Sinds enige tijd ben ik in bezit van een eigen domein en doe ik m'n best om daar iets van te maken.
De host heeft ook een soort fotoalbum die ik zou moeten kunnen gebruiken maar elke poging van mij strand bij een blank scherm. Waarschijnlijk gebrek aan kennis...
Vroeg me af of er een andere mogelijkheid is om zelf een foto gallery op te zetten en die te linken aan mijn domein.
Ik heb kort gezocht op het web, maar ben bij PHP, Mysql, etc afgehaakt.
Er zijn vast wel personen met gedegen kennis die mij hierin kunnen adviseren.
Ennuh, voor de nieuwsgierigen onder ons:
http://www.familie-ufkes-online.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Alvast dank voor alle hulp.
Chris.
Fotogallery en website.
Forum rules
- cHabu
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: cHabu
Fotogallery en website.
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- John Rambo
- Scramble Senior
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: John Rambo
Hoi,
Ik ben een tijdje terug ook op zoek geweest naar een mogelijkheid om mijn foto's online te zetten. Ik ben uitendelijk uitgekomen bij JAlbum (zie mijn eigen website). Ik heb toen meerdere programma's uitgeprobeerd maar JAlbum stak er toch wel bovenuit qua gebruiksgemak. Een kind kan de was doen zeg maar. Ik zou dat album van je host gewoon laten schieten en dit programma eens proberen. Je maakt in het programma gewoon folders aan waar je foto's inzet en namen kan geven, het programma zet het om naar een website en je hoeft het alleen nog maar te uploaden. In het programma zit ook een upload functie maar ik gebruik zelf een ander ftp programma omdat JAlbum daar weleens vastliep. Misschien dat dit inmiddels gepatcht is. Succes.
Ik ben een tijdje terug ook op zoek geweest naar een mogelijkheid om mijn foto's online te zetten. Ik ben uitendelijk uitgekomen bij JAlbum (zie mijn eigen website). Ik heb toen meerdere programma's uitgeprobeerd maar JAlbum stak er toch wel bovenuit qua gebruiksgemak. Een kind kan de was doen zeg maar. Ik zou dat album van je host gewoon laten schieten en dit programma eens proberen. Je maakt in het programma gewoon folders aan waar je foto's inzet en namen kan geven, het programma zet het om naar een website en je hoeft het alleen nog maar te uploaden. In het programma zit ook een upload functie maar ik gebruik zelf een ander ftp programma omdat JAlbum daar weleens vastliep. Misschien dat dit inmiddels gepatcht is. Succes.
- marcel32us
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: Alles wat vliegt, als er maar een motor aan zit.
- Subscriber Scramble: marcel32us
Waarom gebruik je niet gewoon die uit Lightroom?
Voorbeelden van hoe dat eruit kan zien vind je op mijn site: http://www.katsudo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kunt alles instellen. De kleuren, hoeveel thumbnails op een pagina en hoe groot. Welke gegevens uit je LR-database als onderschrift etc etc.
Suc6 ermee,
Marcel
Voorbeelden van hoe dat eruit kan zien vind je op mijn site: http://www.katsudo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kunt alles instellen. De kleuren, hoeveel thumbnails op een pagina en hoe groot. Welke gegevens uit je LR-database als onderschrift etc etc.
Suc6 ermee,
Marcel
- Redskin301
- Scramble Addict
- Type of spotter: Graphical
- Subscriber Scramble: nee
of gewoon html leren gebruiken op een gestructureerde manier, doe ik op dit moment ook bij het bouwen van mijn web page
http://www.htmlhulp.com/nl/
http://www.htmlhulp.com/nl/
Eventueel kan ik je aanbieden om mijn eigen geschreven database te installeren op je domein. Een voorbeeld van de functies kun je vinden op http://www.airspotting.eu" onclick="window.open(this.href);return false;. Indien je interesse hebt kun je me een PM sturen!
- Aircolours
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Aircolours
Ha Chris,
Een optie is om gebruik te maken van Coppermine, maar dat is een wat complexere database (wel gratis).
Een aantal dagen geleden liep ik tegen "Gallery" aan, eveneens een gratis opensource pakket. De mogelijkheden en complexiteit ken ik (nog) niet. Zie deze site
Groeten, Peter
Een optie is om gebruik te maken van Coppermine, maar dat is een wat complexere database (wel gratis).
Een aantal dagen geleden liep ik tegen "Gallery" aan, eveneens een gratis opensource pakket. De mogelijkheden en complexiteit ken ik (nog) niet. Zie deze site
Groeten, Peter
- cHabu
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: cHabu
Hiya Peter,
Ze hebben het over een database die je moet maken en daar strand ik weer.
Ziet er naar uit dat ik toch eerst dat HTML gedoe moet gaan leren...
Groets, Chris.
Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van Coppermine.Aircolours wrote:Ha Chris,
Groeten, Peter
Groets, Chris.
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
Hmm, HTML heeft opzich niets te maken met een database. Als je hulp nodig, moet je het maar leten weten. Ik heb namelijk al eens zo'n installatie uitgevoerd.cHabu wrote:Hiya Peter,
Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van Coppermine.
Groets, Chris.
Ik hoor het wel,