Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Moderator: gatso76
Forum rules
Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
goedenavond allemaal,
er zijn veel geruchten momenteel...
weet iemand wat er na dit jaar gebeurd met de spottersplekken bij 06-24 de Kaagbaan..
iemand meer info ???
groeten Ivo De Groot
er zijn veel geruchten momenteel...
weet iemand wat er na dit jaar gebeurd met de spottersplekken bij 06-24 de Kaagbaan..
iemand meer info ???
groeten Ivo De Groot
-
- Scramble Rookie
- Posts: 98
- Joined: 09 Oct 2003, 16:58
Klopt. De wens van Schiphol is om de vracht arealen te vergroten en dan met namen in het verlengde van het huidige S apron in de richting van Rozenburg.
Wanneer dit gaat gebeuren weten we allemaal pas zeker wanneer de eerste shovel zijn vorken neergooid. Maar dat dit binnen nu en een jaar kan gebeuren zeker wel een optie en de geruchten worden elke maand dan ook sterker en sterker.
Afwachten dus.
Wanneer dit gaat gebeuren weten we allemaal pas zeker wanneer de eerste shovel zijn vorken neergooid. Maar dat dit binnen nu en een jaar kan gebeuren zeker wel een optie en de geruchten worden elke maand dan ook sterker en sterker.
Afwachten dus.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Er is hier al een eerder een topic in een iets gewijzigde vorm aan gewijd. Zal ff moeten kijken waar dat ook weer staat, maar in het kort komt het
hier op neer dat de grond zoals die nu ligt verdwijnt voor de uitbreiding
van het vrachtareaal langs de Kaagbaan. De nieuwe grens wordt gevormd
door de nieuwe loodsen die er nu al staan en er zou parkeerplek komen voor een dikke 24- 36 freighters (!). Het Sierra-platform krijgt een 2e
toegang aan de zijde van SPL-Centrum.
Let wel dit speelt al een tijdje en niemand weet precies hoe of wat een en
ander zal plaatsvinden. Feit is wel dat de spottersplek tzt verdwijnt en het
niet zeker is of er iets voor terugkomt !! De spottersgroepen zouden hierover contact hebben met de Luchthaven Schiphol, maar het is wel erg
stil daarover de laatste tijd
hier op neer dat de grond zoals die nu ligt verdwijnt voor de uitbreiding
van het vrachtareaal langs de Kaagbaan. De nieuwe grens wordt gevormd
door de nieuwe loodsen die er nu al staan en er zou parkeerplek komen voor een dikke 24- 36 freighters (!). Het Sierra-platform krijgt een 2e
toegang aan de zijde van SPL-Centrum.
Let wel dit speelt al een tijdje en niemand weet precies hoe of wat een en
ander zal plaatsvinden. Feit is wel dat de spottersplek tzt verdwijnt en het
niet zeker is of er iets voor terugkomt !! De spottersgroepen zouden hierover contact hebben met de Luchthaven Schiphol, maar het is wel erg
stil daarover de laatste tijd
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22195
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Zoals bekend bestaat de Schiphol Aviation Group (vrijwel) niet meer, en kennelijk zijn er geen andere groeperingen die nu in overleg zijn met Schipho en/of de gemeente Haarlemmermeer...ErikFB wrote:De spottersgroepen zouden hierover contact hebben met de Luchthaven Schiphol, maar het is wel erg
stil daarover de laatste tijd
November 2024 update at FokkerNews.nl....
- frank kramer
- Scramble Master
- Posts: 4658
- Joined: 28 Jun 2003, 21:58
- Subscriber Scramble: frank kramer
- Location: het kan in Almere
Tja; als ex-SAG medewerker kan ik daar alleen maar van zeggen dat het overleg wat we de afgelopen jaren hebben gehad nooit tot meer heeft geleid dan een wethouder die kon zeggen dat 'ie met ons in gesprek was... ook de luchthaven zelf wilde af en toe wel eens luisteren als we om een gesprek vroegen, maar ook daar kwam nooit wat uit. Dat was 1 van een aantal redenen om te stoppen met de SAG.
Hoewel het me erg spijt om het te moeten zeggen: uit bedrijfseconomisch oogpunt valt er weinig tegen de plannen van Schiphol in te brengen. Je kon er op gaan zitten wachten. Spottersplekken leveren geen geld op, cargoplekken wel! Ze zijn er om geld te verdienen, niet om het ons naar de zin te maken. We hebben de laatste jaren toch al niet te klagen gehad: daar waar ze het ons naar de zin konden maken hebben ze het ook gedaan: spottersplaatsen, bezoekersterras: kom er maar eens om op een aantal andere grote luchthavens!
Toch hoop ik dat ze nog een kans zullen vinden om ergens een hoekje in de buurt van de 06/24 te vinden; liefst twee: eentje bij de threshold 06 en eentje aan de andere kant van Sierra
Hoewel het me erg spijt om het te moeten zeggen: uit bedrijfseconomisch oogpunt valt er weinig tegen de plannen van Schiphol in te brengen. Je kon er op gaan zitten wachten. Spottersplekken leveren geen geld op, cargoplekken wel! Ze zijn er om geld te verdienen, niet om het ons naar de zin te maken. We hebben de laatste jaren toch al niet te klagen gehad: daar waar ze het ons naar de zin konden maken hebben ze het ook gedaan: spottersplaatsen, bezoekersterras: kom er maar eens om op een aantal andere grote luchthavens!
Toch hoop ik dat ze nog een kans zullen vinden om ergens een hoekje in de buurt van de 06/24 te vinden; liefst twee: eentje bij de threshold 06 en eentje aan de andere kant van Sierra
Frank Kramer
Always going forward... still can't find reverse!
Always going forward... still can't find reverse!
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22195
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Het mooie van "Sierra" is (straks was...) dat er maar EEN taxi-way is van het S-platform af. Misschien vervelend voor piloten/verkeersleiding want dit is weinig flexibel, maar als fotograaf/spotter weet je nu in ieder geval dat een kist voor/vanaf Sierra dat ene weggetje MOET nemen.
Nu dat de zandvlakte voor het S-platform van S-87 (rand Martinairgebouw) tot en met S-90 daadwerkelijk wordt bebouwd en afgesloten is, is het al moeilijker geworden om toestellen op Sierra te fotograferen...
Niet dat bepaalde beveiligers het nu zo'n leuk idee vonden dat je lang bij het hek bleef staan, maar toch...
Nu dat de zandvlakte voor het S-platform van S-87 (rand Martinairgebouw) tot en met S-90 daadwerkelijk wordt bebouwd en afgesloten is, is het al moeilijker geworden om toestellen op Sierra te fotograferen...
Niet dat bepaalde beveiligers het nu zo'n leuk idee vonden dat je lang bij het hek bleef staan, maar toch...
November 2024 update at FokkerNews.nl....
-
- Scramble Rookie
- Posts: 98
- Joined: 09 Oct 2003, 16:58