OK, als het met Corendon succes wordt met eigen vakantievluchten naar Curaçao is het niet ondenkbaar dat ze ook eigen toestellen gaan bestellen bij Boeing of Airbus, maar heb nog wel voorkeur aan Boeing 787 bij Corendon. Ik denk dat Corendon als ze eigen 787 of Airbus A350 gaan bestellen kunnen ze bijvoorbeeld eigen Comfort Class of Club de Luxe(net als bij TUI) aanbieden voor vluchten naar Curaçao of andere verre bestemmingen.FredvZ wrote: ↑27 Aug 2023, 12:03Zoals ik het lees heeft de "Adult Only zone" niet eens extra beenruimte, zoals de "Comfort Class" van TUI dat wel heeft
De mogelijkheden voor Corendon zijn natuurlijk beperkt aangezien de lay-out van de wet-lease A350 niet zomaar aangepast kan worden.
Persoonlijk zou ik de "Adult Only zone" nog aanvullen met een extra a la "European Business Class", waarbij tegen bijbetaling de middelste stoel vrij gehouden kan worden. Dat is nog steeds niet hetzelfde als de Premium (Economy) producten van KLM en TUI, maar geeft koppels in elk geval de mogelijkheid om met zijn tweeën naast elkaar te zitten.
Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Forum rules
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
SkyUp inhuur gaat terug naar 1 kist en dat wordt tevens een andere:
URSQQ gaat 11sep terug
URSQB gaat 15sep terug
URSQO komt 15sep als vervanging
URSQQ gaat 11sep terug
URSQB gaat 15sep terug
URSQO komt 15sep als vervanging
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 579
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Eerste 737 max in nieuwe livery gespot.
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
30-9: PH-CDP is onderweg van Seattle naar Europa.
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Zou een tussenlanding maken in GLA,maar komt nu rechtstreeks
Rgds,Martin.
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Ze plannen een tech stop voor als het nodig is. Als de tailwind dan voldoende blijkt gaan ze door. Dat zie je wel meer met ferry flights.
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
A350 voor de CUR vluchten wordt de world2fly EC-NOI. Aank in AMS 01nov 1530.
Eerste vlucht naar CUR op de 3e om 1200.
Schema wordt arr AMS 1100 dep AMS 1400; behalve de eerste vlucht.
Eerste vlucht naar CUR op de 3e om 1200.
Schema wordt arr AMS 1100 dep AMS 1400; behalve de eerste vlucht.
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 579
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Als deze reg ook nog in Corendon kleuren gespoten moet worden wordt het kort dag. Vliegt nog steeds leuk vanaf Madrid routes.
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Omspuiten duurt gemiddeld 10 tot 14 dagen,afhankelijk van de grote van de kist, maar zelf denk ik dat het alleen met een Corendon sticker blijft.robin27198 wrote: ↑21 Oct 2023, 15:37Als deze reg ook nog in Corendon kleuren gespoten moet worden wordt het kort dag. Vliegt nog steeds leuk vanaf Madrid routes.
Rgds,Martin.
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 579
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Max nummer 2 PH-CDQ is inmiddels uit de fabriek gerold
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Wanneer wordt de PH-CDQ in Amsterdam verwacht? Daarnaast kan het zijn dat Corendon Dutch Airlines in de toekomst meer Boeings 737-MAX krijgt, bijvoorbeeld kleinere Boeing 737-MAX8. Een vloot van 3 toestellen is best wel aan magere kant, denk ik. Een vloot van 8 toestellen zou beter zijn voor Corendon Dutch Airlines.
- Gietje
- Scramble Master
- Posts: 3418
- Joined: 03 May 2009, 14:33
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
- Location: Rotterdam
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Waarom is 3 toestellen mager? Ze vliegen al jaren met dat aantal.NL1972 wrote: ↑22 Oct 2023, 23:48
Wanneer wordt de PH-CDQ in Amsterdam verwacht? Daarnaast kan het zijn dat Corendon Dutch Airlines in de toekomst meer Boeings 737-MAX krijgt, bijvoorbeeld kleinere Boeing 737-MAX8. Een vloot van 3 toestellen is best wel aan magere kant, denk ik. Een vloot van 8 toestellen zou beter zijn voor Corendon Dutch Airlines.
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Denk dat er een (on)gezonde dosis wishfull thinking aan ten grondslag ligt…
== All is well, as long as we keep spinning ==
- niekkie
- Scramble Master
- Posts: 6479
- Joined: 26 Apr 2018, 21:39
- Type of spotter: Civiel/Regi
- Location: AMS/MST/CGN/LGG
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Corendon zal 8 van haar vliegtuigen verhuren aan Spicejet, waarvan 4 van Corendon Dutch Airlines. Dus de B738 blijft nog een poosje dan?
In het artikel op insta staat trouwens 4 B38M van CND, zijn dit dan misschien toch alleen 8 B38M van CAI?
In het artikel op insta staat trouwens 4 B38M van CND, zijn dit dan misschien toch alleen 8 B38M van CAI?
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 579
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Zal me niks verbazen als de hele CAI max vloot weer die kant op verhuisd was vorig jaar ook het geval ook 2 kisten van europe zijn al actief daar.
De UR-SQO die nu nog voor CND vliegt verlaat morgen de vloot.