Aeroflot speelt met registraties...
Forum rules
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Aeroflot speelt met registraties...
Hiya!
Misschien dat iemand wat meer duidelijkheid kan geven over de registraties van Aeroflot..
Op de Aeroflot vliegtuigen van Russische makelij hebben de RA-12345, de Airbussen vliegen met VP-ABC registratie... Totdat ik VQ-BAY tegen kwam
Wat is de reden dat SU tegenwoordig ook met VQ vliegt?
Misschien dat iemand wat meer duidelijkheid kan geven over de registraties van Aeroflot..
Op de Aeroflot vliegtuigen van Russische makelij hebben de RA-12345, de Airbussen vliegen met VP-ABC registratie... Totdat ik VQ-BAY tegen kwam
Wat is de reden dat SU tegenwoordig ook met VQ vliegt?
-
- Scramble Addict
- Posts: 1036
- Joined: 01 May 2004, 23:08
- Subscriber Scramble: JetStar2
- Location: Luxemburg
- Contact:
Re: Aeroflot speelt met registraties...
simpel, VP-B is bijna vol en sinds een tijdje gaan ze verder met VQ-B
Peter
Peter
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: Aeroflot speelt met registraties...
Dat is volgens mij 1 kant van de medaille, de andere is dat Bermuda geen interesse had in nog meer Russische kisten ingeschreven op VP-B en ze doorschoof naar VQ-B.JetStar2 wrote:simpel, VP-B is bijna vol en sinds een tijdje gaan ze verder met VQ-B
Peter
Greetingz,
Hurricane.
Groeten,
Ron
Ron
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Re: Aeroflot speelt met registraties...
Okay! bedankt voor de uitleg heren!
Vind het toch wel een apart verhaal
Vind het toch wel een apart verhaal
- Key
- Site Admin
- Posts: 11251
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Aeroflot speelt met registraties...
Mij staat bij dat het nog aparter is. Als ik me niet vergis is e.e.a. begonnen doordat men in Rusland in de wet zette dat airliners in het RA-register van lokale makelij moeten zijn. Het doel was uiteraard om de noodlijdende vliegtuigindustrie daar te steunen. Het gevolg was echter dat de Westerse kisten, die net zo hard aangeschaft werden, in het buitenland geregistreerd werden... Het begon met de 73tjes, dacht ik.
Erik
(En dat allemaal terwijl Ilyushins, Tupolevs, Antonovs en Yaks veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gaver zijn!)
Erik
(En dat allemaal terwijl Ilyushins, Tupolevs, Antonovs en Yaks veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gaver zijn!)
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
-
- Scramble Addict
- Posts: 1036
- Joined: 01 May 2004, 23:08
- Subscriber Scramble: JetStar2
- Location: Luxemburg
- Contact:
Re: Aeroflot speelt met registraties...
Dat is niet helemaal waar denk ik, er duiken ook steeds meer "gewone" bizjets op met VQ-B, die zeer zeker niet allemaal iets met Rusland te maken hebben.Hurricane wrote:JetStar2 wrote: Dat is volgens mij 1 kant van de medaille, de andere is dat Bermuda geen interesse had in nog meer Russische kisten ingeschreven op VP-B en ze doorschoof naar VQ-B.
Peter
Re: Aeroflot speelt met registraties...
Waarom zijn de VIM 757s wel met een RA regi?
Gazpromavia heeft ook 737s met RA...
Gazpromavia heeft ook 737s met RA...
Eric
-
- Scramble Addict
- Posts: 1077
- Joined: 20 Jun 2004, 00:02
- Type of spotter: does/did it fly...I'll write it down....
- Subscriber Scramble: 4122
- Location: Rijswijk
Re: Aeroflot speelt met registraties...
Het is nog erger.....
Veel verzekeringsmaatschappijen rekenen hogere premies voor RA-geregistreerde vliegtuigen, vandaar dat Russische maatschappijen en lease-maatschappijen (die kisten aan Russchische maatschappijen leasen) vaak westerse registraties gebruiken.
Bij de Bizzjets speelt nog een andere rol... Daarbij is het belastingtechnisch voordeliger om een kist in Bermuda (VP-B/VQ-B) of Aruba (P4-) te registreren.
grts Mark
Veel verzekeringsmaatschappijen rekenen hogere premies voor RA-geregistreerde vliegtuigen, vandaar dat Russische maatschappijen en lease-maatschappijen (die kisten aan Russchische maatschappijen leasen) vaak westerse registraties gebruiken.
Bij de Bizzjets speelt nog een andere rol... Daarbij is het belastingtechnisch voordeliger om een kist in Bermuda (VP-B/VQ-B) of Aruba (P4-) te registreren.
grts Mark
- Key
- Site Admin
- Posts: 11251
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Aeroflot speelt met registraties...
Er vanuitgaande dat het verhaal klopt, ik weet dat niet zeker meer, zal de regel wel weer ingetrokken zijn toen na jaren bleek dat het niet werkte. Geloof dat Transaero de eerste met Boeings was in Rusland, en die waren EI-. De vroege Aerflot-A310'en (en die van Diamond Sakha) waren F-.E-R-I-C wrote:Waarom zijn de VIM 757s wel met een RA regi?
Gazpromavia heeft ook 737s met RA...
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Aeroflot speelt met registraties...
Ging er altijd vanuit dat dit te maken had met de leasemaatschappijen? (zoals Alitalia dan wel dochters ook een groot aantal EI- heeft gehad)Key wrote:Geloof dat Transaero de eerste met Boeings was in Rusland, en die waren EI-. De vroege Aerflot-A310'en (en die van Diamond Sakha) waren F-.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- Key
- Site Admin
- Posts: 11251
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Aeroflot speelt met registraties...
O, daar ga ik ook vanuit. Maar ik durf niet te zeggen wat een reden en wat een gevolg was in dit geval. Met geleasde danwel anderszins in het buitenland geregistreerde kisten konden ze tenminste Boink en Scarebus fladderen in moedertje Rusland...
Erik
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
- js51672
- Scramble Addict
- Posts: 2279
- Joined: 04 Nov 2002, 08:46
- Type of spotter: ..
- Subscriber Scramble: no more
- Location: EHEH and EHBD area
Re: Aeroflot speelt met registraties...
Welk land heeft dan de VQ- ?
die kende ik nog niet!
Uzbekistan deed dat in de jaren90 ook met VP- kisten rondvliegen!
Als 1 schaap over de dam is , volgen de andere handelaren natuurlijk ook snel!
die kende ik nog niet!
Uzbekistan deed dat in de jaren90 ook met VP- kisten rondvliegen!
Als 1 schaap over de dam is , volgen de andere handelaren natuurlijk ook snel!
- Key
- Site Admin
- Posts: 11251
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Aeroflot speelt met registraties...
Het gaat specifiek om VQ-B. Deze reeks heeft Bermuda erbij gekregen, naast VP-B. VQ-H is St. Helena en VQ-T de Turks & Caicos-Eilanden.js51672 wrote:Welk land heeft dan de VQ- ?
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
- flying_kiwi
- Scramble Master
- Posts: 5451
- Joined: 10 Nov 2004, 14:33
- Location: Either EHEH, NZTA, or enroute
- Contact:
Re: Aeroflot speelt met registraties...
Reden zoals ik het begreep, is dat de Russische overheid rekent belasting over het invoeren van buitenlandse vliegtuigen. Ging om rond 10%, dus was het veel goedkoper om de kisten bij een holder in de buitenland te laten registreeren. Stel je voor dat Aeroflot een slordige US$6 miljoen extra moest betalen aan de overheid voor elke A320 die ze in dienst nemen!!
De VQ-B reek voor Bermuda is ingevoerd omdat de VP-B reeks bijna op is.
Gr.
Yorden
De VQ-B reek voor Bermuda is ingevoerd omdat de VP-B reeks bijna op is.
Gr.
Yorden
- Cloudhopper
- Scramble Die-Hard
- Posts: 700
- Joined: 19 Oct 2005, 14:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Cloudhopper
- Location: Friesland en/of Scheveningen
- Contact:
Re: Aeroflot speelt met registraties...
Ik denk dat het een combinatie van beiden is. Verhuurkisten blijven vaak geregistreerd in het land van de leasemaatschappij, maar dat van die extra belasting bij import komt mij ook wel bekend voor. Blijft het vreemd dat VIM hun 757's wel Russisch laat registreren.
En als de VQ-B.. vol is, gaan ze dan verder met VR-B..? Dan zijn ze weer terug naar waar ze begonnen zijn, want Bermuda had vroeger (nog niet eens zo lang geleden) VR-B..!!!
Johan
En als de VQ-B.. vol is, gaan ze dan verder met VR-B..? Dan zijn ze weer terug naar waar ze begonnen zijn, want Bermuda had vroeger (nog niet eens zo lang geleden) VR-B..!!!
Johan