vraagje
Forum rules
- Barcajax
- Scramble Senior
- Subscriber Scramble: Ronald
vraagje
Misschien een rare vraag, zijn er hier misschien ook mensen die een idee hebben om iets tegen koude handen te hebben tijdens het spotten?
Ik heb zelf al snel last van de koude handen en met handschoenen aan spotten is ook geen pretje.
Wat doen jullie eventueel in deze gevallen?
Alvast bedankt voor de tips!
Gr,Ronald
Ik heb zelf al snel last van de koude handen en met handschoenen aan spotten is ook geen pretje.
Wat doen jullie eventueel in deze gevallen?
Alvast bedankt voor de tips!
Gr,Ronald
Tip: ga naar een golfshop en (in plaats van een set golfclubs) koop golfhandschoenen. Ideaal materiaal. Dun dus veel gevoel over dat wat je met je vingers doet, en ook nog warm ook. Wel prijzig (het ontschiet me even hoe prijzig precies) maar het is fantastisch materiaal in de winter!
== All is well, as long as we keep spinning ==
- phkza
- Scramble Addict
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Ik heb leren handschoenen, werken meestal prima (de sluiterknop en de zoomlens kan ik er mee bedienen in elk geval, de instellingen doe ik even met de handschoentjes uit).
Wat ook wel wil helpen is het meenemen van iets warms als een thermoskan koffie of heet water. Even in een bekertje schenken en dat in je handen houden en je handjes zijn weer warm. Als ik in de winter spot probeer ik ook vaak gewoon een auto mee te nemen om even twee minuutjes in te gaan zitten met de kachel aan. Maarja, soms heb je even niets en moet je gewoon doorbijten, hoort bij het spotten
Wat ook wel wil helpen is het meenemen van iets warms als een thermoskan koffie of heet water. Even in een bekertje schenken en dat in je handen houden en je handjes zijn weer warm. Als ik in de winter spot probeer ik ook vaak gewoon een auto mee te nemen om even twee minuutjes in te gaan zitten met de kachel aan. Maarja, soms heb je even niets en moet je gewoon doorbijten, hoort bij het spotten
Voreger verkochten ze bij de dump handwarmers. Dat was een apparaatje waar een beetje zippo aanstekervloeistof inging. Die moet je dan aansteken waarna er een soort lontje gaat gloeien. Dan maakte je het apparaatje dicht en een bijgeleverd hoesje erom heen.
Ik geloof dat hij het dan een uur of 2 a 3 deed.
Misschien een idee!!
Grtz Henk
Ik geloof dat hij het dan een uur of 2 a 3 deed.
Misschien een idee!!
Grtz Henk
- mirage 69
- Scramble Addict
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: mirage 69
winter
Gelukkig warmt de aarde op.........en lost dat probleem zich van zelf op
Nee ff zonder gekheid, probeer in beweging te blijven.(of in de auto)
Vroeger gingen we tussen de waves door(jaja toen nog 3 a 4 waves per dag) voetballen met een plat getrapt blikje....een bal meenemen gaat net te ver. Als je dat fanatiek genoeg doet overwin je de zelfs temperaturen onder nul!
Hou vol!!!
Nee ff zonder gekheid, probeer in beweging te blijven.(of in de auto)
Vroeger gingen we tussen de waves door(jaja toen nog 3 a 4 waves per dag) voetballen met een plat getrapt blikje....een bal meenemen gaat net te ver. Als je dat fanatiek genoeg doet overwin je de zelfs temperaturen onder nul!
Hou vol!!!
a.
Zoek een spottersmaatje om je handen aan te warmen (m/v). (misschien is bianca / candytje nog los?)
of
b.
Kijk eens bij de chemo-handenwarmers in de hengelsport winkel.
of
c.
idd Leren handschoenen. prima in extreme winters (duuuh), maar wel de dunne variant. Pas vooral ook eens bij de damesafdeling -hema of zo-, die zijn vaak iets fijner genaaid dan herenexempl., dus zonder grove naden -top voor het fijne bedieningswerk. Of misschien liever nog fijn suede dan leer, voor nog meer grip.
en anders idd golf-, wielren- exemplaren.
of accupunctuur voor een betere doorboeding van de handen ?:roll:
Zoek een spottersmaatje om je handen aan te warmen (m/v). (misschien is bianca / candytje nog los?)
of
b.
Kijk eens bij de chemo-handenwarmers in de hengelsport winkel.
of
c.
idd Leren handschoenen. prima in extreme winters (duuuh), maar wel de dunne variant. Pas vooral ook eens bij de damesafdeling -hema of zo-, die zijn vaak iets fijner genaaid dan herenexempl., dus zonder grove naden -top voor het fijne bedieningswerk. Of misschien liever nog fijn suede dan leer, voor nog meer grip.
en anders idd golf-, wielren- exemplaren.
of accupunctuur voor een betere doorboeding van de handen ?:roll:
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
- Bright Star Aviation
- Scramble Senior
- Redskin301
- Scramble Addict
- Type of spotter: Graphical
- Subscriber Scramble: nee
Je kunt in de winter ook gewoon alles doen zonder handschoenen in het dagelijks leven, dan went je lichaam vanzelf aan de winter en kun je er na een tijdje veel beter tegen in de kou en dat geldt niet alleen voor je handen. Ik zelf draag nooit geen handschoenen of het moet echt -10 zijn. Je moet op de goede momenten je rust pakken tussen de vliegbewegingen door en dan je handen is je jaszakken doen, dan hou je ze dicht bij je lichaam en worden ze vanzelf warm, dit werkt prima is mijn ervaring en natuurlijk niet stil blijven staan en probeer op zijn minst uit de wind te blijven als dat mogelijk is. Mijn conclusie is dan (spreek voor mezelf) dat ik handschoenen onhandig vind en er zijn genoeg andere simpele manieren om warm te blijven. Ik hoor jullie reacties wel op mijn "rambo" verhaal Maar het komt erop neer dat ik goed tegen de kou kan