Hallo allen,
als ik een NEF-bestand wil openen in Photoshop krijg ik de volgende foutmelding:
Dit gebeurt echter maar bij een enkele foto die ik wil openen. Het gros van de foto's word wel goed geopend.
Vreemd is ook dat ik de betreffende foto wel kan openen met de Windows-viewer.
Iemand die een oplossing weet?
Groet,
ow jah, ik heb Camera Raw 3.7-plugin geinstalleerd.
Photoshop CS2 foutmelding
Forum rules
- Wildpicture
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: F5 Military
Waarschijnlijk is er iets beschadigd in de header van het bestand. Je zou een nieuwere versie van ACR kunnen downloaden, ze zijn nu bij 4.4 geloof ik. maar dat zal waarschijnlijk niet helpen.
Wat je het beste kunt doen, is dat bestand openen met de originele software van Nikon. Je hebt de beste kans dat het met die software wel lukt. Als ik het goed heb (gebruik zelf geen Nikon), kun je met die software het bestand opnieuw opslaan als NEF. Als dat niet lukt eventueel gewoon als TIF. En dan vervolgens verder bewerken in Photoshop.
Hopelijk heb je dit maar met één enkel bestand. Als je dit met alle bestanden zou krijgen, zou er iets met de kamera of de CF kaart mis kunnen zijn. Maar als het alleen met één bestand gebeurd is er waarschijnlijk een foutje opgetreden bij wegschrijven of kopiëren.
Wat je het beste kunt doen, is dat bestand openen met de originele software van Nikon. Je hebt de beste kans dat het met die software wel lukt. Als ik het goed heb (gebruik zelf geen Nikon), kun je met die software het bestand opnieuw opslaan als NEF. Als dat niet lukt eventueel gewoon als TIF. En dan vervolgens verder bewerken in Photoshop.
Hopelijk heb je dit maar met één enkel bestand. Als je dit met alle bestanden zou krijgen, zou er iets met de kamera of de CF kaart mis kunnen zijn. Maar als het alleen met één bestand gebeurd is er waarschijnlijk een foutje opgetreden bij wegschrijven of kopiëren.
- EHAM
- Scramble Master
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Joost de Wit
Gaat denk ik niet werken aangezien de nieuwere versies alleen met CS3 werken. Toch?Wildpicture wrote:Waarschijnlijk is er iets beschadigd in de header van het bestand. Je zou een nieuwere versie van ACR kunnen downloaden, ze zijn nu bij 4.4 geloof ik. maar dat zal waarschijnlijk niet helpen.
Ga zometeen maar eens de Nikon software installeren.