Mijns inziens is dit niet zozeer om de spotters tegemoet te komen aangezien deze weinig gebruik zullen maken maar gaat het meer om de dagjesmensen. Door deze een plek te geven voorkom je een hoop gezeur met omwonenden en verstopte randwegen omdat men toch wel gaat kijken. Er zit wel degelijk een fikse portie eigenbelang bij.gatso76 wrote: De luchthaven komt ons tegemoed moet een nieuw plaats langs de Polderbaan...ga niet in of dit wel of niet juist/goed enz enz is, maar dit is iig tenminste iets van hun kant richting ons toe...terwijl ze niks verplicht zijn.
Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Moderator: gatso76
Forum rules
Re: Re
- JS50557
- Scramble Master
- Posts: 4126
- Joined: 22 May 2003, 13:17
- Location: Hoofddorp (Toolenburg)
- Contact:
Het doet me deugd om te lezen dat de gemiddelde spotter zich volwassen gedraagt en blij en dankbaar is dat er door de luchthaven een alternatief geboden wordt, iets wat zij niet verplicht is...
De NV Luchthaven Schiphol is een professionele organisatie die een luchthaven exploiteert ten dienste van de luchtvaart.
Haar core business heeft alles te maken met de operatie van een luchthaven.
Spotters en andere luchtvaartenthousiasten worden aangetrokken door de activiteiten op en rond de luchthaven maar zijn gelet op de core business geen partij voor Schiphol.
Natuurlijk vind ik het ook jammer dat de plek langs de Kaagbaan dicht is maar daar houd het voor mij dan ook mee op. Gewoon een andere plek zoeken...
Als 'we' nu meteen gaan lopen rellen door afzettingen te negeren en regels aan onze laars te lappen gooien we onze eigen glazen in en verpesten we het voor ons iedereen die zich wel aan de regels houden.
Laten we het leuk houden met z'n allen en blij zijn met wat ons geboden wordt, want zoals hierboven ergens beschreven wordt, een systeem zoals op CDG moet je niet willen of dat je helemaal nergens meer mag staan, laat staan fotograferen wil (natuurlijk) niemand!
De NV Luchthaven Schiphol is een professionele organisatie die een luchthaven exploiteert ten dienste van de luchtvaart.
Haar core business heeft alles te maken met de operatie van een luchthaven.
Spotters en andere luchtvaartenthousiasten worden aangetrokken door de activiteiten op en rond de luchthaven maar zijn gelet op de core business geen partij voor Schiphol.
Natuurlijk vind ik het ook jammer dat de plek langs de Kaagbaan dicht is maar daar houd het voor mij dan ook mee op. Gewoon een andere plek zoeken...
Als 'we' nu meteen gaan lopen rellen door afzettingen te negeren en regels aan onze laars te lappen gooien we onze eigen glazen in en verpesten we het voor ons iedereen die zich wel aan de regels houden.
Laten we het leuk houden met z'n allen en blij zijn met wat ons geboden wordt, want zoals hierboven ergens beschreven wordt, een systeem zoals op CDG moet je niet willen of dat je helemaal nergens meer mag staan, laat staan fotograferen wil (natuurlijk) niemand!
Natuurlijk moeten we blij zijn dat er een andere plek wordt geboden, maar als die energie en het geld er toch in wordt gestoken, waarom is er dan niet gepolst wat de spotters willen? Ik kan mij niet herinneren dat er iets van een enquete is geweest waar men zijn of haar wensen kwijt kon. Het resultaat is dat er weer geld is gestoken (na de Mac bij 27) in een lokatie die vooral voor de fotografen onder ons verre van ideaal is, met het grootste deel van de dag tegenlicht.
Ik begrijp echter heel goed dat de economische belangen en veiligheid voor gaan, en dat het niet mogelijk is alle wensen te vervullen, maar ik denk dat er veel meer mogelijk was geweest, als men had geluisterd, zonder het voorgenoemde in het gedrang was gekomen.
Nu gaan de meesten op zoek naar een nieuw plekkie, waar men buiten de ongelukkige zonnestand en verkeersaanbod op 18R, toch hun platen kunnen maken. Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat dit problemen op gaat leveren met de lokale autoriteiten, vwb parkeren en het staan op trapjes....
Ik begrijp echter heel goed dat de economische belangen en veiligheid voor gaan, en dat het niet mogelijk is alle wensen te vervullen, maar ik denk dat er veel meer mogelijk was geweest, als men had geluisterd, zonder het voorgenoemde in het gedrang was gekomen.
Nu gaan de meesten op zoek naar een nieuw plekkie, waar men buiten de ongelukkige zonnestand en verkeersaanbod op 18R, toch hun platen kunnen maken. Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat dit problemen op gaat leveren met de lokale autoriteiten, vwb parkeren en het staan op trapjes....
... En wat betreft de regeling op CDG: Daar zitten ook voordelen aan. Je kunt alsnog je hobby uitoefenen, de autoriteiten hebben in kaart wie zich langs de hekken ophouden, en kunnen eventuele raddraaiers weren. En het is nog gratis ook. Ik zou het zelf niet eens een probleem vinden als ik jaarlijks een bepaald bedrag zou moeten betalen, als ik daar extra faciliteiten voor terug zou krijgen.
- Martinvet.nl
- Scramble Junior
- Posts: 171
- Joined: 06 Nov 2005, 19:37
- Location: AMS
De telegraaf:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3129 ... tml?p=11,1" onclick="window.open(this.href);return false;
Hebben ze er een foto van de spottersplek 09-27 bij gedaan hahaha
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3129 ... tml?p=11,1" onclick="window.open(this.href);return false;
Hebben ze er een foto van de spottersplek 09-27 bij gedaan hahaha
Re
Wat ik nooit heb begrepen en ik heb hiervoor ook nooit een reden voor kunnen bedenken is waarom de luchthaven gestopt is met het geven van de 'betaalde' platfromtours.
Kijk hoeveel mensen/spotter er aanwezig waren toen de An-225 kwam.
Aan intresse hiervoor kan het dus niet leggen.
Veiligheid ???...waarom oa op Zurich en Frankfurt kan het wel.
Ontvang de mensen die intresse hebben in een toer in een apparte ruimte, geef ze dezelfde behandeling als een passagier...dus paspoort/ID-kaart, X-ray en metaaldetector...dingen die niet mee mogen blijven 'gecontroleerd' achter...en de mensen kunnen na deze controle de ruimte niet meer verlaten...lijkt mij dus 100 % veilig.
Ze doen hun ronde over de luchthaven, horen een praatje aan van iemand die verstand heeft van de luchthaven/types en maatschappijen, stoppen hier en daar voor wat foto's...eventueel a la Zurich bij een 'actieve' baan...enz enz en na afloop zet je de mensen weer af en de 'gecontroleerde' ruimte.
Ga er nu niet verder op in in wat voor schema/wanneer/hoelang/kosten enz enz dit met zich meebrengt, maar animo genoeg lijkt mij.
Dat de 'toer' kosten met zich mee brengt voor de luchthaven (bestuurder, bus, benzine, veiligheid)lijkt mij logisch, maar een groot deel, of misschien wel alles kan worden betaald door deze 'betaalde' toer.
Er bestaat ook zoiets als de 'Schiphol stichting' die een hoop instellingen/goede doelen enz enz steunen met een financiele bijdrage...misschien kan vanuit deze stichting ook iets betaald worden.
...zegt iemand die dagelijks op het platfrom werkt...
Kijk hoeveel mensen/spotter er aanwezig waren toen de An-225 kwam.
Aan intresse hiervoor kan het dus niet leggen.
Veiligheid ???...waarom oa op Zurich en Frankfurt kan het wel.
Ontvang de mensen die intresse hebben in een toer in een apparte ruimte, geef ze dezelfde behandeling als een passagier...dus paspoort/ID-kaart, X-ray en metaaldetector...dingen die niet mee mogen blijven 'gecontroleerd' achter...en de mensen kunnen na deze controle de ruimte niet meer verlaten...lijkt mij dus 100 % veilig.
Ze doen hun ronde over de luchthaven, horen een praatje aan van iemand die verstand heeft van de luchthaven/types en maatschappijen, stoppen hier en daar voor wat foto's...eventueel a la Zurich bij een 'actieve' baan...enz enz en na afloop zet je de mensen weer af en de 'gecontroleerde' ruimte.
Ga er nu niet verder op in in wat voor schema/wanneer/hoelang/kosten enz enz dit met zich meebrengt, maar animo genoeg lijkt mij.
Dat de 'toer' kosten met zich mee brengt voor de luchthaven (bestuurder, bus, benzine, veiligheid)lijkt mij logisch, maar een groot deel, of misschien wel alles kan worden betaald door deze 'betaalde' toer.
Er bestaat ook zoiets als de 'Schiphol stichting' die een hoop instellingen/goede doelen enz enz steunen met een financiele bijdrage...misschien kan vanuit deze stichting ook iets betaald worden.
...zegt iemand die dagelijks op het platfrom werkt...
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22196
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Kijk maar even op
http://www.eenvandaag.nl/index.php?modu ... 68,32961,0" onclick="window.open(this.href);return false;
voor
"Populairste spottersplek is niet meer
De populairste vliegtuigspottersplek van Nederland is dicht. Vanmorgen vroeg sloot de locatie langs de Kaagbaan om te wijken voor een nieuw bedrijventerrein. Honderden spotters en dagjesmensen moeten nu, ondanks een handtekeningenactie, uitwijken naar een nieuwe plek, nu langs de afgelegen Polderbaan. Vandaag ging deze nieuwe spotplek open, maar de spotters zijn niet echt tevreden."
Wordt ergens na 18.00 uur op Nederland 1 uitgezonden vanavond, dus ietsje meer dan anderhalf uur na het verschijnen van dit bericht...
http://www.eenvandaag.nl/index.php?modu ... 68,32961,0" onclick="window.open(this.href);return false;
voor
"Populairste spottersplek is niet meer
De populairste vliegtuigspottersplek van Nederland is dicht. Vanmorgen vroeg sloot de locatie langs de Kaagbaan om te wijken voor een nieuw bedrijventerrein. Honderden spotters en dagjesmensen moeten nu, ondanks een handtekeningenactie, uitwijken naar een nieuwe plek, nu langs de afgelegen Polderbaan. Vandaag ging deze nieuwe spotplek open, maar de spotters zijn niet echt tevreden."
Wordt ergens na 18.00 uur op Nederland 1 uitgezonden vanavond, dus ietsje meer dan anderhalf uur na het verschijnen van dit bericht...
Wasn't the schipholtour organised bij the Aviodome when the musuem was still located at Schiphol?
I've wonderd aswell why the tour had stopped but as far as I remembered it were indeed security-reasons.
For myself it isn't nessesary anymore because i can take a tour everyday if I want, even along the runways, thanks to my Schipholpass with "veldbevoegdheid", but i would've liked to share the experince with my family very much.
Maybe I will take my family to Brussels and take the tour overthere to see what it looks like there and I can have a little inside peek somewhere else.
Greetings
I've wonderd aswell why the tour had stopped but as far as I remembered it were indeed security-reasons.
For myself it isn't nessesary anymore because i can take a tour everyday if I want, even along the runways, thanks to my Schipholpass with "veldbevoegdheid", but i would've liked to share the experince with my family very much.
Maybe I will take my family to Brussels and take the tour overthere to see what it looks like there and I can have a little inside peek somewhere else.
Greetings
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22196
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Het 91 seconden durende RTL4-Nieuws item waar Ivo het over heeft is te vinden op
http://tinyurl.com/2cawp2" onclick="window.open(this.href);return false;
(de originele link op
http://www.rtl.nl/(vm=/actueel/rtlnieuws/binnenland/" onclick="window.open(this.href);return false;)/system/video/html/components/actueel/rtlnieuws/miMedia/2008/week04/za_1800spotters.avi_plain.xml werkt niet).
Zoals het er naar uitziet waren er in de vroege ochtend meer journalisten dan spotters...
Ook nadat de media was verdwenen zal het wel niet erg storm hebben gelopen met fotografen...
http://tinyurl.com/2cawp2" onclick="window.open(this.href);return false;
(de originele link op
http://www.rtl.nl/(vm=/actueel/rtlnieuws/binnenland/" onclick="window.open(this.href);return false;)/system/video/html/components/actueel/rtlnieuws/miMedia/2008/week04/za_1800spotters.avi_plain.xml werkt niet).
Zoals het er naar uitziet waren er in de vroege ochtend meer journalisten dan spotters...
Ook nadat de media was verdwenen zal het wel niet erg storm hebben gelopen met fotografen...
-
- Scramble Senior
- Posts: 466
- Joined: 17 Nov 2004, 23:05
- Location: EBBR
Dag allemaal,
Lang heb ik getwijfeld om me te mengen, maar bij deze doe ik het toch even...
Ik snap jullie teleurstelling en kritiek m.b.t. het sluiten van de spot aan de Kaagbaan. En het perkt natuurlijk de mogelijkheden van de fotografen onder ons wel in, aangezien aan deze bewuste baan geen redelijk alternatief meer is.
Maar, er is mijns inziens een maar :
1) Waar veel luchthavens (ik hoef maar in mijn eigen tuin te kijken) geen snars met spotters inzetten, legt Schiphol een heuse parking aan. Het kan best kloppen dat dit vooral de dagjesmensen tevreden stelt, maar kijk naar Brussel : spotters (én dagjesmensen) mogen niet meer parkeren, vooral de dagjesmensen lappen dat parkeerverbod aan hun laars, en wij als spotters zijn de pineut. Dus het kan zeker erger.
2) Waar de spot aan de Kaagbaan voor de fotografen onder ons een erg drukke achtergrond had, heeft de spot aan de Polderbaan de meest rustige achtergrond die je je kan bedenken. Het vliegtuig krijgt als onderwerp op je foto de volle aandacht, hetgeen aan de Kaagbaan vaak wat problematisch was.
3) De Polderbaan is zowat bij alle windrichtingen in gebruik. De ene dag fotografeer je landende, de andere dag vertrekkende vliegtuigen vanop hetzelfde punt. De spot is dus enorm flexibel. Komt er nog bij dat de vertrekkende vliegtuigen mooi laag zitten, hetgeen aan de Kaagbaan bij vertrekken op 24 vaak een probleem was, vooral bij de wat kleinere kisten t.e.m. grootte B737.
4) Schiphol heeft de luxe om pure noord-zuidbanen te hebben. Waar je rond 14u in Schiphol al prachtig licht hebt aan de "avondkant", is dit op andere vliegvelden niet het geval. Denk bijvoorbeeld aan Brussel, waar we meestal met een 25 configuratie zitten. Hier moeten we wachten tot na 18u30, en in de winter geraakt de zon zelfs niet eens over de as... Stel je voor dat ze ons hier "verbannen" naar de namiddagzijde... Hetzelfde verhaal geldt voor DUS, CDG, enzovoorts.
5) De Polderbaan biedt 's ochtends een, fotografisch beschouwd, perfect alternatief in de weliswaar niet-officiële spot aan de rotonde op het einde van de IJweg. Bij mijn weten is hier nog niemand weggestuurd en is er toch ook aan de spotters gedacht door o.a. de installatie van een vuilbak (tussen haakjes : tot mijn spijt moest ik tijdens mijn laatste bezoek aan AMS op 26 december vaststellen dat het meeste afval naast de vuilbak lag, en nee, dat kwam niet omdat de vuilbak vol zat...). Aan de Kaagbaan zat je 's ochtends met rotlicht en was er geen alternatief...
6) Je hebt een vrij zicht op de actie, zonder hoog hek. Andere luchthavens die in "officiële spottersplaatsen" voorzien poten een 2,5 meter hoog hek of een "leuke" glaswand voor je neus neer...
Bovenop dit alles komen nog alle alom bekende argumenten als :
1) Het vele interessante verkeer op AMS waar men op veel luchthavens enkel maar kan van dromen...
2) Nauwelijks hekken om de luchthaven, een unicum in West-Europa...
3) Door het grote aanbod aan fotopunten sta je nooit in slecht licht te platen (waar je op andere luchthavens voor enkele uren de boeken dicht moet doen)...
Kortom, AMS blijft net zoals vroeger de place to be, al ben je nu fotograaf, spotter, noteerder of dagjesmens. Naar mijn bescheiden mening zien sommigen onder jullie de dingen ietsje té negatief...
Groetjes, Robin Bamps.
Lang heb ik getwijfeld om me te mengen, maar bij deze doe ik het toch even...
Ik snap jullie teleurstelling en kritiek m.b.t. het sluiten van de spot aan de Kaagbaan. En het perkt natuurlijk de mogelijkheden van de fotografen onder ons wel in, aangezien aan deze bewuste baan geen redelijk alternatief meer is.
Maar, er is mijns inziens een maar :
1) Waar veel luchthavens (ik hoef maar in mijn eigen tuin te kijken) geen snars met spotters inzetten, legt Schiphol een heuse parking aan. Het kan best kloppen dat dit vooral de dagjesmensen tevreden stelt, maar kijk naar Brussel : spotters (én dagjesmensen) mogen niet meer parkeren, vooral de dagjesmensen lappen dat parkeerverbod aan hun laars, en wij als spotters zijn de pineut. Dus het kan zeker erger.
2) Waar de spot aan de Kaagbaan voor de fotografen onder ons een erg drukke achtergrond had, heeft de spot aan de Polderbaan de meest rustige achtergrond die je je kan bedenken. Het vliegtuig krijgt als onderwerp op je foto de volle aandacht, hetgeen aan de Kaagbaan vaak wat problematisch was.
3) De Polderbaan is zowat bij alle windrichtingen in gebruik. De ene dag fotografeer je landende, de andere dag vertrekkende vliegtuigen vanop hetzelfde punt. De spot is dus enorm flexibel. Komt er nog bij dat de vertrekkende vliegtuigen mooi laag zitten, hetgeen aan de Kaagbaan bij vertrekken op 24 vaak een probleem was, vooral bij de wat kleinere kisten t.e.m. grootte B737.
4) Schiphol heeft de luxe om pure noord-zuidbanen te hebben. Waar je rond 14u in Schiphol al prachtig licht hebt aan de "avondkant", is dit op andere vliegvelden niet het geval. Denk bijvoorbeeld aan Brussel, waar we meestal met een 25 configuratie zitten. Hier moeten we wachten tot na 18u30, en in de winter geraakt de zon zelfs niet eens over de as... Stel je voor dat ze ons hier "verbannen" naar de namiddagzijde... Hetzelfde verhaal geldt voor DUS, CDG, enzovoorts.
5) De Polderbaan biedt 's ochtends een, fotografisch beschouwd, perfect alternatief in de weliswaar niet-officiële spot aan de rotonde op het einde van de IJweg. Bij mijn weten is hier nog niemand weggestuurd en is er toch ook aan de spotters gedacht door o.a. de installatie van een vuilbak (tussen haakjes : tot mijn spijt moest ik tijdens mijn laatste bezoek aan AMS op 26 december vaststellen dat het meeste afval naast de vuilbak lag, en nee, dat kwam niet omdat de vuilbak vol zat...). Aan de Kaagbaan zat je 's ochtends met rotlicht en was er geen alternatief...
6) Je hebt een vrij zicht op de actie, zonder hoog hek. Andere luchthavens die in "officiële spottersplaatsen" voorzien poten een 2,5 meter hoog hek of een "leuke" glaswand voor je neus neer...
Bovenop dit alles komen nog alle alom bekende argumenten als :
1) Het vele interessante verkeer op AMS waar men op veel luchthavens enkel maar kan van dromen...
2) Nauwelijks hekken om de luchthaven, een unicum in West-Europa...
3) Door het grote aanbod aan fotopunten sta je nooit in slecht licht te platen (waar je op andere luchthavens voor enkele uren de boeken dicht moet doen)...
Kortom, AMS blijft net zoals vroeger de place to be, al ben je nu fotograaf, spotter, noteerder of dagjesmens. Naar mijn bescheiden mening zien sommigen onder jullie de dingen ietsje té negatief...
Groetjes, Robin Bamps.
- Martinvet.nl
- Scramble Junior
- Posts: 171
- Joined: 06 Nov 2005, 19:37
- Location: AMS
Misschien lijkt het of we veel ''zeiken'' maar het is en blijft jammer dat de mooiste spottersplek van nederland weg is.Robin_Bamps wrote:Dag allemaal.........
Ja je kan bij de nieuwe spottersplek voor zowel landend als stijgend verkeer genoeg zien, maar het unieke dat de kaagbaanplek had is dat als de kaagbaan ff dicht was je genoeg te zien had. (cargo, taxiend verkeer dat de a4 over komt of gaat)
De ''nieuwe'' plek is voor mij geen aanwinst want de plek was er al en je kon daar al gewoon parkeren zonder weggestuurd te worden. En er stond sweekends al een snackkar enz. enz. enz....
Maar het zit nu nog diep bij de spotters dus we zullen nog wel ff blijven ''zeiken en fitten'' maar dat zal in de verloop van de tijd wel minder worden hoor .
Hoop ik
- Delta12
- Scramble Die-Hard
- Posts: 901
- Joined: 04 Oct 2004, 17:42
- Type of spotter: F5
- Location: N52E005
De echte foto-spotter (zoals ik dus) baalt gewoon als een stekker omdat het het het zonlicht (op schappelijke tijden niet heel vroeg of laat) door de dag gewoon nooit helemaal lekker zit bij de polderbaan.
Ook de plaats ligt me niet lekker het bied alleen kans op na mijn mening saaie side shots. Het was eerst nog mogelijk om naar de baankop de wandelen om daar een fijne plaat te schieten hoe ze de baan op draaien. Kan ook niet meer.
Ik meen het echt dat het een goedgebaar van schiphol is maar ik zal er weinig te vinden zijn, de kaagbaan is mij met de paplepel ingegoten en als iemand spotten tegen mij roept zeg ik kaagbaan. Dus ik ben als je wil een gewoon verwende spotter die zijn plekkie nu kwijt is. Mensen die nu met het spotten beginnen zullen gewoon niet anders weten.
Ik zeg niet dat ik radeloos ben, zeker weten van niet. Maar afgelopen 2 jaar zijn we echt mooie spots kwijt geraakt. En de keren dat ik langs de polderbaan heb gespot in mijn spotters 'carriere' zijn geloof ik nog op 1 hand te tellen ook. Maar die plaats bevalt mij gewoon niet echt.
Ik weet nog een hele boel spots waar je fijne plaatjes kan schieten alleen zijn ze niet allemaal even legaal en helemaal als je tegenwoordig met een telelens om je nek de hekken afstruind rond een luchthaven. (Ik respecteer iedere regel maar op sommige plaatsen ben je gewoon niet gewenst terwijl je er gewoon mag komen)
Even een persoonlijke somering van punten:
+ Schiphol houd rekening met dagjesmensen/spotters
+ De nieuwe locatie heeft voorzieningen
- Locatie langs de polderbaan geeft je niet echt de indruk van een vliegveld, meer
- Jammer van het licht meestal.
Ook de plaats ligt me niet lekker het bied alleen kans op na mijn mening saaie side shots. Het was eerst nog mogelijk om naar de baankop de wandelen om daar een fijne plaat te schieten hoe ze de baan op draaien. Kan ook niet meer.
Ik meen het echt dat het een goedgebaar van schiphol is maar ik zal er weinig te vinden zijn, de kaagbaan is mij met de paplepel ingegoten en als iemand spotten tegen mij roept zeg ik kaagbaan. Dus ik ben als je wil een gewoon verwende spotter die zijn plekkie nu kwijt is. Mensen die nu met het spotten beginnen zullen gewoon niet anders weten.
Ik zeg niet dat ik radeloos ben, zeker weten van niet. Maar afgelopen 2 jaar zijn we echt mooie spots kwijt geraakt. En de keren dat ik langs de polderbaan heb gespot in mijn spotters 'carriere' zijn geloof ik nog op 1 hand te tellen ook. Maar die plaats bevalt mij gewoon niet echt.
Ik weet nog een hele boel spots waar je fijne plaatjes kan schieten alleen zijn ze niet allemaal even legaal en helemaal als je tegenwoordig met een telelens om je nek de hekken afstruind rond een luchthaven. (Ik respecteer iedere regel maar op sommige plaatsen ben je gewoon niet gewenst terwijl je er gewoon mag komen)
Even een persoonlijke somering van punten:
+ Schiphol houd rekening met dagjesmensen/spotters
+ De nieuwe locatie heeft voorzieningen
- Locatie langs de polderbaan geeft je niet echt de indruk van een vliegveld, meer
- Jammer van het licht meestal.
-
- Scramble Addict
- Posts: 1103
- Joined: 19 Oct 2007, 20:46
- Subscriber Scramble: Miguel van der Loos
- Location: Hendrik-ido-Ambacht
Een andere leuke, niet officiele, spottersplek om te staan is aan de Anchoragelaan naast de Aalsmeerderbaan. Je kan ook zien wat er bij QAPS staat en op Oost staat.
Ook kan je aan de Breguetlaan staan op de parkeerplaats voor het oude Air Holland gebouw.
Volgens Google Earth kan je ook op de hoek van de Westerkimweg en de Zuideinde staan. Vanaf daar heb je zicht op de Oostbaan en de Aalsmeerderbaan. Ook kan je het taxiende verkeer op Schiphol Centrum zien. Alleen weet ik niet of je daar kan komen c.q. mag staan.
Weet iemand of deze plekken nog te bereiken zijn en zo ja, mag je daar dan staan?
Groeten,
Miguel
Ook kan je aan de Breguetlaan staan op de parkeerplaats voor het oude Air Holland gebouw.
Volgens Google Earth kan je ook op de hoek van de Westerkimweg en de Zuideinde staan. Vanaf daar heb je zicht op de Oostbaan en de Aalsmeerderbaan. Ook kan je het taxiende verkeer op Schiphol Centrum zien. Alleen weet ik niet of je daar kan komen c.q. mag staan.
Weet iemand of deze plekken nog te bereiken zijn en zo ja, mag je daar dan staan?
Groeten,
Miguel