Eenheid BBS politie Kennemerland (now incl. translation)
Moderator: gatso76
Forum rules
-
- Posts: 3
- Joined: 09 Jul 2008, 10:43
Eenheid BBS politie Kennemerland (now incl. translation)
Geachte Spotters,
Mijn Naam is Wim Warmerdam en ik ben chef van de eenheid Buiten Bewaking Schiphol (BBS) De eenheid die sinds 30 juni 24 uur 7 dagen per week surveilleerd en handhaaft in de periferie van de luchthaven Schiphol.Ik heb jullie forum bezocht en de reacties gelezen op de verschijning van de Mercedessen en Touaregs in het gebied. Wellicht kan een kleine uitleg veel duidelijk maken. De eenheid maakt deel uit van de politie Kennemerland en werkt nauw samen met de Koninklijke Marechaussee en de AAS en aldus spelen wij een rol in de keten van veiligheidsmaatregelen die genomen worden om te voorkomen dat er aanslagen gebeuren. De medewerkers zijn buitengewoon opsporingsambtenaren die met toestemming van BZK en justitie zijn bewapend.Hierdoor kunnen zij handhavend optreden. Wij zijn niet in het leven geroepen om spotters het leven zuur te maken maar om te bewaken en te beveiligen. Sterker nog, een spotter zou wel eens onze beste tipgever kunnen zijn. Dit is ook de reden dat de medewerkers aktief contact zoeken. Een aantal zaken waar wij tegen zullen treden wil ik voor alle duidelijkheid aangeven.
1.parkeer en stopverboden worden door ons gehandhaaft dus parkeer uw auto daar waar dit is toegestaan.
2.Voetgangers,fietsers en dergelijke worden onder het huidige geldende dreigingsniveau door ons niet verwijderd van de openbare weg.
3.Het gebied rond de luchthaven is bij wet aangewezen veiligheidsrisicogebied en er kunnen vergaande bevoegdheden worden toegepast. zorg dus dat zich altijd kunt legitimeren met een paspoort ,rijbewijs,ID kaart.
4.parkeren voor de crashgates zal niet worden getolereerd.
Ik heb gemerkt dat veel spotters elkaar kennen. Jullie hebben dus ook snel in de gaten als er een vreemde eend tussen zit.
Bij spoed natuurlijk 112 bellen , voor de overige meldingen is nog een nummer in ontwikkeling bij de luchthaven. Als laatste wil ik aangeven dat ik bereid ben met een vertegenwoordiger van een spotterclub nog een nadere uitleg te geven.
vr. groet Wim Warmerdam E mail Wim.Warmerdam@kennemerland.politie.nl
Hierbij een kleine aanvulling op dit bericht. Er worden mij een aantal vragen gesteld. Bijvoorbeeld over het staan met trappen bij de hekken.
Deze vragen zijn niet eenvoudig en eenduidig te beantwoorden. Ik zal probeeren met de partners tot een eenduidig antwoord te komen. Ik zal wat vragen van jullie bij elkaar nemen en de antwoorden in een bericht weer op het forum zetten. Ik moet er evenwel bij zeggen dat soms om veiligheidsredenen niet overal een klip en klaar antwoord op kan komen. Ik ga het wel proberen want een eenduidige aanpak is voor iedereen het beste. Bedankt overigens voor de positieve reacties op onze eenheid BBS
Mijn Naam is Wim Warmerdam en ik ben chef van de eenheid Buiten Bewaking Schiphol (BBS) De eenheid die sinds 30 juni 24 uur 7 dagen per week surveilleerd en handhaaft in de periferie van de luchthaven Schiphol.Ik heb jullie forum bezocht en de reacties gelezen op de verschijning van de Mercedessen en Touaregs in het gebied. Wellicht kan een kleine uitleg veel duidelijk maken. De eenheid maakt deel uit van de politie Kennemerland en werkt nauw samen met de Koninklijke Marechaussee en de AAS en aldus spelen wij een rol in de keten van veiligheidsmaatregelen die genomen worden om te voorkomen dat er aanslagen gebeuren. De medewerkers zijn buitengewoon opsporingsambtenaren die met toestemming van BZK en justitie zijn bewapend.Hierdoor kunnen zij handhavend optreden. Wij zijn niet in het leven geroepen om spotters het leven zuur te maken maar om te bewaken en te beveiligen. Sterker nog, een spotter zou wel eens onze beste tipgever kunnen zijn. Dit is ook de reden dat de medewerkers aktief contact zoeken. Een aantal zaken waar wij tegen zullen treden wil ik voor alle duidelijkheid aangeven.
1.parkeer en stopverboden worden door ons gehandhaaft dus parkeer uw auto daar waar dit is toegestaan.
2.Voetgangers,fietsers en dergelijke worden onder het huidige geldende dreigingsniveau door ons niet verwijderd van de openbare weg.
3.Het gebied rond de luchthaven is bij wet aangewezen veiligheidsrisicogebied en er kunnen vergaande bevoegdheden worden toegepast. zorg dus dat zich altijd kunt legitimeren met een paspoort ,rijbewijs,ID kaart.
4.parkeren voor de crashgates zal niet worden getolereerd.
Ik heb gemerkt dat veel spotters elkaar kennen. Jullie hebben dus ook snel in de gaten als er een vreemde eend tussen zit.
Bij spoed natuurlijk 112 bellen , voor de overige meldingen is nog een nummer in ontwikkeling bij de luchthaven. Als laatste wil ik aangeven dat ik bereid ben met een vertegenwoordiger van een spotterclub nog een nadere uitleg te geven.
vr. groet Wim Warmerdam E mail Wim.Warmerdam@kennemerland.politie.nl
Hierbij een kleine aanvulling op dit bericht. Er worden mij een aantal vragen gesteld. Bijvoorbeeld over het staan met trappen bij de hekken.
Deze vragen zijn niet eenvoudig en eenduidig te beantwoorden. Ik zal probeeren met de partners tot een eenduidig antwoord te komen. Ik zal wat vragen van jullie bij elkaar nemen en de antwoorden in een bericht weer op het forum zetten. Ik moet er evenwel bij zeggen dat soms om veiligheidsredenen niet overal een klip en klaar antwoord op kan komen. Ik ga het wel proberen want een eenduidige aanpak is voor iedereen het beste. Bedankt overigens voor de positieve reacties op onze eenheid BBS
Last edited by Politie Kennemerland on 11 Jul 2008, 16:02, edited 1 time in total.
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22203
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
En doorgekopieerd naar
http://www.scramble.nl/forum/viewtopic. ... &start=720" onclick="window.open(this.href);return false; en verder....
Welkom op dit forum Wim!
http://www.scramble.nl/forum/viewtopic. ... &start=720" onclick="window.open(this.href);return false; en verder....
Welkom op dit forum Wim!
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Een onverwachte maar plezierige vorm van initiatief.
Wim, wellicht kan het verhaal ook in het engels, daar het forum ook bezocht wordt door spotters uit het buitenland.
Kan je ons meteen vetellen of er wordt opgetreden tegen het gebruik van trappen, met name bij taxiweg Victor.
Ennuh, welkom op dit medium.
Chris.
Wim, wellicht kan het verhaal ook in het engels, daar het forum ook bezocht wordt door spotters uit het buitenland.
Kan je ons meteen vetellen of er wordt opgetreden tegen het gebruik van trappen, met name bij taxiweg Victor.
Ennuh, welkom op dit medium.
Chris.
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- Vinz
- Scramble Junior
- Posts: 205
- Joined: 03 Aug 2005, 22:39
- Subscriber Scramble: ja
- Location: Papa Sierra
- Contact:
Beste Wim,
Mag ik als eerste mijn welgemeende waardering uitspreken voor het getoonde initiatief om duidelijkheid te scheppen in de huidige situatie en opstelling naar ons als spotters.
Dit geeft gewoon helder en duidelijk weer wat ik ook afgelopen zondag tijdens een gesprek met een collega van u heb mogen vernemen.
Wat dat betreft ook waardering voor de openheid hierin naar ons.
Voor zover ik weet is er momenteel geen actieve vertegenwoordiging vanuit ons "wereldje" als ik dat zo mag noemen.
In een verleden heeft er de SAG bestaan die regelmatig een overleg had met vertegenwoordigers van de AAS. De SAG echter is ofwel ter ziele ofwel een slapende vereniging die mogelijk nu weer tot leven gewekt moet zien te worden.
Wij als spotters en fotograven hebben nu de uitdaging om een kleine vertegenwoording op te richten die met jullie in contact kan blijven en zaken kan stroomlijnen en communiceren van en naar beide partijen.
Mede-hobbyisten:
wie kan/wil er wat zeggen over het feit dat de SAG mischien als gesprekspartner naar de politie toe nieuw leven ingeblazen moet worden?
Alternatief is dat er voor de time being een (kleine) vertegenwoordiging komt die op regelmatige basis contact heeft met de genoemde politie eenheid en die bv ook voorlopig naar de achterban communiceert via dit medium zodat informatie gebundeld heen en weer kan.
Mag ik als eerste mijn welgemeende waardering uitspreken voor het getoonde initiatief om duidelijkheid te scheppen in de huidige situatie en opstelling naar ons als spotters.
Dit geeft gewoon helder en duidelijk weer wat ik ook afgelopen zondag tijdens een gesprek met een collega van u heb mogen vernemen.
Wat dat betreft ook waardering voor de openheid hierin naar ons.
Voor zover ik weet is er momenteel geen actieve vertegenwoordiging vanuit ons "wereldje" als ik dat zo mag noemen.
In een verleden heeft er de SAG bestaan die regelmatig een overleg had met vertegenwoordigers van de AAS. De SAG echter is ofwel ter ziele ofwel een slapende vereniging die mogelijk nu weer tot leven gewekt moet zien te worden.
Wij als spotters en fotograven hebben nu de uitdaging om een kleine vertegenwoording op te richten die met jullie in contact kan blijven en zaken kan stroomlijnen en communiceren van en naar beide partijen.
Mede-hobbyisten:
wie kan/wil er wat zeggen over het feit dat de SAG mischien als gesprekspartner naar de politie toe nieuw leven ingeblazen moet worden?
Alternatief is dat er voor de time being een (kleine) vertegenwoordiging komt die op regelmatige basis contact heeft met de genoemde politie eenheid en die bv ook voorlopig naar de achterban communiceert via dit medium zodat informatie gebundeld heen en weer kan.
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22203
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Ook namens mij Wim, van harte welkom op dit forum en bij de club.
Hopen je vaker hier te mogen verwelkomen met nieuws ( voor zo ver mogelijk natuurlijk), wat het contact tussen jullie en ons spotters zal verbeteren en in stand kan houden.
Mvg,
Erik
Hopen je vaker hier te mogen verwelkomen met nieuws ( voor zo ver mogelijk natuurlijk), wat het contact tussen jullie en ons spotters zal verbeteren en in stand kan houden.
Mvg,
Erik
Last edited by ErikFB on 09 Jul 2008, 17:42, edited 1 time in total.
-
- Scramble Junior
- Posts: 197
- Joined: 10 Feb 2008, 22:16
- Type of spotter: F2 civil
- Location: Amersfoort, Netherlands
Uitstekend initiatief Wim.
Ik heb zondagmiddag een kort gesprek gehad met de 'bemanning"van een Touareg-eenheid en dit gesprek was uitermate positief.
Feit dat nu hier, via dit forum contact gezocht word kan ik ook alleen maar toejuichen.
Misschien inderdaad tijd om een actieve vertegenwoordiging op te starten vanuit het "spotters wereldje".
Freek
Ik heb zondagmiddag een kort gesprek gehad met de 'bemanning"van een Touareg-eenheid en dit gesprek was uitermate positief.
Feit dat nu hier, via dit forum contact gezocht word kan ik ook alleen maar toejuichen.
Misschien inderdaad tijd om een actieve vertegenwoordiging op te starten vanuit het "spotters wereldje".
Freek
Flown in 733,738,A319,A320,A330,MD-11,763,772,742,744
- GUINNESS_EIN
- Scramble Newbie
- Posts: 47
- Joined: 04 Jan 2006, 12:30
- Type of spotter: SF (Damn right they exist !!)
- Subscriber Scramble: GUINNESS_EIN
- Location: Eindhoven
- Contact:
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Tja, ik weet niet of hij het leuk vind, maar hierbij een PM die ik vrijdag van Frank Kramer (ex SAG) kreeg naar aanleiding van een post op een van de topics.
De taak is aan ons, spotters, om nu die tweede alinea in daden om te zetten, denk ik. Als er eventueel behoefte aan is, wil ik mij hier best voor inzetten.
De PM luidde:
Klopt; waarom dacht je dat "lokale" tussen aanhalingstekens stond
Het lijkt bijna op een pleidooi om de SAG opnieuw op te richten, maar dan als belangenbehartigingsclub. Wie weet...
_________________
Frank Kramer
Airnieuws-SPL sectie/ex-SAG
Edit weer van mij: volgens mij was een van de redenen dat de SAG ooit is opgericht belangenbehartiging van de spotters rond Schiphol. Niet alleen de sociale diaavonden en de twee platformtours die er zijn geweest (hoe leuk die ook waren).
De taak is aan ons, spotters, om nu die tweede alinea in daden om te zetten, denk ik. Als er eventueel behoefte aan is, wil ik mij hier best voor inzetten.
De PM luidde:
Klopt; waarom dacht je dat "lokale" tussen aanhalingstekens stond
Het lijkt bijna op een pleidooi om de SAG opnieuw op te richten, maar dan als belangenbehartigingsclub. Wie weet...
_________________
Frank Kramer
Airnieuws-SPL sectie/ex-SAG
Edit weer van mij: volgens mij was een van de redenen dat de SAG ooit is opgericht belangenbehartiging van de spotters rond Schiphol. Niet alleen de sociale diaavonden en de twee platformtours die er zijn geweest (hoe leuk die ook waren).
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- skycruiser
- Scramble Addict
- Posts: 1957
- Joined: 19 Mar 2005, 21:46
- Subscriber Scramble: skycruiser
- Location: AMS
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22203
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Een "herstart" van de Schiphol Aviation Group zou inderdaad misschien niet gek zijn. Deze is nog maar een jaartje of twee, drie geleden opgeheven en er is nog een hoop kennis aanwezig.
Alleen zou het nu wel leuk zijn als bepaalde instanties deze SAG niet (meer) gaan misbruiken als "Excuus-truus" en daadwerkelijk deze belangenvereniging, gesteld dat die weer tot leven wordt gewekt, serieus nemen...
Het "zich gebruikt voelen" was geloof ik een van de hoofdredenen om het bijltje er maar bij neer te gooien.
Al met al gaat dit overigens nu aardig richting "Praethuys" geloof ik...
Alleen zou het nu wel leuk zijn als bepaalde instanties deze SAG niet (meer) gaan misbruiken als "Excuus-truus" en daadwerkelijk deze belangenvereniging, gesteld dat die weer tot leven wordt gewekt, serieus nemen...
Het "zich gebruikt voelen" was geloof ik een van de hoofdredenen om het bijltje er maar bij neer te gooien.
Al met al gaat dit overigens nu aardig richting "Praethuys" geloof ik...
- Key
- Site Admin
- Posts: 11251
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Inderdaad...
Beste Wim, ik sluit me uiteraard aan bij de woorden van welkom en waardering. Ik ben ook erg blij dat het Scramble message board hier een rol in mag spelen. Eén van de doelstellingen van onze stichting (Dutch Aviation Society) is het bevorderen van de hobby in het algemeen. Met al onze andere activiteiten sneeuwt dat soms wat onder, maar als we een platform kunnen bieden voor dit soort dialogen zijn we blij.
Ik hoop dat in dit topic ter zake doende vragen gesteld en beantwoord kunnen worden. Onbekend maakt onbemind, dat kan twee kanten op werken. Nu is er een prima initiatief om het tegendeel te bereiken en daar hebben we allemaal baat bij.
Erik
Beste Wim, ik sluit me uiteraard aan bij de woorden van welkom en waardering. Ik ben ook erg blij dat het Scramble message board hier een rol in mag spelen. Eén van de doelstellingen van onze stichting (Dutch Aviation Society) is het bevorderen van de hobby in het algemeen. Met al onze andere activiteiten sneeuwt dat soms wat onder, maar als we een platform kunnen bieden voor dit soort dialogen zijn we blij.
Ik hoop dat in dit topic ter zake doende vragen gesteld en beantwoord kunnen worden. Onbekend maakt onbemind, dat kan twee kanten op werken. Nu is er een prima initiatief om het tegendeel te bereiken en daar hebben we allemaal baat bij.
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
- planespotters.nl
- Scramble Addict
- Posts: 1048
- Joined: 22 Jan 2007, 19:30
- Type of spotter: Military and F5+
- Location: Near EHVB
- Contact: