Geachte directie,
Zou het voor u een overweging kunnen zijn om voor de modelbouwers onder de leden een nieuwe thread te openen, waar zij hun vragen kunnen stellen, hun voortgang kunnen bepraten, hun foto's kunnen plaatsen etc.
In ieder geval wordt dan alles over modelbouw geconcentreerd in een thread.
Modelbouw
Forum rules
- Key
- Site Admin
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
Re: Modelbouw
Beste Rockville,
Het idee van een modelbouw-thread staat ons wel aan. In feite is dit een vrije optie voor 't Praethuys of de Tattle Lounge, voor ieder willekeurig onderwerp. De vraag is dan: in het Nederlands of in het Engels doen (en dus in welk subforum)?
Wat ook even geopperd werd is het instellen van een compleet subforum voor de 'grensgebieden' van de luchtvaart: modelbouw, flightsim, UAV's en meer onderwerpen die door de meesten niet gezien worden als de 'echte' luchtvaart, maar die er wel veel dichter bij staan dan andere praat-onderwerpen.
We lezen graag jullie meningen!
Erik
Het idee van een modelbouw-thread staat ons wel aan. In feite is dit een vrije optie voor 't Praethuys of de Tattle Lounge, voor ieder willekeurig onderwerp. De vraag is dan: in het Nederlands of in het Engels doen (en dus in welk subforum)?
Wat ook even geopperd werd is het instellen van een compleet subforum voor de 'grensgebieden' van de luchtvaart: modelbouw, flightsim, UAV's en meer onderwerpen die door de meesten niet gezien worden als de 'echte' luchtvaart, maar die er wel veel dichter bij staan dan andere praat-onderwerpen.
We lezen graag jullie meningen!
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
Hi there Erik,
Mijn voorstel is om het onder te brengen bij: Other Scramble Forums, met als titel Modelbouw/Modelling.
En dan tweetalig. Scheelt een hoop controle op het gebruiken van de correcte taal.
Greetz,
Rockville.
Mijn voorstel is om het onder te brengen bij: Other Scramble Forums, met als titel Modelbouw/Modelling.
En dan tweetalig. Scheelt een hoop controle op het gebruiken van de correcte taal.
Greetz,
Rockville.
- Hans
- Scramble Master
- Type of spotter: S5 - Military & Civil
- Subscriber Scramble: Yep
Hey,
Ik denk dat we hier een kleine spraakverwarring hebben;
Een thread is gewoon een topic, net zoals deze deze; binnen de standaard restricties van dit Message Board staat het iedereen vrij om een nieuwe thread (of "touwtje" in goed Nederlands ) te beginnen.
Een forum (of sub-forum, maar die zijn technisch gezien hetzelfde), is een verzameling van threads over één en hetzelfde onderwerp, zoals bijvoorbeeld het Schiphol forum, het Photography forum etc.
En om het plaatje compleet te maken, een Message Board is dan weer een verzameling forums die op één "locatie" (server/domein) staan. In de spreektaal wordt die dan ook weer vaak een forum genoemd.
Dus als je de vraag van Rockville letterlijk neemt, zoals Erik dat heeft gedaan, hebben we dus geen probleem met een thread over wat dan ook, mits die dan gewoon in de Tattle Lounge of in 't Praethuys wordt geplaats.
Maar ik vermoed (!!) dat Rockville eigenlijk een apart forum wilde voorstellen?
Hans
Ik denk dat we hier een kleine spraakverwarring hebben;
Een thread is gewoon een topic, net zoals deze deze; binnen de standaard restricties van dit Message Board staat het iedereen vrij om een nieuwe thread (of "touwtje" in goed Nederlands ) te beginnen.
Een forum (of sub-forum, maar die zijn technisch gezien hetzelfde), is een verzameling van threads over één en hetzelfde onderwerp, zoals bijvoorbeeld het Schiphol forum, het Photography forum etc.
En om het plaatje compleet te maken, een Message Board is dan weer een verzameling forums die op één "locatie" (server/domein) staan. In de spreektaal wordt die dan ook weer vaak een forum genoemd.
Dus als je de vraag van Rockville letterlijk neemt, zoals Erik dat heeft gedaan, hebben we dus geen probleem met een thread over wat dan ook, mits die dan gewoon in de Tattle Lounge of in 't Praethuys wordt geplaats.
Maar ik vermoed (!!) dat Rockville eigenlijk een apart forum wilde voorstellen?
Hans
Hans,Hans wrote: Maar ik vermoed (!!) dat Rockville eigenlijk een apart forum wilde voorstellen?
Dat is inderdaad correct.
Greetz,
Rockville
- cHabu
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: cHabu
En tweetalig...Rockville wrote:Hans,Hans wrote: Maar ik vermoed (!!) dat Rockville eigenlijk een apart forum wilde voorstellen?
Dat is inderdaad correct.
Greetz,
Rockville
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- Key
- Site Admin
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
Gents, ladies too, we talked about this and for the time we will not open a dedicated scale model/flight sim subforum. The reason is simple: not enough posts on the board about these topics (solely or largely) to justify doing so. That implies, that if our regular users do start posting a lot more on these topics - which we do not specifically encourage but have no objections to, either - we wil reconsider the above.
Erik
Erik