Transavia praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 748
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Zit het misschien in de kosten? Een goede lease deal met een hogere trust setting?
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Kan zomaar dat de leasemaatschappij de meest breed te verhuren (dus hoogste thrust) kisten afneemt: je wil immers niet dat je toestellen niet effectief in Chili of zoiets verhuurd kunnen worden.
Maar goed, dit is speculeren van mijn kant.
Maar goed, dit is speculeren van mijn kant.
== All is well, as long as we keep spinning ==
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 748
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Zijn de motoren heel anders? Of wordt de max trust getest dmv software?
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Aan de andere kant hebben de leasetoestellen in Frankrijk de minder krachtige motoren (A320-252N), terwijl de -251N versie veruit het meest populair is
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Volgens de EASA hebben de LEAP-1A30, LEAP-1A32, LEAP-1A33, LEAP-1A33B2 en LEAP-1A35A allemaal dezelfde max. take off thrust rating:
143.05 kN /32,160 lbf
Met de aantekening dat onder bepaalde omstandigheden verschillende typen anders kunnen presteren.
Bron: https://www.easa.europa.eu/en/downloads/20086/en
Het verschil in type motor hoeft natuurlijk niet technisch van aard zijn. Het kan best zijn dat beschikbaarheid en prijs doorslaggevend zijn geweest.
143.05 kN /32,160 lbf
Met de aantekening dat onder bepaalde omstandigheden verschillende typen anders kunnen presteren.
Bron: https://www.easa.europa.eu/en/downloads/20086/en
Het verschil in type motor hoeft natuurlijk niet technisch van aard zijn. Het kan best zijn dat beschikbaarheid en prijs doorslaggevend zijn geweest.
- Aircolours
- Scramble Master
- Posts: 2946
- Joined: 04 Mar 2004, 13:39
- Subscriber Scramble: Aircolours
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
PH-YHA -> MTOW 92.500 Thrust 30K
PH-YHW/X/Y/Z -> MTOW 89.000 Thrust 32K
Verschil heeft inderdaad te maken met afspraken met lease maatschappijen en financien.
PH-YHW/X/Y/Z -> MTOW 89.000 Thrust 32K
Verschil heeft inderdaad te maken met afspraken met lease maatschappijen en financien.
- Aircolours
- Scramble Master
- Posts: 2946
- Joined: 04 Mar 2004, 13:39
- Subscriber Scramble: Aircolours
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
And number six: 28/06/2024 PH-YHB A321Neo XFW-AMS 20:00-21:00LT HV052 planned deliveryAircolours wrote: ↑16 May 2024, 12:51 25/05/2024 PH-YHW A321Neo XFW-AMS 12:00-13:00LT HV052 planned delivery
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Een hogere MTOW en een lagere Thrust rating voor YHA? Mogelijk een vergissing?Aircolours wrote: ↑21 May 2024, 09:05 PH-YHA -> MTOW 92.500 Thrust 30K
PH-YHW/X/Y/Z -> MTOW 89.000 Thrust 32K
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Aflevering op een zaterdag? Dacht dat er niet gewerkt werd bij Airbus Finkenwerden. Ben er toevallig t/m weekend in Hamburg. Dus nog steeds in de planning?Aircolours wrote: ↑16 May 2024, 12:51 25/05/2024 PH-YHW A321Neo XFW-AMS 12:00-13:00LT HV052 planned delivery
Thanks
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
25-05-2024MainPower wrote: ↑23 May 2024, 20:16Aflevering op een zaterdag? Dacht dat er niet gewerkt werd bij Airbus Finkenwerden. Ben er toevallig t/m weekend in Hamburg. Dus nog steeds in de planning?Aircolours wrote: ↑16 May 2024, 12:51 25/05/2024 PH-YHW A321Neo XFW-AMS 12:00-13:00LT HV052 planned delivery
Thanks
1300- xxxx als HV0052
Rgds,Martin.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Heeft iemand een idee waarom de HV A321's zo weinig worden ingezet?
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 748
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 576
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Het is toch de bedoeling dat piloten van Boeing 737 omgeschoold worden voor op Airbussen ingezet worden?robin27198 wrote: ↑25 May 2024, 10:58Er is een tekort aan co piloten op de airbus dit zijn ze nu aan het aanpakken met nieuwe vacatures.
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 576
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Ja dat klopt maar daar is het ook fout gegaan er zijn te weinig mensen omgeschoold voor de machines die er nu zijn.NL1972 wrote: ↑25 May 2024, 14:05Het is toch de bedoeling dat piloten van Boeing 737 omgeschoold worden voor op Airbussen ingezet worden?robin27198 wrote: ↑25 May 2024, 10:58Er is een tekort aan co piloten op de airbus dit zijn ze nu aan het aanpakken met nieuwe vacatures.