Moet Scramble kleur bekennen?
Forum rules
-
- Scramble Senior
- Subscriber Scramble: FrankCrebas
Moet Scramble kleur bekennen?
Beste lezers van dit forum en vooral de lezers van het blad SCRAMBLE,
Net als velen van jullie tref ik maandelijks een nieuwe Scramble aan in mijn brievenbus. Een hoogtepunt als je weet wat er zoal in dat ding gegooid wordt.
Door de jaren heen is het blad super geëvalueerd en en de (vrijwillige) redactie blijft ons maandelijks verblijden met waardevolle en betrouwbare info. Tot zover helemaal top!
Wat mij echter meer en meer begint te storen is het gebrek aan kleur in het blad. Als enige luchtvaart blad met enige omvang drukt Scramble nog steeds haar foto's in zwart wit af en ik vindt dit persoonlijk erg jammer.
In de mooie nieuwe Scramble, die ik net voor het eerst zag, staat bijvoorbeeld een fraaie foto van een RNLAF F-16 met een tiger tail. De foto maakte mij erg nieuwsgierig naar de kleur van deze markings maar helaas. Ook de meer dan fraaie "FT" A-10 met zijn mooie haaien bek, die er normaal afspringt in kleur, komt niet uit. Zo zijn er vele voorbeelden van foto's (wat denk je van die mooie civiele schema's) die niet uitkomen in zwart wit en dat vindt ik niet alleen erg jammer maar niet heel erg 2009.
Wat vinden jullie lezers en redactie leden anno nu wat er gebeuren moet? is het niet eens tijd om kleur te bekennen?
Ik ben benieuwd naar de reacties en argumenten!
Groeten!
Frank
Net als velen van jullie tref ik maandelijks een nieuwe Scramble aan in mijn brievenbus. Een hoogtepunt als je weet wat er zoal in dat ding gegooid wordt.
Door de jaren heen is het blad super geëvalueerd en en de (vrijwillige) redactie blijft ons maandelijks verblijden met waardevolle en betrouwbare info. Tot zover helemaal top!
Wat mij echter meer en meer begint te storen is het gebrek aan kleur in het blad. Als enige luchtvaart blad met enige omvang drukt Scramble nog steeds haar foto's in zwart wit af en ik vindt dit persoonlijk erg jammer.
In de mooie nieuwe Scramble, die ik net voor het eerst zag, staat bijvoorbeeld een fraaie foto van een RNLAF F-16 met een tiger tail. De foto maakte mij erg nieuwsgierig naar de kleur van deze markings maar helaas. Ook de meer dan fraaie "FT" A-10 met zijn mooie haaien bek, die er normaal afspringt in kleur, komt niet uit. Zo zijn er vele voorbeelden van foto's (wat denk je van die mooie civiele schema's) die niet uitkomen in zwart wit en dat vindt ik niet alleen erg jammer maar niet heel erg 2009.
Wat vinden jullie lezers en redactie leden anno nu wat er gebeuren moet? is het niet eens tijd om kleur te bekennen?
Ik ben benieuwd naar de reacties en argumenten!
Groeten!
Frank
Last edited by FrankCrebas on 16 Feb 2009, 10:39, edited 3 times in total.
- ebauer
- Moderator
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
Re: Moet Scramble kleur bekennen?
Ik mis de kleur eerlijk gezegd niet! Ik vind het vooral belangrijk dat de foto goed afgedrukt word
en alle tinten tussen wit en zwart goed vertegenwoordigd zijn.
Ik heb in het verleden zelf ook fraaie zwart-wit platen gemaakt met Ilford Pan F 50 ISO en daar heb ik tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad!
en alle tinten tussen wit en zwart goed vertegenwoordigd zijn.
Ik heb in het verleden zelf ook fraaie zwart-wit platen gemaakt met Ilford Pan F 50 ISO en daar heb ik tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad!
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
-
- Scramble Senior
- Type of spotter: S1(Radio+SBS)
Allereerst zeker de complimenten richting de redactie .
Met betrekking tot de kleur: die mis ik niet. Tevens denk ik dat het drukken van Scramble in kleur nog wel eens (stukken) duurder kan zijn waardoor de abonnementsprijs zou stijgen. Dit laatste zou voor mij nog wel eens de reden kunnen zijn om mijn abonnement op te zeggen.... LIEVER NIET !!!!!
Als ik bepaalde foto's wel in kleur wil zien Google ik ze nu, tip naar de redactie: een 'Web Scramble' volledig in kleur en PDF voor huidige en 'nieuwe web' abonnees?
Groeten,
Marijn
Met betrekking tot de kleur: die mis ik niet. Tevens denk ik dat het drukken van Scramble in kleur nog wel eens (stukken) duurder kan zijn waardoor de abonnementsprijs zou stijgen. Dit laatste zou voor mij nog wel eens de reden kunnen zijn om mijn abonnement op te zeggen.... LIEVER NIET !!!!!
Als ik bepaalde foto's wel in kleur wil zien Google ik ze nu, tip naar de redactie: een 'Web Scramble' volledig in kleur en PDF voor huidige en 'nieuwe web' abonnees?
Groeten,
Marijn
- Maurice
- Scramble Die-Hard
- Subscriber Scramble: yes
Hoi Frank en all,
Misschien had je er meteen een poll aan moeten hangen . Ik ben ook wel voorstander van wat meer kleur erin. Volgens mij hoeft dat tegenwoordig niet eens (heel) veel duurder te zijn. Stand is nu 3-2!
Groeten, Maurice.
Misschien had je er meteen een poll aan moeten hangen . Ik ben ook wel voorstander van wat meer kleur erin. Volgens mij hoeft dat tegenwoordig niet eens (heel) veel duurder te zijn. Stand is nu 3-2!
Groeten, Maurice.
Ik ben dan wel lid van het "messageboard" en ontvang "Scramble" niet, maar uit de opmerkingen gedaan kan ik jullie mededelen, dat het opnemen van kleurenfoto's ertoe zal leiden dat de drukkosten van "Scramble" aanzienlijk zal stijgen. De stijging zal ook afhangen van de kwaliteit van de kleurenfoto's die gewenst zijn en het aantal. Geloof mij je schrikt van de kosten.
Ik weet niet hoe de financiën rondom "Scramble" geregeld zijn, en dat is voor mij niet van belang.
Het is aan de redactie om hier een ei over te leggen, maar het is niet verwonderlijk dat het lidmaatschap van "Scramble" zal stijgen.
En inderdaad zoals eerder gesteld, is het maar de vraag of de leden dit willen en of zij genegen zijn de verhoogde donatie te betalen.
Ik weet niet hoe de financiën rondom "Scramble" geregeld zijn, en dat is voor mij niet van belang.
Het is aan de redactie om hier een ei over te leggen, maar het is niet verwonderlijk dat het lidmaatschap van "Scramble" zal stijgen.
En inderdaad zoals eerder gesteld, is het maar de vraag of de leden dit willen en of zij genegen zijn de verhoogde donatie te betalen.
- Henk Voortwijs
- Scramble Master
- Type of spotter: Radio monitoring
- Subscriber Scramble: Henk
Ik sluit mij bij Maurice aan. Ook ik zou het wel mooier vinden als foto's in kleur zouden worden afgedrukt. Zeker gezien het feit dat bij de foto's vaak wordt vermeldt in wat voor een prachtige kleuren het toestel is uitgevoerd. Een beetje "krom" als dan de foto in zwart/wit is, toch?
En mocht hier een verhoging van het abonnementsgeld aan vast zitten: so be it! Kwaliteit kost geld; iedere hobby ook.
Een beetje "Hollands" om je abonnement op te zeggen, als de prijs omhoog gaat..... Men wil van alles, maar het mag niks kosten .
En mocht hier een verhoging van het abonnementsgeld aan vast zitten: so be it! Kwaliteit kost geld; iedere hobby ook.
Een beetje "Hollands" om je abonnement op te zeggen, als de prijs omhoog gaat..... Men wil van alles, maar het mag niks kosten .
BC785D;UBC780XLT;UBC3500XLT;UBC9000XLT
- Polecat
- Scramble Master
- Type of spotter: Omnivore
- Subscriber Scramble: Polecat
herinner ik me van de economielessen niet het begrip "elasticiteit"? Met andere woorden, het zal helemaal aan de prijs liggen of mensen het willen betalen, Airnieuws deed het ook steeds meer, werd steeds duurder, en ging toch kapot...
Scramble heeft een aantal jaren geleden volgens mij een grote enquete gehouden, kan me niet meer herinneren of het toen ook al een issue was. Ik ben al blij dat de overall drukkwaliteit van het blad gruwelijk hoog is, pak er eens eentje van 15 jaar geleden bij, en of heel veel kleur veel zou toevoegen weet ik niet, misschien is een centerfold (bloot vliegtuig met een nietje in de belly? ) met een aantal kleurenfoto's een betaalbaar alternatief? Een beetje net zoals de foto's überhaupt in scramble zijn begonnen?
Scramble heeft een aantal jaren geleden volgens mij een grote enquete gehouden, kan me niet meer herinneren of het toen ook al een issue was. Ik ben al blij dat de overall drukkwaliteit van het blad gruwelijk hoog is, pak er eens eentje van 15 jaar geleden bij, en of heel veel kleur veel zou toevoegen weet ik niet, misschien is een centerfold (bloot vliegtuig met een nietje in de belly? ) met een aantal kleurenfoto's een betaalbaar alternatief? Een beetje net zoals de foto's überhaupt in scramble zijn begonnen?
I have never drunk milk, and I never will . . . .
Ik lees Scramble vooral voor het nieuws en in iets mindere mate voor de informatieve artikelen. Verder pak ik zo af en toe een exemplaar uit het archief t.b.v. een airshow log. Als ik mijzelf de vraag stel of foto's in kleur de kwaliteit van bovenstaande dusdanig verhogen, dat een prijsverhoging gerechtvaardigd is, is het antwoord daarop: nee. Ik ben dus met de huidige opzet.
- Thijs
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Thijs
De poll geeft een goed inzicht in wat de Nederlandse lezers vinden van het kleurgebrek, aangezien deze discussie in het Nederlands is. Een verhoging van de abbonnee prijs zal voor de buitenlandse lezers meer impact hebben aangezien zij al een relatief gezien duurder abbonement hebben vanwege verzendkosten, die trouwens ook hoger worden.
Ik weet trouwens niet wat de verdeling niet Nederlands lezende abbonee's en anders talige abbonee's is.
Ondanks dat, blijven we nieuwsgierig naar jullie meningen over dit onderwerp
Ik weet trouwens niet wat de verdeling niet Nederlands lezende abbonee's en anders talige abbonee's is.
Assume makes an ASS of U and ME.
Wat mij betreft is Scramble nog steeds een blad voor de nummertjes, met foto´s erbij als opvulling. Wat mij betreft mogen de nummers lekker in zwart-wit blijven.
Erwin
Erwin
- Gerard
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Jawohl
100% mee eens!ehusmann wrote:Wat mij betreft is Scramble nog steeds een blad voor de nummertjes, met foto´s erbij als opvulling. Wat mij betreft mogen de nummers lekker in zwart-wit blijven.
Erwin
Gerard
. |
/O\
\_______[|(.)|]_______/
o ++ O ++ o
Nieuwsgierig inderdaad, maar laat niet de indruk ontstaan dat de uitkomsten 'serieus' genomen moeten en zullen worden. Daarvoor zitten er veel te veel haken en ogen aan een dergelijke poll (niet abonnees stemmen mee, we bereiken maar een beperkt deel van de doelgroep, wat is de doelgroep eigenlijk?, we weten niet hoeveel het abonnement meer zou gaan kosten, etc.).Thijs wrote:De poll geeft een goed inzicht in wat de Nederlandse lezers vinden van het kleurgebrek, aangezien deze discussie in het Nederlands is. Een verhoging van de abbonnee prijs zal voor de buitenlandse lezers meer impact hebben aangezien zij al een relatief gezien duurder abbonement hebben vanwege verzendkosten, die trouwens ook hoger worden.
Groeten,
Stefan
Daar ben ik het ook helemaal mee eens! Ik heb het blad voor de nummertjes en info, foto's zijn leuk. Ben overigens ook niet van plan om extra te betalen voor het blad als er wel kleurenfoto's inkomenehusmann wrote:Wat mij betreft is Scramble nog steeds een blad voor de nummertjes, met foto´s erbij als opvulling. Wat mij betreft mogen de nummers lekker in zwart-wit blijven.
Erwin
Horror
"Rejoice O young man in thy youth..."
Ik weet niet of jij het begrijpt, meerderheid hier zegt alsnog nee, dus duidelijk. Oordeel over jezelf als Nederlander. Je kan wel zien dat je nog bij mams woont.Henk Voortwijs wrote:Ik sluit mij bij Maurice aan. Ook ik zou het wel mooier vinden als foto's in kleur zouden worden afgedrukt. Zeker gezien het feit dat bij de foto's vaak wordt vermeldt in wat voor een prachtige kleuren het toestel is uitgevoerd. Een beetje "krom" als dan de foto in zwart/wit is, toch?
Horror
"Rejoice O young man in thy youth..."
- Henk Voortwijs
- Scramble Master
- Type of spotter: Radio monitoring
- Subscriber Scramble: Henk
Ik heb alleen mijn mening over dit onderwerp gegeven, dat was toch de bedoeling? Ik vind het altijd een beetje "typisch Nederlands" om gelijk te dreigen met opzeggen abonnement, als iets wat meer gaat kosten. En ik zou dus geen problemen hebben met kleurenfoto's tegen een eventuele meerprijs. Dus ik heb e.e.a. prima begrepen hoor.Trueno wrote: Ik weet niet of jij het begrijpt, meerderheid hier zegt alsnog nee, dus duidelijk. Oordeel over jezelf als Nederlander. Je kan wel zien dat je nog bij mams woont.
En voor jouw info: ik woon al 21 jaar niet meer bij mams hoor..... .
BC785D;UBC780XLT;UBC3500XLT;UBC9000XLT