Gate/Apron/Terminal news 2008

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Post Reply
User avatar
B767
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 516
Joined: 19 Aug 2008, 21:20
Location: AMS/SPL

Gate/Apron/Terminal news 2008

Post by B767 »

Binnenkort ook B07 in de gaten houden voor vertrekkende vluchten de gate word nu opgehangen :wink:
Regards
User avatar
gatso76
Moderator
Moderator
Posts: 12314
Joined: 06 Sep 2002, 15:59
Location: KMKY / Marco Island

Re

Post by gatso76 »

B767 wrote:Binnenkort ook B07 in de gaten houden voor vertrekkende vluchten de gate word nu opgehangen :wink:
En zag gisteren dat B18 niet meer 'bestaat'...gate/finger waren verwijderd en er stond een auto op het platform die de belijning aan het verwijderen was (die gele verf op het platform)
Last edited by gatso76 on 08 Oct 2008, 12:29, edited 1 time in total.
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: Re

Post by SPL »

Ze (de Luchthaven) gaan de hele B-pier herindelen en hernummeren. Er komen volgens mij in ieder geval aan de rechterkant 5 gates ipv de nu bestaande 4 gates. Weet niet zeker of dat ook aan de linkerkant gebeurt. Aan de rechterkant komen nu ook KLM Cityhopper kisten te staan.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
United
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 410
Joined: 11 Oct 2005, 17:43
Subscriber Scramble: United
Location: AMS

Re: Re

Post by United »

De brug van B18 is naar B07 verplaatst. B07 wordt voorlopig (tot het platform gereed is en de RH-weg is omgelegd, zie werk oa bij het mortuarium) gebruikt als busgate. De evenzijde B pier komen een soort drooglopen vanwaar de pax vanuit de terminal op hun Cityhopper kunnen stappen.

Groet
United
User avatar
James
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2340
Joined: 26 Aug 2003, 20:29
Type of spotter: NIET
Location: Almere

Re: Re

Post by James »

Van wat ik van bronnen van de gate planning heb begrepen word de even kant aangepast naar Fokker 100 gates
Gate planning is er absoluut niet happy mee....4 schengen gates pleitte :(
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
User avatar
ReOn
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1631
Joined: 05 Sep 2002, 22:48
Location: EHAM, 5Huizen

Post by ReOn »

Klopt, we zijn hier inderdaad niet blij mee... maar ja, er wordt niet zo vaak naar operationele mensen geluisterd ;-) Vier Schengen-gates kwijt, waaronder 2 767 en 1 757 positie! Tijd zal uitwijzen of dit een slimme zet is. Volgens mij komen er uiteindelijk 6 F100 posities, met eenzelfde werking als de H-pier. Geen bruggen, maar in dit geval een trap richting terminal.

Er gaan ook geruchten dat er een simpel terminalgebouw wordt geplaatst op de G-buffer, niet verbonden met de terminal. Het moet als busstation gaan fungeren, zodat ook op de G-buffer eerder kisten worden afgehandeld.
User avatar
SkyPlane
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 743
Joined: 03 Jun 2006, 12:33

Post by SkyPlane »

SK's en de FI komen binnenkort ook op de C, zal wel tijd schelen voor ons. Recht voor de deur :P
User avatar
gatso76
Moderator
Moderator
Posts: 12314
Joined: 06 Sep 2002, 15:59
Location: KMKY / Marco Island

Re

Post by gatso76 »

SkyPlane wrote:SK's en de FI komen binnenkort ook op de C, zal wel tijd schelen voor ons. Recht voor de deur :P
Elk voordeel heeft zijn nadeel, toch Johan :wink: ...C-pier is tankwagen terwijl de B-pier hydrant is.
User avatar
B767
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 516
Joined: 19 Aug 2008, 21:20
Location: AMS/SPL

Post by B767 »

Het is toch ook de bedoeling dat de hele B-pier voor KLM word... En dat de andere maatschappijen moeten verhuizen naar C en D pier. Word een leuke puzzel voor de gateplanning... En een paar bedrijven onder de B-pier zullen dus ook gaan verhuizen.
Regards
User avatar
Dutch Spotter
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 913
Joined: 19 Jan 2005, 12:10
Location: Delft/EHRD/EHAM

Post by Dutch Spotter »

B18 wordt momenteel tijdelijk tank-eiland.

Aan de B-pier even-zijde is het de bedoeling dat er 2 gates/VOP's bijkomen. B12,14,18 zijn nu nog CAT6 dat wordt straks allemaal CAT4 posities. Dus dan wordt de hele B-pier even zijde CAT4 = max B737-900.

Gr DJ
User avatar
B767
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 516
Joined: 19 Aug 2008, 21:20
Location: AMS/SPL

Post by B767 »

Dutch Spotter wrote:B18 wordt momenteel tijdelijk tank-eiland.

Aan de B-pier even-zijde is het de bedoeling dat er 2 gates/VOP's bijkomen. B12,14,18 zijn nu nog CAT6 dat wordt straks allemaal CAT4 posities. Dus dan wordt de hele B-pier even zijde CAT4 = max B737-900.

Gr DJ
Heb je toevallig een overzicht van die CAT's van de gates? is wel interessant :)
Regards
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

B767 wrote:Heb je toevallig een overzicht van die CAT's van de gates? is wel interessant :)
Ja daar ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar :wink:
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
etab
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 91
Joined: 03 Nov 2006, 13:35
Location: Looking at G pier

Post by etab »

ReOn wrote:
Er gaan ook geruchten dat er een simpel terminalgebouw wordt geplaatst op de G-buffer, niet verbonden met de terminal. Het moet als busstation gaan fungeren, zodat ook op de G-buffer eerder kisten worden afgehandeld.
En waar zou dat moeten komen dan? De winterloods kan niet weg en het dienstengebouw G buffer wordt nu aardig in verbouwt en geinvesteerd?
Dan zit de boel toch vol?
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”