phkza wrote:Ik heb zelf alleen CF-cards van Kingston. 2x gehad dat zo'n kaart er mee op hield. Erg vervelend op de dag dat je ze gebruikt, maar gelukkig kon ik alles terug halen met recovery software.
Heb een net mailtje gestuurd naar de mensen van Kingston. Ze beloven levenslange garantie, maarja, wél met kassabon. Gelukkig deden ze niet moeilijk over het feit dat ik de bon niet meer had in beide gevallen, en kreeg ik, na het opsturen van de defecte cards, binnen enkele dagen een gloednieuwe card.
Kortom: goede ervaringen met Kingston.
Hi PH-KZA,
Twee keer een kapot kaartje zou mijn vertrouwen compleet doen verdwijnen. Ik moet er niet aan denken dat het een keer écht mis gaat en ik een deel van een leuke trip of een gave shoot verlies door een defect kaartje wat ik nu voor maar drie tientjes kan vervangen. Om even in ouderwetse termen te blijven: Je hebt een "digitaal rolletje" voor de prijs van drie ouderwetse rolletjes, en de goede digitale rolletjes gaan ook nog eens vele jaren mee.
Zelf heb ik een soortgelijk probleem gehad, maar dan met m'n laptop. Deze heeft me op twee verre trips twee keer compleet in de steek gelaten (gelukkig zonder blijvende schade achteraf), maar hij is direct vervangen door een nieuwe. De oude doet het hier thuis nog prima, maar hij is wel gedegradeerd tot spelletjes laptop zonder enige belangrijke inhoud op de schijf.
Als ik op trip ga, dan ga ik voor de mooie foto's. Vaak kost zo'n trip honderden of zelfs duizenden euro's, en dan vind ik dat ik het me niet kan, wil en mag veroorloven om het resultaat van de trip op het spel te zetten door een risico te nemen met een kwetsbaar stukje electronica van maar enkele euro's.
Just my 2$,
Iwan