LOEMPIA met SAMBAL
Forum rules
-
- Scramble Senior
Re: LOEMPIA met SAMBAL
Ik denk dat ie zelf gewoon nog in bed ligt als die berichten geplaatst worden.. Het lijkt erop dat een proces is ingericht dat ADSB logs scraped om die vervolgens als bewerkt bericht te posten op Scramble.
-
- Scramble Master
- Type of spotter: Mil & ex-mil, zowel nummers als platen!
- Subscriber Scramble: patrick dirksen
Helemaal mee eens, waar ligt dan de grens? Omdat veel (ok, de meeste) mensen niet geïnteresseerd zijn, betekent het niet dat het waardeloos is. Ik negeer eigenlijk alle posts uit Azië zelf sowieso, tenzij ik om een specifieke reden (aankomende trip of zoiets) wel tijdelijk interesse heb.Fishbed_9307 wrote: ↑02 Jan 2025, 17:23
Dit is een wel heel erg subjectieve mening.. Om het even scherp te zetten; ze hebben voor mij dezelfde (of meer?) waarde dan een civiele log van welke plek dan ook ter wereld. (Is trouwens niet helemaal waar want ik kan ook echt met interesse een leuke civiele log met een verhaal erbij lezen)
Maar de moraal van het verhaal is; als je deze logs gaat weren; waar ligt dan de grens? Scramble is internationaal en moet zich niet beperken tot Nederland toch? Of wat doen we als er zometeen iemand is die vergelijkbare logjes gaat posten uit Iran, Pakistan of weet ik waar?
Er was iemand op een mailinglist (ja, ik gebruik ze nog steeds) die een hele tijd ADSB-logs postte. Die waren duidelijk herkenbaar aan de onderwerpregel, en dus ook makkelijk te negeren als je dat wilde. Dat geldt hier in mijn ogen net zo. Lees ze als je wilt, negeer ze als je dat niet wilt. En nu is er blijkbaar een manier om ze te "ontlopen" lees ik, dus dan is het probleem al helemaal opgelost lijkt me.
Cheers,
Patrick Dirksen
Tristar Aviation
Patrick Dirksen
Tristar Aviation
- Richard from Rotterdam
- Scramble Master
Misschien een speciale Scramble Asia website starten?
- Nilson
- Scramble Master
- Type of spotter: gooseproof
- Subscriber Scramble: Nilson
patrick dirksen wrote: ↑02 Jan 2025, 20:48 En nu is er blijkbaar een manier om ze te "ontlopen" lees ik, dus dan is het probleem al helemaal opgelost lijkt me.
Inderdaad en hij kan zich blijkbaar op deze manier uiten, scheelt weer een GGZ plekje in the UK
life is good, but a good life is better
Om eerlijk te zijn snap ik de discussie niet. Ik scrol er gewoon overheen. Het lijkt net of er alleen gepost mag worden als het mijn interesse heeft en daar moet iedereen zich aan aanpassen ipv een gedeelde hobby.
In ieder geval wordt er ook namens mij gesproken dat ik er problemen mee heb en dat is echt niet zo.
Vind de vrijheid van posten veel belangrijker. Over de jaren zijn er al meer discussies gevoerd en dat heeft al menigeen doen besluiten om niet meer te posten waaronder zeer waardevolle posters.
Wie heeft al contact opgenomen met de poster en hoe was de reaktie?
Fijn ook dat er gebruikers meedenken en een oplossing kunnen bedenken!
In ieder geval wordt er ook namens mij gesproken dat ik er problemen mee heb en dat is echt niet zo.
Vind de vrijheid van posten veel belangrijker. Over de jaren zijn er al meer discussies gevoerd en dat heeft al menigeen doen besluiten om niet meer te posten waaronder zeer waardevolle posters.
Wie heeft al contact opgenomen met de poster en hoe was de reaktie?
Fijn ook dat er gebruikers meedenken en een oplossing kunnen bedenken!
Mijn oprechte oprechte nederige excuses…. Echt heel erg sorry… ik heb het topic van begin tot eind gevolgd maar dan misschien net een post gemist??
- Rabbit
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Hensie
Meer dan één, maar dat terzijde
Maar goed, Scramble is geen democratie. Volgens mij is er derhalve op het forum geen onbeperkte vrijheid om te posten wat je wilt. En trouwens, al was dat wel het geval, dan nog geldt dat je actie kan (en misschien wel moet) ondernemen op het moment dat bepaalde posts al jaren voor ergernis zorgen bij gebruikers die wel posts met meerwaarde (voor de grootste groep) plaatsen.
Cheers,
Jeroen
Jeroen
Wat mij betreft hebben logs vanuit bv Thailand waarde als het fysieke logs zijn, zodat je ziet wat er daar gezien wordt.
De logs die de zwarte adder post zijn alleen wat ads-b logs, die sowieso geen representatief beeld geven.
Op een militair veld zie je bijvoorbeeld alleen bezoekende vliegtuigen die op adsb gelogd werden (of FR24?) en verder niks.
Het geeft dus ook totaal geen beeld van wat je er kan verwachten.
De logs die de zwarte adder post zijn alleen wat ads-b logs, die sowieso geen representatief beeld geven.
Op een militair veld zie je bijvoorbeeld alleen bezoekende vliegtuigen die op adsb gelogd werden (of FR24?) en verder niks.
Het geeft dus ook totaal geen beeld van wat je er kan verwachten.
flown in: Things with wings
De grens ligt bij het veroorzaken van ergernis. Lees het topic door en bepaal dan voor jezelf of dat zo is.
Het posten van een ADSB log is in mijn ogen prima. Dat is luchtvaart gerelateerd en dit is tenslotte een luchtvaart gerelateerd forum.Er was iemand op een mailinglist (ja, ik gebruik ze nog steeds) die een hele tijd ADSB-logs postte.
Maar laat hem dan in godsnaam die logs een week opsparen en dan alles in één (1) post in de relevante sectie op het forum knallen! Dan heb je ook nog eens alles overzichtelijk per weeknummer bij elkaar staan.
Of komt ie dan niet aan de beoogde 1.000.000 forum posts??
Ik heb de meneer een bericht gestuurd en hij gaf als reactie: “jij bent niet geïnteresseerd maar anderen wel en in het bijzonder in de regio”
Ik vraag mij dat af. Maar goed waar leg je de grens.
Ik vraag mij dat af. Maar goed waar leg je de grens.
Kan het ook met Sate saus, eitje erbij? Dan hebben we en Loempia Special topic, ik hou niet zo van Sambal.
Mannen veel succes met deze discussie, hou het gezellig he, het zal de komkommertijd wel zijn.
Gr Pieter,
Mannen veel succes met deze discussie, hou het gezellig he, het zal de komkommertijd wel zijn.
Gr Pieter,
- Richard from Rotterdam
- Scramble Master
Lijkt me dat die mensen die geïnteresseerd zijn daar in de regio dan zelf ook wel toegang tot ADSB hebben, als ze ook scramble.nl weten te vinden. En anders kan de beste man wellicht een speciale mailing lijst beginnen?
- Trabanti
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: Type O, negative
- Subscriber Scramble: Nu niet
Helemaal eens met Michel N hierboven. Zet er dan tenminste bij IN DE TOPIC TITEL dat het (onbetrouwbare) ADS-B/FR24 waarnemingen zijn. Dat zijn neem ik aan standaard forum regels hier?
Rome has Bufalotta, Arizona has alotta BUFF..