Ryanair maakt van incheck balie geschiedenis

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
E-R-I-C
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3813
Joined: 27 Aug 2004, 13:24

Ryanair maakt van incheck balie geschiedenis

Post by E-R-I-C »

Was te lezen op luchtvaartnieuws.nl

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=29875" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar daar staat nu in dat je € 5 moet gaan betalen om web check in te gebruiken. Vind ik vreemd, want dat is toch de enige mogelijkheid??? Kunnen ze net zo goed de vluchtprijs met €5 verhogen....
Eric
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Ryanair maakt van incheck balie geschiedenis

Post by aviodromefriend »

E-R-I-C wrote:Kunnen ze net zo goed de vluchtprijs met €5 verhogen....
Ryanair zal altijd willen blijven adverteren met vluchtprijzen van zo min mogelijk (om daarna allerlei toeslagen uit de hoge hoed te toveren).

Het is niet voor niets dat zij zo'n grote tegenstander zijn van de wens van Europa dat alle prijzen van tickets all-in moeten zijn. Dus die EUR 5 zullen ze niet in hun prijzen willen opnemen. Dat adverteert een stuk minder leuk (geen prijzen onder 5 euro meer).
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
hmv
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 335
Joined: 19 Jun 2007, 18:55

Re: Ryanair maakt van incheck balie geschiedenis

Post by hmv »

Belastingen en toeslagen die niet te ontwijken zijn, moeten inbegrepen worden.
Dus Ryanair zal die 5 euro in de geadverteerde prijs erbij moeten stoppen.
User avatar
Boudewijn van Oirschot
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2745
Joined: 16 Feb 2007, 18:16
Type of spotter: Wat niet?
Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
Location: Tilburg, NB

Re: Ryanair maakt van incheck balie geschiedenis

Post by Boudewijn van Oirschot »

Tsjonge jonge.. Deze maatschappij wordt met de dag onsympathieker en vervelender :? Want ik geloof echt niks van die toeslagen die er steeds bijkomen. Het zal wel te maken hebben met de crisis nu...

Even ter vergelijking:
AMS - DUB met Aer Lingus kost mij een kleine 90 euro in juli
EIN - DUB met Ryanair kost mij 105 euro in juli

Wat nou low cost carrier :?:

Nee, geef mij easyJet of Aer Lingus maar...
User avatar
michel N
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2619
Joined: 06 Oct 2002, 14:31
Subscriber Scramble: MN

Re: Ryanair maakt van incheck balie geschiedenis

Post by michel N »

Laat ze de prijs van een ticket maar met 5 euro verhogen... als ik niet hoef in te checken op het vliegveld, kan ik een uur voor vertrek (vanaf Weeze) thuis vertrekken. En of ik 40 euro of 50 euro betaal voor een retour Londen, het is nog steeds een bedrag waar niemand tegenop kan. Ook Easyslet niet. Ik vlieg vrijdag voor 23 euro retour naar Berlijn. Laat ze er vijf euro bij doen voor het online inchecken, en ik ben nog steeds een tevreden klant :lol: .....

regards,

Michel
flown in: Things with wings
User avatar
E-R-I-C
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3813
Joined: 27 Aug 2004, 13:24

Re: Ryanair maakt van incheck balie geschiedenis

Post by E-R-I-C »

michel N wrote:Laat ze de prijs van een ticket maar met 5 euro verhogen... als ik niet hoef in te checken op het vliegveld, kan ik een uur voor vertrek (vanaf Weeze) thuis vertrekken. En of ik 40 euro of 50 euro betaal voor een retour Londen, het is nog steeds een bedrag waar niemand tegenop kan. Ook Easyslet niet. Ik vlieg vrijdag voor 23 euro retour naar Berlijn. Laat ze er vijf euro bij doen voor het online inchecken, en ik ben nog steeds een tevreden klant :lol: .....

regards,

Michel
Ik ben ook een tevreden klant van Ryanair. Maar raar vind ik dat het nu gratis is online want anders moet je naar de balie en ga je betalen. Okey kan ik nog inkomen. Maar nu ze die inkomsten kwijt gaan raken gaan ze er maar standaard €5 bij doen. Beetje jammer vind ik dat...
Eric
User avatar
michel N
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2619
Joined: 06 Oct 2002, 14:31
Subscriber Scramble: MN

Re: Ryanair maakt van incheck balie geschiedenis

Post by michel N »

Ik begrijp wel van Ryanair dat ze 5 euro gaan vragen voor de online check-in. Ik heb het pers-bericht gelezen, en wat ze vermelden is dat doordat er geen check-in meer is, de ticketprijzen omlaag kunnen. Ryanair wil de laagste ticketprijzen hanteren, en geld verdienen aan de toeslagen. Kijk maar naar het eten aan boord, priority boarding, extra baggage. Daar verdienen ze nu al meer mee dan aan de kale ticketprijs. Het is voor ons reizigers wel krom, dat zeker, maar voor hen is het de reden om te kunnen adverteren met de laagste ticket-prijzen. En Ryanair blijft beweren vanaf 2012 gratis reizen aan te kunnen bieden. Op deze manier klopt dat. Tickets gratis, en vervolgens op van alles toeslagen heffen. Maar ja, van mij mogen ze, zolang het totaal bedrag maar ver onder dat van de dure KLM of anderen blijt...
flown in: Things with wings
User avatar
Boudewijn van Oirschot
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2745
Joined: 16 Feb 2007, 18:16
Type of spotter: Wat niet?
Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
Location: Tilburg, NB

Re: Ryanair maakt van incheck balie geschiedenis

Post by Boudewijn van Oirschot »

michel N wrote:Laat ze de prijs van een ticket maar met 5 euro verhogen... als ik niet hoef in te checken op het vliegveld, kan ik een uur voor vertrek (vanaf Weeze) thuis vertrekken. En of ik 40 euro of 50 euro betaal voor een retour Londen, het is nog steeds een bedrag waar niemand tegenop kan. Ook Easyslet niet. Ik vlieg vrijdag voor 23 euro retour naar Berlijn. Laat ze er vijf euro bij doen voor het online inchecken, en ik ben nog steeds een tevreden klant :lol: .....

regards,

Michel
23 euro? dat moet ik nog zien.. Ik kijk wekelijks of ik er met RYR goedkoop uit kan naar een leuke luchthaven. een verschil van 40 of 50 is inderdaad niks, maar ik vind 100 euro wel veel. En daar kan zelfs LUFTHANSA al aan tippen!! En dan krijg je nog fatsoenlijke service ook :wink:
User avatar
air-bus
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1198
Joined: 12 Mar 2008, 20:57
Location: EHAMstelveen

Re: Ryanair maakt van incheck balie geschiedenis

Post by air-bus »

Boudewijn van Oirschot wrote:23 euro? dat moet ik nog zien.. Ik kijk wekelijks of ik er met RYR goedkoop uit kan naar een leuke luchthaven. een verschil van 40 of 50 is inderdaad niks, maar ik vind 100 euro wel veel. En daar kan zelfs LUFTHANSA al aan tippen!! En dan krijg je nog fatsoenlijke service ook :wink:
Als je goed op de aanbiedingen let die ze hebben kun je best goedkoop met ze vliegen hoor! Afgelopen zaterdag heb ik drie vluchten met Ryanair gemaakt en dat kostte me in totaal €27,50. Hiervan was €12,50 voor de kale ticketprijs en de overige €15,- was voor het gebruik van de creditcard, ook al zo'n extra kostenpost die ze hebben..

Groeten Arno
Image
User avatar
Boudewijn van Oirschot
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2745
Joined: 16 Feb 2007, 18:16
Type of spotter: Wat niet?
Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
Location: Tilburg, NB

Re: Ryanair maakt van incheck balie geschiedenis

Post by Boudewijn van Oirschot »

Joh, dan vloog je niet vanuit Nederland neem ik aan?! Charleroi of Weeze zeker?
User avatar
michel N
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2619
Joined: 06 Oct 2002, 14:31
Subscriber Scramble: MN

Re: Ryanair maakt van incheck balie geschiedenis

Post by michel N »

Ik vlieg altijd vanaf Weeze, vanaf Eindhoven betaal je veel te veel toeslagen. Vanaf Weeze kun je, als je geluk hebt, vanaf een euro of 10 al naar heel veel bestemmingen, iets wat met o.a. de vliegtax vanaf Eindhoven al niet mogelijk is.
flown in: Things with wings
User avatar
air-bus
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1198
Joined: 12 Mar 2008, 20:57
Location: EHAMstelveen

Re: Ryanair maakt van incheck balie geschiedenis

Post by air-bus »

Boudewijn van Oirschot wrote:Joh, dan vloog je niet vanuit Nederland neem ik aan?! Charleroi of Weeze zeker?
Klopt, maar het was ook niet de vraag van waar je vliegt, maar hoe goedkoop je vliegt. Als het goedkoper vanaf Eindhoven had gekund had ik dat ook gedaan.

Groeten Arno
Image
User avatar
Boudewijn van Oirschot
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2745
Joined: 16 Feb 2007, 18:16
Type of spotter: Wat niet?
Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
Location: Tilburg, NB

Re: Ryanair maakt van incheck balie geschiedenis

Post by Boudewijn van Oirschot »

michel N wrote:Ik vlieg altijd vanaf Weeze, vanaf Eindhoven betaal je veel te veel toeslagen. Vanaf Weeze kun je, als je geluk hebt, vanaf een euro of 10 al naar heel veel bestemmingen, iets wat met o.a. de vliegtax vanaf Eindhoven al niet mogelijk is.
Inderdaad... Daarom wordt het ook tijd dat de vliegtax wordt afgeschaft (maar of ik dat nog mee ga maken :twisted: )
Erik Brouwer
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 54
Joined: 15 Feb 2009, 19:31
Type of spotter: Travelspotter
Location: EHTE

Re: Ryanair maakt van incheck balie geschiedenis

Post by Erik Brouwer »

RyanAir profiteert in het hoogseizoen van hun goedkope naam. Ik ben onderhand redelijk thuis in de tarieven van mijn favoriete luchtvaartmaatschappij - Lufthansa - , en die zijn in het hoogseizoen vaak goedkoper, vliegen vanaf mainports en bieden service aan boord. Ook Transavia is een prima alternatief in het hoogseizoen.

Daarnaast doet de manier van bedrijfsvoering bij RyanAir mij kotsen, dat ik - hoe on-Hollands ook, niet meer met ze vlieg. Wil voor m'n verdriet nog niet tegen die kisten aanpissen, om het heel plat te zeggen. De manier waarop ze klanten, concullega's en de media bespelen en benadelen vind ik gewoon onfair. Noem me een ouwe =censored=, of een sentimentele wijsneus, maar ik vind dat de manier van zakendoen zoals FR dat doet niet in de luchtvaart thuis hoort. Tuurlijk: een maatschappij moet z'n geld verdienen, zeker. Maar volgens mij is het het stukje service en een stukje upper-class gevoel dat reizen per vliegtuig nog steeds zo bijzonder maakt, en de luchtvaartbranche zo gaaf. Met RyanAir vervalt de luchtvaart richting het niveau veevervoer, en daar kots ik op..

Een gefrustreerd ex-ryanair klant en een naar volle tevredenheid Miles&More member groet u.
Image
IL76TD
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 945
Joined: 28 Mar 2006, 19:46

Re: Ryanair maakt van incheck balie geschiedenis

Post by IL76TD »

ik afgelopen week geboekt voor een retour EIN-STN in juni voor maar 20 euro. Dat vind ik toch een mooie prijs om te vliegen met Ryanair.

afgelopen zomer met hun naar Madrid geweest toen viel op me op dat de stoelen erg kort op elkaar staan weinig beenruimte dus.
op korte vluchten vind ik het niet erg maar Madrid is toch ruim 2 uur vliegen. Ook zijn ze zeer streng met het gewicht van de bagage.
Ik moest voor 1,2 kilo meer 20 euro betalen dus bagage zal ik niet meer zo snel meenemen.
Gelukkig was de trip leuk en hadden we mooi weer.

verder redelijk tevreden.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”