Ik heb zelf twee 4 Gb CF kaarten (voor RAW) en twee 2 Gb SD kaarten (voor JPG). Een dagje Zürich leverde me in totaal 9 Gb aan foto's op, dat paste nog net zonder backuppen. Echter a) het is nu wintertijd en b) de Swiss A320's heb ik ondertussen wel goed op de plaat. In de zomer zal ik dus wel meer nodig hebben als ik eens ergens heen ga (Lemoore of zo). Mijn Epson P5000 trekt overigens met gemak 4 sets geheugenkaarten leeg (een set is 4 Gb CF en 2 Gb SD) op één batterij.
Verder calibreer ik mijn monitor, ik maak backups van de vaste HDD op een portable HDD en op twee series DVD's die op verschillende plaatsen bewaard worden.
(En nee: in de tijd van de dia's had ik alles op één plek, in één kast. Ook al had ik meerdere shots van één kist...)
En over de post van mgr: een goede fotograaf heeft een doka ( = Photoshop of iets dergelijks). Niet omdat hij niet kan fotograferen, maar omdat hij alle bewerkingen in eigen hand wil houden. Hij wil niet afhankelijk zijn van één of andere miep die zijn fillempie door een paar badjes trekt.
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)