Excuses voor de typoErik Brouwer wrote:Het is geen geheim, of een publiek geheim bedoel je denk ik.
Website tegen Vliegtax.
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Website tegen Vliegtax.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- United 777
- Scramble Senior
- Posts: 435
- Joined: 15 Oct 2004, 20:59
- Subscriber Scramble: United 777
- Location: Sneek
Re: Website tegen Vliegtax.
Die kosten wegen niet op tegen de enorme besparingen die het vliegen vanaf Düsseldorf biedt. Twee maanden geleden heb ik de KLM-tarieven naar New York vanaf Amsterdam en Düsseldorf met elkaar vergeleken. In de eerste week van mei kwam een ticket via klm.nl op ruim 600 euro. Bij klm.de betaalde je de helft, als ik het me goed herinner 330 euro. Exact dezelfde vluchten van Amsterdam naar New York. Niet alleen de vliegbelasting jaagt mensen over de grens, de totale ticketprijs is ook een belangrijke factor. Zelf vlieg ik in de eerste week van mei met Emirates vanaf Düsseldorf naar Peking. Een retourvlucht via Dubai kost 325 euro. Probeer dat maar eens vanaf Schiphol.Rockville wrote:Uitgaande van het voorbeeld dat betrokkenen in A'dam woont., vergeet je m.i. wel iets. Hij/zij zal eerst naar Dusseldorf moeten reizen, daar het voertuig parkeren en vervolgens weer terug naar A'dam. Daar zijn denk ik ook wel de nodige kosten aan verbonden, of niet soms?
Re: Website tegen Vliegtax.
***************************************
Contouren crisisakkoord zichtbaar
***************************************
` In Den Haag is de coalitie in de
laatste fase van het overleg over de
aanpak van de economische crisis.Over
de voortgang zijn de onderhandelaars
Bos en Donner optimistisch.Vanavond is
is er overleg met de sociale partners
over de voorgenomen maatregelen.
Er lijkt overeenstemming over verhoging
van de AOW-leeftijd naar 67 en over een
bedrag van 5,5 miljard dat de overheid
de komende twee jaar gaat investeren.
De vliegtaks wordt afgeschaft en er
gaat extra geld naar de bestrijding van
de jeugdwerkloosheid.Vanaf 2011 wil de
coalitie gaan bezuinigen.De regering
zet in op loonmatiging.
- Delta12
- Scramble Die-Hard
- Posts: 901
- Joined: 04 Oct 2004, 17:42
- Type of spotter: F5
- Location: N52E005
Re: Website tegen Vliegtax.
De vliegtax word afgeschaft
Hulde! Daar trek ik een fles op open...
Hulde! Daar trek ik een fles op open...
Re: Website tegen Vliegtax.
Ik wacht nog even, want 100% zekerheid is er (nog) niet.Delta12 wrote:De vliegtax word afgeschaft
Hulde! Daar trek ik een fles op open.
Ook wacht ik nog even met het boeken van de vakantiereis.
- nuckleuz
- Scramble Addict
- Posts: 1515
- Joined: 07 Feb 2005, 19:16
- Type of spotter: None
- Subscriber Scramble: No
- Location: Alphen aan den Rijn
Re: Website tegen Vliegtax.
Ben benieuwd of Easyjet nu zijn belofte waar gaat maken en inderdaad gaat uitbreiden op Schiphol.Delta12 wrote:De vliegtax word afgeschaft
Hulde! Daar trek ik een fles op open...
- sfeyenoord1
- Scramble Addict
- Posts: 1567
- Joined: 05 Mar 2006, 17:40
- Type of spotter: An enjoying one
- Location: Boskoop (Zuid-Holland, Nederland)
- Contact:
Re: Website tegen Vliegtax.
Is definitief vliegtaks afgeschaft! Ze hadden hem beter niet in kunnen voeren, maar een goede zaak dat het wordt afgeschaft!
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Website tegen Vliegtax.
Nee, eerst moet het landelijke stemvee (aka parlement) het nog goedkeuren (maar dat is waarschijnlijk een formaliteit).sfeyenoord1 wrote:Is definitief vliegtaks afgeschaft!
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- LimburgSpotter
- Scramble Die-Hard
- Posts: 509
- Joined: 13 Oct 2002, 18:27
Re: Website tegen Vliegtax.
Nieuwe Ryanair-bestemmingen vanaf Maastricht Aachen Airport
Ryanair ziet weer kansen voor nieuwe bestemmingen op Maastricht Aachen Airport. Dat zegt een woordvoerder in reactie op de plannen van de regering om de vliegtaks af te schaffen. De vliegtaks is een milieuheffing die vluchten vanuit Nederland duurder maakten ten opzichte van Duitsland en België.
Minder passagiers kozen daarom voor Maastricht vliegveld. Ryanair besloot daarop deze winter niet meer vanaf Maastricht te vliegen. Vanaf 1 april kunnen wel weer vluchten geboekt worden. Volgens Ryanair worden dat er nu dus op korte termijn weer meer
source l1.nl
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Re: Website tegen Vliegtax.
Vliegbelasting: van proefballon tot blok aan been voor luchtvaart
DRIEBERGEN - De Nederlandse luchtvaart- en reissector slaakte woensdag (25 maart) een zucht van verlichting. Premier Balkenende kondigde officieel aan dat de vermaledijde vliegbelasting per 1 juli wordt afgeschaft. De afschaffing betreft één van de maatregelen die de regering neemt om de economie een impuls te geven. Daarmee hebben de reisorganisaties, luchtvaartmaatschappijen en luchthavens dan eindelijk toch hun zin.
http://www.luchtvaartnieuws.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor volledige artikel..
..ook wij hebben eindelijk onze zin
DRIEBERGEN - De Nederlandse luchtvaart- en reissector slaakte woensdag (25 maart) een zucht van verlichting. Premier Balkenende kondigde officieel aan dat de vermaledijde vliegbelasting per 1 juli wordt afgeschaft. De afschaffing betreft één van de maatregelen die de regering neemt om de economie een impuls te geven. Daarmee hebben de reisorganisaties, luchtvaartmaatschappijen en luchthavens dan eindelijk toch hun zin.
http://www.luchtvaartnieuws.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor volledige artikel..
..ook wij hebben eindelijk onze zin
Re: Website tegen Vliegtax.
is ook positief voor banen en economie...
en leuke toko`s op schiphol o.a. ?
grt ivo
en leuke toko`s op schiphol o.a. ?
grt ivo
Re: Website tegen Vliegtax.
We zijn gered!
Een economie in het slop, de grootste recesie in tientallen jaren, zware tijden, voorzichtigheid, de woningmarkt stort in...
En nu... voor 45 euro per ticket (een keer tanken, een keer uit eten [niet te fancy]) zijn we gered!!!
Groeten,
Stefan
(ga denk ik meteen een nieuwe auto kopen of zo...)
Een economie in het slop, de grootste recesie in tientallen jaren, zware tijden, voorzichtigheid, de woningmarkt stort in...
En nu... voor 45 euro per ticket (een keer tanken, een keer uit eten [niet te fancy]) zijn we gered!!!
Groeten,
Stefan
(ga denk ik meteen een nieuwe auto kopen of zo...)
Re: Website tegen Vliegtax.
Geen vliegtax kan beter zijn voor het milieu.
Dit is een origineel persbericht.
"Het is maar de vraag of de vliegtax goed is voor het milieu", aldus minister Bos. "Het is wel zeker dat de vliegtax slecht is voor de economie". Het is goed dat het kabinet dit nu toegeeft. Met de afschaffing van de vliegtax en het voornemen te investeren in duurzaamheid en innovatie ontstaat de mogelijkheid echt iets te doen voor het milieu. Het Platform Duurzame Luchtvaart pleit er bij het kabinet dan ook voor om luchtvaart deze keer niet te vergeten en te investeren in bijvoorbeeld de ontwikkeling van biobrandstof.
Voor het milieu heeft de tickettax nooit iets gedaan. De tax leidt slechts tot hogere kosten en is alleen ingevoerd ter aanvulling van de schatkist. De opbrengsten worden bijvoorbeeld niet gebruikt voor verdere innovatie van de luchtvaartsector of voor welk milieudoel dan ook. Volgens staatssecretaris De Jager en andere voorstanders was het doel van de tickettax om het gebruik van het vliegtuig te ontmoedigen. Maar omdat luchtvaart onderdeel is van onze infrastructuur blijft de vraag naar luchtvervoer bestaan en wijken reizigers uit naar luchthavens over de grens waar geen tickettax betaald hoeft te worden. Voor het milieu is dit niet bepaald een verbetering.
Wat wel werkt is investeren in een wereldwijde invoering van een emissiehandelssysteem en in alternatieve brandstoffen. Biobrandstof op basis van daarvoor gekweekte algen bijvoorbeeld behoort tot de zogenaamde derde generatie biobrandstoffen. Algen hebben het voordeel dat ze snel groeien. Bovendien is het niet nodig om voor akkerbouw geschikte grond op te offeren. Volgens deskundigen is brandstof gemaakt van algen in de toekomst de échte oplossing voor de luchtvaart. Eén van de voordelen van deze biobrandstof is het gewicht. Deze lichtere brandstof betekent een enorme gewichts- en kostenreductie voor luchtvaartmaatschappijen. Een algenkweek-gebied van 35.000 km2 (ongeveer de oppervlakte van België) zou voldoende zijn voor de productie van de totale wereldwijde brandstofbehoefte van de luchtvaart.
PDL, Publicatietijd: 26/03/2009 17:48
Links: http://www.duurzameluchtvaart.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is een origineel persbericht.
"Het is maar de vraag of de vliegtax goed is voor het milieu", aldus minister Bos. "Het is wel zeker dat de vliegtax slecht is voor de economie". Het is goed dat het kabinet dit nu toegeeft. Met de afschaffing van de vliegtax en het voornemen te investeren in duurzaamheid en innovatie ontstaat de mogelijkheid echt iets te doen voor het milieu. Het Platform Duurzame Luchtvaart pleit er bij het kabinet dan ook voor om luchtvaart deze keer niet te vergeten en te investeren in bijvoorbeeld de ontwikkeling van biobrandstof.
Voor het milieu heeft de tickettax nooit iets gedaan. De tax leidt slechts tot hogere kosten en is alleen ingevoerd ter aanvulling van de schatkist. De opbrengsten worden bijvoorbeeld niet gebruikt voor verdere innovatie van de luchtvaartsector of voor welk milieudoel dan ook. Volgens staatssecretaris De Jager en andere voorstanders was het doel van de tickettax om het gebruik van het vliegtuig te ontmoedigen. Maar omdat luchtvaart onderdeel is van onze infrastructuur blijft de vraag naar luchtvervoer bestaan en wijken reizigers uit naar luchthavens over de grens waar geen tickettax betaald hoeft te worden. Voor het milieu is dit niet bepaald een verbetering.
Wat wel werkt is investeren in een wereldwijde invoering van een emissiehandelssysteem en in alternatieve brandstoffen. Biobrandstof op basis van daarvoor gekweekte algen bijvoorbeeld behoort tot de zogenaamde derde generatie biobrandstoffen. Algen hebben het voordeel dat ze snel groeien. Bovendien is het niet nodig om voor akkerbouw geschikte grond op te offeren. Volgens deskundigen is brandstof gemaakt van algen in de toekomst de échte oplossing voor de luchtvaart. Eén van de voordelen van deze biobrandstof is het gewicht. Deze lichtere brandstof betekent een enorme gewichts- en kostenreductie voor luchtvaartmaatschappijen. Een algenkweek-gebied van 35.000 km2 (ongeveer de oppervlakte van België) zou voldoende zijn voor de productie van de totale wereldwijde brandstofbehoefte van de luchtvaart.
PDL, Publicatietijd: 26/03/2009 17:48
Links: http://www.duurzameluchtvaart.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- sfeyenoord1
- Scramble Addict
- Posts: 1567
- Joined: 05 Mar 2006, 17:40
- Type of spotter: An enjoying one
- Location: Boskoop (Zuid-Holland, Nederland)
- Contact:
Re: Website tegen Vliegtax.
Enigste voorwaarde was wel weer dat Schiphol hun prijzen ook naar beneden bijstelt.
Zonder de vliegtaks blijft het natuurlijk wel een van de duurdere luchthavens.
Zonder de vliegtaks blijft het natuurlijk wel een van de duurdere luchthavens.