Slechtse vliegervaring
Forum rules
-
- Scramble Junior
- Posts: 178
- Joined: 31 Oct 2003, 08:47
Slechtse vliegervaring
Air France 905: Antananarivo (Madagascar) - Paris CdG
A340 kwam als AF908 vier uur te laat binnen door technische storing voor vertrek uit Parijs. Na turn-around verscheen de retourcrew ook nog te laat waardoor de vlucht verder vertraagd raakte. Preflight security instructies halverwege afgebroken vanwege take-off (iemand had kennelijk toch wat haast). Machine (F-GNIH) was vies en uitgeleefd.
Meteen na de start (05:00u) harde broodjes met smeersels als ontbijt. Daarna 9 uur (!) lang geen cabinecrew meer gezien, totdat een uur voor landing soort lunch werd geserveerd: opgepiepte crepe met nog hardere broodjes en jus d' organge uit een plastic cupje. "Snel dooreten want landing wordt ingezet".
Crew onverzorgd en erg met elkaar in de weer. Allemaal 45+ zo te zien. Geen aandacht voor vragen/wensen passagiers. Crew droeg ook verschillende tenues door elkaar en 1 sterwardess was in prive-kleding. Chagrijnige captain over de PA met (althans in het Engels) volstrekt onverstaanbaar verhaal.
Aansluitende vlucht naar AMS was KL1238.. was wel even andere koek. Opgewekte crew, vlot, functioneel en verzorgd... en ... een echte chocoprins bij de koffie !
En dan te bedenken dat KLM en AF partners zijn... Schokkende ervaring, dat Air France. Was mijn 126e commerciele vlucht, maar nog niet eerder zo' n droefenis meegemaakt.
A340 kwam als AF908 vier uur te laat binnen door technische storing voor vertrek uit Parijs. Na turn-around verscheen de retourcrew ook nog te laat waardoor de vlucht verder vertraagd raakte. Preflight security instructies halverwege afgebroken vanwege take-off (iemand had kennelijk toch wat haast). Machine (F-GNIH) was vies en uitgeleefd.
Meteen na de start (05:00u) harde broodjes met smeersels als ontbijt. Daarna 9 uur (!) lang geen cabinecrew meer gezien, totdat een uur voor landing soort lunch werd geserveerd: opgepiepte crepe met nog hardere broodjes en jus d' organge uit een plastic cupje. "Snel dooreten want landing wordt ingezet".
Crew onverzorgd en erg met elkaar in de weer. Allemaal 45+ zo te zien. Geen aandacht voor vragen/wensen passagiers. Crew droeg ook verschillende tenues door elkaar en 1 sterwardess was in prive-kleding. Chagrijnige captain over de PA met (althans in het Engels) volstrekt onverstaanbaar verhaal.
Aansluitende vlucht naar AMS was KL1238.. was wel even andere koek. Opgewekte crew, vlot, functioneel en verzorgd... en ... een echte chocoprins bij de koffie !
En dan te bedenken dat KLM en AF partners zijn... Schokkende ervaring, dat Air France. Was mijn 126e commerciele vlucht, maar nog niet eerder zo' n droefenis meegemaakt.
- mipo72
- Scramble Addict
- Posts: 1571
- Joined: 10 Nov 2003, 22:17
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
- Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )
Re: Slechtse vliegervaring
Ja,ja, die zijn zeker lekker, ik weet er alles van want ik breng ze aan boord.( oeps, verlul ik mijzelf daar toch...)Niels van Erck wrote:... en ... een echte chocoprins bij de koffie !
Ook de TUC koekjes zijn lekker hoor.( zeg ik het weer .... hmm, wat is dat toch met mij.)
Over het algemeen is de KLM toch zo slecht nog niet hoor met het eten en drinken aan boord.
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ah, geweldig onderwerp, kan ik mijn ervaring in NY weer even spammen.... vorig jaar maart (TAP vlucht EWR - LIS):
Na een weekje NY vertrokken we op vrijdag weer terug naar Lissabon. Gedurende de week hadden we prima weer, maar op vrijdag was het omgeslagen in een echte sneeuwstorm. Het gelazer begon al met de bus naar het veld, de eerste ging kapot en moest worden afgesleept en zo stonden we dus nog een half uur in de kou. De volgende deed twee uur over de rit naar EWR.
Om 18.00 kwamen we aan op EWR, terwijl ons vliegtuig om 19.15 zou vertrekken. Inmiddels begrepen we dat alle binnenlandse vluchten waren gecancelled, maar internationaal werd nog wel gevlogen. Ook onze vlucht zou gaan en we konden dus inchecken. We kwamen nog op tijd bij de kist om te zien dat we inmiddels wel 30 minuten vertraging hadden. Om 19.00 konden we boarden in de CS-TEJ, in de tussentijd heb ik 3 kisten zien bewegen... En toen begon de lol:
30 minuten na boarden geeft de captain aan dat er een kleine vertraging is in de-icen
2,5 uur na boarden begint het de-icen
3,5 uur na boarden krijgen we onze pushback
4 uur na boarden zijn we terug bij af, motor problemen
4,5 uur na boarden krijgen we ons eten en wordt ons verteld dat nu zelfs de gate kapot is (of "finger" zoals de captain het noemde)
6 uur na boarden wordt ons verteld dat de vlucht gecancelled is. We moesten het toestel verlaten en naar gate B51 voor het andere TAP toestel (CS-TEI), want de twee vluchten naar LIS werden samengevoegd
7,5 uur na boarden kregen we onze tweede pushback
8 uur na boarden begonnen we te rijden, maar wel met 10cm sneeuw op de vleugels en dus boze passagiers die dachten dat we zouden vertrekken zonder de-icen
9 uur na boarden start het de-icen terwijl het weer iets beter werd
10 uur na boarden was het de-icen eindelijk klaar (juist, 1 uur voor de-icen!)
10,5 uur na boarden konden we eindelijk echt vertrekken, met veel juigende passsagiers aan board.... maar niet onze bagage natuurlijk...
Ik hoop dat iemand me kan overtreffen....
Erwin
Na een weekje NY vertrokken we op vrijdag weer terug naar Lissabon. Gedurende de week hadden we prima weer, maar op vrijdag was het omgeslagen in een echte sneeuwstorm. Het gelazer begon al met de bus naar het veld, de eerste ging kapot en moest worden afgesleept en zo stonden we dus nog een half uur in de kou. De volgende deed twee uur over de rit naar EWR.
Om 18.00 kwamen we aan op EWR, terwijl ons vliegtuig om 19.15 zou vertrekken. Inmiddels begrepen we dat alle binnenlandse vluchten waren gecancelled, maar internationaal werd nog wel gevlogen. Ook onze vlucht zou gaan en we konden dus inchecken. We kwamen nog op tijd bij de kist om te zien dat we inmiddels wel 30 minuten vertraging hadden. Om 19.00 konden we boarden in de CS-TEJ, in de tussentijd heb ik 3 kisten zien bewegen... En toen begon de lol:
30 minuten na boarden geeft de captain aan dat er een kleine vertraging is in de-icen
2,5 uur na boarden begint het de-icen
3,5 uur na boarden krijgen we onze pushback
4 uur na boarden zijn we terug bij af, motor problemen
4,5 uur na boarden krijgen we ons eten en wordt ons verteld dat nu zelfs de gate kapot is (of "finger" zoals de captain het noemde)
6 uur na boarden wordt ons verteld dat de vlucht gecancelled is. We moesten het toestel verlaten en naar gate B51 voor het andere TAP toestel (CS-TEI), want de twee vluchten naar LIS werden samengevoegd
7,5 uur na boarden kregen we onze tweede pushback
8 uur na boarden begonnen we te rijden, maar wel met 10cm sneeuw op de vleugels en dus boze passagiers die dachten dat we zouden vertrekken zonder de-icen
9 uur na boarden start het de-icen terwijl het weer iets beter werd
10 uur na boarden was het de-icen eindelijk klaar (juist, 1 uur voor de-icen!)
10,5 uur na boarden konden we eindelijk echt vertrekken, met veel juigende passsagiers aan board.... maar niet onze bagage natuurlijk...
Ik hoop dat iemand me kan overtreffen....
Erwin
Als ik dat zo lees is mijn slechtste vliegervaring er niets bij.
4 uur delay met MP naar Bodrum. Ander vliegtuig ging stuk, en toen in een MD-11 met zeer lage bezetting gestapt naar Bodrum waar we 3uur en 45 minuten te laat aankwamen.
We kregen van de MP wel bonnen voor eten en drinken.
Verder vond ik de slechtste service tijdens het vliegen op de route LAX-MIA met een B763ER van American Airlines. Kist was oud, met doorgezeten stoelen en een cabine van net na de oorlog. Ook niemand gezien met eten alleen 1x met een glaasje water.
Echter moet ik wel zeggen dat op de vlucht van MIA naar LHR, met een B772ER van AA dat absoluut niet het geval was. De service was zeer goed en het vliegtuig oogde strak.
Verder nog weinig sensatie meegemaakt op het gebied van geannuleerde vluchten.
4 uur delay met MP naar Bodrum. Ander vliegtuig ging stuk, en toen in een MD-11 met zeer lage bezetting gestapt naar Bodrum waar we 3uur en 45 minuten te laat aankwamen.
We kregen van de MP wel bonnen voor eten en drinken.
Verder vond ik de slechtste service tijdens het vliegen op de route LAX-MIA met een B763ER van American Airlines. Kist was oud, met doorgezeten stoelen en een cabine van net na de oorlog. Ook niemand gezien met eten alleen 1x met een glaasje water.
Echter moet ik wel zeggen dat op de vlucht van MIA naar LHR, met een B772ER van AA dat absoluut niet het geval was. De service was zeer goed en het vliegtuig oogde strak.
Verder nog weinig sensatie meegemaakt op het gebied van geannuleerde vluchten.
Eric
- Copter
- Moderator
- Posts: 2251
- Joined: 09 Nov 2002, 17:10
- Subscriber Scramble: yes !
- Location: The Netherlands
- Contact:
Ik heb niet echt slechte ervaringen met vliegen.
Wel vraag ik me af hoe het kan dat vliegtuigen vaak zo ontzettend slecht schoongemaakt worden . Onder andere twee keer met Martinair gevlogen waarbij beide keren kruimels, potloodjes, kauwgom, half kapot gescheurde magazine's e.d. in de hoezen van de stoel zaten. Echt smerig als je hier enkele uren met je neus bovenop zit.
Bij Martinair krijg je bij een vlucht vanuit het buitenland naar huis een krant. Niet dat men gezien de berperkte ruimte die je hebt een klein formaat krant geeft, nee, je krijgt de Telegraaf die gezien het formaat amper te lezen is .
Wel vraag ik me af hoe het kan dat vliegtuigen vaak zo ontzettend slecht schoongemaakt worden . Onder andere twee keer met Martinair gevlogen waarbij beide keren kruimels, potloodjes, kauwgom, half kapot gescheurde magazine's e.d. in de hoezen van de stoel zaten. Echt smerig als je hier enkele uren met je neus bovenop zit.
Bij Martinair krijg je bij een vlucht vanuit het buitenland naar huis een krant. Niet dat men gezien de berperkte ruimte die je hebt een klein formaat krant geeft, nee, je krijgt de Telegraaf die gezien het formaat amper te lezen is .
- adz
- Scramble Addict
- Posts: 2315
- Joined: 01 Dec 2003, 21:23
- Type of spotter: S2
- Subscriber Scramble: ja
- Location: Delft
[offtopic] Dat ie niet te lezen is ligt toch niet aan het formaat? [/offtopic]Copter wrote:je krijgt de Telegraaf die gezien het formaat amper te lezen is .
Ik heb trouwens geen slechte ervaringen. Alleen van Dublin naar huis met Aer Lingus eens een paar uur vertraging gehad, maar dat leverde weer wat extra spottijd op.
Ohja, en met SAS van Copenhagen naar Tokyo met een A340, waar mijn IFE-systeem kapot was, waardoor de hele tijd de hieraan gekoppelde leeslampjes boven mijn hoofd in de felste stand in mijn gezicht schenen, en er geen andere stoel was voor me. Maar ja, als dat alles is ivm de boel hierboven.
- mipo72
- Scramble Addict
- Posts: 1571
- Joined: 10 Nov 2003, 22:17
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
- Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )
Hoi,Copter wrote:Ik heb niet echt slechte ervaringen met vliegen.
Wel vraag ik me af hoe het kan dat vliegtuigen vaak zo ontzettend slecht schoongemaakt worden . Onder andere twee keer met Martinair gevlogen waarbij beide keren kruimels, potloodjes, kauwgom, half kapot gescheurde magazine's e.d. in de hoezen van de stoel zaten. Echt smerig als je hier enkele uren met je neus bovenop zit.
Mag ik hier even op inspringen??....
Over het merendeel heb je wel gelijk, maar verplaats je ook eens in het hoofd van de "schoonmaker", Elke keer maar die bende opruimen die als je een beetje goede opvoeding hebt gehad er normaal gesproken niet hoort te zijn.
Zoals je misschien wel weet werk ik bij de catering en kom heel vaak met de schoonmaak in aanraking aan boord van de vliegtuigen.
Deze mensen werken echt keihard maar hebben gewoon te weing tijd om de kist goed schoon te maken.
Neem nou een 744 full pax met 426 stoelen die moeten ze schoonmaken in 50 minuten met maar 8 tot max 10 mensen.( vaak hebben ze geen eens 50 min.ivm korte grondtijd.)
Dat houd in , Kussens/dekens ophalen dan tafeltjes-stoelhoesvakje schoonmaken/leeghalen, toiletten verschonen,galley's schoonmaken en dan nog stofzuigen en daarna weer de kussens en dekens neerleggen.
Ik heb toch wel meer respect voor deze mensen gekregen, echter dit houd niet in dat het inderdaad soms wel eens wat beter kan.
Over het algemeen zijn de vliegtuigen die vanaf Schiphol vertrekken redelijk goed schoon, echter op veel buitenstations is er nog minder tijd om de kist goed schoon te maken met maar een "grondtijd" van om en nabij de 2 tot 3 uur.
Kortom mensen in het algemeen, "houd alles een beetje netjes" net zoals je thuis doet.
Dit is mij vroeger aangeleerd.
(note: dit is geen "geslijm" voor de schoonmaak hoor.)
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ook maar even mijn ervaring als oud-schoonmaker (je moet wat in je zomervakantie...)
Het grootste probleem ligt erin dat de schoonmaak het stiefkindje van de omdraai is. De kist moet er op tijd weer uit, en om de kist maar zoveel mogelijk te laten vliegen worden de omdraaitijden zo kort mogelijk gehouden. Begrijpbaar, maar het is de schoonmaak die ermee zit. Uitstappen en boarden kunnen niet korter, en de schoonmaak zit daartussenin.
Vaak rest er gewoon niet genoeg tijd om het vliegtuig fatsoenlijk schoon te maken. Voor narrow-bodies werkten wij in een team van 5 man. 1 voor de galleys, 1 voor de toiletten en 3 voor de cabine. Om een vliegtuig dan goed schoon te krijgen kost gewoon tijd, en dat is er vaak niet. Stofzuigen schoot er uberhaupt meestal bij in (vanwege de korte omdraai) en blijft het bij het oppakken van de grote stukken afval en het kruisen van de riemen en magazines/kranten uit de stoelzak halen.
Een mooi voorbeeld is Iberia, welke overigens wel een van de lastigste carriers was. Gemiddeld hadden we zo'n 5-8 minuten voor de schoonmaak voor een A320, met als persoonlijk record 2 minuten. Je kan dan niet veel meer doen dan stoelriemen kruisen, afvalbakken legen en checken of de toiletten schoon zijn. Meer kan je gewoon niet doen, want de passagiers moeten erin.
Het grootste probleem ligt erin dat de schoonmaak het stiefkindje van de omdraai is. De kist moet er op tijd weer uit, en om de kist maar zoveel mogelijk te laten vliegen worden de omdraaitijden zo kort mogelijk gehouden. Begrijpbaar, maar het is de schoonmaak die ermee zit. Uitstappen en boarden kunnen niet korter, en de schoonmaak zit daartussenin.
Vaak rest er gewoon niet genoeg tijd om het vliegtuig fatsoenlijk schoon te maken. Voor narrow-bodies werkten wij in een team van 5 man. 1 voor de galleys, 1 voor de toiletten en 3 voor de cabine. Om een vliegtuig dan goed schoon te krijgen kost gewoon tijd, en dat is er vaak niet. Stofzuigen schoot er uberhaupt meestal bij in (vanwege de korte omdraai) en blijft het bij het oppakken van de grote stukken afval en het kruisen van de riemen en magazines/kranten uit de stoelzak halen.
Een mooi voorbeeld is Iberia, welke overigens wel een van de lastigste carriers was. Gemiddeld hadden we zo'n 5-8 minuten voor de schoonmaak voor een A320, met als persoonlijk record 2 minuten. Je kan dan niet veel meer doen dan stoelriemen kruisen, afvalbakken legen en checken of de toiletten schoon zijn. Meer kan je gewoon niet doen, want de passagiers moeten erin.
- Thermal
- Scramble Addict
- Posts: 2042
- Joined: 28 May 2003, 15:35
- Type of spotter: F5
- Location: Oxford (UK) & Utrecht (NL)
Haha mak-ke-lijk, ik kom jullie allen even verslaan:10,5 uur na boarden konden we eindelijk echt vertrekken, met veel juigende passsagiers aan board.... maar niet onze bagage natuurlijk...
Ik hoop dat iemand me kan overtreffen....
30 uur vertraging vanaf Lanzarote met Transmaffia
Dit was ergens in november 2003. Ik geloof de 9e dus nu bijna 5 jaar geleden. Dus misschien kan een van de numbercrunchers het nog opzoeken om mijn verhaal te staven.
Daar gaan we:
Kist zou om 1000 uur lokaal vetrekken naar AMS
Na 2 uur in het vliegtuig wachten (wat al raar was) gingen we alsnog taxien. Bijna op de runway gingen we terug aangezien een van de motoren niet aansloeg.
Na twee afgebroken taxi pogingen en twee uur verder kregen we te horen dat er een technicus moest komen (maar probeer dat maar eens op een zondag in Spanje ) Uiteindelijk kwam die maar kon het ook niet maken.
Wij het vliegtuig uit, de terminal in. (het was iniddels 1500 uur en we hadden al tijd niks te drinken of eten gehad, ook ouders met kleine kinderen kregen niets of moetsen er voor betalen, echt schandalig)
Het werd 1600 uur en toen kregen we te horen dat er een nieuw onderdeel uit AMS moest komen , kwam met een Dutchbird kist mee.
Om 2000 uur kwam de Dutchbird kist aan met 2 Transavia technici. Die gasten gelijk aan het werk. Uiteindelijk werd het 2300 en ja we konden vetrekken. Hup iedereen (inmiddels moe en vies) het vliegtuig in.
Na de pushback ging het weer mis, weer ging de tweede motor niet aan.
Wij weer de terminal in. Dat de mensen kwaad waren was een understatement.
Wat nu? Probleempje, vliegveld sluit om 00:00 uur. Dus geen vetrekkende vliegtuigen meer na 00:00 uur. We waren nu dus al 14 uur (!!) op het vliegveld. En geloof me, zelfs al spotter zijnde ga je je dan behoorlijk vervelen. Want op een gegeven moment heb je elke Air Berlin en Arke, TUI en Air Europa kist wel gezien.
Dus wij moesten iets na 00:00uur het vliegveld af. Kwamen er een uur later twee bussen die ons naar het crew hotel van Transavia brachten.
Daar rond half 2 's nachts ingechecked maar we moesten 's ochtends vroeg al snel weer beschikbaar zijn. Dus wij om 0700 uur er weer uit om even later te horen dat het euvel nog steeds niet verholpen was en dat we nog even moesten wachten maar dat we echt om 1300 uur zouden vertrekken.
Uiteindelijk waren we om 1500 uur nog in hotel.
En toen doken ineens bussen op. Wij in vliegende vaart naar het vliegveld gereden. Supersnel ingechecked (kon het altijd maar zo) en uiteindelijk vlogen we om 1600 uur lokaal weg.
Alles bij elkaar 30 uur vertraging waarvan een paar uur in een hotel.
Dat een onderdeel kapot gaat ok, maar om mensen 14 uur op een vliegveld door te laten brengen zonder zelf ook maar 1 blikje fris of een broodje aan te bieden is echt schandalig.
Dank je wel Transmaffia
Last edited by Thermal on 05 Nov 2008, 20:34, edited 2 times in total.
I always say a boy can learn more at an airport than at any school.
- Homer J Simpson -
- Homer J Simpson -
Re: Slechtse vliegervaring
Los van die wazige 'morning tapas' dan... Ben niet vies van iets nieuws, maar ben nog nooit in de verleiding gekomen in ieder geval thuis eens de dag te beginnen met zoiets.mipo72 wrote:Over het algemeen is de KLM toch zo slecht nog niet hoor met het eten en drinken aan boord.
Grt,
Michel
Het nieuwe ontbijtconcept is ontwikkeld in samenwerking met de TU Delft, die onderzoek heeft gedaan naar de belangen en emoties onder vliegtuigpassagiers.
Groeten,
Stefan
ik heb ook een slechte of eigenlijk vreemde ervaring!
het is al lang geleden (1989)maar ik zal t nooit vergeten. we gingen op vakantie naar miami en vlogen met TWA via newark. Dus eerst van Schiphol naar Newark waar we gelijk al 4 uur vertraging hadden (op schiphol). Wat er aan de hand was weet ik niet meer. Toen op weg naar Newark waar we dus trachten te gaan landen, maar dit was makkelijker gezegd dan gedaan. het was nogal druk met andere kisten en telkens als we de landing in zetten zaten we te dicht achter de voor ons landende kist en moesten we weer in de hold, of er waren andere redenen dat we niet de landing konden inzetten. Dit ging 4 of 5 keer zo, de captain vertelde dit ook! En toen melde de captain dat we weinig peut meer hadden en dat het nu toch echt moest gaan gebeuren. Een vliegtuig vol met mensen vond dit toch niet zo geslaagde opmerking: geen brandstof meer? ik zie de gezichten nog voor me. Dus toen de laatste landing maar je raadt het dat lukte weer niet. Toen zijn we op een andere vliegveldje geland, ik weet nog dat ik USAF C130's zag staan. We mochten er niet uit maar de deuren mochten even open voor wat frisse lucht. welk veld dit was weet ik niet, het leek militair. Vol getankt opgestegen en met de wielen nog uit direct de landing in naar newark waar we dan met 8 uur vertraging aan kwamen of zo. sja... mijn broer vliegt bij de klm maar die heeft dit altijd een raar verhaal gevonden zeker omdat die captain over de brandstof begon. dat zeg je toch niet met een kist vol met mensen. ja het was natuurlijk wel de uitleg en reden waarom we op een ander veld stonden.
nou goed we zijn nog wel in miami aangekomen!
bedankt voor het lezen!
groet
het is al lang geleden (1989)maar ik zal t nooit vergeten. we gingen op vakantie naar miami en vlogen met TWA via newark. Dus eerst van Schiphol naar Newark waar we gelijk al 4 uur vertraging hadden (op schiphol). Wat er aan de hand was weet ik niet meer. Toen op weg naar Newark waar we dus trachten te gaan landen, maar dit was makkelijker gezegd dan gedaan. het was nogal druk met andere kisten en telkens als we de landing in zetten zaten we te dicht achter de voor ons landende kist en moesten we weer in de hold, of er waren andere redenen dat we niet de landing konden inzetten. Dit ging 4 of 5 keer zo, de captain vertelde dit ook! En toen melde de captain dat we weinig peut meer hadden en dat het nu toch echt moest gaan gebeuren. Een vliegtuig vol met mensen vond dit toch niet zo geslaagde opmerking: geen brandstof meer? ik zie de gezichten nog voor me. Dus toen de laatste landing maar je raadt het dat lukte weer niet. Toen zijn we op een andere vliegveldje geland, ik weet nog dat ik USAF C130's zag staan. We mochten er niet uit maar de deuren mochten even open voor wat frisse lucht. welk veld dit was weet ik niet, het leek militair. Vol getankt opgestegen en met de wielen nog uit direct de landing in naar newark waar we dan met 8 uur vertraging aan kwamen of zo. sja... mijn broer vliegt bij de klm maar die heeft dit altijd een raar verhaal gevonden zeker omdat die captain over de brandstof begon. dat zeg je toch niet met een kist vol met mensen. ja het was natuurlijk wel de uitleg en reden waarom we op een ander veld stonden.
nou goed we zijn nog wel in miami aangekomen!
bedankt voor het lezen!
groet
- skycruiser
- Scramble Addict
- Posts: 1957
- Joined: 19 Mar 2005, 21:46
- Subscriber Scramble: skycruiser
- Location: AMS
Re: Slechtse vliegervaring
Een chocoprins... inderdaad. Een aanfluiting bij KLM!mipo72 wrote:Ja,ja, die zijn zeker lekker, ik weet er alles van want ik breng ze aan boord.( oeps, verlul ik mijzelf daar toch...)Niels van Erck wrote:... en ... een echte chocoprins bij de koffie !
Ook de TUC koekjes zijn lekker hoor.( zeg ik het weer .... hmm, wat is dat toch met mij.)
Over het algemeen is de KLM toch zo slecht nog niet hoor met het eten en drinken aan boord.
Grt,
Michel
De huidige service van zowel Air France (zakje nootjes of een cracker) en KLM (een koekje) in Economy laat wél te wensen over naar mijn idee.
Maatschappijen als Austrian Airlines en Lufthansa hebben het binnen Europa dan toch écht beter voor mekaar. Bij LH krijg je nog een broodje en OS serveert zelf nog een warme maaltijd op bijv. Wenen-Amsterdam.
Dat waardeer ik als passagier toch meer.
Gr.
Eric
weet nog een leuke:
bij vertrek in johannesburg alles gereed, alles ok. Kist had half uur vertraging, maar pff, dat kan.
Vervolgens 6.5 uur vertraging doordat het handelingsbedrijf schijnbaar niets uitvoerd. Na 6.5 uur vertrokken, met maar een kwart van de vracht. Enige wat we mee hadden waren de koffers voor de pasagiers...
En zeker geen slechte vlieg ervaring, maar ik vind hem, hoewel ik hem niet kan herrineren, geniaal.
Als klein mannetje vond ik het super spannend dat we de evenaar over gingen vliegen! En hoe zou dat zijn enzo!? En sja, als mannetje ga je dan kletse tege de stewardes heh
Kome we bij de evenaar, gaat de jumbo stukje omhoog en omlaag.
Piloot over de intercom, ik heb begrepen dat er pasagiers hier geintresseerd zijn in de evenaar, dat hobbeltje heh, dat was hem.
prachtig vond ik dat.
om maar is even een nuttige bijdrage aan dit topic te leveren
bij vertrek in johannesburg alles gereed, alles ok. Kist had half uur vertraging, maar pff, dat kan.
Vervolgens 6.5 uur vertraging doordat het handelingsbedrijf schijnbaar niets uitvoerd. Na 6.5 uur vertrokken, met maar een kwart van de vracht. Enige wat we mee hadden waren de koffers voor de pasagiers...
En zeker geen slechte vlieg ervaring, maar ik vind hem, hoewel ik hem niet kan herrineren, geniaal.
Als klein mannetje vond ik het super spannend dat we de evenaar over gingen vliegen! En hoe zou dat zijn enzo!? En sja, als mannetje ga je dan kletse tege de stewardes heh
Kome we bij de evenaar, gaat de jumbo stukje omhoog en omlaag.
Piloot over de intercom, ik heb begrepen dat er pasagiers hier geintresseerd zijn in de evenaar, dat hobbeltje heh, dat was hem.
prachtig vond ik dat.
om maar is even een nuttige bijdrage aan dit topic te leveren
Ok je hebt pech gehad met de problemen in het eerste vliegtuig. Maar wegrijden zonder de-icen is niet echt heel gek, dat is dan waarschijnlijk gebeurd op het speciale de-icing platform schuin tussen de D en E-pier. En dat het een uur duurt is misschien niet zo heel gek als er inderdaad zoals je zegt 10cm ijs op het toestel ligt, wees blij dat ze het secuur doen en niet een half verijst vliegtuig de baan op sturen.ehusmann wrote:Ah, geweldig onderwerp, kan ik mijn ervaring in NY weer even spammen.... vorig jaar maart (TAP vlucht EWR - LIS):
Na een weekje NY vertrokken we op vrijdag weer terug naar Lissabon. Gedurende de week hadden we prima weer, maar op vrijdag was het omgeslagen in een echte sneeuwstorm. Het gelazer begon al met de bus naar het veld, de eerste ging kapot en moest worden afgesleept en zo stonden we dus nog een half uur in de kou. De volgende deed twee uur over de rit naar EWR.
Om 18.00 kwamen we aan op EWR, terwijl ons vliegtuig om 19.15 zou vertrekken. Inmiddels begrepen we dat alle binnenlandse vluchten waren gecancelled, maar internationaal werd nog wel gevlogen. Ook onze vlucht zou gaan en we konden dus inchecken. We kwamen nog op tijd bij de kist om te zien dat we inmiddels wel 30 minuten vertraging hadden. Om 19.00 konden we boarden in de CS-TEJ, in de tussentijd heb ik 3 kisten zien bewegen... En toen begon de lol:
30 minuten na boarden geeft de captain aan dat er een kleine vertraging is in de-icen
2,5 uur na boarden begint het de-icen
3,5 uur na boarden krijgen we onze pushback
4 uur na boarden zijn we terug bij af, motor problemen
4,5 uur na boarden krijgen we ons eten en wordt ons verteld dat nu zelfs de gate kapot is (of "finger" zoals de captain het noemde)
6 uur na boarden wordt ons verteld dat de vlucht gecancelled is. We moesten het toestel verlaten en naar gate B51 voor het andere TAP toestel (CS-TEI), want de twee vluchten naar LIS werden samengevoegd
7,5 uur na boarden kregen we onze tweede pushback
8 uur na boarden begonnen we te rijden, maar wel met 10cm sneeuw op de vleugels en dus boze passagiers die dachten dat we zouden vertrekken zonder de-icen
9 uur na boarden start het de-icen terwijl het weer iets beter werd
10 uur na boarden was het de-icen eindelijk klaar (juist, 1 uur voor de-icen!)
10,5 uur na boarden konden we eindelijk echt vertrekken, met veel juigende passsagiers aan board.... maar niet onze bagage natuurlijk...
Ik hoop dat iemand me kan overtreffen....
Erwin