Pentax K10D
Forum rules
-
- Scramble Newbie
- Subscriber Scramble: choco
Pentax K10D
Hallo,
Omdat ik allerlei lenzen heb van Pentax wilde ik graag een K10D aanschaffen (10mpx), vooral ook omdat de recensies lovend zijn over deze camera.
Heeft iemand al ervaring met deze K10D binnen de spotterswereld?
Als enige negatieve punt wordt de wat complexere (menu) bediening genoemd.
Ik hoor graag jullie mening.
Grz
Harry Prins
International F-104 Society
http://www.i-f-s.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat ik allerlei lenzen heb van Pentax wilde ik graag een K10D aanschaffen (10mpx), vooral ook omdat de recensies lovend zijn over deze camera.
Heeft iemand al ervaring met deze K10D binnen de spotterswereld?
Als enige negatieve punt wordt de wat complexere (menu) bediening genoemd.
Ik hoor graag jullie mening.
Grz
Harry Prins
International F-104 Society
http://www.i-f-s.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by choco on 29 Jun 2007, 15:15, edited 1 time in total.
- Zipper
- Scramble Senior
- Type of spotter: F3
Hi...
Ik heb geen ervaring met deze camera (Nikon is mijn keuze) maar ik heb wél goede recenties gelezen.
Overtuig je er wél eerst van dat je lenzen (oude en/of nieuwe) ook op de K10D passen en zo ja, of alle functies behouden blijven...
Grtz.
Ik heb geen ervaring met deze camera (Nikon is mijn keuze) maar ik heb wél goede recenties gelezen.
Overtuig je er wél eerst van dat je lenzen (oude en/of nieuwe) ook op de K10D passen en zo ja, of alle functies behouden blijven...
Grtz.
Nikon D300, D700 & D3, AF-S 70-200ED 2.8 VRII, AF-S 24-70ED 2.8, AF-S 300ED 4.0, TC-17E II.
- Redskin301
- Scramble Addict
- Type of spotter: Graphical
- Subscriber Scramble: nee
- Alpha Kilo One
- Scramble Master
- Type of spotter: F5
- Subscriber Scramble: Jein 😉
- Redskin301
- Scramble Addict
- Alpha Kilo One
- Scramble Master
- Type of spotter: F5
- Subscriber Scramble: Jein 😉
Misschien kun je hier je licht eens opsteken? http://www.dpreview.com" onclick="window.open(this.href);return false; Zijn forums voor alle merken en zal je zeker een antwoord op krijgen van bezitters van deze camera.
- Redskin301
- Scramble Addict
-
- Scramble Newbie
- Subscriber Scramble: choco
Hallo allemaal. bedankt voor de antwoorden.
Ik heb inmiddels mijn K10D en kan maar 1 ding zeggen.... WAT een geweldige camera!!! Supersnelle autofocus (schrok ik echt wel even van, gewend aan de analoge camera snelheden) en de nieuwe enhanced CCD (10,2) is ook geweldig...wat een contrast en helderheid kun je daar mee creeeren met giga weinig ruis. Menustructuur is best goed te begrijpen dus dat is geen probleem. Conclusie: Heel erg blij.
Wellicht zal zijn eerste vuurdoop (spottersgebied) deze maand op Kleine Brogel zijn.
Greetz
Harry
Ik heb inmiddels mijn K10D en kan maar 1 ding zeggen.... WAT een geweldige camera!!! Supersnelle autofocus (schrok ik echt wel even van, gewend aan de analoge camera snelheden) en de nieuwe enhanced CCD (10,2) is ook geweldig...wat een contrast en helderheid kun je daar mee creeeren met giga weinig ruis. Menustructuur is best goed te begrijpen dus dat is geen probleem. Conclusie: Heel erg blij.
Wellicht zal zijn eerste vuurdoop (spottersgebied) deze maand op Kleine Brogel zijn.
Greetz
Harry
- Redskin301
- Scramble Addict
-
- Scramble Newbie
- Subscriber Scramble: Gerben Tornij
Pentax
Goedenavond,
Heb geen ervaring met de K10D, maar wel met de K100D. Dit is op hoofdlijnen dezelfde camera, maar dan nog met 6 megapixels. Mijn oude AF-lenzen uit het analoge tijdperk 'doen' het prima op deze camera. Maar met de MF-lenzen vertikt de body het. Ook bij handmatige instellingen.
Geen problemen met de menu-structuur. Wel in de gaten houden dat er meer opties zijn dan er op het display worden getoond. Even naar onderen doorscrollen is de remedie.
Gerben Tornij
Amersfoort
Heb geen ervaring met de K10D, maar wel met de K100D. Dit is op hoofdlijnen dezelfde camera, maar dan nog met 6 megapixels. Mijn oude AF-lenzen uit het analoge tijdperk 'doen' het prima op deze camera. Maar met de MF-lenzen vertikt de body het. Ook bij handmatige instellingen.
Geen problemen met de menu-structuur. Wel in de gaten houden dat er meer opties zijn dan er op het display worden getoond. Even naar onderen doorscrollen is de remedie.
Gerben Tornij
Amersfoort