REQ: Tristar CS-TMR op Schiphol

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Locked
User avatar
mipo72
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1571
Joined: 10 Nov 2003, 22:17
Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
Subscriber Scramble: mipo72
Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )

REQ: Tristar CS-TMR op Schiphol

Post by mipo72 »

Hoi,

Iemand enig idee wat er met de bovengenoemde Tristar gaat gebeuren en wanneer???.........
Ik heb begrepen dat de paddestoelen aan boord van deze kist al een meter hoog staan. :cry:

Er is mij ook verteld dat er nog ongeveer 7 ton aan vervuilde brandstof inzit.
Dit zal dan ook wel de reden zijn dat men nog niet weet op wie men die kosten gaat verhalen.

Dus als iemand hier meer van weet dan graag info.

Grt,
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... :scramble:
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
User avatar
HV7572KC
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 586
Joined: 01 Jan 2005, 16:26
Subscriber Scramble: HV7572KC
Location: Sneek

Post by HV7572KC »

what about charging the owner! I guess it still has one, somebody has to pay the 5 miles long bill!
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Post by ErikFB »

Dacht je van de rest van de opgelopen schades die deze kist al heeft.
Vrees dat niemand dit beestje nog wil hebben, hooguit de sloper. Maar voordat die daar aan gaat beginnen gezien de historie en de eventuele
vervuilde brandstof zijn we nog wel even verder. In ieder geval is het
bewijs van luhtvaardigheid al verlopen en zal zeer waarschijnlijk ook nooit meer afgegeven worden door wie dan ook.

Ga er maar vanuit dat binnen niet al te lange tijd deze kist in mootjes richting de Hoogovens gaat.

Grtz,
Erik
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 749
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Post by patrick@tediek.com »

Wie beslist er dan wanneer het mooi is geweest en dat ding gesloopt gaat worden. Langer parkeren betekend volgens mij ook meer kosten en onderdelen in een slechtere qualiteit?
User avatar
vasdebries
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 68
Joined: 20 Aug 2005, 10:01
Location: Amsterdam Zuidoost
Contact:

Post by vasdebries »

Volgens mij valt hij vanzelf al bijna uit elkaar :P
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 749
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Post by patrick@tediek.com »

Wie is eigenlijk nog de eigenaar van dit toestel? Die zal niet vrolijk worden van de kosten voor het parkeren. Weet iemand eigenlijk waarom het toestel sinds de problemen met de takeoff niet meer is ingezet? Onvrede met de rekeningen of andere oorzaken?
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Post by ErikFB »

Rekeningen is een, structurele schade aan de kist is een tweede zo niet de hoofdredenen. Motorbok zware schade en dan praat ik nog niet eens
over de schade aan the main gear. Als ik mij niet vergis zitten daar een paar forse scheuren in de hoofdpoten. In ieder geval is het toestel niet luchtwaardig meer en de eigenaar heeft dus ook niet zo een haast met een oude bak om daar nog geld in te investeren. Er is sprake van herstel geweest, maar dat was just a rumour and niet meer dan dat.
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 749
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Post by patrick@tediek.com »

Wel een vreemd iets dat men wanneer een kist zo beschadigd is, zo lang laat staan op een "dure" luchthaven.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Post by ErikFB »

Weghalen en "verschroten" kost ook geld en dan moet ook de luchthavengelden nog verrekend worden. Denk dat onze Portu-
gese vrienden dat geld niet zo 1-2-3 in de portemonnee hebben
zitten :P
User avatar
HV7572KC
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 586
Joined: 01 Jan 2005, 16:26
Subscriber Scramble: HV7572KC
Location: Sneek

Post by HV7572KC »

ze plegen er nog steeds onderhoud op uit, kist staat 'n enkele keer binnen en dan zijn er mensen aan bezig..
User avatar
mipo72
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1571
Joined: 10 Nov 2003, 22:17
Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
Subscriber Scramble: mipo72
Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )

Post by mipo72 »

HV7572KC wrote:ze plegen er nog steeds onderhoud op uit, kist staat 'n enkele keer binnen en dan zijn er mensen aan bezig..
Hmmm, een enkele keer binnen????........

Ik werk toch regelmatig ( bijna 5 dagen in de week en soms wel 6 ) op Schiphol en heb deze de laatste maanden tot een jaar nog niet verplaatst zien worden.

Ik heb via via gehoord dat de remmen die er nog op zitten voor een gedeelte vastgelopen zijn en dat je beter niet naar binnen kan gaan omdat je wordt aangevallen door een zeer muffe en rotte geur.
En ook staat de schimmel er dik in.

De kist is volgens mij ook al die tijd niet meer schoongemaakt.
De sloper heeft nog heel wat te doen met dit beestje.

Grt,
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... :scramble:
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 749
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Post by patrick@tediek.com »

het lijkt me inderdaad geen pretje je in een toestel te moeten begeven dat al jaren stil staat en niets meer aangedaan wordt. Hoe zit het met alle instrumenten? Hebben die geen last van de omstandigheden? Nederland heeft niet een MHV klimaat? Motoren zijn ook niet afgedekt. Heeft zo iets dan nog waarde? Hoeveel cycles heeft het toestel er eigenlijk op zitten? Is het nog wel interessant met een evt. C/D check?
User avatar
vasdebries
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 68
Joined: 20 Aug 2005, 10:01
Location: Amsterdam Zuidoost
Contact:

Post by vasdebries »

ErikFB wrote:Weghalen en "verschroten" kost ook geld en dan moet ook de luchthavengelden nog verrekend worden. Denk dat onze Portu-
gese vrienden dat geld niet zo 1-2-3 in de portemonnee hebben
zitten :P

Beste Erik, ik ben het wel met je eens, maar laten staan is ook geen optie; elke dag dat hij langer blijft staan kost geld. Als hij dan toch weg moet, doe het dan zo snel mogelijk is mijn advies dan :)

Gr.
Bas
User avatar
gatso76
Moderator
Moderator
Posts: 12313
Joined: 06 Sep 2002, 15:59
Location: KMKY / Marco Island

Re

Post by gatso76 »

Een bekende kist voor de wat 'oudere' spotters van Schiphol.
Ooit op dezelfde plek, waar nu de Tristar staat stond 10 jaar geleden de ZAS B707 SU-DAC...één keer raden hoe deze 3 jaar later is vertrokken...idd vliegend als SU-PBA...en dan te bedenken dan ZAS deze vrachtkist gebruikte voor het vervoer van groente...dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit...geduld...
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Post by ErikFB »

Was die 707 ook zo beschadigd als onze portugese "vriend" ??? Kijk
laten staan terwijl er geen schade aan is, is een, maar de kist die nu
op Oost staat te verrotten om het zo maar te zeggen vliegwaardig te maken gezien de schade gaat meer tijd en geld kosten. Vraag mij trouwens af of Air Luxor ( eigenaar ??) nog wel bestaat en met L-1011's
vliegt of ondertussen ook al de vloot heeft vernieuwd. :shock:
Locked

Return to “Amsterdam - Schiphol”