Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Moderator: gatso76
Forum rules
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Kan ik niet uit opmaken of het neuswiel naar binnen is gekomen of naar achteren is geklapt, helaas
- Securityguy
- Scramble Die-Hard
- Posts: 510
- Joined: 08 Nov 2003, 18:51
- Subscriber Scramble: Velko
- Location: Hoogland-OCC (Schiphol-Oost)
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Lijkt naar achteren te zijn geklapt
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
zie trouwens net op de beelden bij de NOS dat van de linkervleugel ( rechter heb ik niet goed kunnen zien) de flaps uitgeklapt zijn in de landingsstand ( meer als 15-25), wat dus zou inhouden dat de voorwaartse snelheid fors is verminderd doordat het vleugeloppervlak verkleind is. Wat zou kunnen inhouden dat deze crash op een noodlanding lijkt door nog onbekende oorzaken.
- Securityguy
- Scramble Die-Hard
- Posts: 510
- Joined: 08 Nov 2003, 18:51
- Subscriber Scramble: Velko
- Location: Hoogland-OCC (Schiphol-Oost)
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Hoor net dat beide piloten zijn omgekomen.
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Flaps uitklappen vergroot toch juist het vleugeloppervlak (en de welving van de vleugel, waardoor de vliegeigenschappen bij lage snelheid worden verbeterd)?ErikFB wrote:zie trouwens net op de beelden bij de NOS dat van de linkervleugel ( rechter heb ik niet goed kunnen zien) de flaps uitgeklapt zijn in de landingsstand ( meer als 15-25), wat dus zou inhouden dat de voorwaartse snelheid fors is verminderd doordat het vleugeloppervlak verkleind is. Wat zou kunnen inhouden dat deze crash op een noodlanding lijkt door nog onbekende oorzaken.
Maar ja, de lift is evenredig met het vleugeloppervlak en met het kwadraat van de snelheid. Het verlies van snelheid (door bijvoorbeeld weerstand of wegvallen van aandrijving) tikt wel wat harder aan.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- Ricardo 767-200ER
- Scramble Addict
- Posts: 1388
- Joined: 25 Jul 2008, 23:01
- Type of spotter: Civil and Military
- Subscriber Scramble: Ricardo 767-200ER
- Location: EHAM/AMS
- Contact:
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
klopt RTL 7 meldt het nu netHoor net dat beide piloten zijn omgekomen
Ik stond bij 18R en hoorde een enorme doffe dreun ! ben meteen naar crashside gegaan en was tot een uur of 1 goed zichtbaar van dichtbij maar daarna werd iedereen weg gejaagd
- canberra
- Scramble Addict
- Posts: 1710
- Joined: 01 Dec 2004, 16:57
- Type of spotter: not too bad
- Location: The Hague
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
According Tobias2702 @ a.netThijs wrote:Als aanvulling daarop, als het een aangekondigde emergency was dan stonden de hulpdiensten al klaar / moet er een VOS melding zijn voor de tijd van impact, en die is er niet zo snel ik kan zien.
Anyone with more on that ?German TV: AMS tower confirmes that emergency was decleared prior to crash due to engine problems, airport prepared for emergency landing.
/Michael
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Dat de piloten zijn omgekomen is niet waar, ik heb net een passagier gesproken die even daarvoor de gezagvoerder had gesproken.
- Securityguy
- Scramble Die-Hard
- Posts: 510
- Joined: 08 Nov 2003, 18:51
- Subscriber Scramble: Velko
- Location: Hoogland-OCC (Schiphol-Oost)
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Wat zijn ze dan aan het doen bij de cockpit?
- Polecat
- Scramble Master
- Posts: 5048
- Joined: 12 Jul 2007, 13:58
- Type of spotter: Omnivore
- Subscriber Scramble: Polecat
- Location: The Middle East of The Netherlands
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
volgens de telegrof:
Beide piloten van de ramp-Boeing zijn omgekomen. Ze zitten nog vast in de cockpit van het vliegtuig.
I have never drunk milk, and I never will . . . .
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Flightdeck bestond uit 3 personen.
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Er zit zelfs een gat in het dak waar de randjes van naar buiten wijzen.ErikFB wrote:Kan ik niet uit opmaken of het neuswiel naar binnen is gekomen of naar achteren is geklapt, helaas
Dit kan mijn inziens niets anders betekenen dan dat de vloer(+epc) omhoog gedrukt is.
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Activiteit bij cockpit: verwijderen black box?
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Leek mij in eerste instantie op brokstukken van de breuk van de romp voor de vleugelAviopic wrote:Er zit zelfs een gat in het dak waar de randjes van naar buiten wijzen.ErikFB wrote:Kan ik niet uit opmaken of het neuswiel naar binnen is gekomen of naar achteren is geklapt, helaas
Dit kan mijn inziens niets anders betekenen dan dat de vloer(+epc) omhoog gedrukt is.
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Black box zit in/bij de staart.RuudLeeuw wrote:Activiteit bij cockpit: verwijderen black box?