EHAM 29-03-2008

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
User avatar
330/340
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3443
Joined: 21 Jan 2004, 16:38
Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
Location: Uithoorn

Post by 330/340 »

Rotterdam Airport dicht na noodlanding
Uitgegeven: 29 maart 2008 16:21
Laatst gewijzigd: 29 maart 2008 16:27

ROTTERDAM - Vliegveld Rotterdam Airport is zaterdagmiddag gesloten na een noodlanding van een ultralightvliegtuig.
ANP
Dat heeft een zegsman gemeld. Het landingswiel van het toestel haperde, waardoor een normale landing niet meer mogelijk was.
Inzittenden
De twee inzittenden kwamen met de schrik vrij. Luchtverkeersleiding Nederland heeft een onderzoek ingesteld naar het incident en onderzoekt momenteel het wrak.
De luchthaven vermoedt dat het toestel rond half zes wordt vrijgegeven.
Nog kans op uitwijkers ???
Grtz, Jan
User avatar
frank kramer
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4658
Joined: 28 Jun 2003, 21:58
Subscriber Scramble: frank kramer
Location: het kan in Almere

Post by frank kramer »

330/340 wrote:
Bokkum wrote:
frank kramer wrote: Make that APRIL 4 and you're right on!
Sorry, 04th of May it must be... :wink:
With enough maintenance it will be still 4 march !!!
Well, let's see... D-check+10 months... that would make it an N-check.. or wouldn't it ? :uhuh:

(case closed)
Frank Kramer

Always going forward... still can't find reverse!
User avatar
737_KLM
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 151
Joined: 03 Nov 2007, 15:05

Post by 737_KLM »

330/340 wrote:5Y-KQD 737 Kenia Airways, net geland en nu op weg naar Hangaar-10 voor C of D check (?)
Met dank aan John Altena voor de telefonische melding vanaf SPL.
Komt hier voor een c-check, zou eigenlijk al donderdag 27 mrt komen maar mocht toen europa niet in omdat het niet over de juiste ATC communicatie apparatuur beschikte.
IL76TD
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 945
Joined: 28 Mar 2006, 19:46

Post by IL76TD »

330/340 wrote:Rotterdam Airport dicht na noodlanding
Uitgegeven: 29 maart 2008 16:21
Laatst gewijzigd: 29 maart 2008 16:27
ROTTERDAM - Vliegveld Rotterdam Airport is zaterdagmiddag gesloten na een noodlanding van een ultralightvliegtuig.
ANP
Dat heeft een zegsman gemeld. Het landingswiel van het toestel haperde, waardoor een normale landing niet meer mogelijk was.
Inzittenden
De twee inzittenden kwamen met de schrik vrij. Luchtverkeersleiding Nederland heeft een onderzoek ingesteld naar het incident en onderzoekt momenteel het wrak.
De luchthaven vermoedt dat het toestel rond half zes wordt vrijgegeven.
Nog kans op uitwijkers ???
alle binnenkomen de vluchten op RTM zijn vertraagt... ik denk dat er geen uitwijkers komen hooguit vanavond laat ... na 0100.

Marc
User avatar
RicoS
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 73
Joined: 16 Apr 2007, 20:17

Post by RicoS »

Little question about the VLM F50's at East; why are the parked at the
K-apron the last few weeks/months? Isn't there enough space anymore at Centrum to park at some "buffer"-position, like the "D-buffer" or so? Or are they also getting some maintance in the meanwhile.

Greets RicoS
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

RicoS wrote:Little question about the VLM F50's at East; why are the parked at the
K-apron the last few weeks/months? Isn't there enough space anymore at Centrum to park at some "buffer"-position, like the "D-buffer" or so? Or are they also getting some maintance in the meanwhile.

Greets RicoS
ik weet het niet zeker, maar wellicht uit kosten-oogpunt?
billy_mcnally
Posts: 8
Joined: 08 Feb 2006, 19:55
Location: England

Post by billy_mcnally »

Hi,

Could anyone help with a few req's biz jets,

D-IS_G C525 Arrived 1340 And departed again
?????? CJ525A Departed 1055

Also a falcon in the biz hangar,

Cheers
Bokkum
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8667
Joined: 18 Apr 2004, 21:53
Type of spotter: S5, biz prio
Location: AMS/SPL

Post by Bokkum »

billy_mcnally wrote:D-IS_G C525 Arrived 1340 And departed again ??????
Mollie wrote:1335-1415 DISGW C525 EBF729/9 LOWI/EDDG
Image
billy_mcnally
Posts: 8
Joined: 08 Feb 2006, 19:55
Location: England

Post by billy_mcnally »

Bokkum wrote:
billy_mcnally wrote:D-IS_G C525 Arrived 1340 And departed again ??????
Mollie wrote:1335-1415 DISGW C525 EBF729/9 LOWI/EDDG
Cheers!
User avatar
Marco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 618
Joined: 21 Feb 2006, 15:45

Post by Marco »

wat kunnen sommige piloten toch een grootheidswaanzin hebben.

Er ging een paar minuten durende discussie over de radio met de KL592. Hij vond de approach, 22 met swing over naar 24, onacceptabel.

Het boeide hem helemaal niets dat de KL OPS akkoord was gegaan met deze approach. Pech voor hem, want de ATC'er met wie de discussie plaatsvond, is altijd heel resoluut. Er werd zelfs een telefoonnummer doorgeven over de radio. Het toppunt van grootheidswaanzin vond ik het volgende: IK ben de captain van de vlucht en ik accepteer het niet, kan mij niets boeien wat de KL geaccepteerd heeft, ik wil een andere approach. Regi was de PH-BFM. :twisted:

En dan nu nog wat nummertjes die ik zo snel niet kon terugvinden:
G-FBEE EMB190 FLYBE
D-IVVA CESSNA 525A
EC-ICV A320 CLICK AIR
VP-BWE A320 AEROFLOT
OY-KBT A319 SAS
TC-JGO 737-800 TURKISH MET EXTRA TITELS
F-GRZB CRJ700 BRIT'AIR
9H-ADI 737-300 AIR MALTA (DE LAATSTE DIE ZE NOG HEBBEN?)
TC-APM 737-800 PEGASUS
User avatar
MAS017
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3068
Joined: 30 Sep 2005, 09:18
Subscriber Scramble: yes
Location: 10 NM East of PAM VOR

Hangar 14 @ 1220 hrs

Post by MAS017 »

Bay 1 - PH-BQM
Bay 2 - PH-BFH
Bay 3 - PH-BXA
cyclingdutchman
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3104
Joined: 11 Jun 2005, 14:39
Type of spotter: Civil/Mlitary Transport
Subscriber Scramble: cyclingdutchman
Location: amsterdam
Contact:

REQ C525A!!!

Post by cyclingdutchman »

[quote="billy_mcnally"]Hi,

Could anyone help with a few req's biz jets,

D-IS_G C525 Arrived 1340 And departed again
?????? CJ525A Departed 1055

Also a falcon in the biz hangar,

Cheers
Hai Billy,
D-IVVA C525A is your anwser

Gr Adriaan.
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5536
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Post by cHabu »

RicoS wrote:Little question about the VLM F50's at East; why are the parked at the
K-apron the last few weeks/months? Isn't there enough space anymore at Centrum to park at some "buffer"-position, like the "D-buffer" or so? Or are they also getting some maintance in the meanwhile.
Main reason are Airport rules, AFAIK.

Short term parking is D-buffer and long term is at K-ramp.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11251
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Post by Key »

Marco wrote:Het toppunt van grootheidswaanzin vond ik het volgende: IK ben de captain van de vlucht en ik accepteer het niet, kan mij niets boeien wat de KL geaccepteerd heeft, ik wil een andere approach.
Even voor de puntjes op de i: wat de man daar beweert is gewoon wel waar. Waar hij ongelijk in had, is de geschiktheid van die procedure voor zijn vliegtuig. Er is later over gebeld en wederzijds begrip getoond (tussen capt. en ATC dus).

Erik - nee, ik was er niet bij ;)

Edit: verder off-topic hierrr.
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
billy_mcnally
Posts: 8
Joined: 08 Feb 2006, 19:55
Location: England

Re: REQ C525A!!!

Post by billy_mcnally »

cyclingdutchman wrote:
billy_mcnally wrote:Hi,

Could anyone help with a few req's biz jets,

D-IS_G C525 Arrived 1340 And departed again
?????? CJ525A Departed 1055

Also a falcon in the biz hangar,

Cheers
Hai Billy,
D-IVVA C525A is your anwser

Gr Adriaan.
Cheers!
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”