Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Moderator: gatso76
Forum rules
Re: EHAM 12-04-2009
I think you have to call airside ops anyway to say wat happened, couse the chance that those guys will do it again today is small if they were on duty yesterday.
A very big shame these two guys did that, as there are also very friendly guys at Trigion; with arrival of aircraft for the Afghanistan meeting some guys, from Trigion, came to say it was no problem to photograph, if we do not photograph them or other people at work on the platform.
Rgds,
Kier
A very big shame these two guys did that, as there are also very friendly guys at Trigion; with arrival of aircraft for the Afghanistan meeting some guys, from Trigion, came to say it was no problem to photograph, if we do not photograph them or other people at work on the platform.
Rgds,
Kier
- Key
- Site Admin
- Posts: 11251
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Unbelievable. These two vandals with Trigion badges should be reprimanded.
As for photography: from outside the fences at Schiphol-East, there are no other limits on photography than those on public roads.
Erik
As for photography: from outside the fences at Schiphol-East, there are no other limits on photography than those on public roads.
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
Re: ___
Is eigenlijk al een 'overtreding' volgens het gele 'veiligheidsboekje'...je mag geen etenresten achterlaten welke dieren kunnen aantrekken ivm 'veiligheid'.tonjochems wrote:They even threw apples to the spotters at the fence... Formal complaint was made by several spotters.
Aangezien deze 'bewakers' over een Schipholpas bezitten zijn zij dus op de hoogte van deze regels...ik zou zeggen:
laten meenemen door de paashaas naar paaseiland
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Ook ik was er gister getuige van, samen met mijn zoontje van 6 jr, dat deze
twee heren van Trigion zich niet echt professioneel bezig waren. Zoals al eerde
gemeld gooide zij appels naar de spotters, terwijl dit tegen alle regels in is. Bij het
wegrijden stak de bijrijder ook nog even zijn middelvinger op.
Zelfs mijn zoontje vond dit echt asociaal gedrag van de heren van Trigion. Mischien moet men
zich maar eens gaan beraden op een andere beveiligingbedrijf met wat meer sociale mensen
in dienst.
Ik begrijp ook wel dat zij hun werk "moeten" doen, maar dit sloeg echt wel alles.......
Verder willen wij langs deze weg iedereen fijne paasdagen toewensen.....
twee heren van Trigion zich niet echt professioneel bezig waren. Zoals al eerde
gemeld gooide zij appels naar de spotters, terwijl dit tegen alle regels in is. Bij het
wegrijden stak de bijrijder ook nog even zijn middelvinger op.
Zelfs mijn zoontje vond dit echt asociaal gedrag van de heren van Trigion. Mischien moet men
zich maar eens gaan beraden op een andere beveiligingbedrijf met wat meer sociale mensen
in dienst.
Ik begrijp ook wel dat zij hun werk "moeten" doen, maar dit sloeg echt wel alles.......
Verder willen wij langs deze weg iedereen fijne paasdagen toewensen.....
- phkza
- Scramble Addict
- Posts: 2260
- Joined: 21 Nov 2005, 22:38
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Some of the Trigion guys sure think a lot of themselves. I've had some experiences where they asked what I was doing (what do you think, I'm pointing a camera at planes... are you really that badly educated?) and at some occasions they, as mentioned before, just blocked my view on purpose, just to be annoying.
But if they would ever point their finger at me, I'd surely take a picture and send it to their boss. Asking questions may be part of their job, but being rude is just anti-social.
But if they would ever point their finger at me, I'd surely take a picture and send it to their boss. Asking questions may be part of their job, but being rude is just anti-social.
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: ___
The following has been copied from the Dutch-Spotters list and tells the story in Dutch:tonjochems wrote:Yesterday 2 very irritating Trigion security guys were deliberately blocking the view on the C130 so nobody could take pics.
Martin Herbert @ DSML wrote: Zaterdagmorgen wilde ik de aangekondigde RAF Hercules fotograferen op Oost.
Dit werd mij echter onmogelijk gemaakt door twee medewerkers van Trigion
die op zeer asociale wijze mij en andere fotografen verhinderde om een
plaatje te maken door steeds met hun bus voor ons te stoppen op het moment van fotograferen.
Verscheidene keren werd door deze twee 'heren' de middelvinger
opgestoken als er werd gevraagd waarom ze dit deden. Er viel totaal te te praten met die twee.
Op een gegeven moment gooiden ze zelfs een klokhuis van een appel naar ons toe!
Ik dacht dat dit soort praktijken allang verleden tijd was en onze hobby toch zo langzamerhand bij iedereen bekend is als een onschuldig iets.
Maar blijkbaar waren deze heren ergens door gefrustreerd en werd er op ons afgereageerd.
Ik weet niet of het bij de Schipholspotters vaker voorkomt maar ik heb een klacht ingediend bij zowel Trigion als Schiphol.
En ik ben niet de enige las ik vanavond.
Groeten,
Martin
http://home.planet.nl/~herbe164/SPOTTERS.HTM" onclick="window.open(this.href);return false;
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- planespotters.nl
- Scramble Addict
- Posts: 1048
- Joined: 22 Jan 2007, 19:30
- Type of spotter: Military and F5+
- Location: Near EHVB
- Contact:
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Tijdens de departure van de gulfstream van de USAF (afghanistan top)
Stonden er 3 mensen (spotters) bij het hek van Nederlandse afkomst eentje was echter een beetje getint.
Een kale man van Trigion zei dat ze moesten oprotten naar hun eigen land en dat die normaal Nederlands moest praten terwijl hij gewoon verstaanbaar was.
Ik en mijn vriend kwamen aanlopen we zetten onze trappen neer om te gaan fotograferen toen ging die voor ons uitzicht staan!!
Eentje klom op een trap/stukje van het hek om een foto te maken toen ging de man helemaal door het lint en begon met schelden.
Uit eindelijk ging die weg en toch nog een plaat kunnen maken maar echt heel associaal gedrag van die man.
Ze moeten 1 keer iets belangrijks bewaken en gelijk denken ze dat ze machthebbers op Schiphol zijn :S
Groeten Sander
Stonden er 3 mensen (spotters) bij het hek van Nederlandse afkomst eentje was echter een beetje getint.
Een kale man van Trigion zei dat ze moesten oprotten naar hun eigen land en dat die normaal Nederlands moest praten terwijl hij gewoon verstaanbaar was.
Ik en mijn vriend kwamen aanlopen we zetten onze trappen neer om te gaan fotograferen toen ging die voor ons uitzicht staan!!
Eentje klom op een trap/stukje van het hek om een foto te maken toen ging de man helemaal door het lint en begon met schelden.
Uit eindelijk ging die weg en toch nog een plaat kunnen maken maar echt heel associaal gedrag van die man.
Ze moeten 1 keer iets belangrijks bewaken en gelijk denken ze dat ze machthebbers op Schiphol zijn :S
Groeten Sander
Canon EOS 30D
Canon EF-S 18-55mm F 3.5-5.6
Canon EF 70-200 F4.0 L IS USM (New!)
Canon EF 50mm F1.8 II
Canon EF-S 18-55mm F 3.5-5.6
Canon EF 70-200 F4.0 L IS USM (New!)
Canon EF 50mm F1.8 II
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22206
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Ik was er zelf niet bij tijdens de bewuste incidenten, maar wie wil klagen:
http://www.facilicom.com/nl/trigion/Pages/contact.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://www.schiphol.nl/AtSchiphol/ComplaintsForm.htm" onclick="window.open(this.href);return false; ...
http://www.facilicom.com/nl/trigion/Pages/contact.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://www.schiphol.nl/AtSchiphol/ComplaintsForm.htm" onclick="window.open(this.href);return false; ...
Last edited by Stratofreighter on 14 Apr 2009, 16:49, edited 1 time in total.
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Ik was er helaas niet bij anders had ik een aantal foto's van deze heren gemaakt en op internet geplaatst. En de foto's en verhaal naar hun direct leidinggevende gestuurd. Eens kijken wie de langste adem heeft, de spotters of dit asociale volk. In dit soort functies dien je je te gedragen. Ik heb al eerder gehoord dat busjes van Trigion irritant voor het hek gaan staan, zodanig dat je geen foto kunt maken. De enige reden die ik kan verzinnen is 'spotter pesten'.
Iemand met een naam. telefoonnummer of email adres van de leidinggevende?
Iemand met een naam. telefoonnummer of email adres van de leidinggevende?
- Key
- Site Admin
- Posts: 11251
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Zie de post boven de jouwe.Marcelb wrote:Iemand met een naam. telefoonnummer of email adres van de leidinggevende?
Dat eerste is, denk ik, niet de manier om je gelijk (want dat heb je natuurlijk) te halen. Dat tweede dan weer wel!aantal foto's van deze heren gemaakt en op internet geplaatst. En de foto's en verhaal naar hun direct leidinggevende gestuurd.
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
- mipo72
- Scramble Addict
- Posts: 1571
- Joined: 10 Nov 2003, 22:17
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
- Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Het is en blijft een " raar " zaakje met die mensen van Trigion.Key wrote:Zie de post boven de jouwe.Marcelb wrote:Iemand met een naam. telefoonnummer of email adres van de leidinggevende?Dat eerste is, denk ik, niet de manier om je gelijk (want dat heb je natuurlijk) te halen. Dat tweede dan weer wel!aantal foto's van deze heren gemaakt en op internet geplaatst. En de foto's en verhaal naar hun direct leidinggevende gestuurd.
Erik
Bij mij op het werk heb ik ook vaak discussies over het wel dan niet meenemen van een camera het platform op.
Gelukkig was ik zo slim om via de site van Schiphol een papier uit te printen met het regelement vwb het platform.
Als men nu moeilijk doet dan laat ik die mensen dat papiertje zien en is de kous af.
Vwb buiten het airside terrein fotograferen zijn er volgens mij niet echt regels.
Oke je mag geen mensen van de beveiliging alsmede doorgangen fotograferen, hekken kapot maken en over hekken heen klimmen.
Nou zullen de meeste dit van ons dan ook niet doen.
Ik heb dit verhaaltje ook voorgelegd bij de mensen van Trigion die hier bij de doorlaatposten staan voor naar airside te komen.
Mocht er weer zoiets gebeuren met spotters buiten het hek schroom dan niet om meteen het telefoonnummer te bellen 020 3164056
en leg je verhaal uit.
Deze mensen zijn ervoor om objecten te bewaken cq te observeren, niet om "spotters" te pesten.
Asociaal gedrag wordt niet geacepteerd.
Deze mensen mogen je vragen om weg te gaan maar je bent het niet verplicht.(tenzij je een gevaar bent voor de omgeving maar dat zijn spotters juist niet, eerder behulpzaam)
Als ze blijven doorzeuren dan kan je altijd nog zeggen bel de KMAR maar en laat hun het maar uitzoeken.
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 916
- Joined: 28 Nov 2004, 11:21
- Type of spotter: civiel
- Subscriber Scramble: patric
- Location: EHEH,EHAM
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
er komen minder vluchten naar schiphol
dan vraag je je toch af of dat echt allemaal wel nodig is
dan vraag je je toch af of dat echt allemaal wel nodig is
- Key
- Site Admin
- Posts: 11251
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Verder: hierrr.
Laten we in dit topic maar weer teruggaan naar de kern van de zaak: de (officiële) stand van zaken.
Erik
Laten we in dit topic maar weer teruggaan naar de kern van de zaak: de (officiële) stand van zaken.
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Beperkingen spottersplekken Kaagbaan.
Gisterenochtend gesproken met Dhr. Warmerdam van de BBS / BBE Haarlemmermeer terwijl ik aan het spotten was langs de Kaagbaan. Hij wist mij te vertellen dat de Luchthaven SPL in samenwerking met de BBS en de KMAR de hekken weer gaat terugplaatsen langs de weg langs de Kaagbaan op de locaties waar nu nog de oude hekken of wat er van over is staan. Dit omdat de overlast weer te groot wordt (mensen die weer illegaal de velden inlopen etc) en de Luchthaven de controle aan het kwijtraken in dat gebied volgens hun zeggen.
Deze werkzaamheden zullen volgende week gaan plaatsvinden en betekenen dus dat door toedoen van de z.g. "dagjes-spotters" onze mogelijkheden zwaar ingeperkt gaan worden op die locatie. Echter en dat heb ik Dhr. Warmerdam ook laten weten houdt dit terugplaatsen van de hekken structureel ook voor andere problemen gaat zorgen.
Ten eerste is er nog steeds een aantal "gedoogplekken" langs de Kaagbaan waar de BBS en de KMAR oogluikend toestaan dat je er staat te spotten . Dit betreft o.a. de betonplaat aan het begin van de weg net na de kruising met de nieuwe randweg. Gisteren twee keer de KMAR daar gehad voor legitimatiecontrole terwijl je eigenlijk op een struk braakliggend terrein staat op grote afstand van de runway. Aangegeven dat de plaatsing van het nieuwe hekwerk eigenlijk zal moeten samenvallen met het oude lagehek wat er nu staat. Zo is er toch wat ruimte en is het gevaarsaspect van vlak langs de weg staan een stuk minder.
Tweede punt is dat de controles door ons spotters van het luchthaventerrein een stuk minder makkelijker wordt zodat wij bij onraad minders snel het alarmnummer van SPL kunnen bellen. Daarnaast is het mij opgevallen dat de rondes van de BBS en KMAR zeer onregelmatig zijn. Gisteren tot 12.00 uur waren de heren en dames om de haverklap te zien daarna zijn ze zeker 2,5 uur in zijn geheel niet gezien geweest zodat er weer genoeg mensen op niet toegangkelijke locaties te zien waren zonder dat er ingegrepen werd.
Laatste aspect is het drukke vrachtverkeer dat er nu langsrijdt. Er zijn genoeg momenten te vinden op een dag dat het net goed gaat en dat er net geen schade gereden wordt. Op het moment dat de hekken nu weer teruggeplaatst gaan worden zal gezien de drukte met kinderen dit gevaar alleen maar toenemen.
DEUVM !!
Grtz
Erik.
P.s. Mocht dit niet op de juiste plaats staan dan het verzoek aan de heren moderatoren het naar de juiste plek te verplaatsen.
Deze werkzaamheden zullen volgende week gaan plaatsvinden en betekenen dus dat door toedoen van de z.g. "dagjes-spotters" onze mogelijkheden zwaar ingeperkt gaan worden op die locatie. Echter en dat heb ik Dhr. Warmerdam ook laten weten houdt dit terugplaatsen van de hekken structureel ook voor andere problemen gaat zorgen.
Ten eerste is er nog steeds een aantal "gedoogplekken" langs de Kaagbaan waar de BBS en de KMAR oogluikend toestaan dat je er staat te spotten . Dit betreft o.a. de betonplaat aan het begin van de weg net na de kruising met de nieuwe randweg. Gisteren twee keer de KMAR daar gehad voor legitimatiecontrole terwijl je eigenlijk op een struk braakliggend terrein staat op grote afstand van de runway. Aangegeven dat de plaatsing van het nieuwe hekwerk eigenlijk zal moeten samenvallen met het oude lagehek wat er nu staat. Zo is er toch wat ruimte en is het gevaarsaspect van vlak langs de weg staan een stuk minder.
Tweede punt is dat de controles door ons spotters van het luchthaventerrein een stuk minder makkelijker wordt zodat wij bij onraad minders snel het alarmnummer van SPL kunnen bellen. Daarnaast is het mij opgevallen dat de rondes van de BBS en KMAR zeer onregelmatig zijn. Gisteren tot 12.00 uur waren de heren en dames om de haverklap te zien daarna zijn ze zeker 2,5 uur in zijn geheel niet gezien geweest zodat er weer genoeg mensen op niet toegangkelijke locaties te zien waren zonder dat er ingegrepen werd.
Laatste aspect is het drukke vrachtverkeer dat er nu langsrijdt. Er zijn genoeg momenten te vinden op een dag dat het net goed gaat en dat er net geen schade gereden wordt. Op het moment dat de hekken nu weer teruggeplaatst gaan worden zal gezien de drukte met kinderen dit gevaar alleen maar toenemen.
DEUVM !!
Grtz
Erik.
P.s. Mocht dit niet op de juiste plaats staan dan het verzoek aan de heren moderatoren het naar de juiste plek te verplaatsen.
- Key
- Site Admin
- Posts: 11251
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Nou, er is geen betere plaats voor dan hier, hoor! Goed bezig, thx.
Erik
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail