voor het eerst naar Fairford, iemand nog tips?
Forum rules
- Thermal
- Scramble Addict
- Posts: 2042
- Joined: 28 May 2003, 15:35
- Type of spotter: F5
- Location: Oxford (UK) & Utrecht (NL)
voor het eerst naar Fairford, iemand nog tips?
Ik ben dit jaar voor het eerst van plan om naar de Royal Air Tattoo in Fairford te gaan (12 en 13 juli)
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen die al wel eens zijn geweest.
Ik zit vooral met vragen als:
Hoe ben je er naar toe gegaan? Tips?
Waar te verblijven?
Is er nog een dag die doorgaans beter is?
Waar op te letten en dergelijke
Alvast bedankt
PS
Ik kan deze post ook wel bij "Airshow news" zetten maar ben dan bang dat ie al snel zal verdwijnen tussen de posts waarin alle wenslijstjes staan.
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen die al wel eens zijn geweest.
Ik zit vooral met vragen als:
Hoe ben je er naar toe gegaan? Tips?
Waar te verblijven?
Is er nog een dag die doorgaans beter is?
Waar op te letten en dergelijke
Alvast bedankt
PS
Ik kan deze post ook wel bij "Airshow news" zetten maar ben dan bang dat ie al snel zal verdwijnen tussen de posts waarin alle wenslijstjes staan.
I always say a boy can learn more at an airport than at any school.
- Homer J Simpson -
- Homer J Simpson -
Re: voor het eerst naar Fairford, iemand nog tips?
Auto, boot, trein, vliegtuig. Rechtstreeks vliegen is verreweg het meest relaxed en het duurst.Thermal wrote:Hoe ben je er naar toe gegaan? Tips?
Pff, hotels in de buurt, camping die er letterlijk naast ligt. Vroeger was de watersportcamping een leuke spot, maar ik heb begrepen dat je daar niet meer terecht kunt.Waar te verblijven?
Is om het even en moeilijk van tevoren te plannen. Soms is bekend dat een bepaald demoteam slechts 1 dag aanwezig is.Is er nog een dag die doorgaans beter is?
Je kunt er ook voor kiezen om bij aankomst of vertrek te gaan kijken. Op die dagen kun je tegen betaling het veld op.
Kom op tijd, want de toegangswegen zijn erg smal en dus druk. En houd rekening met hoge prijzen, op Fairford geldt een RIAT tax waardoor zelfs artikelen die crews verkopen duurder zijn dan normaal.Waar op te letten en dergelijke
Ik ben blij dat je 'm hier zet, want dat scheelt weer een "topic in een topic".Ik kan deze post ook wel bij "Airshow news" zetten maar ben dan bang dat ie al snel zal verdwijnen tussen de posts waarin alle wenslijstjes staan.
Greetz,
Patrick
Patrick
- Wijgert IJlst
- Scramble Addict
- Posts: 2189
- Joined: 06 Sep 2002, 08:57
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Wijgert IJlst
Re: voor het eerst naar Fairford, iemand nog tips?
Eerste keer met "ervaren" spotters mee met de auto, toen inderdaad op de watersport Camping "The Old Rancoon" in Lechlade geslapen. Weet niet of het klopt wat Patrick zegt dat dit niet meer kan. Geen idee, wel ga ik er soms even naar de douche als bij de boer op de camping sta zonder faciliteiten.Thermal wrote: Hoe ben je er naar toe gegaan? Tips?
Na de eerste keer met de auto een aantal jaren erna met de busreizen van Scramble en/of HAT, reuzen gezellig altijd met z'n allen op de boot met al die touringcars achter elkaar op de snelweg enzo... rijden die nog?
Laatste jaren zelf met de auto, of met vrienden mee. Altijd met de boot naar Dover, meestal vanuit Calais. Geef je op voor de nieuwsbrieven van Sea France en P&O Ferries. Beide hebben voor emailnieuwbrieflezers wel eens aantrekkelijke aanbiedingen, momenteel is dat P&O volgens mij voor 30 euro over geloof ik. Doorgaans gemiddeld 100 euro p/auto.
Helemaal afhankelijk hoelang je op/rond Fairford wil blijven en hoe de rest van je planning eruit ziet.Thermal wrote: Waar te verblijven?
Zoals Patrick al zei stikt het rondom het veld tijdens de RIAT-periode van de tijdelijke campings, meestal bij de boer. Niet al te duur, maar het is meestal niet meer dan een plek voor je tent en er is een dixie aanwezig.
B&B's zijn in de buurt, maar prijzig. Hotels zijn duur, reserveer van te voren sowieso want de RIAT claimd veel kamers in een best grote straal rondom Fairford (tot zelfd 50km hebben we soms gemerkt).
Je bent fotograaf zie ik, weet niet of ze jou dan een lol doen met static foto's. Als je weinig kritsch bent, dan is dat prima natuurlijk. Ook tijdens de airdisplays sta je leuk langs de baan, wel zie je veel obstakels van de show op de foto (o.a. grote reclames op de hangaars op de achtergrond). Wellicht leuker voor jou om tijdens aankomst/vertrek met je camera bij het veld te vertoefen?! Dat is een keuze...Thermal wrote: Is er nog een dag die doorgaans beter is?
Heb ik nog nooit gedaan, maar ik geef minder om mooie foto's... maar als ik het resultaat van andere zie, dan is het de moeite waard als je daar speciaal voor wil gaan.
Voldoende ponden... de UK is duur en wat Patrick zei, de prijzen op de RIAT zijn niet gering, ook niet voor eten en drinken.Thermal wrote: Waar op te letten en dergelijke
Bij warm weer bescherming tegen zon en voldoende water/eten, want tijdens leuke displays heb ik zelf weinig zin om kilometers te moeten lopen voor mijn natje en droogje.
Voor je camera voldoende batterijen en genoeg geheugen kaarten (of wellicht fotorollen?), mocht je nummers doen... tracteer je zelf op een Checklist, deze zijn aan het begin van de static te koop (meestal al uitverkocht in de middag, wees op tijd... scheeld een hoop schrijven).
Je loopt op zo'n dag nog al wat kilometers over het veld, over asfalt en gras... zou lekkere loopschoenen aantrekken (sportschoenen?), en zeker niet te veel onnodige ballast/rotzooi meezeulen. Bovendien gaat je bagage door een scan apparaat, dus veel rotzooi kost ook nog eens tijd.
Je kunt van te voren kaarten bestellen online, dit is goedkoper in de voorverkoop dan aan de kassa. Zeker in grote groepen bestellen is aantrekkelijk, meen dat ze ook nog kwantum korting geven en je betaald in verhouding minder porto. Soms doet GRAS zo'n bestelling collectief, hou dat even in de gaten... anders is het wellicht handig het zelf te doen.
Bij komend voordeel is dat je naast geld bespaard ook niet hoefd te wachten in de rij voor kaartverkoop.
Daarnaast een tip wat mezelf goed bevalt de laatste jaren, hou NIET de lijst met verwachtingen/geruchten in de gaten van te voren. Deze zijn, zeker in het begin, nogal wild vaak. Meestal veranderd de helft, of zeggen op het laatst nog types af. Sommige verwachtingen staan heel strak alle maanden op de website, zonder wijzigingen, en blijken uiteindelijk toch niet op de RIAT te staan.
Het is dus vooral lekkermakerij is mijn opvatting, en ik kijk er eigenlijk niet naar als ik van plan ben om erheen te gaan. De verrassing is namelijk des te groter door je te laten verrassen door alles wat er (wel) staat, ipv. dat je continue loopt te zoeken (en af te vragen) waar die bepaalde speciale kisten nu toch staan die je van te voren tussen de verwachtingen had zien staan... en dan loop je de rest van de dag met zo'n bek... over het veld! Ik laat me liever verrassen... Dan is de lol voor jezelf des te groter...
Veel plezier daar!
Last edited by Wijgert IJlst on 30 Jan 2008, 23:17, edited 3 times in total.
Kind Regards / Groeten,
Wijgert IJlst
Wijgert IJlst
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22206
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: voor het eerst naar Fairford, iemand nog tips?
Yep, die rijden nog, zie http://www.hatreizen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; onder "busreizen". Als je de tweedaagse wilt "Thermal", wees er dan SNEL bij. De eendaagse is wat minder vlot volgeboekt...Wijgert IJlst wrote:[
Na de eerste keer met de auto een aantal jaren erna met de busreizen van Scramble en/of HAT, reuzen gezellig altijd met z'n allen op de boot met al die touringcars achter elkaar op de snelweg enzo... rijden die nog?
- nilsko
- Scramble Addict
- Posts: 1406
- Joined: 06 Sep 2002, 14:53
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: No
- Location: Doorn
Kan weinig aan het verhaal toevoegen van Wijgert en SquAdmin. De laatste keer heb ik een HAT combi van show en vetrekdag gedaan waarbij je een hotelovernachting hebt. Erg relaxed, zeker als je de eerste dag noodgedwongen de heenreis hebt moeten maken in een normale bus ipv. Royal Class (die al vanaf de opstapplaats in Utrecht met panne stond). En als je 2 meter lang bent, is dat geen pretje.. Dan is een hotel wel erg relaxed..
De showdag is leuk, maar ik heb toch besloten om alleen maar de vetrekdag te gaan doen dit jaar en er gelijk een tripje aan vast te plakken. De vertrekdag biedt je fotografisch betere omstandigheden, omdat zeker de static kisten niet gehinderd zijn door allerhande pionnen (de beruchte "blue cones"), reclame, springkussens en draaimolens op de achtergrond (of erg gezellig feestende crew rondom een E-6 . begrijp me goed, ik gun ze het pleziertje, maar ik fotograffeer mijn E-6'en toch iets cleaner )
Ergo, het is maar net wat je wil.. Zelf dingen regelen incl. camping/hotel/B&B is een optie, maar begin inderdaad vroeg genoeg met het boeken van accomodatie (zeker B&B en hotels). Het voordeel is dat je er een leuk tripje aan vast kan maken waarbij je wat velden in de buurt hebt als Brize Notron en Lyneham. Afhankelijk van tijd en budget kan je het zo gek maken als je zelf wilt.
HAT biedt leuke reizen in allerlei combi's (1-dag, 2-dag, charter etc.) voor als je geen zin/tijd/geld hebt voor een uitgebreide trip.
De showdag is leuk, maar ik heb toch besloten om alleen maar de vetrekdag te gaan doen dit jaar en er gelijk een tripje aan vast te plakken. De vertrekdag biedt je fotografisch betere omstandigheden, omdat zeker de static kisten niet gehinderd zijn door allerhande pionnen (de beruchte "blue cones"), reclame, springkussens en draaimolens op de achtergrond (of erg gezellig feestende crew rondom een E-6 . begrijp me goed, ik gun ze het pleziertje, maar ik fotograffeer mijn E-6'en toch iets cleaner )
Ergo, het is maar net wat je wil.. Zelf dingen regelen incl. camping/hotel/B&B is een optie, maar begin inderdaad vroeg genoeg met het boeken van accomodatie (zeker B&B en hotels). Het voordeel is dat je er een leuk tripje aan vast kan maken waarbij je wat velden in de buurt hebt als Brize Notron en Lyneham. Afhankelijk van tijd en budget kan je het zo gek maken als je zelf wilt.
HAT biedt leuke reizen in allerlei combi's (1-dag, 2-dag, charter etc.) voor als je geen zin/tijd/geld hebt voor een uitgebreide trip.
- DJMikey
- Scramble Addict
- Posts: 1109
- Joined: 26 Jun 2003, 16:48
- Location: Den Bosch, Netherlands
- Contact:
Mijn ervaringen:
Hoe gegaan: met de auto en boot. Tot 2 jaar geleden kon je ook met de catamaran vanuit Hoek van Holland, maar die is uit de vaart genomen. Sindsdien met de boot dus, van Calais naar Dover.
Waar verbleven: Tot vorig jaar van vrijdag op zaterdagnacht in een B&B in Swindon (elk jaar een andere wegens omstandigheden) en dan 's-morgens met de eerste pendelbus vanaf het station Swindon naar de RIAT. Ca. 30 minuten met de bus, heel relaxed want je wordt aan de voordeur afgezet. Pendelbus kost je 5 pond. Na terugkomst van de zaterdagshow alvast een stukje gereden en gelogeerd bij de Travellodge in Reading. Volgende ochtend naar de boot gereden.
Naast de HAT of met het vliegtuig kun je ook met busreizen van verenigingen mee denk ik, zo die georganiseerd worden. Sinds afgelopen jaar organiseren wij van de vereniging Onze Luchtmacht (regio Noord-Brabant/Noord-Limburg) een busreis. Als je lid bent, kun je je hiervoor inschrijven. De leden ontvangen binnenkort het activiteitenprogramma 2008, waarop deze show is terug te vinden, en het aanmeldingsformulier. De trip, incl. busvervoer, overtocht boot en toegang RIAT, kost je slechts € 105,--.
Betere dagen: De showdagen zijn grotendeels hetzelfde. Je kunt inderdaad ook het veld op bij de aankomsten en vertrekken, alleen ik vind de locatie waar je dan kunt staan belabberd. Oké, leuke taxifoto's, maar te veel mensen op een klein stukje gras aan de kop van de baan is niet mijn favoriete plek. Er zijn ook duurdere kaarten te koop als ik me niet vergis, waardoor je de rest van het veld ook op kunt. Maar hoe dat precies zit weet ik niet, kijk eens op http://www.airtattoo.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Waar op letten: Op alles waar je normaliter ook op let als je naar een airshow gaat en voornoemde tips over checklist, water meenemen, wandelschoenen e.d. in acht nemen.
Algemeen: Ik vind de RIAT echt een leuke dagbesteding, ondanks dat de show door de jaren heen in aantallen deelnemers minder wordt (en ter vervanging van de kisten steeds meer auto's/oldtimers te zien zijn), blijf ik gaan. Fotograferen van de show is prima: zon in de rug tm. ca. 1500 uur en redelijk dicht bij de baan. Ga wel op tijd bij de baan zitten, net voorbij de hangaars met reclameborden, aangezien de locatie van tribunes en VIP-stands niet altijd even gunstig is voor de betalende bezoekers. Afgelopen jaar was er naar mijn mening te weinig plek bij de baan, de VIP-stands e.d. hadden verder naar achter gemogen. Maar goed, een goeie telelens doet ook wel eens wonderen ..
Al met al een leuke show!
Grt, Mike.
Hoe gegaan: met de auto en boot. Tot 2 jaar geleden kon je ook met de catamaran vanuit Hoek van Holland, maar die is uit de vaart genomen. Sindsdien met de boot dus, van Calais naar Dover.
Waar verbleven: Tot vorig jaar van vrijdag op zaterdagnacht in een B&B in Swindon (elk jaar een andere wegens omstandigheden) en dan 's-morgens met de eerste pendelbus vanaf het station Swindon naar de RIAT. Ca. 30 minuten met de bus, heel relaxed want je wordt aan de voordeur afgezet. Pendelbus kost je 5 pond. Na terugkomst van de zaterdagshow alvast een stukje gereden en gelogeerd bij de Travellodge in Reading. Volgende ochtend naar de boot gereden.
Naast de HAT of met het vliegtuig kun je ook met busreizen van verenigingen mee denk ik, zo die georganiseerd worden. Sinds afgelopen jaar organiseren wij van de vereniging Onze Luchtmacht (regio Noord-Brabant/Noord-Limburg) een busreis. Als je lid bent, kun je je hiervoor inschrijven. De leden ontvangen binnenkort het activiteitenprogramma 2008, waarop deze show is terug te vinden, en het aanmeldingsformulier. De trip, incl. busvervoer, overtocht boot en toegang RIAT, kost je slechts € 105,--.
Betere dagen: De showdagen zijn grotendeels hetzelfde. Je kunt inderdaad ook het veld op bij de aankomsten en vertrekken, alleen ik vind de locatie waar je dan kunt staan belabberd. Oké, leuke taxifoto's, maar te veel mensen op een klein stukje gras aan de kop van de baan is niet mijn favoriete plek. Er zijn ook duurdere kaarten te koop als ik me niet vergis, waardoor je de rest van het veld ook op kunt. Maar hoe dat precies zit weet ik niet, kijk eens op http://www.airtattoo.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Waar op letten: Op alles waar je normaliter ook op let als je naar een airshow gaat en voornoemde tips over checklist, water meenemen, wandelschoenen e.d. in acht nemen.
Algemeen: Ik vind de RIAT echt een leuke dagbesteding, ondanks dat de show door de jaren heen in aantallen deelnemers minder wordt (en ter vervanging van de kisten steeds meer auto's/oldtimers te zien zijn), blijf ik gaan. Fotograferen van de show is prima: zon in de rug tm. ca. 1500 uur en redelijk dicht bij de baan. Ga wel op tijd bij de baan zitten, net voorbij de hangaars met reclameborden, aangezien de locatie van tribunes en VIP-stands niet altijd even gunstig is voor de betalende bezoekers. Afgelopen jaar was er naar mijn mening te weinig plek bij de baan, de VIP-stands e.d. hadden verder naar achter gemogen. Maar goed, een goeie telelens doet ook wel eens wonderen ..
Al met al een leuke show!
Grt, Mike.
Mike Schoenmaker
Vice-president / Activities / PR
KNVOL, region Noord-Brabant / Noord Limburg
Vice-president / Activities / PR
KNVOL, region Noord-Brabant / Noord Limburg
Ik kan ook aanraden om naar Swindon te gaan en daar een B&B te zoeken. De bus vanaf het busstation in Swindon is denk ik één van de snelste manieren om Fairford te bereiken. Je wordt namelijk via allerlei binnenweggetjes om de files heen geleid.
Zelf ben ik met de Eurostar (trein dus) door de kanaaltunnel gegaan en vandaar per trein naar Swindon. Treinvervoer in Engeland is overigens vrij prijzig.
Wat mij ook een goede optie lijkt is vliegen naar Heathrow, vandaaruit de metro nemen naar Paddington Station en vervolgens de trein naar Swindon.
Zelf ben ik met de Eurostar (trein dus) door de kanaaltunnel gegaan en vandaar per trein naar Swindon. Treinvervoer in Engeland is overigens vrij prijzig.
Wat mij ook een goede optie lijkt is vliegen naar Heathrow, vandaaruit de metro nemen naar Paddington Station en vervolgens de trein naar Swindon.
-
- Scramble Master
- Posts: 3073
- Joined: 20 May 2003, 18:46
- Subscriber Scramble: Kleintje Pils
- Location: Leusden
- Contact:
Let op dat mocht je kaarten van te voren willen bestellen, dat je vanaf dit jaar al moet aangeven welke dag je komt
Op die manier wil men een beter inzicht hebben van de te verwachten verkeersstromen. Afgelopen jaar was het 1 dag mooi weer en 1 dag slecht. Dit leidde tot veel problemen op de mooie dag.
Op die manier wil men een beter inzicht hebben van de te verwachten verkeersstromen. Afgelopen jaar was het 1 dag mooi weer en 1 dag slecht. Dit leidde tot veel problemen op de mooie dag.
Remco Donselaar
- Slijfie
- Scramble Die-Hard
- Posts: 782
- Joined: 23 Sep 2002, 13:14
- Subscriber Scramble: Slijfie
- Location: Hillegom
- Contact:
Inderdaad! Als ervaren RIAT-ganger ga ik me steeds meer storen aan de enorme vip-tribunes. Deze staan langs het midden van de baan en bederven zo de beste fotografeerplekken. Het gaat om stands van sponsors (BAE en zo) met hekken erom heen, parkeerplaatsen voor vip-auto's en een portier aan de ingang. Alsof je nog niet genoeg betaalt om de show te bezoeken! Het gevolg is dat je als arme showbezoeker de beste 500 meter aan baanlengte mist en dat is vooral triest tijdens helikopterdemo's.Ga wel op tijd bij de baan zitten, net voorbij de hangaars met reclameborden, aangezien de locatie van tribunes en VIP-stands niet altijd even gunstig is voor de betalende bezoekers. Afgelopen jaar was er naar mijn mening te weinig plek bij de baan, de VIP-stands e.d. hadden verder naar achter gemogen. Maar goed, een goeie telelens doet ook wel eens wonderen
Rob
- DJdeRidder
- Scramble Addict
- Posts: 1831
- Joined: 12 Mar 2004, 15:24
- Type of spotter: F4 Mil
- Subscriber Scramble: DJdeRidder
- Location: Maarssen
- Contact:
Er zijn ook kaarten beschikbaar waarbij je niet hoeft aan te geven welke dag je gaat, betaal je alleen wel £7.55 extra.Kleintje Pils wrote:Let op dat mocht je kaarten van te voren willen bestellen, dat je vanaf dit jaar al moet aangeven welke dag je komt
Op die manier wil men een beter inzicht hebben van de te verwachten verkeersstromen. Afgelopen jaar was het 1 dag mooi weer en 1 dag slecht. Dit leidde tot veel problemen op de mooie dag.
Ook wel handig om te vermelden is dat er achter de static langs een bus gratis heen en weer rijdt van de ene kant naar de andere, met regelmatige tussenstops. Zo kan je de static wat sneller 'aflopen'.
Check Out My New FLIGHT Coffee Table Book
- Thijs
- Scramble Master
- Posts: 5085
- Joined: 10 Feb 2003, 13:42
- Subscriber Scramble: Thijs
- Location: West Intercourse Island
- Contact:
en zonder deze sponsors zou het een stuk minder interessant zijn. Zij zorgen ook voor een groot gedeelte van de kisten, en draaien ook voor op een gedeelte van de kosten. Mogen ze wat eisen..... ik vind van wel.Inderdaad! Als ervaren RIAT-ganger ga ik me steeds meer storen aan de enorme vip-tribunes. Deze staan langs het midden van de baan en bederven zo de beste fotografeerplekken. Het gaat om stands van sponsors (BAE en zo) met hekken erom heen, parkeerplaatsen voor vip-auto's en een portier aan de ingang. Alsof je nog niet genoeg betaalt om de show te bezoeken! Het gevolg is dat je als arme showbezoeker de beste 500 meter aan baanlengte mist en dat is vooral triest tijdens helikopterdemo's.
Wat betreft het goed fotograferen van de helikopterdemo's, totaal geen moeite mee buiten het veld, en je houdt nog geld over ook.
Voor een foto impressie van buitenaf (maar dan sta je toch met tegenlicht... .) zie
http://www.aviationreporting.com/RIAT07sat.php
Persoonlijk doe ik elk jaar een camping rondom het RIAT terrein, vanwege de lage kosten en de gezelligheid. En wat is er nou mooier dan 's nachts uit je tent komen omdat je moet zeiken en je kijkt tegen een platform aan met een B-52 en B-1
Voordeel is ook dat je lopends naar de ingang, dan wel landing loopt en van traffic jam heb je al helemaal geen last.
Assume makes an ASS of U and ME.
- Slijfie
- Scramble Die-Hard
- Posts: 782
- Joined: 23 Sep 2002, 13:14
- Subscriber Scramble: Slijfie
- Location: Hillegom
- Contact:
Ja, ook de FRIAT-leden. Vet betalen om een vriendje te mogen zijn...Zijn dat alleen VIPs of ook FRIAT members?
Er blijft genoeg goed te fotograferen over tijdens de showdagen, maar heli's en bijvoorbeeld de airpower demo pak je met redelijk veel mm's schuin van voren of achteren. Verder moet je een goede plek uitzoeken om geen BAE-reclame op je foto's te krijgen. Tegenlicht is beslist geen optie!
Ondanks de kleine ergernissen krijg ik er weer helemaal zin in!
- Thermal
- Scramble Addict
- Posts: 2042
- Joined: 28 May 2003, 15:35
- Type of spotter: F5
- Location: Oxford (UK) & Utrecht (NL)
Wauw wat een reacties, hartstikke bedankt allemaal.
Ik ben alle opties nu aan het doornemen. Ik ben even gaan kijken bij HAT en het zier er zeker betaalbaar uit. Al je een dikke portomonne hebt kun je zelfs per VLM Fokker 50 rechtstreeks naar de RIAT vliegen.
Ik weet nog niet of ik wel twee dagen wil gaan aangezien beide dagen kennelijk toch redelijk hetzelfde zijn.
Maar alles is me nu een stuk duidelijker. Dank jullie wel. (tips mogen natuurlijk blijven komen )
Ik ben alle opties nu aan het doornemen. Ik ben even gaan kijken bij HAT en het zier er zeker betaalbaar uit. Al je een dikke portomonne hebt kun je zelfs per VLM Fokker 50 rechtstreeks naar de RIAT vliegen.
Ik weet nog niet of ik wel twee dagen wil gaan aangezien beide dagen kennelijk toch redelijk hetzelfde zijn.
Maar alles is me nu een stuk duidelijker. Dank jullie wel. (tips mogen natuurlijk blijven komen )
Haha fantastisch Thijs, thanks for sharingEn wat is er nou mooier dan 's nachts uit je tent komen omdat je moet zeiken en je kijkt tegen een platform aan met een B-52 en B-1
I always say a boy can learn more at an airport than at any school.
- Homer J Simpson -
- Homer J Simpson -