Ik las net op Luchtvaartnieuws dat Boeing morgen (9 april) met een persverklaring omtrent de B787 naar buiten komt. Naar alle waarschijnlijkheid zal hier weer een vertraging worden afgekondigd.
Nu heb ik mijn twijfels over de aflevering van de eerste B787 gekregen, dus ben ik eens benieuwd wat jullie denken. Vandaar dat ik maar eens een poll ben gestart.
Boeing 787
Forum rules
Boeing 787
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Mogelijk woensdag een nieuwe update.
http://www.flightglobal.com/blogs/fligh ... esday.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flightglobal.com/blogs/fligh ... esday.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten
Tim Voerman
Tim Voerman
Hieronder het artikel vanLuchtvaartnieuw.nl waarin Boeing bekend maakt verdere vertraging te hebben met de productie van de B787 en de maidenflight.
EVERETT - Het nieuws deed al geruime tijd de rond: het 787-project van Boeing loopt tegen een nieuwe vertraging aan. Boeing bevestigde woensdag (9 april) dat de eerste ‘Dreamliner’ niet eerder dan in het vierde kwartaal van 2008 zal vliegen. Sinds de laatste aanpassing van het schema stond de luchtdoop van het toestel gepland voor eind juni.
Het eerste vliegtuig wordt naar verwachting in het derde kwartaal van 2009 aan All Nippon Airways afgeleverd, in plaats van in het eerste kwartaal.
Boeing kondigde woensdag verder aan dat de ambitieuze doelstelling om in 2009 maar liefst 109 Dreamliners te bouwen niet zal worden gehaald. In het aangepaste productieschema houdt de vliegtuigbouwer nu rekening met slechts 25 nieuwgebouwde 787’s.
Vanuit de branche werd al weken gesproken over een op handen zijnde nieuwe vertraging van het project. Boeing wijst de vertraagde aanleveringen en de onverwachte noodzaak tot aanpassingen van het ontwerp aan als oorzaak van de nieuwe vertraging. Ook zegt de vliegtuigbouwer meer tijd te hebben gereserveerd voor het testen van de Dreamliner.
De nieuwe vertraging heeft eveneens gevolgen voor de twee varianten die Boeing op de standaard 787-8 in gedachte heeft. In 2012 zal de eerste 787-9, een verlengde versie van de 787-8, worden afgeleverd. De korte variant met de naam 787-3 stond aanvankelijk gepland voor 2010. Dit subtype komt nu pas na de 787-9 beschikbaar.
Dus uitslag is NEE
EVERETT - Het nieuws deed al geruime tijd de rond: het 787-project van Boeing loopt tegen een nieuwe vertraging aan. Boeing bevestigde woensdag (9 april) dat de eerste ‘Dreamliner’ niet eerder dan in het vierde kwartaal van 2008 zal vliegen. Sinds de laatste aanpassing van het schema stond de luchtdoop van het toestel gepland voor eind juni.
Het eerste vliegtuig wordt naar verwachting in het derde kwartaal van 2009 aan All Nippon Airways afgeleverd, in plaats van in het eerste kwartaal.
Boeing kondigde woensdag verder aan dat de ambitieuze doelstelling om in 2009 maar liefst 109 Dreamliners te bouwen niet zal worden gehaald. In het aangepaste productieschema houdt de vliegtuigbouwer nu rekening met slechts 25 nieuwgebouwde 787’s.
Vanuit de branche werd al weken gesproken over een op handen zijnde nieuwe vertraging van het project. Boeing wijst de vertraagde aanleveringen en de onverwachte noodzaak tot aanpassingen van het ontwerp aan als oorzaak van de nieuwe vertraging. Ook zegt de vliegtuigbouwer meer tijd te hebben gereserveerd voor het testen van de Dreamliner.
De nieuwe vertraging heeft eveneens gevolgen voor de twee varianten die Boeing op de standaard 787-8 in gedachte heeft. In 2012 zal de eerste 787-9, een verlengde versie van de 787-8, worden afgeleverd. De korte variant met de naam 787-3 stond aanvankelijk gepland voor 2010. Dit subtype komt nu pas na de 787-9 beschikbaar.
Dus uitslag is NEE
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Dit was natuurlijk te verwachten:
Bron luchtvaartnieuws.nlBoeing-klanten laken nieuwe vertraging Dreamliner
SEATTLE - Vliegtuigbouwer Boeing kan rekenen op compensatieaanvragen en schadeclaims van diverse luchtvaartmaatschappijen die wachten op hun 787 Dreamliner. Nadat het bedrijf woensdag (9 april) een nieuwe vertraging van zes maanden aankondigde, hebben verschillende klanten al laten weten zich niet zonder meer bij de langere wachttijden neer te leggen.
Verwacht wordt dat in ieder geval All Nippon Airways, Japan Airlines, Air New Zealand en Air India op zoek gaan naar schadeloosstelling.
De maatschappijen moeten door de vertraging oudere vliegtuigen langer in de vloten laten of overeenkomsten met leasemaatschappijen verlengen. De bedrijven worden met name door de hoge brandstofprijzen extra op kosten gejaagd. Door de komst van de zuinige 787 rekenden de luchtvaartmaatschappijen op een beduidend lagere brandstofrekening.
Boeing kondigde woensdag de derde vertraging van het 787-project aan. Daardoor wordt de eerste Dreamliner pas in het najaar of winter van 2009 aan All Nippon Airways afgeleverd, in plaats van volgende maand, zoals aanvankelijk gepland.
- Polecat
- Scramble Master
- Posts: 5048
- Joined: 12 Jul 2007, 13:58
- Type of spotter: Omnivore
- Subscriber Scramble: Polecat
- Location: The Middle East of The Netherlands
...en wat waren ze Airbus aan het afplassen over de A380 zeg.....
Vreemd dat ze zich tot een paar maand geleden niet leken te realiseren dat vliegtuigen tegenwoordig zo gecompliceerd zijn dat zo'n project altijd vertraging oploopt. Anders gezegd, de planningen lijken standaard te optimistisch te zijn...
Vorig jaar nog de fabriek bezocht en toen raadden ze iedereen aan tegen hun reisburo te zeggen "I ain't going if it ain't Boeing"...
Qua dreamliner is het nu eerder " If it ain't going, it must be Boeing!"
Ach zullen de klanten zich wel weer tot Airbus wenden...
Vreemd dat ze zich tot een paar maand geleden niet leken te realiseren dat vliegtuigen tegenwoordig zo gecompliceerd zijn dat zo'n project altijd vertraging oploopt. Anders gezegd, de planningen lijken standaard te optimistisch te zijn...
Vorig jaar nog de fabriek bezocht en toen raadden ze iedereen aan tegen hun reisburo te zeggen "I ain't going if it ain't Boeing"...
Qua dreamliner is het nu eerder " If it ain't going, it must be Boeing!"
Ach zullen de klanten zich wel weer tot Airbus wenden...
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
De roll-out vond plaats met en 'leeg' vliegtuig...hmv wrote:Waarom duurt het eigenlijk zo lang voor die 1e testvlucht, want vorige jaar juli was al de roll-out.
Zonder bedrading, etc, etc. Gewoon een leeg omhulsel dus...
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- Marcel_MPH
- Scramble Senior
- Posts: 279
- Joined: 01 Jul 2003, 15:42
- Location: Nieuw-Vennep
- Contact:
Betreft de bedrading zie deze foto:
http://www.dutchops.com/Photo_big.asp?id=914
Er wordt in ieder geval aan gewerkt!
http://www.dutchops.com/Photo_big.asp?id=914
Er wordt in ieder geval aan gewerkt!