Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Moderator: gatso76
Forum rules
- LimburgSpotter
- Scramble Die-Hard
- Posts: 509
- Joined: 13 Oct 2002, 18:27
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22206
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Als je ook al op het fietspad niet veilig bent voor dit team gaat het wel erg vervelend worden...LimburgSpotter wrote:op het fietspad kwam hij ook zeuren dat het niet de bedoeling was dat we hier stonden (zonder auto trouwens)
Blijf vooral dit soort ervaringen insturen! Yep, "dossiervorming".
Last edited by Stratofreighter on 03 Jul 2008, 23:09, edited 1 time in total.
- LimburgSpotter
- Scramble Die-Hard
- Posts: 509
- Joined: 13 Oct 2002, 18:27
Opvallend was trouwens dat de terreinwagen van de KMAR 2 min eerder langs reed en niets zei.... misschien zeer voor de hand liggend maar waar staat dat VPLD voor? Op de spottersplek eens even gekeken hoe dat uitzag maar neem maar een ladder mee de stuiken beginnen hun tol te eisen... en straks nog hekken daarzo?
Afgelopen dinsdag o.a. tussen drie en zeven op m'n gemak in het zonnetje langs het fietspad bij de kop van 18R gezeten.
Blijkbaar kwam het door het mooie weer, want er is niets gezegd.
Zowel bij de politie als KMar werd in het voorbijrijden zelfs een aantal keer een hand opgestoken
Overigens rijdt men in de bekende gepantserde Mercedes en nieuwe Touaregs welke elders in het land voor VRT (Verscherpt Rijdend Toezicht) worden gebruikt.
Weet iemand wat exact hun taak is? Zoals vaker, zijn de ervaringen zeer uiteenlopend en het wordt er voor ons allemaal niet duidelijker op.
Meestal hou ik ze liever te vriend, maar wegsturen op het fietspad gaat wel erg ver
Greetz, René
Blijkbaar kwam het door het mooie weer, want er is niets gezegd.
Zowel bij de politie als KMar werd in het voorbijrijden zelfs een aantal keer een hand opgestoken
Overigens rijdt men in de bekende gepantserde Mercedes en nieuwe Touaregs welke elders in het land voor VRT (Verscherpt Rijdend Toezicht) worden gebruikt.
Weet iemand wat exact hun taak is? Zoals vaker, zijn de ervaringen zeer uiteenlopend en het wordt er voor ons allemaal niet duidelijker op.
Meestal hou ik ze liever te vriend, maar wegsturen op het fietspad gaat wel erg ver
Greetz, René
Spotter places AMS
Dear all,
my name is Alexander Weisssteiner and I am a Innsbruck/Tyrol based spotter. I am planning a spotter trip to AMS from 16th to 19th of July. I followed your disussion regarding the new security issues in AMS - but I didn`t understand a lot because I speak no dutch.
Now I have a few questions:
Is it still allowed to photograph in AMS especially at the excellent spooting point alongside the Taxiway (Viktor) to the Polderbaan?
Is it prohibited to park near the above mentioned spotter position? - we will have a rental car.
Do anyone have some experiences with the new police team - and do we have to pay a fine if we park alongside spotting point Taxiway Viktor?
Can anyone of you recommend me how to handle a police control that we can remain on the spoting position?
These are a lot of questions - I know - but it would be great if anyone can answer a few of this. I was really shocked about the new problems in AMS.
Nevertheless I hope that the situation will get better.........
Thank you very much for your help.
Best regards from Innsbruck
Alexander
my name is Alexander Weisssteiner and I am a Innsbruck/Tyrol based spotter. I am planning a spotter trip to AMS from 16th to 19th of July. I followed your disussion regarding the new security issues in AMS - but I didn`t understand a lot because I speak no dutch.
Now I have a few questions:
Is it still allowed to photograph in AMS especially at the excellent spooting point alongside the Taxiway (Viktor) to the Polderbaan?
Is it prohibited to park near the above mentioned spotter position? - we will have a rental car.
Do anyone have some experiences with the new police team - and do we have to pay a fine if we park alongside spotting point Taxiway Viktor?
Can anyone of you recommend me how to handle a police control that we can remain on the spoting position?
These are a lot of questions - I know - but it would be great if anyone can answer a few of this. I was really shocked about the new problems in AMS.
Nevertheless I hope that the situation will get better.........
Thank you very much for your help.
Best regards from Innsbruck
Alexander
- Key
- Site Admin
- Posts: 11251
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Spotter places AMS
Gruess Di Alexander,
The advice is to go for one of the 'legal' spots like 14, 16 or 17 on our guide. We hope your visit will still be worthwhile!
Servus,
Erik
Generally speaking yes, but near Victor: no. At this time, people are being sent away for parking, using steps near the fence and all other kinds of reasons. While it is still a public road, decent photography is very hard without steps and constant discussion will spoil your day when trying that location at this point in time.Alex W. wrote:Is it still allowed to photograph in AMS especially at the excellent spooting point alongside the Taxiway (Viktor) to the Polderbaan?
Directly on the spot it's prohibited. Possibilities nearby, but see above.Is it prohibited to park near the above mentioned spotter position? - we will have a rental car.
Yes, the experience is negative. The only place the team will allow spotters is at the designated areas. Fines could be given.Do anyone have some experiences with the new police team - and do we have to pay a fine if we park alongside spotting point Taxiway Viktor?
At this moment, I don't think you can.Can anyone of you recommend me how to handle a police control that we can remain on the spoting position?
No problem on the first part, and so are we on the second!These are a lot of questions - I know - but it would be great if anyone can answer a few of this. I was really shocked about the new problems in AMS.
The advice is to go for one of the 'legal' spots like 14, 16 or 17 on our guide. We hope your visit will still be worthwhile!
Servus,
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Begin hier langzamerhand heel sterk het gevoel te krijgen dat het gedrag van de KLPD ( Regio Haarlemmermeer) niets meer te maken heeft met de securityregels, maar het ordinair wegkrijgen van spotters rondom de luchthaven. Overigens zonder dat de Luchthaven Schiphol hier vat op heeft !!!
Als ze nu al beginnen met het fietspad leeg te vegen, dan worden de rotondes het volgende punt en zijn wij als spotter alleen nog maar aangewezen op de locatie Polderbaan.
Geloof dat het middel ( lees medicijn) erger begint te worden dan de kwaal ( zoals zoveel dingen hier in het land).
Als ze nu al beginnen met het fietspad leeg te vegen, dan worden de rotondes het volgende punt en zijn wij als spotter alleen nog maar aangewezen op de locatie Polderbaan.
Geloof dat het middel ( lees medicijn) erger begint te worden dan de kwaal ( zoals zoveel dingen hier in het land).
- frank kramer
- Scramble Master
- Posts: 4659
- Joined: 28 Jun 2003, 21:58
- Subscriber Scramble: frank kramer
- Location: het kan in Almere
BijnaLimburgSpotter wrote: ik zag op de auto`s VPLD staan? heb ik dat goed?
KLPD: Korps Landelijke Politie Diensten
En de hamvraag is natuurlijk: is het "niet de bedoeling", of is het "verboden" om op/naast het fietspad te staan. Bij mijn weten kan dat laatste niet aan de orde zijn; in dat geval is het ook "niet de bedoeling" dat ze je daarover lastigvallen.
Frank Kramer
Always going forward... still can't find reverse!
Always going forward... still can't find reverse!
Brede aanpak van veiligheid Schiphol
SCHIPHOL - De beveiliging op de luchthaven Schiphol wordt op korte termijn drastisch verbeterd, onder meer met behulp van veel moderne elektronische hulpmiddelen.
De in totaal zestien verschillende toezichthoudende overheidsdiensten, van Koninklijke Marechaussee tot douane en van antiterreurorganisatie NCTB tot de Inspectie Verkeer en Waterstaat, gaan intensiever samenwerken om de gaten te dichten. De komende drie maanden worden met een proefprogramma de pijnpunten zoveel mogelijk blootgelegd, te beginnen op platforms rond de vliegtuigen. Voor alle andere delen van de luchthaven volgen daarna soortgelijke operaties om de veiligheid met een betere organisatie op te voeren.
De officiële woordvoerder van de Inspectie Verkeer en Waterstaat, Willard Elissen, heeft dat gisteren tegen deze krant bevestigd. Na eerdere 'insluipingen' op Schiphol werd het besluit gisteren bekendgemaakt tijdens een bijeenkomst van de toezichthouders en het bedrijfsleven, dat gebruikmaakt van de luchthaven.
Communicatie
"Een beter en efficiënter toezicht op de veiligheid moet vooral worden bereikt door meer samenwerking, betere interacties en elektronica voor een snelle onderlinge communicatie", aldus de official van de Inspectie van Verkeer en Waterstaat. Het is de bedoeling om door meer samenwerking en vermindering van de toezichtlast een verbetering te realiseren. Woordvoerder Willard Elissen: "Het gaat uiteindelijk om meer ogen en oren, te beginnen op het platform en later ook elders op Schiphol." De verschillende toezichthouders, samen met de autoriteiten van Schiphol, willen ook sneller veiligheidsrisico's signaleren, bijvoorbeeld bij de passagiers-, bagage- en vrachtafhandeling en het tanken van de vliegtuigen.
De resultaten van de eerste fase moeten uitwijzen op welke gebieden extra aandacht nodig is. De verwachting is dat een grotere hoeveelheid verzamelde veiligheidsdata ook zal leiden tot een meer gerichte aanpak van risico's en minder verstoringen bij bedrijven.
Telegraaf, vr 04 jul 2008, 05:00
SCHIPHOL - De beveiliging op de luchthaven Schiphol wordt op korte termijn drastisch verbeterd, onder meer met behulp van veel moderne elektronische hulpmiddelen.
De in totaal zestien verschillende toezichthoudende overheidsdiensten, van Koninklijke Marechaussee tot douane en van antiterreurorganisatie NCTB tot de Inspectie Verkeer en Waterstaat, gaan intensiever samenwerken om de gaten te dichten. De komende drie maanden worden met een proefprogramma de pijnpunten zoveel mogelijk blootgelegd, te beginnen op platforms rond de vliegtuigen. Voor alle andere delen van de luchthaven volgen daarna soortgelijke operaties om de veiligheid met een betere organisatie op te voeren.
De officiële woordvoerder van de Inspectie Verkeer en Waterstaat, Willard Elissen, heeft dat gisteren tegen deze krant bevestigd. Na eerdere 'insluipingen' op Schiphol werd het besluit gisteren bekendgemaakt tijdens een bijeenkomst van de toezichthouders en het bedrijfsleven, dat gebruikmaakt van de luchthaven.
Communicatie
"Een beter en efficiënter toezicht op de veiligheid moet vooral worden bereikt door meer samenwerking, betere interacties en elektronica voor een snelle onderlinge communicatie", aldus de official van de Inspectie van Verkeer en Waterstaat. Het is de bedoeling om door meer samenwerking en vermindering van de toezichtlast een verbetering te realiseren. Woordvoerder Willard Elissen: "Het gaat uiteindelijk om meer ogen en oren, te beginnen op het platform en later ook elders op Schiphol." De verschillende toezichthouders, samen met de autoriteiten van Schiphol, willen ook sneller veiligheidsrisico's signaleren, bijvoorbeeld bij de passagiers-, bagage- en vrachtafhandeling en het tanken van de vliegtuigen.
De resultaten van de eerste fase moeten uitwijzen op welke gebieden extra aandacht nodig is. De verwachting is dat een grotere hoeveelheid verzamelde veiligheidsdata ook zal leiden tot een meer gerichte aanpak van risico's en minder verstoringen bij bedrijven.
Telegraaf, vr 04 jul 2008, 05:00
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Bovenstaande heeft volgens mij meer betrekking op het luchthaventerrein zelf dan om omgeving er om heen. Dat SPL nog steeds hier en daar lekken heeft is al jaren bekend. Maar dat spotters de bron zijn van die onveiligheid trek ik sterk in twijfel. De KMAR doet dus niets tegen ons en de KLPD dus wel, wat direct aangeeft dat dit dus niet valt onder LHS maar onder de Gemeente Haarlemmermeer.
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me