Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Moderator: gatso76
Forum rules
Vergeet niet dat we altijd nog langs de Buitenveldert (McDonalds) kunnen staan, als is de plek niet al te goed.
Bovendien kan je altijd nog foto's maken bij de Aalsmeerbaan (tegenover Fokker) en bij het landen op de Zwanenburgbaan.
Bij de Kaagbaan kan je ze ook altijd nog uit de lucht pakken (op de parallelweg van de N201)....
Voor de super-mooie plaatjes misschien allemaal wat minder, maar er zijn nog genoeg mogelijkheden.
Schiphol zal niet aan de Spotters denken, en daar hebben ze groot gelijk in. Het vliegveld is er niet om het ons naar ons "spotters" zin te maken.
De uitbreiding van het vrachtareaal zal goed voor Schiphol, werkgelegenheid en economie zijn. En ik geloof niet dat spotters dat zijn.
Rap
Bovendien kan je altijd nog foto's maken bij de Aalsmeerbaan (tegenover Fokker) en bij het landen op de Zwanenburgbaan.
Bij de Kaagbaan kan je ze ook altijd nog uit de lucht pakken (op de parallelweg van de N201)....
Voor de super-mooie plaatjes misschien allemaal wat minder, maar er zijn nog genoeg mogelijkheden.
Schiphol zal niet aan de Spotters denken, en daar hebben ze groot gelijk in. Het vliegveld is er niet om het ons naar ons "spotters" zin te maken.
De uitbreiding van het vrachtareaal zal goed voor Schiphol, werkgelegenheid en economie zijn. En ik geloof niet dat spotters dat zijn.
Rap
- Henk Voortwijs
- Scramble Master
- Posts: 3590
- Joined: 13 Jan 2004, 20:56
- Type of spotter: Radio monitoring
- Subscriber Scramble: Henk
- Location: Vogelwaarde, The Netherlands
- Contact:
- FlyTheWorld
- Scramble Senior
- Posts: 276
- Joined: 30 Aug 2006, 20:30
- Location: Rijnsburg
die baan (buitenveldert) is lang niet altijd in gebruik.. alleen bij harde wind of als er onderhoud word gedaan aan andere banen.Raptor NL wrote:Vergeet niet dat we altijd nog langs de Buitenveldert (McDonalds) kunnen staan, als is de plek niet al te goed.
Bovendien kan je altijd nog foto's maken bij de Aalsmeerbaan (tegenover Fokker) en bij het landen op de Zwanenburgbaan.
Bij de Kaagbaan kan je ze ook altijd nog uit de lucht pakken (op de parallelweg van de N201)....
Voor de super-mooie plaatjes misschien allemaal wat minder, maar er zijn nog genoeg mogelijkheden.
Schiphol zal niet aan de Spotters denken, en daar hebben ze groot gelijk in. Het vliegveld is er niet om het ons naar ons "spotters" zin te maken.
De uitbreiding van het vrachtareaal zal goed voor Schiphol, werkgelegenheid en economie zijn. En ik geloof niet dat spotters dat zijn.
Rap
natuurlijk zijn spotters niet per sé goed voor schiphol (alhoewel ik dat ook betwijfel, want in engeland worden spotters ook opgeroepen om 'verdachte' bewegingen vast te stellen of te melden) maar schiphol heeft al die jaren erg goed voor spotters plekken gezorgd (buiten het afval).
Het moet wel een grote/efficiente spottersplek worden langs de polderbaan want anders word het idd heel erg druk op zo'n lekkere middag..
Jammer is alleen dat deze beslissing echt niet gaat worden teruggedraaid en volgens mij weet iedereen dat hier ook wel. Dus in plaats van, 100% tevergeefs, te proberen dit tegen te houden, kan je beter constructief meedenken. Ga bijvoorbeeld bedenken waar een nieuwe plek zou kunnen komen. Of hoe die zou moeten worden ingericht, ik denk bijvoorbeeld aan een soort 'tribune' opstelling, zodat je altijd over de mensen voor je heen kan kijken. Of wat je dan maar kan bedenken. Volgens mij kan Schiphol daar veel meer mee en alle spotters (en dagjesmensen) ook. Dan kan je echt zeggen: niet geschoten is altijd mis!Henk Voortwijs wrote:Niet geschoten is altijd mis, toch? Zo te lezen heb jij ook baat bij de uitbreiding van Schiphol.
Henk.
(nu is het meer: niet geschoten is altijd mis, wel geschoten is een kogel verspeeld )
Erwin
Haha, behalve die paar extra freigters die op AMS landen en ik nog op de foto moet hebben, niet...Henk Voortwijs wrote: Zo te lezen heb jij ook baat bij de uitbreiding van Schiphol.
Henk.
Ik ben iemand die situaties ook eens vanaf een andere insteek bekijkt. Ik denk dat een handtekeningenactie weinig zin heeft.
Schiphol heeft het al lang besloten, no way back. Tis zonde, maar niets is blijvend.
- Harry Spotter
- Scramble Senior
- Posts: 425
- Joined: 01 Nov 2003, 08:51
- Contact:
De Buitenveldert McDo-plek is leuk voor dagjesmensen met jengelende kindertjes. Voor fotografie is het knudde. Aan de Polderbaan plek hoeven ze niets te veranderen, misschien alleen een stukje extra asfalt voor autos, zodat mensen die hun rijbewijs theorie alweer vergeten zijn hun auto daar neer kunnen zetten (dus niet op het FIETSpad. FIETS!! Er staat een bord, maar sommige mensen snappen dat niet).Raptor NL wrote:Vergeet niet dat we altijd nog langs de Buitenveldert (McDonalds) kunnen staan, als is de plek niet al te goed.
Bovendien kan je altijd nog foto's maken bij de Aalsmeerbaan (tegenover Fokker) en bij het landen op de Zwanenburgbaan.
Bij de Kaagbaan kan je ze ook altijd nog uit de lucht pakken (op de parallelweg van de N201)....
Voor de super-mooie plaatjes misschien allemaal wat minder, maar er zijn nog genoeg mogelijkheden.
Schiphol zal niet aan de Spotters denken, en daar hebben ze groot gelijk in. Het vliegveld is er niet om het ons naar ons "spotters" zin te maken.
De uitbreiding van het vrachtareaal zal goed voor Schiphol, werkgelegenheid en economie zijn. En ik geloof niet dat spotters dat zijn.
Rap
Ze kunnen aan de andere kant van de Polderbaan misschien wel een plek bouwen, voor de ochtendzon.
Anyway, vaak hoef je helemaal niet naar Schiphol om te spotten:
- Henk Voortwijs
- Scramble Master
- Posts: 3590
- Joined: 13 Jan 2004, 20:56
- Type of spotter: Radio monitoring
- Subscriber Scramble: Henk
- Location: Vogelwaarde, The Netherlands
- Contact:
Ssssssssssssssttttttt...........geen slapende honden wakker makenMichel wrote:Iemand al eens aan deze theorie gedacht? (die overigens op geen enkel feit gebasseerd is!)
De spottersplek bij de Kaagbaan gaat dicht en niet veel later moet er alsnog betaald gaan worden voor de wandelpier op Centrum.
Zou zomaar kunnen natuurlijk....
Henk.
UBC760XLT;UBC780XLT;UBC3500XLT;UBC9000XLT;SANGEAN/ATS-909X
- Henk Voortwijs
- Scramble Master
- Posts: 3590
- Joined: 13 Jan 2004, 20:56
- Type of spotter: Radio monitoring
- Subscriber Scramble: Henk
- Location: Vogelwaarde, The Netherlands
- Contact:
- Harry Spotter
- Scramble Senior
- Posts: 425
- Joined: 01 Nov 2003, 08:51
- Contact:
Waar is deze fraaie foto dan "geschoten"?
Oei... Er zullen mensen zijn die het niet prettig vinden als ik dit prijsgeef, dan veranderd hun tuin misschien in een spottersplaats. Maar goed, er zijn een aantal plekken/dorpen rondom Schiphol waar dit soort foto's te maken zijn. Elke baan, behalve de Polderbaan, heeft een plek waar de vliegtuigen een bocht draaien na takeoff. Je hebt wel een 400+ mm lens nodig.
Oei... Er zullen mensen zijn die het niet prettig vinden als ik dit prijsgeef, dan veranderd hun tuin misschien in een spottersplaats. Maar goed, er zijn een aantal plekken/dorpen rondom Schiphol waar dit soort foto's te maken zijn. Elke baan, behalve de Polderbaan, heeft een plek waar de vliegtuigen een bocht draaien na takeoff. Je hebt wel een 400+ mm lens nodig.
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Vaak zie ik machines zo voorbij komen als ik langs de ringvaart fiets, ter hoogte van Rijsenhout als toestellen van 24 starten of ter hoogte van Schiphol Oost als er van de 09.
Ook buigen vel vliegtuigen in een stoere bocht tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep na de start van 24 of 18L. Je bent dan meestal wel ver van de luchthaven dus hebt HEEL wat mm nodig.
Streep
Ook buigen vel vliegtuigen in een stoere bocht tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep na de start van 24 of 18L. Je bent dan meestal wel ver van de luchthaven dus hebt HEEL wat mm nodig.
Streep
Laat me even diepgraven in dat geheugen van me... Volgens mij is het al heel lang bekend dat de spottersplaats gaat verdwijnen. Of laat ik het andersom zeggen, het is al heel lang bekend dat de Luchthaven in die hoek wil gaan uitbreiden.Michel wrote:Iemand al eens aan deze theorie gedacht? (die overigens op geen enkel feit gebasseerd is!) De spottersplek bij de Kaagbaan gaat dicht en niet veel later moet er alsnog betaald gaan worden voor de wandelpier op Centrum. Zou zomaar kunnen natuurlijk....
De eerste berichten over uitbreiding en upgrading van het panoramaterras zijn ongeveer twee jaar geleden bekend geworden. Het terras zou uitgebreid worden boven de D-pier, de oude verkeerstoren op de D-pier zou als museum worden gebruikt en op de het terras zelf zou nog een expositieruimte komen. Deze plannen zijn op de lange baan geschoven en het ziet er totaal niet naar uit dat hier op korte termijn verandering in gaat komen.
De hamvraag: en of deze twee dingen nou met elkaar te maken hebben? Ik denk van niet, maar het zou wel heel slinks wezen als het wel zo zou zijn! Maar ik kan het me niet voorstellen...
Groeten Martijn
volgens mij zijn de uitbreidingsplannen al 10 jaar of zelfs nog langer bekend. Heb ooit op de basisschool volgens mij hier nog een verslagje overgeschreven (en dat is ondertussen meer dan 14 jaar geleden).
Zag overigens net op luchtvaartnieuws.nl staan dat nog niet bekend was wanneer parkeerplaats verdwijnt en dat er zaterdagmiddag een handtekeningen actie gehouden gaat worden.
Mocht je er dan niet zijn, dan kun je ze nog altijd mailen als steunbetuiging.
Zag overigens net op luchtvaartnieuws.nl staan dat nog niet bekend was wanneer parkeerplaats verdwijnt en dat er zaterdagmiddag een handtekeningen actie gehouden gaat worden.
Mocht je er dan niet zijn, dan kun je ze nog altijd mailen als steunbetuiging.