fluitend geluid F-16

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
mwpeters
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1642
Joined: 07 Dec 2002, 15:39
Location: Holland
Contact:

Post by mwpeters »

kiwi wrote:Alle vliegtuigen (ook grote vrachtvliegtuigen en passagiersvliegtuigen) gaan vlak voor touchdown naar idle. Het ground effect zorgt ervoor dat het toestel niet (te hard) neer klapt en is tegelijk de reden dat het gas naar idle moet, anders raakt hij de baan te ver naar voren.

Overigens kleine aanvulling, hoe meer gas de piloot geeft, hoe kleiner de nozzle, maar op afterburner gaat deze weer vol open ;)
Colin, niet helemaal waar wat je zegt, want de vliegtuigen die landen op een carrier doen toch echt andere dingen, die geven vlak voor de landing weer dik gas!
bavaria
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 38
Joined: 06 Jan 2008, 11:38

Post by bavaria »

mwpeters wrote:
kiwi wrote:Alle vliegtuigen (ook grote vrachtvliegtuigen en passagiersvliegtuigen) gaan vlak voor touchdown naar idle. Het ground effect zorgt ervoor dat het toestel niet (te hard) neer klapt en is tegelijk de reden dat het gas naar idle moet, anders raakt hij de baan te ver naar voren.

Overigens kleine aanvulling, hoe meer gas de piloot geeft, hoe kleiner de nozzle, maar op afterburner gaat deze weer vol open ;)
Colin, niet helemaal waar wat je zegt, want de vliegtuigen die landen op een carrier doen toch echt andere dingen, die geven vlak voor de landing weer dik gas!
Volgens mij full throttle @ touch down...
User avatar
kiwi
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1473
Joined: 20 Mar 2007, 22:24
Location: Amsterdam
Contact:

Post by kiwi »

mwpeters wrote:
kiwi wrote:Alle vliegtuigen (ook grote vrachtvliegtuigen en passagiersvliegtuigen) gaan vlak voor touchdown naar idle. Het ground effect zorgt ervoor dat het toestel niet (te hard) neer klapt en is tegelijk de reden dat het gas naar idle moet, anders raakt hij de baan te ver naar voren.

Overigens kleine aanvulling, hoe meer gas de piloot geeft, hoe kleiner de nozzle, maar op afterburner gaat deze weer vol open ;)
Colin, niet helemaal waar wat je zegt, want de vliegtuigen die landen op een carrier doen toch echt andere dingen, die geven vlak voor de landing weer dik gas!
Klopt maar dat is een uitzondering. Carrier approaches worden dan ook een stuk steiler uitgevoerd.
User avatar
Redskin
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1277
Joined: 01 Jul 2003, 16:22
Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
Subscriber Scramble: Digitaal
Location: 10 miles from Gilze Rijen
Contact:

Post by Redskin »

mwpeters wrote:Colin, niet helemaal waar wat je zegt, want de vliegtuigen die landen op een carrier doen toch echt andere dingen, die geven vlak voor de landing weer dik gas!
Pas op het moment dat ze het dek raken full trottle ja (omdat ze anders van het dek afrijden mochten ze de laatste kabel ook missen)
John
Image
User avatar
Redskin301
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2298
Joined: 23 Mar 2006, 12:52
Type of spotter: Graphical
Subscriber Scramble: nee
Location: Tilburg
Contact:

Post by Redskin301 »

Op een carrier heeft het ground effect niet genoeg bijdrage, omdat die vliegtuigen letterlijk op het dek vallen :shock:
Regards Alex van Noye,

http://www.runway28.nl
Post Reply

Return to “'t Praethuys”