Fototassen mee in het vliegtuig?
Forum rules
- Bright Star Aviation
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 12 Oct 2006, 15:57
- Location: The Netherlands
Fototassen mee in het vliegtuig?
Ik heb een vraag over hoe groot een fototas/rugtas mag zijn om hem mee tenemen in de cabine? Ik zelf heb een Lowepro Magnum AW, redelijk groot dus. En ik geen zin heb om bij de bali voor verassingen komen testaan. Vandaar mijn vraag.
En is er ook een verschil tussen continentale vluchten en intercontinentale vluchten.
Groet,
Martijn
En is er ook een verschil tussen continentale vluchten en intercontinentale vluchten.
Groet,
Martijn
DU BIST WAS DU IST!
- Delta12
- Scramble Die-Hard
- Posts: 901
- Joined: 04 Oct 2004, 17:42
- Type of spotter: F5
- Location: N52E005
Ik heb verschillende ervaringen met swiss de eerste keer was geen probleem gewoon 1 stuk handbagage p.p. De 2e keer moest ik de tas passen in een rekje voor de gate. Als dat ging geen probleem.
Ik heb ook mee gemaakt dat er totaal niet opgelet werd en er mensen compleete trolley koffers mee de cabine in namen en ze die in de overheads bins propte. Ik zou even goed informeren bij de airline waar je vliegt voor concrete info.
Ik zelf neem meestal een kleinere 2e foto tas mee als ik ga vliegen waar 1 body en 1 300/400mm in past. Als alles mee moet zorg ik gewoon dat ik maar 1 stuk handbagage heb en dan stop ik me foto tas gewoon onder de stoel. Nooit problemen mee gehad.
Ik heb ook mee gemaakt dat er totaal niet opgelet werd en er mensen compleete trolley koffers mee de cabine in namen en ze die in de overheads bins propte. Ik zou even goed informeren bij de airline waar je vliegt voor concrete info.
Ik zelf neem meestal een kleinere 2e foto tas mee als ik ga vliegen waar 1 body en 1 300/400mm in past. Als alles mee moet zorg ik gewoon dat ik maar 1 stuk handbagage heb en dan stop ik me foto tas gewoon onder de stoel. Nooit problemen mee gehad.
- Richard from Rotterdam
- Scramble Master
- Posts: 2679
- Joined: 09 Aug 2004, 12:38
Het ligt er helemaal aan waar vandaan je vliegt. Tot voor kort werd er in Engeland bijvoorbeeld een groot punt gemaakt van het feit dat je maar 1 stuks handbagage mee mag nemen.
Ook over de grootte ligt het helemaal aan de luchtvaartmaatschappij. Fototassen heb ik echter nog nooit problemen mee gehad. Maar, als je meer dan 20 kilo aan apparatuur in je tas hebt, dan is het de vraag of het verstandig is dat in een overhead bin te stoppen...
Ook over de grootte ligt het helemaal aan de luchtvaartmaatschappij. Fototassen heb ik echter nog nooit problemen mee gehad. Maar, als je meer dan 20 kilo aan apparatuur in je tas hebt, dan is het de vraag of het verstandig is dat in een overhead bin te stoppen...
- Thijs
- Scramble Master
- Posts: 5085
- Joined: 10 Feb 2003, 13:42
- Subscriber Scramble: Thijs
- Location: West Intercourse Island
- Contact:
Heb zelf meegemaakt dat het verschil tussen policy opstellen en uitvoeren een wereld van verschil is. De opsteller van de regels, de airline, en de uitvoerder, het bali personeel, zijn in sommige gevallen ook twee verschillende partijen.Gewoon even in de voorwaarden van de airline kijken, staat meestal wel op internet in hun bagage policy.
Tamrac geeft op zijn website aan welke foto-tassen airline proof zijn. Maar ja of de airline hier ook zo over denkt.
Heb zelf nooit problemen gehad met mijn Tamrac expeditor 5 en die was ook goed gevuld en pastte nooit in de basket van Ryanair.
Mijn mening is dat het allemaal nogal willekeurig gaat. (evenals met het aantal kg overbagage)
Assume makes an ASS of U and ME.
Nou inderdaad. Sta je daar op Heathrow met een fototas, een rugzak en een laptoptas en krijg je die regels onder je neus. Uiteindelijk kun je van drie bagagestukken wel 1 maken (grote plasticzak bij me ), maar dan word je geconfronteerd met het volgende probleem: het moet in een klein soort winkelmandje passen anders mag je nog steeds niet verder.Richard from Rotterdam wrote:Tot voor kort werd er in Engeland bijvoorbeeld een groot punt gemaakt van het feit dat je maar 1 stuks handbagage mee mag nemen.
Inmiddels heb ik een simpele oplossing voor dit soort zaken en dat is gewoon niet meer via LHR vliegen
Greetz,
Patrick
Patrick
- Joris van Boven
- Scramble Die-Hard
- Posts: 883
- Joined: 28 Aug 2002, 12:57
- Type of spotter: F5
- Location: Eindhoven, the Netherlands
- Contact:
Op LHR is het een wassen neus.
Bij de controle ("de schoenen uit plek") moet alles 1 zijn, maar na de controle halen de meeste mensen de laptops en andere tassen weer van de koffers/trolleys af en gaan ze met 2-3 losse onderdelen het vliegtuig in. Na de controle is het verder geen probleem meer.
Bij de controle ("de schoenen uit plek") moet alles 1 zijn, maar na de controle halen de meeste mensen de laptops en andere tassen weer van de koffers/trolleys af en gaan ze met 2-3 losse onderdelen het vliegtuig in. Na de controle is het verder geen probleem meer.
Rule #23: Never mess with a Marine's coffee if you want to live.
- Bright Star Aviation
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 12 Oct 2006, 15:57
- Location: The Netherlands
o.a. met SAS naar Stockholm en Iberia naar Barcelona en het einde van het jaar naar Azie (maatschapij en besteming nog niet helemaal zeker). De eerste stop wordt in ieder geval Kualla Lumpur.Syrupy wrote:om een heleboel dingen uit te sluiten:
met welke airline vlieg je/ga je vliegen martijn?
Groet,
Martijn
DU BIST WAS DU IST!
- sfeyenoord1
- Scramble Addict
- Posts: 1567
- Joined: 05 Mar 2006, 17:40
- Type of spotter: An enjoying one
- Location: Boskoop (Zuid-Holland, Nederland)
- Contact:
-
- Scramble Addict
- Posts: 1568
- Joined: 07 Sep 2002, 22:53
- Type of spotter: F4.5
- Subscriber Scramble: Hans Rolink
- Location: The North of the Netherlands
- Contact:
Een Lowepro Magnum AW heb ik ook bij me. Nog nooit problemen mee gehad. Ik heb gevlogen met toko's als Aerolineas Argentinas, Transavia, Air Berlin, EasyJet, Alitalia. Dan heb ik ook nog die nieuwere versie met afneembare zijvakjes waardoor hij nog groter lijkt.
Wel zet ik de tas vaak op de grond onder de stoel voor me, maar dat is meer om gooi-en smijtwerk door medepassagiers voor te zijn...
Hans.
Wel zet ik de tas vaak op de grond onder de stoel voor me, maar dat is meer om gooi-en smijtwerk door medepassagiers voor te zijn...
Hans.
- Hans.Jacobs
- Scramble Junior
- Posts: 146
- Joined: 08 Aug 2006, 09:10
- Subscriber Scramble: Hans Jacobs
- Location: Singapore
hi Martijn,
De gemiddelde aziaat leurt bijna een halve inboedel mee aan boord van het vliegtuig als handbagage. Ik vlieg eens in de maand van singapore naar Kuala Lumpur en als ik zie wat er naar binnen gedragen wordt, zullen ze zeker over je camera niet moeilijk doen. Zolang het maar in de overhead bin past. Mocht het niet passen dan hebben ze meestal wel begrip voor je situatie en vinden ze er wel een ander veilig plekje voor. Het valt me trouwens wel op dat Aziatische airlines veel flexibeler zijn dat de Europese airlines (met name KLM heeft van moeilijk doen een kunst gemaakt!! ). Als je samen met iemand anders incheckt kan je je rugzak even bij hem/haar laten staan en zeg je gewoon dat je geen handbagage hebt. Op deze manier hoef je hem ook niet in dat mandje te passen bij de incheck balie. Lekker makkelijk
Groetjes,
Hans.
De gemiddelde aziaat leurt bijna een halve inboedel mee aan boord van het vliegtuig als handbagage. Ik vlieg eens in de maand van singapore naar Kuala Lumpur en als ik zie wat er naar binnen gedragen wordt, zullen ze zeker over je camera niet moeilijk doen. Zolang het maar in de overhead bin past. Mocht het niet passen dan hebben ze meestal wel begrip voor je situatie en vinden ze er wel een ander veilig plekje voor. Het valt me trouwens wel op dat Aziatische airlines veel flexibeler zijn dat de Europese airlines (met name KLM heeft van moeilijk doen een kunst gemaakt!! ). Als je samen met iemand anders incheckt kan je je rugzak even bij hem/haar laten staan en zeg je gewoon dat je geen handbagage hebt. Op deze manier hoef je hem ook niet in dat mandje te passen bij de incheck balie. Lekker makkelijk
Groetjes,
Hans.