moest zijn.
Groeten,
Eric
Last edited by Eric van Lisdonk on 15 May 2009, 18:17, edited 4 times in total.
Re: EHGR 14-05-2009
Hoi Eric, volgens het vliegplan was NRN689 de 262. Dit is niet 100% dus bevestiging is nodig