Google Maps, Earth etc, Local Live en al die anderen....
Forum rules
zoekplaatje
Allemachtig Gerard, hoe had je door dat die ene witte pixel een vliegtuig zou kunnen zijn....Volgens mij is het overigens een An-26; de rompachterzijde lijkt me nogal breed voor een F-27. En er vliegen/vlogen volgens mij ook wat meer Antonov's dan F-27's rond in Angola.
Bas
Bas
- topgun1984
- Scramble Addict
- Type of spotter: A non cursing 4RTY F4RTY
- Gerard
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Jawohl
Bij nader inzien is de vleugelvorm bij een F-27 inderdaad anders, maar er schoot me spontaan een KLu Open Dag op De Peel in 1980 te binnen. Daar stond namelijk een Angolaanse Friendship Maritime.............
Ik was ingezoomd op Lobito en schoot toen met mijn muis uit, zodat die kaart "wegliep".
Ik stopte hem toevallig daar.
Groet,
Gerard
Ik was ingezoomd op Lobito en schoot toen met mijn muis uit, zodat die kaart "wegliep".
Ik stopte hem toevallig daar.
Groet,
Gerard
. |
/O\
\_______[|(.)|]_______/
o ++ O ++ o
- Janos
- Scramble Die-Hard
Een F-27 zou niet zo gek zijn omdat Angola Airforce er 5 heeft (gehad?).
Ook Air Angola heeft er een paar.
Maar ik begon al te twijfelen bij het iets schuin naar achteren staande staartvlak. Ik weet nu bijna zeker dat het inderdaad een An-26 is. Stom van me want ik heb in de 60'er jaren aan de F-27 mee gebouwd.
Overigens worden niet alleen nieuwe vliegtuigen ontdekt maar ze verdwijnen ook. De Lancaster in de vlucht bij Huntingdon in de UK is volgens mij niet meer te zien. Dit is waarschijnlijk een up-date opname.
Maar ik begon al te twijfelen bij het iets schuin naar achteren staande staartvlak. Ik weet nu bijna zeker dat het inderdaad een An-26 is. Stom van me want ik heb in de 60'er jaren aan de F-27 mee gebouwd.
Overigens worden niet alleen nieuwe vliegtuigen ontdekt maar ze verdwijnen ook. De Lancaster in de vlucht bij Huntingdon in de UK is volgens mij niet meer te zien. Dit is waarschijnlijk een up-date opname.
Klopt, maar An26's hebben ze volgens mij enkele tientallen gehad (en in donker afrika vliegen er nog altijd aardig wat rond). Die Open Dag op De Peel, daar ben ik volgens mij ook nog geweest met mijn pa destijds...kan me die F-27 alleen niet herinneren ; ik was toen negen...er staat me alleen nog iets bij van een Bronco.Een F-27 zou niet zo gek zijn omdat Angola Airforce er 5 heeft (gehad?).
Deze An26 zit volgens mij trouwens knap laag boven zee. Volgens mij zit ie in de landing voor Catumbela, niet voor Lobito.
Bas
- Janos
- Scramble Die-Hard
Kijk eens op deze site :
http://www.gearthhacks.com/downloads/co ... ountry=147" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan zie je dat iemand in 2006 dit vliegtuig al heeft ontdekt.
Leuke site met zeer veel interessante Google Earth plekjes.
http://www.gearthhacks.com/downloads/co ... ountry=147" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan zie je dat iemand in 2006 dit vliegtuig al heeft ontdekt.
Leuke site met zeer veel interessante Google Earth plekjes.