Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Forum rules
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Corendon gaat volgens diverse media waaronder de Telegraaf vanaf november dit jaar een Airbus A350 wetleasen. Toestel wordt ingezet op de route vanaf Amsterdam naar Curaçao. Corendon koopt nu nog bij de KLM een fors aantal stoelen per dag in. KLM gaat de prijs verhogen.
Wie de operator van de A350 wordt is nog niet bekend gemaakt. Wellicht op 22 mei wanneer een persconferentie is.
Finnair verhuurde eerder in 2022 aan Eurowings een A350-900 voor vluchten naar de VS. Lijkt mij een waarschijnlijke kandidaat.
Wie de operator van de A350 wordt is nog niet bekend gemaakt. Wellicht op 22 mei wanneer een persconferentie is.
Finnair verhuurde eerder in 2022 aan Eurowings een A350-900 voor vluchten naar de VS. Lijkt mij een waarschijnlijke kandidaat.
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Ja las ik ook, maar het is niet verkeerd wat Corendon doet. Misschien via een leasemaatschappij een A350-900 of 1000 leasen? We kijken wel naar uit. Het is ook goed dat Corendon verder kijkt wat er nog mogelijkheden zijn om zelf in de toekomst verre vluchten uit te voeren met een widebodyvliegtuig. Het is een begin van een verdere groei van Corendon.
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Volgens de Twitter gaat Corendon een A350 wetleasen van Iberojet(Spanje), het gaat om EC-NBO of EC-NGY. In een Airbus van Iberojet is er geen Business Class aanwezig, alleen All-Economy Class, totaal 432 passagiers aan boord. En zeker bij elke stoel is wel schermpje aanwezig waar je film kijken, spelletjes kan doen en of route kan volgen.
Link:www.twitter.com en zoek Corendon.
Link:www.twitter.com en zoek Corendon.
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
We gaan het zien, wrsch. meer te melden op 22 mei.
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Met Steven van der Heijden aan het roer verwacht ik toch eigenlijk wel een premium product aan boord.
- tonjochems
- Scramble Master
- Posts: 2566
- Joined: 06 Apr 2005, 12:34
- Type of spotter: civil
- Subscriber Scramble: tonjochems
- Location: Voorhout
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
World to Fly A350 gaat het worden.
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Corendon heeft het inmiddels ook op hun website geplaatst: https://www.corendon.com/airbus
5x 432 stoeltjes per week zijn er wel een heleboel om te vullen… kan me niet voorstellen dat ze op weekbasis nu zoveel afnemen bij KLM
5x 432 stoeltjes per week zijn er wel een heleboel om te vullen… kan me niet voorstellen dat ze op weekbasis nu zoveel afnemen bij KLM
-
- Scramble Junior
- Posts: 244
- Joined: 09 Apr 2009, 16:18
- Type of spotter: f4 civille luchtvaart
- Subscriber Scramble: jet380
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Iemand enig idee wat voorn problemen ze hebben? Kreeg net een berichtje dat ik zelf extra eten en drinken mee moet nemen ivm weinig catering aan boord morgen?
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22212
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
December 2024 updates at FokkerNews.nl....
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 579
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
De eerste max 9 is uit de fabriek gerold afgelopen weekend.
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Zou die toestel de registratie PH-CDP krijgen?
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Volgens mij heeft het marketing team van Corendon opdracht gekregen om zonder iets te wijzigen aan het interieur van de aankomende A350 toch een soort "premium" product te ontwikkelen. De uitkomst is dit:
Vooral de verwachting dat dit product ook aantrekkelijk is voor de zakenreiziger deed mijn wenkbrauwen fronzen: de seat pitch en breedte van de Adult Only stoelen zijn dezelfde als die in het rest van het toestel en de XL toestellen zijn niets anders dan de stoelen vooraan de rij...
Bron: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ar-curacaoVoor reizigers die zonder kinderen reizen en voor zakenreizigers die in een rustige omgeving willen werken, introduceert Corendon een speciale ‘Only Adult zone’ op de A350-vluchten naar Curaçao.
Vooral de verwachting dat dit product ook aantrekkelijk is voor de zakenreiziger deed mijn wenkbrauwen fronzen: de seat pitch en breedte van de Adult Only stoelen zijn dezelfde als die in het rest van het toestel en de XL toestellen zijn niets anders dan de stoelen vooraan de rij...
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Je bedoelt een soort Economy Premium Comfort net als bij de KLM? Zou wel kunnen, maar gaat niet gebeuren. Maar het is een soort Comfort Class net als bij TUI in haar Boeing 787's.FredvZ wrote: ↑24 Aug 2023, 13:19 Volgens mij heeft het marketing team van Corendon opdracht gekregen om zonder iets te wijzigen aan het interieur van de aankomende A350 toch een soort "premium" product te ontwikkelen. De uitkomst is dit:Bron: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ar-curacaoVoor reizigers die zonder kinderen reizen en voor zakenreizigers die in een rustige omgeving willen werken, introduceert Corendon een speciale ‘Only Adult zone’ op de A350-vluchten naar Curaçao.
Vooral de verwachting dat dit product ook aantrekkelijk is voor de zakenreiziger deed mijn wenkbrauwen fronzen: de seat pitch en breedte van de Adult Only stoelen zijn dezelfde als die in het rest van het toestel en de XL toestellen zijn niets anders dan de stoelen vooraan de rij...
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Zoals ik het lees heeft de "Adult Only zone" niet eens extra beenruimte, zoals de "Comfort Class" van TUI dat wel heeft
De mogelijkheden voor Corendon zijn natuurlijk beperkt aangezien de lay-out van de wet-lease A350 niet zomaar aangepast kan worden.
Persoonlijk zou ik de "Adult Only zone" nog aanvullen met een extra a la "European Business Class", waarbij tegen bijbetaling de middelste stoel vrij gehouden kan worden. Dat is nog steeds niet hetzelfde als de Premium (Economy) producten van KLM en TUI, maar geeft koppels in elk geval de mogelijkheid om met zijn tweeën naast elkaar te zitten.