Preserved ex German MiG-21 at de Peel
Forum rules
Forum for all news, background, discussions and research on vintage aircraft, warbirds and wrecks & relics (stored, preserved, dumped etc). Actual logs -especially those of active airfields- are preferred to be posted in the appropriate Spotters forums. |
Preserved ex German MiG-21 at de Peel
Ze hebben gisteren ons (op volkel) benaderd over het opnieuw schilderen van de mig. de mig zal een russisch schema krijgen.
- Polleke_NL
- Scramble Addict
- Type of spotter: photography (military only)
- Subscriber Scramble: Ruud van Haaster
Re: Open Day De Peel (19/09/09)
kortom, die kist gaat "verminkt" worden met een fake schema ?? zondeSkido wrote:Ze hebben gisteren ons (op volkel) benaderd over het opnieuw schilderen van de mig. de mig zal een russisch schema krijgen.
Ruud
Dat heeft hij al jaren... Toen hij eind jaren '90 als poortwachter bij het TriAD werdt neer gezet!!Polleke_NL wrote:kortom, die kist gaat "verminkt" worden met een fake schema ?? zonde
- Polleke_NL
- Scramble Addict
Ah, okay... Heb hem nog nooit gezien dus wist dat niet, maar ik ben persoonlijk niet bepaald fan van fake id's en schema's op preserved kisten....Paul wrote:Dat heeft hij al jaren... Toen hij eind jaren '90 als poortwachter bij het TriAD werdt neer gezet!!Polleke_NL wrote:kortom, die kist gaat "verminkt" worden met een fake schema ?? zonde
Ruud
- Morpheus
- Scramble Die-Hard
- Subscriber Scramble: Morpheus
Speciaal voor Polleke
Hier een plaatje van de Mig21. Ik heb deze gemaakt op de dag dat we hem van het 803 Sqn. naar een shelter in de shelterarea hebben gebracht voor de opknapbeurt. Dit is inmiddels bijna 3 jaar geleden. Ik denk dat dit tevens de laatste dag is geweest dat de kist daglicht heeft gezien.
Groetjes, Rene
Hier een plaatje van de Mig21. Ik heb deze gemaakt op de dag dat we hem van het 803 Sqn. naar een shelter in de shelterarea hebben gebracht voor de opknapbeurt. Dit is inmiddels bijna 3 jaar geleden. Ik denk dat dit tevens de laatste dag is geweest dat de kist daglicht heeft gezien.
Groetjes, Rene
- Polleke_NL
- Scramble Addict
WOW.....
mooie kist, blijft jammer dat het schema niet origineel meer is, maar dit is wel een mooi alternatief..... (damn.., val ik zowaar bijna van mijn geloof ?? )
Bedankt voor die plaat !!
mooie kist, blijft jammer dat het schema niet origineel meer is, maar dit is wel een mooi alternatief..... (damn.., val ik zowaar bijna van mijn geloof ?? )
Bedankt voor die plaat !!
Ruud
- Thijs
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Thijs
Re: Preserved ex German MiG-21 at de Peel
Onderwerp even hier geparkeerd vanwege de volgende redenen, de taal in het Airshow Forum is english only, en de berichten zijn gefocused op 1 onderwerp, dus daarom even een apart topic voor gemaakt om het een en ander centraal te houden.
Assume makes an ASS of U and ME.
-
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: andel
Is het de bedoeling dat deze bak geshowed word op de open dag !?.
Want ik kan mij herinerren dat bij de vorige open dag in 1999 ? dit ding nergens te zien was alleen een paar Apache,s en een ouwe F-16.
En de band zonder banaan natuurlijk .
Want ik kan mij herinerren dat bij de vorige open dag in 1999 ? dit ding nergens te zien was alleen een paar Apache,s en een ouwe F-16.
Zou zomaar kunnen... In 1999 stond deze nog aan de ingang van het 804sqn, vandaar ook het fake serial 804. Vanwegen bezuinigingen zijn er 2 (dacht ik) TRIAD's opgedoekt of in de motteballen gezet en is 801 & 802sqn nog over. Maar neem aan dat Rene hier wel uitsluitsel over kan geven. Het personeel van wijlen 804 had destijds deze MiG vanuit Duitsland mee genomen naar De Peel en daarna als GateGuard bij het sqn neer gezet.andel wrote:Is het de bedoeling dat deze bak geshowed word op de open dag !?.
Tot zover het verhaal van deze plaat...
Groet, paul.
PS
Moet nog wel ergenst een foto hebben van VOOR zijn beschildering, incl. Duits s/n toen ik zelf nog 'werkte' bij GGW...
-
- Scramble Master
- Type of spotter: Mil & ex-mil, zowel nummers als platen!
- Subscriber Scramble: patrick dirksen
Als dat bevestigd kan worden: heel graag!
Zou voor mij wel een reden zijn om op en neer te gaan naar de open dag.
Zou voor mij wel een reden zijn om op en neer te gaan naar de open dag.
Cheers,
Patrick Dirksen
Tristar Aviation
Patrick Dirksen
Tristar Aviation
- Polleke_NL
- Scramble Addict
Morgen heeft "Onze Luchtmacht" de jaarvergadering op De Peel, en daar zit ook een trip over de basis aan vast. Staat de MiG ook op het program, oftwel, zal hij morgen te zien zijn? Gr Roger
Ik geef zelf maar even antwoord. Op verzoek werd er een photo shoot geregeld om de MiG op de foto te zetten. Hij stond buiten, in de buurt van van shelters. Prima te kieken. Gr Roger