Juist, waar waren westefan uit 8terberg wrote:dit is het nivEAU van de gilze spotters , zie ook die log van vandaag .Rene Peteri wrote:Lijkt mij logisch... hij zal er geen 2 dagen over vliegen bij een directe vlucht Gutersloh -> Gilze
Wellicht is dit 1 van de 3 Cougars welke vorige week al aangekomen zijn.
stefan
INFO: Verhuis 300 Squadron
Moderator: SWAT 11
Forum rules
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
- Redskin
- Scramble Addict
- Posts: 1277
- Joined: 01 Jul 2003, 16:22
- Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
- Subscriber Scramble: Digitaal
- Location: 10 miles from Gilze Rijen
- Contact:
Ach laat Stefan uit 8terberg lekker domme opmerkingen plaatsen.Spine24 wrote: Waarschijnlijk hetzelfde als waar de SSB'ers last van hadden de laatste jaren.
Wel melden dat er een kist in de buurt is maar geen nummertje/callsign.
Beetje vreemde opmerking.
Die jongen is gefrustreerd genoeg nu de dag steeds dichter bij moet dat hij naar een echt veld moet om te gaan spotten. Hij is welkom hier op Gilze.
-
- Scramble Addict
- Posts: 1413
- Joined: 17 Sep 2002, 20:49
- Subscriber Scramble: Rene Peteri
een echt veld
Met belangstelling zie ik dan ook de dagelijkse waarnemeningen tegemoetspotten
Soesterbergspotters hebben in ieder geval bewezen dat het mogelijk is om van een heliveld dagelijks de bewegingen te rapporteren.
Hopelijk volgen de Gilze spotters dit voorbeeld, zodat we straks een goed beeld hebben van de bewegingen (lokaal en visitors) op het main DHC veld.
- Redskin301
- Scramble Addict
- Posts: 2298
- Joined: 23 Mar 2006, 12:52
- Type of spotter: Graphical
- Subscriber Scramble: nee
- Location: Tilburg
- Contact:
Dat is de tendens in het spotterswereldje vandaag de dag, maar daar kunnen we beter een nieuw topic voor openen denk ik.Redskin301 wrote:Alleen jammer dan voor velen dat er meer fotografen rondom Gilze wonen dan nummer fanaten. En ik zeg niet dat er GEEN nummer fanaten zijn hier. Voor mij is een nummer niet meer dan wat verf op een kist
Laten we geen Gilze vs. Soesty spotters rel beginnen. Ik kies absoluut geen kant, zeker omdat ik ook niet weet hoe het er bij jullie aan toe gaat (volg vooral Soesterberg forum) maar als er ook maar geprobeerd de kwaliteit van de logs te halen zoals we die op Soesty kennen, vind ik het al best. Maar inderdaad Gilze heeft ook weer een punt dat sommige Soesterberg spotters alleen maar een vliegtuig rapporteren en soms niet eens weten wat het is. Maar die heb ik er bij Gilze ook wel tussen gezien (noem geen namen).
Laten we er gewoon een leuke fusie van maken, ik hoop dat er ook veel Soesterberg spotters die nog niet lid waren van GRAS alsnog lid worden, biedt weer ruimte tot meer activiteit en misschien een NOG voller blaadje
Laten we er gewoon een leuke fusie van maken, ik hoop dat er ook veel Soesterberg spotters die nog niet lid waren van GRAS alsnog lid worden, biedt weer ruimte tot meer activiteit en misschien een NOG voller blaadje
- Redskin301
- Scramble Addict
- Posts: 2298
- Joined: 23 Mar 2006, 12:52
- Type of spotter: Graphical
- Subscriber Scramble: nee
- Location: Tilburg
- Contact:
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12202
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
kiwi wrote:Laten we geen Gilze vs. Soesty spotters rel beginnen.
Laten we er gewoon een leuke fusie van maken, ik hoop dat er ook veel Soesterberg spotters die nog niet lid waren van GRAS alsnog lid worden, biedt weer ruimte tot meer activiteit en misschien een NOG voller blaadje
Top! NO OFFENCE! Ik word lid van GRAS en ik gun het de spotters van Gilze dat ze weer een volwaardig en interessant militair vliegveld krijgen!Redskin301 wrote:Juist, we delen allemaal dezelfde hobby en laten we er hier op Gils iets moois van maken
Het is bijna zover!
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
Eerste vier Cougar transporthelikopters strijken neer .....
RIJEN - De eerste vier van de zeventien Cougar transporthelikopters die van Soesterberg verhuizen naar Vliegbasis Gilze-Rijen arriveerde woensdagmiddag.
De overige dertien helikopters van het 300 squadron verhuizen de komende weken. De basis in Soesterberg gaat dicht, vliegbasis Gilze-Rijen wordt dé Nederlandse helikopterbasis van de Nederlandse luchtmacht. Eerder kwamen al vier Alouette's naar de basis, in de nabije toekomst moet ook nog een aantal Chinooks in Gilze en Rijen gestationeed worden
De Cougar heeft een uitgebreid taakassortiment binnen de Koninklijke Luchtmacht. Het vervoeren van luchtmobiele eenheden, evacuatie van gewonden, het assisteren bij het bestrijden van bosbranden en het vervoeren van voertuigen zijn slechts enkele daarvan. De Cougar kan onder alle omstandigheden opereren. Met behulp van nachtkijkapparatuur kan er ook bij duisternis gevolgen worden. De bemanning van de Cougar bestaat uit twee vliegers en één ´loadmaster´.
grt, John
De overige dertien helikopters van het 300 squadron verhuizen de komende weken. De basis in Soesterberg gaat dicht, vliegbasis Gilze-Rijen wordt dé Nederlandse helikopterbasis van de Nederlandse luchtmacht. Eerder kwamen al vier Alouette's naar de basis, in de nabije toekomst moet ook nog een aantal Chinooks in Gilze en Rijen gestationeed worden
De Cougar heeft een uitgebreid taakassortiment binnen de Koninklijke Luchtmacht. Het vervoeren van luchtmobiele eenheden, evacuatie van gewonden, het assisteren bij het bestrijden van bosbranden en het vervoeren van voertuigen zijn slechts enkele daarvan. De Cougar kan onder alle omstandigheden opereren. Met behulp van nachtkijkapparatuur kan er ook bij duisternis gevolgen worden. De bemanning van de Cougar bestaat uit twee vliegers en één ´loadmaster´.
grt, John