EHAM 21-11-08
Moderator: gatso76
Forum rules
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 709
- Joined: 01 Jun 2003, 01:17
- Subscriber Scramble: Frank Mink
Few hours after you saw this aircraft, this one went to Woensdrecht:Frank Mink wrote:Hi all, Around 8am at B apron PH-MJL Fokker 100 was noted in all white c/s and no markings. Greetz, Frank Mink Tristar Aviation
KL7351 11:10A WOE B35 PH-MJL 100. So end of lease.
maybe also interesting for Chris (aka Chabu)?.
Last commercial KL flight: on the 16th as KL1783/1784 15:45A/18:30A HAM vv.
Groeten Martijn
Last edited by SPL on 22 Nov 2008, 00:57, edited 1 time in total.
*just doing my thing*
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 754
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Code: Select all
In een boordtas zitten alle documenten die van belang zijn voor de bestemming die zij aandoen. denk aan airportcharts etc.
- mipo72
- Scramble Addict
- Posts: 1571
- Joined: 10 Nov 2003, 22:17
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
- Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )
Ha nu is het mijn beurt, Die tassen "navigationbags" worden gemaakt op Schiphol oost.patrick@tediek.com wrote:Wie levert deze tas aan? ops? Verantwoording van de captain voor controle? Misschien domme vraag en off topic maar ik heb geen idee van dit.Code: Select all
In een boordtas zitten alle documenten die van belang zijn voor de bestemming die zij aandoen. denk aan airportcharts etc.
Daarna worden ze door mijn collega's gehaald en naar Schiphol centrum gebracht.
Eenmaal op centrum (bij KLM Catering Services) aangekomen worden ze per vlucht op een kar gezet.
De tassen zijn verzegeld en zijn registratie gebonden.
Eenmaal bij de vlucht gezet neemt de chauffeur ( ik dus ) ze in de vrachtauto samen met de catering mee naar het betreffende vliegtuig.
Aan boord van het vliegtuig zetten wij ze voor de cockpit neer en zijn dan voor de cockpitcrew.
Wat er daarna mee gebeurd ligt aan de cockpitcrew.
Wat ik heb begrepen uit dit hele verhaal is dat de "inhoud " van de tassen dusdanig verkeerd was dat men genootzaakt was om terug te keren.
Deze tassen zijn zeer belangrijk voor de vlucht omdat er allerlij info in zit mbt de : route , aanvliegprocedure's , uitwijkluchthavens , gegevens van de luchthaven zelf en nog veel meer.
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Om maar niet te spreken over de extra peut die is verstookt tussen AMS-Portugal-AMS... (5 uur vliegen?)JS50557 wrote:Als ik het allemaal goed begrijp heeft er iemand flink zitten pitten en is het een dure grap.
Kist moet wns opnieuw gecatered worden en er moet een nieuwe crew op..
Wat zal diegene die dat gedaan heeft een k**weekend hebben..
Sterkte
EDIT: Voordat ik nog meer PM's krijg. Kennelijk is het een beetje onduidelijk hoe ik aan 5 uur vliegen kom. Bij mijn weten is centraal Portugal ongeveer 2,5 uur vliegen.
AMS-Portugal is dan 2,5 uur
Portugal-AMS is dan 2,5 uur
Samen 5 uur
Last edited by B767-300ER on 23 Nov 2008, 11:10, edited 1 time in total.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 754
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Bedankt voor de uitleg. Weer wat geleerd. Dan had het nog spannend kunnen worden wanneer ze er later gedurende vlucht er achter komen. approach zonder charts etc... anyway, mooi voer voor een film.Als ik het allemaal goed begrijp heeft er iemand flink zitten pitten en is het een dure grap.
Kist moet wns opnieuw gecatered worden en er moet een nieuwe crew op..
Wat zal diegene die dat gedaan heeft een k**weekend hebben..
Sterkte
Om maar niet te spreken over de extra peut die is verstookt tussen AMS-Portugal-AMS... (5 uur vliegen?)
EDIT: Voordat ik nog meer PM's krijg. Kennelijk is het een beetje onduidelijk hoe ik aan 5 uur vliegen kom. Bij mijn weten is centraal Portugal ongeveer 2,5 uur vliegen.
AMS-Portugal is dan 2,5 uur
Portugal-AMS is dan 2,5 uur
Samen 5 uur