Vraag over 3 Ilyushin IL-76’s aan de ketting
Moderator: gatso76
Forum rules
Vraag over 3 Ilyushin IL-76’s aan de ketting
Meen mij te herinneren dat begin jaren 90 er 3 Ilyushin IL-76’s aan de ketting waren gelegd op Schiphol wegens het niet betalen van de landingsrechten als ik het goed heb. Ik heb hier echter geen gegevens meer van vinden en mijn speurwerk levert tot nu toe niets op. Weet iemand hier meer van?
Re: Vraag over 3 Ilyushin IL-76’s aan de ketting
T gaat om 3 IL-76’s tegelijkertijd aan de ketting
Re: Vraag over 3 Ilyushin IL-76’s aan de ketting
Oef! 3 IL-76's kan ik mij niet heugen, maar wel de 2 Antonov 124's, die erg lang op het huidige R-platform stonden. Ik weet niet of het een urban legend was, maar de autoriteiten lieten volgens mij een tug truck aangekoppeld tijdens het testen van de systemen, omdat men bang was dat men er onbetaald vandoor zou gaan. Dat testen leverde mij ook een nieuwe Tu134 op, omdat men de crew(s) in moest vliegen.
Kees
Kees
-
- Scramble Addict
- Posts: 1042
- Joined: 01 May 2004, 23:08
- Subscriber Scramble: JetStar2
- Location: Luxemburg
- Contact:
Re: Vraag over 3 Ilyushin IL-76’s aan de ketting
Metro Cargo? Die waren in die tijd vrij actief op Schiphol en in korte tijd erg gegroeid en opeens weer verdwenen. Soms waren er vijf per dag te zien. Ik herinner me vaag iets over betalingsproblemen.
Peter
Peter
- tonjochems
- Scramble Master
- Posts: 2569
- Joined: 06 Apr 2005, 12:34
- Type of spotter: civil
- Subscriber Scramble: tonjochems
- Location: Voorhout
Re: Vraag over 3 Ilyushin IL-76’s aan de ketting
Ah bedankt voor het meedenken. Dus het was zeker Metro Cargo?
-
- Scramble Addict
- Posts: 1121
- Joined: 13 Mar 2006, 16:43
- Type of spotter: S3
- Subscriber Scramble: Numbercruncher
- Location: AMS/EHAM
Re: Vraag over 3 Ilyushin IL-76’s aan de ketting
Volgens mij hebben er nooit 3 Ilyushin's gelijktijdig aan de ketting gelegen, ik meen mij wel te herinneren dat de 76522 langere tijd op AMS gebivakkeerd heeft (stond volgens mij naast H12). Vermoedelijk rond de 'eindtijd' van Metro Cargo, ik zou gokken ergens halverwege 1991?
In de Soviet db kun je iig vinden welke Ilyshins Metro Cargo wanneer mee gevlogen heeft, ik heb ff snel de 76522 opgezocht, maar daar stond niets bij.
HTH.
Grtz,
Robert W
In de Soviet db kun je iig vinden welke Ilyshins Metro Cargo wanneer mee gevlogen heeft, ik heb ff snel de 76522 opgezocht, maar daar stond niets bij.
HTH.
Grtz,
Robert W
"In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move."
Douglas Adams
Douglas Adams
Re: Vraag over 3 Ilyushin IL-76’s aan de ketting
Interessante toevoegingen van idereen!
Op basis van CCCP-76522 heb ik even verder gezocht naar foto's en las op http://airliners-airlines.de/airlines/m ... rlines.htm wat achtergrondinfo, dat diverse toestellen van Metro Cargo in 1992 op diverse luchthavens aan de ketting werden gelegd.
Ik kan mij voorstellen dat er in Scrambles uit die periode nog meer info te vinden is in de kanttekeningen van de Schiphol movements. Hopelijk helpen alle puzzelstukjes om meer info te vinden.
Succes!
Kees
Op basis van CCCP-76522 heb ik even verder gezocht naar foto's en las op http://airliners-airlines.de/airlines/m ... rlines.htm wat achtergrondinfo, dat diverse toestellen van Metro Cargo in 1992 op diverse luchthavens aan de ketting werden gelegd.
Ik kan mij voorstellen dat er in Scrambles uit die periode nog meer info te vinden is in de kanttekeningen van de Schiphol movements. Hopelijk helpen alle puzzelstukjes om meer info te vinden.
Succes!
Kees
Re: Vraag over 3 Ilyushin IL-76’s aan de ketting
Ok bedankt allemaal. @ Kees. Ik ga is kijken in die van 1992. Bedankt
Re: Vraag over 3 Ilyushin IL-76’s aan de ketting
De volgende Metro Cargo IL76's hier gezien, helaas geen datum bijgezet, maar moet eind jaren 80 begin jaren 90 zijn geweest.
CCCP-76481
CCCP-76484
CCCP-76486
CCCP-76514
CCCP-76522
CCCP-76523
CCCP-76782
CCCP-76793
CCCP-76805
LZ-INK
De al genoemde 76522, zou goed kunnen dat die hier een tijd heeft stil gestaan, maar van aan de ketting kan ik me even niet meer herinneren.
CCCP-76481
CCCP-76484
CCCP-76486
CCCP-76514
CCCP-76522
CCCP-76523
CCCP-76782
CCCP-76793
CCCP-76805
LZ-INK
De al genoemde 76522, zou goed kunnen dat die hier een tijd heeft stil gestaan, maar van aan de ketting kan ik me even niet meer herinneren.
Rgds,Martin.
- Rabbit
- Scramble Addict
- Posts: 1235
- Joined: 24 Oct 2007, 09:16
- Subscriber Scramble: Hensie
- Location: Utrecht
Re: Vraag over 3 Ilyushin IL-76’s aan de ketting
Stond er toen niet halverwege/eind jaren ‘90
zo’n ding bij Fokker daar? Of was dat een 707?
zo’n ding bij Fokker daar? Of was dat een 707?
Cheers,
Jeroen
Jeroen
Re: Vraag over 3 Ilyushin IL-76’s aan de ketting
De Metro Cargo’s vlogen tijdens de Irak oorlog. Ook goede indicatie. En zoals ik het herinner de deur plat. Werd saai
- tonjochems
- Scramble Master
- Posts: 2569
- Joined: 06 Apr 2005, 12:34
- Type of spotter: civil
- Subscriber Scramble: tonjochems
- Location: Voorhout
-
- Scramble Addict
- Posts: 1042
- Joined: 01 May 2004, 23:08
- Subscriber Scramble: JetStar2
- Location: Luxemburg
- Contact:
Re: Vraag over 3 Ilyushin IL-76’s aan de ketting
Nee, dat was de SU-DAC, een 707 van ZAS, heeft meer als een jaar in de buurt van Fokker geparkeerd en is uiteindelijk toch vliegend vertrokken. N707ZS/EL-ZGS van Jet Cargo was in die tijd een vaste bezoeker.
Re: Vraag over 3 Ilyushin IL-76’s aan de ketting
Saai??
Nu is het saai, vroeger veel meer variatie kwa landen en types
Rgds,Martin.