EHAM 29-03-2008
Moderator: gatso76
Forum rules
- 330/340
- Scramble Master
- Posts: 3443
- Joined: 21 Jan 2004, 16:38
- Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
- Location: Uithoorn
Rotterdam Airport dicht na noodlanding
Uitgegeven: 29 maart 2008 16:21
Laatst gewijzigd: 29 maart 2008 16:27
ROTTERDAM - Vliegveld Rotterdam Airport is zaterdagmiddag gesloten na een noodlanding van een ultralightvliegtuig.
ANP
Dat heeft een zegsman gemeld. Het landingswiel van het toestel haperde, waardoor een normale landing niet meer mogelijk was.
Inzittenden
De twee inzittenden kwamen met de schrik vrij. Luchtverkeersleiding Nederland heeft een onderzoek ingesteld naar het incident en onderzoekt momenteel het wrak.
De luchthaven vermoedt dat het toestel rond half zes wordt vrijgegeven.
Nog kans op uitwijkers ???
Uitgegeven: 29 maart 2008 16:21
Laatst gewijzigd: 29 maart 2008 16:27
ROTTERDAM - Vliegveld Rotterdam Airport is zaterdagmiddag gesloten na een noodlanding van een ultralightvliegtuig.
ANP
Dat heeft een zegsman gemeld. Het landingswiel van het toestel haperde, waardoor een normale landing niet meer mogelijk was.
Inzittenden
De twee inzittenden kwamen met de schrik vrij. Luchtverkeersleiding Nederland heeft een onderzoek ingesteld naar het incident en onderzoekt momenteel het wrak.
De luchthaven vermoedt dat het toestel rond half zes wordt vrijgegeven.
Nog kans op uitwijkers ???
Grtz, Jan
- frank kramer
- Scramble Master
- Posts: 4658
- Joined: 28 Jun 2003, 21:58
- Subscriber Scramble: frank kramer
- Location: het kan in Almere
Well, let's see... D-check+10 months... that would make it an N-check.. or wouldn't it ?330/340 wrote:With enough maintenance it will be still 4 march !!!Bokkum wrote:Sorry, 04th of May it must be...frank kramer wrote: Make that APRIL 4 and you're right on!
(case closed)
Frank Kramer
Always going forward... still can't find reverse!
Always going forward... still can't find reverse!
Komt hier voor een c-check, zou eigenlijk al donderdag 27 mrt komen maar mocht toen europa niet in omdat het niet over de juiste ATC communicatie apparatuur beschikte.330/340 wrote:5Y-KQD 737 Kenia Airways, net geland en nu op weg naar Hangaar-10 voor C of D check (?)
Met dank aan John Altena voor de telefonische melding vanaf SPL.
alle binnenkomen de vluchten op RTM zijn vertraagt... ik denk dat er geen uitwijkers komen hooguit vanavond laat ... na 0100.330/340 wrote:Rotterdam Airport dicht na noodlanding
Uitgegeven: 29 maart 2008 16:21
Laatst gewijzigd: 29 maart 2008 16:27
ROTTERDAM - Vliegveld Rotterdam Airport is zaterdagmiddag gesloten na een noodlanding van een ultralightvliegtuig.
ANP
Dat heeft een zegsman gemeld. Het landingswiel van het toestel haperde, waardoor een normale landing niet meer mogelijk was.
Inzittenden
De twee inzittenden kwamen met de schrik vrij. Luchtverkeersleiding Nederland heeft een onderzoek ingesteld naar het incident en onderzoekt momenteel het wrak.
De luchthaven vermoedt dat het toestel rond half zes wordt vrijgegeven.
Nog kans op uitwijkers ???
Marc
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
ik weet het niet zeker, maar wellicht uit kosten-oogpunt?RicoS wrote:Little question about the VLM F50's at East; why are the parked at the
K-apron the last few weeks/months? Isn't there enough space anymore at Centrum to park at some "buffer"-position, like the "D-buffer" or so? Or are they also getting some maintance in the meanwhile.
Greets RicoS
-
- Posts: 8
- Joined: 08 Feb 2006, 19:55
- Location: England
-
- Posts: 8
- Joined: 08 Feb 2006, 19:55
- Location: England
wat kunnen sommige piloten toch een grootheidswaanzin hebben.
Er ging een paar minuten durende discussie over de radio met de KL592. Hij vond de approach, 22 met swing over naar 24, onacceptabel.
Het boeide hem helemaal niets dat de KL OPS akkoord was gegaan met deze approach. Pech voor hem, want de ATC'er met wie de discussie plaatsvond, is altijd heel resoluut. Er werd zelfs een telefoonnummer doorgeven over de radio. Het toppunt van grootheidswaanzin vond ik het volgende: IK ben de captain van de vlucht en ik accepteer het niet, kan mij niets boeien wat de KL geaccepteerd heeft, ik wil een andere approach. Regi was de PH-BFM.
En dan nu nog wat nummertjes die ik zo snel niet kon terugvinden:
G-FBEE EMB190 FLYBE
D-IVVA CESSNA 525A
EC-ICV A320 CLICK AIR
VP-BWE A320 AEROFLOT
OY-KBT A319 SAS
TC-JGO 737-800 TURKISH MET EXTRA TITELS
F-GRZB CRJ700 BRIT'AIR
9H-ADI 737-300 AIR MALTA (DE LAATSTE DIE ZE NOG HEBBEN?)
TC-APM 737-800 PEGASUS
Er ging een paar minuten durende discussie over de radio met de KL592. Hij vond de approach, 22 met swing over naar 24, onacceptabel.
Het boeide hem helemaal niets dat de KL OPS akkoord was gegaan met deze approach. Pech voor hem, want de ATC'er met wie de discussie plaatsvond, is altijd heel resoluut. Er werd zelfs een telefoonnummer doorgeven over de radio. Het toppunt van grootheidswaanzin vond ik het volgende: IK ben de captain van de vlucht en ik accepteer het niet, kan mij niets boeien wat de KL geaccepteerd heeft, ik wil een andere approach. Regi was de PH-BFM.
En dan nu nog wat nummertjes die ik zo snel niet kon terugvinden:
G-FBEE EMB190 FLYBE
D-IVVA CESSNA 525A
EC-ICV A320 CLICK AIR
VP-BWE A320 AEROFLOT
OY-KBT A319 SAS
TC-JGO 737-800 TURKISH MET EXTRA TITELS
F-GRZB CRJ700 BRIT'AIR
9H-ADI 737-300 AIR MALTA (DE LAATSTE DIE ZE NOG HEBBEN?)
TC-APM 737-800 PEGASUS
- MAS017
- Scramble Master
- Posts: 3068
- Joined: 30 Sep 2005, 09:18
- Subscriber Scramble: yes
- Location: 10 NM East of PAM VOR
Hangar 14 @ 1220 hrs
Bay 1 - PH-BQM
Bay 2 - PH-BFH
Bay 3 - PH-BXA
Bay 2 - PH-BFH
Bay 3 - PH-BXA
-
- Scramble Master
- Posts: 3104
- Joined: 11 Jun 2005, 14:39
- Type of spotter: Civil/Mlitary Transport
- Subscriber Scramble: cyclingdutchman
- Location: amsterdam
- Contact:
REQ C525A!!!
[quote="billy_mcnally"]Hi,
Could anyone help with a few req's biz jets,
D-IS_G C525 Arrived 1340 And departed again
?????? CJ525A Departed 1055
Also a falcon in the biz hangar,
Cheers
Hai Billy,
D-IVVA C525A is your anwser
Gr Adriaan.
Could anyone help with a few req's biz jets,
D-IS_G C525 Arrived 1340 And departed again
?????? CJ525A Departed 1055
Also a falcon in the biz hangar,
Cheers
Hai Billy,
D-IVVA C525A is your anwser
Gr Adriaan.
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Main reason are Airport rules, AFAIK.RicoS wrote:Little question about the VLM F50's at East; why are the parked at the
K-apron the last few weeks/months? Isn't there enough space anymore at Centrum to park at some "buffer"-position, like the "D-buffer" or so? Or are they also getting some maintance in the meanwhile.
Short term parking is D-buffer and long term is at K-ramp.
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- Key
- Site Admin
- Posts: 11251
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Even voor de puntjes op de i: wat de man daar beweert is gewoon wel waar. Waar hij ongelijk in had, is de geschiktheid van die procedure voor zijn vliegtuig. Er is later over gebeld en wederzijds begrip getoond (tussen capt. en ATC dus).Marco wrote:Het toppunt van grootheidswaanzin vond ik het volgende: IK ben de captain van de vlucht en ik accepteer het niet, kan mij niets boeien wat de KL geaccepteerd heeft, ik wil een andere approach.
Erik - nee, ik was er niet bij
Edit: verder off-topic hierrr.
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
-
- Posts: 8
- Joined: 08 Feb 2006, 19:55
- Location: England
Re: REQ C525A!!!
Cheers!cyclingdutchman wrote:billy_mcnally wrote:Hi,
Could anyone help with a few req's biz jets,
D-IS_G C525 Arrived 1340 And departed again
?????? CJ525A Departed 1055
Also a falcon in the biz hangar,
Cheers
Hai Billy,
D-IVVA C525A is your anwser
Gr Adriaan.