Ik neem aan dat je hiermee het DARS bedoelt? (Kort voor : Deployable Air control centre, Recognised air picture production centre, Sensor fusion post)aviodromefriend wrote: Daarom hebben ze bij defensie van die draagbare apparaten waarmee ze met vliegtuigen kunnen praten.
Afghanistantop in Den Haag 31-03-09 speculaties & vragen
Forum rules
Re: Afghanistantop in Den Haag 31-03-09 speculaties & vragen
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Afghanistantop in Den Haag 31-03-09 speculaties & vragen
Weet niet hoe het heet, heb ze er alleen verschillende keren mee zien werken (en tegelijkertijd bezig gehoord op mijn scanner). Ooit op het strandspektakel, en bij de missing man voor een ex BDL.Rockville wrote:Ik neem aan dat je hiermee het DARS bedoelt? (Kort voor : Deployable Air control centre, Recognised air picture production centre, Sensor fusion post)aviodromefriend wrote: Daarom hebben ze bij defensie van die draagbare apparaten waarmee ze met vliegtuigen kunnen praten.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
-
- Scramble Addict
- Posts: 2080
- Joined: 14 Jun 2007, 20:50
- Subscriber Scramble: wamovements
Re: Afghanistantop in Den Haag 31-03-09 speculaties & vragen
De enige zekerheid is dat de B747-400's pas op 1/4 op LGW aankomen. Zou mij niets verbazen als deze vanaf Schiphol/Rotterdam naar LGW vliegen.skycruiser wrote: Japan Self Defense Force (JSDAF) B747-400's komen NIET, althans, de Japanners komen wel, maar ze vliegen op LGW (London Gatwick).
Die zekerheid heb je dan in ieder geval
Gr.
Eric
Re: Afghanistantop in Den Haag 31-03-09 speculaties & vragen
Persoonlijk weet ik dat Skycruiser erg dicht bij de 'bami/nasi/loempia' zit dus je kan aannemen dat zijn bericht klopt en dat er dus GEEN JSDAF B747's naar Nederland komen.wamovements wrote:De enige zekerheid is dat de B747-400's pas op 1/4 op LGW aankomen. Zou mij niets verbazen als deze vanaf Schiphol/Rotterdam naar LGW vliegen.skycruiser wrote: Japan Self Defense Force (JSDAF) B747-400's komen NIET, althans, de Japanners komen wel, maar ze vliegen op LGW (London Gatwick).
Die zekerheid heb je dan in ieder geval
Gr.
Eric
-
- Scramble Addict
- Posts: 2080
- Joined: 14 Jun 2007, 20:50
- Subscriber Scramble: wamovements
Re: Afghanistantop in Den Haag 31-03-09 speculaties & vragen
Dat weet ik, maar Skycruiser zegt dat de Japanse delegatie op LGW aankomt terwijl de 747 daar pas op 1/4 aan komen. Aangezien de delagatie voor een groot deel uit dezelfde personen bestaat, dienen dezelfde personen ook ergens op de 31e aan te komen.
- skycruiser
- Scramble Addict
- Posts: 1957
- Joined: 19 Mar 2005, 21:46
- Subscriber Scramble: skycruiser
- Location: AMS
Re: Afghanistantop in Den Haag 31-03-09 speculaties & vragen
Inderdaad. Ik zit zelfs zo dicht bij de sushi dat ik het hele zomerschema van die machines kan inzien. En ze komen NIET naar RTM, AMS etc.gatso76 wrote:Persoonlijk weet ik dat Skycruiser erg dicht bij de 'bami/nasi/loempia' zit dus je kan aannemen dat zijn bericht klopt en dat er dus GEEN JSDAF B747's naar Nederland komen.wamovements wrote:De enige zekerheid is dat de B747-400's pas op 1/4 op LGW aankomen. Zou mij niets verbazen als deze vanaf Schiphol/Rotterdam naar LGW vliegen.skycruiser wrote: Japan Self Defense Force (JSDAF) B747-400's komen NIET, althans, de Japanners komen wel, maar ze vliegen op LGW (London Gatwick).
Die zekerheid heb je dan in ieder geval
Gr.
Eric
Deze keer staat LGW op de planning, en wij kijken met een scheef oog een beetje mee (just in case). AMS staat natuurlijk wel als alternate op het vliegplan
Ik ben nu even niet op kantoor, maar het kan zijn dat er een normale lijndienst wordt gebruikt om ingevlogen te worden. Waar komt overigens de zekerheid vandaan dat ze pas op 1/4 in LGW aankomen?
Gr.
Eric
-
- Scramble Master
- Posts: 8667
- Joined: 18 Apr 2004, 21:53
- Type of spotter: S5, biz prio
- Location: AMS/SPL
Re: Afghanistantop in Den Haag 31-03-09 speculaties & vragen
Nooit zekerheid, kwam het zelf ook tegen op de Engelse spotterslijst (credits: David Wells / John Dyer):skycruiser wrote:Waar komt overigens de zekerheid vandaan dat ze pas op 1/4 in LGW aankomen?
Argentina – Aerolineas Argentinas A343 to LGW 1/4
Australia – it now seems will bring a B737BBJ after all (due LGW 28/3)
Brazil – will apparently bring no less than four aircraft including the A319CJ & a B732 (due LGW 29/3)
Canada – CC-150 (A313) to LGW 31/3
China – Air China B744 to LGW 1/4
Czech Republic – A319CJ to Northolt
Egypt – A342 SU-GGG – destination TBA (was LGW)
France – the A319CJ is now expected to go to Luton not LGW
Germany – GAF A313 now expected to use Stansted inbound as well as outbound
India – Air India B744 to LGW 31/3
Indonesia – type changed to A333 & due at LGW
Italy – A319CJ to Stansted
Japan – JASDF B744s 20-1101/02 to LGW 1/4
Mexico – the B752 TP-01 will go to LHR & not Stansted
Netherlands – Fk70 PH-KBX to LGW
Russia – now due to use an Il-76, two Il-62s, two Il-96s & three Tu-154s into Stansted!
Saudi Arabia – expected to use several aircraft as well as the B744 into Stansted
Singapore - TBA
South Africa – B737BBJ ZS-RSA to LGW
South Korea – now to use an Asiana B744 to LGW 31/3
Spain – to operate an A310 into Luton
Thailand – B734 to LGW – now cancelled?
Turkey – A319CJ TC-ANA to Luton
USA - the story now goes that they will use Stansted rather than Mildenhall & that there will be one VC-25A & two C-32As plus a pair of H-60s along with a United B744, however, another report still refers to Mildenhall for the USAF aircraft
Ben deze dag ook in Londen...
- Key
- Site Admin
- Posts: 11251
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Afghanistantop in Den Haag 31-03-09 speculaties & vragen
gatso76 wrote:'bami/nasi/loempia'
skycruiser wrote:sushi
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
- joostvandeelen
- Scramble Junior
- Posts: 236
- Joined: 10 Feb 2003, 12:13
Re: Afghanistantop in Den Haag 31-03-09 speculaties & vragen
Ik probeer in het forum een antwoord te krijgen op mijn vraag maar ik kom er niet uit..
Waarom vliegen al die kisten niet naar een veld in Nederland? Hoe moet ik dat voor me zien? Naar Londen en dan met lijnvluchten naar Nederland ofzo?
Waarom vliegen al die kisten niet naar een veld in Nederland? Hoe moet ik dat voor me zien? Naar Londen en dan met lijnvluchten naar Nederland ofzo?
-
- Scramble Master
- Posts: 8667
- Joined: 18 Apr 2004, 21:53
- Type of spotter: S5, biz prio
- Location: AMS/SPL
Re: Afghanistantop in Den Haag 31-03-09 speculaties & vragen
Uhhm, twee verschillende ''evenementen'' (voor ons dan...)
Afghanistan meeting in Den Haag en een G20 meeting in Londen....
Afghanistan meeting in Den Haag en een G20 meeting in Londen....
Last edited by Bokkum on 27 Mar 2009, 14:26, edited 1 time in total.
Re: Afghanistantop in Den Haag 31-03-09 speculaties & vragen
op 1 april 2009 wordt in Londen de G20 top conferentie gehouden. Dit is een bijeenkomst van de ministers van financien van de volgende landen:
Argentina, Australia, Brazil, Canada, China, France, Germany, India, Indonesia, Italy, Japan, Mexico, Russia, Saudi Arabia, South Africa, South Korea, Turkey, United Kingdom, United States. The 20th member is the European Union, which is represented by the rotating Council presidency and the European Central Bank.
Vandaar het lijstje kisten voor Londen.
Het zou goed kunnen dat een aantal ministers van Buitenlandse Zaken die in Den Haag moeten zijn meevliegen met hun collega naar Londen, en daar een lijndienst naar Amsterdam/Rotterdam nemen. Het kan ook zijn dat een aantal kisten eerst Nederland aandoen en dan doorvliegen naar Londen.
Afwachten maar.
Argentina, Australia, Brazil, Canada, China, France, Germany, India, Indonesia, Italy, Japan, Mexico, Russia, Saudi Arabia, South Africa, South Korea, Turkey, United Kingdom, United States. The 20th member is the European Union, which is represented by the rotating Council presidency and the European Central Bank.
Vandaar het lijstje kisten voor Londen.
Het zou goed kunnen dat een aantal ministers van Buitenlandse Zaken die in Den Haag moeten zijn meevliegen met hun collega naar Londen, en daar een lijndienst naar Amsterdam/Rotterdam nemen. Het kan ook zijn dat een aantal kisten eerst Nederland aandoen en dan doorvliegen naar Londen.
Afwachten maar.
Re: Afghanistantop in Den Haag 31-03-09 speculaties & vragen
2 aprilMarcelb wrote:op 1 april 2009
-
- Scramble Senior
- Posts: 261
- Joined: 17 Nov 2005, 12:37
- Location: Zoetermeer
Re: Afghanistantop in Den Haag 31-03-09 speculaties & vragen
Vandaag in AD/Haagsche Courant: gebied rond Congresgebouw op 31/3 hermetisch afgesloten, ook een paar scholen dicht. Verder zijn alle bruggen over de Vliet (Rijn-Schekanaal) voor het verkeer afgesloten (oa. Hoorn-, Geest-, Kerk-, Trekvliet- en Binckhorstbrug. Dit om het VIP-verkeer van-en naar het Congresgebouw vlotjes te laten doorstromen. Lijkt er dus op dat het meeste spul op RTM zal arriveren.
Re: Afghanistantop in Den Haag 31-03-09 speculaties & vragen
Indonesie met een A333? Garuda? Ik wist dat zij al weer naar Europa mochten vliegen? Misschien komen de VIP's wel 1 kist vanuit Londen naar NLBokkum wrote:Nooit zekerheid, kwam het zelf ook tegen op de Engelse spotterslijst (credits: David Wells / John Dyer):skycruiser wrote:Waar komt overigens de zekerheid vandaan dat ze pas op 1/4 in LGW aankomen?
Argentina – Aerolineas Argentinas A343 to LGW 1/4
Australia – it now seems will bring a B737BBJ after all (due LGW 28/3)
Brazil – will apparently bring no less than four aircraft including the A319CJ & a B732 (due LGW 29/3)
Canada – CC-150 (A313) to LGW 31/3
China – Air China B744 to LGW 1/4
Czech Republic – A319CJ to Northolt
Egypt – A342 SU-GGG – destination TBA (was LGW)
France – the A319CJ is now expected to go to Luton not LGW
Germany – GAF A313 now expected to use Stansted inbound as well as outbound
India – Air India B744 to LGW 31/3
Indonesia – type changed to A333 & due at LGW
Italy – A319CJ to Stansted
Japan – JASDF B744s 20-1101/02 to LGW 1/4
Mexico – the B752 TP-01 will go to LHR & not Stansted
Netherlands – Fk70 PH-KBX to LGW
Russia – now due to use an Il-76, two Il-62s, two Il-96s & three Tu-154s into Stansted!
Saudi Arabia – expected to use several aircraft as well as the B744 into Stansted
Singapore - TBA
South Africa – B737BBJ ZS-RSA to LGW
South Korea – now to use an Asiana B744 to LGW 31/3
Spain – to operate an A310 into Luton
Thailand – B734 to LGW – now cancelled?
Turkey – A319CJ TC-ANA to Luton
USA - the story now goes that they will use Stansted rather than Mildenhall & that there will be one VC-25A & two C-32As plus a pair of H-60s along with a United B744, however, another report still refers to Mildenhall for the USAF aircraft
Ben deze dag ook in Londen...
Ervaring leert dat het pas bekend is wat er komt als het aan de grond staat. Ben zelf al een paar keer voor niks naar zo'n vergadering geweest. Hoop verwacht, maar bijna niets gekomen.
Re: Afghanistantop in Den Haag 31-03-09 speculaties & vragen
Hmm, of je nu van Rotterdam of Schiphol komt, je moet altijd voorbij het Prins Clausplein toch? Heeft RTM uberhaupt de ruimte om die berg kisten kwijt te kunnen?
Greetz,
Patrick
Patrick