Transavia praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Zo te zien aan de constructienummers komen de leasebakken ook rechtstreeks van de fabriek…
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Ja, de eerste A321 (niet uit Toulouse, maar Hamburg) wordt dit jaar verwacht. Deze is idd lease, maar wel helemaal op HV specs gebouwd. Cockpitsectie is overigens net klaar in Meaulte en kan richting St Nazaire.
Frank
Frank
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Een A321NEO van Transavia kan makkelijk in winterseizoen bijna non stop van Amsterdam naar Dubai vliegen in 6,5 uur, evenals ook is deze toestel uiterst geschikt voor de vluchten naar Noord-Afrika en inclusief Kaapverdië. Maar biedt ook meer mogelijkheden voor HV met A321NEO zowel iets verder gelegen bestemmingen voor 5 of 6-uur vluchten. Ik denk dat bij HV ook in de toekomst meer A321NEO nodig zijn voor verdere groei binnen milieueisen, geluidshinder, minder CO-2 uitstoot en anderen regelement, echter is een A320NEO mooie bijkomstigheid. Ik denk dat HV een A320NEO zal inzetten op routes waar veel minder vraag is en zeer dunne routes vanaf regionale luchthaven zoals Rotterdam en Eindhoven. Maar ook een A321NEO kan ook vanaf Eindhoven of Rotterdam gevlogen naar drukke Europese vakantiebestemmingen.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Edit: Nevermind, deze post sloeg nergens op
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 576
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
HBK staat inmiddels op PRG en de ander schijnt daar ook naar toe te gaan
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
HBK is onderweg naar Amsterdam na een testvlucht rond Praag (8 juni). HBN staat er inderdaad.robin27198 wrote: ↑20 May 2023, 21:54
HBK staat inmiddels op PRG en de ander schijnt daar ook naar toe te gaan
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
... en HBK is de lijn op met HV5955.HBK is onderweg naar Amsterdam na een testvlucht rond Praag (8 juni). HBN staat er inderdaad.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
PH-XRC is eindelijk terug uit Praag en weer de lijn op.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Ik dacht toen als Transavia Airbus A321NEO in ontvangst zou nemen, zowel een nieuwe huisstijl zouden gepresenteerd worden. Net als vroeger heeft Transavia vele keren zijn huisstijl vernieuwd in enkele 5 of 6 jaar, geloof ik. In 2015 werd bij Transavia voor het laatst nieuwe huisstijl gepresenteerd wat het meest licht groen is en vele kleuren bij gekomen. Op de staat is witte T in een lichtgroene cirkel...
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Dus je vraag is of HV dat nu weer gaat doen?
NL1972 wrote: ↑03 Aug 2023, 21:36 Ik dacht toen als Transavia Airbus A321NEO in ontvangst zou nemen, zowel een nieuwe huisstijl zouden gepresenteerd worden. Net als vroeger heeft Transavia vele keren zijn huisstijl vernieuwd in enkele 5 of 6 jaar, geloof ik. In 2015 werd bij Transavia voor het laatst nieuwe huisstijl gepresenteerd wat het meest licht groen is en vele kleuren bij gekomen. Op de staat is witte T in een lichtgroene cirkel...
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Klopt ja, maar kan ook later. Maar er is niets van vernomen.mac wrote: ↑03 Aug 2023, 21:44 Dus je vraag is of HV dat nu weer gaat doen?
NL1972 wrote: ↑03 Aug 2023, 21:36 Ik dacht toen als Transavia Airbus A321NEO in ontvangst zou nemen, zowel een nieuwe huisstijl zouden gepresenteerd worden. Net als vroeger heeft Transavia vele keren zijn huisstijl vernieuwd in enkele 5 of 6 jaar, geloof ik. In 2015 werd bij Transavia voor het laatst nieuwe huisstijl gepresenteerd wat het meest licht groen is en vele kleuren bij gekomen. Op de staat is witte T in een lichtgroene cirkel...
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Ik heb ook geen idee.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Gezien het huidige sentiment rondom het merk Transavia zouden ze alleen wegkomen met een kleurstelling met iets van blauw en een kroontje.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Zou kunnen, dezelfde blauw als vroegere huisstijl van Transavia past beste bij HV, toen ze ook met Boeing 757 vlogen. Vooral vond ik huisstijl van HV in 1986-1993 en 1993-1997 het mooiste met strepen onder de ramen en Transavia schuin op de staart afgebeeld...
https://www.airliners.net/photo/Transav ... Uw8A%3D%3D
Deze huisstijl vond ik erg stijlvol en zeer modern, paste goed bij de tijd.
https://www.airliners.net/photo/Transav ... Uw8A%3D%3D
Deze huisstijl vond ik het mooiste.
https://www.airliners.net/photo/Transav ... ArgMMPQ%3D
Deze huisstijl vond ik erg mooi vooral heel strak afgebeeld, was echt modern...
Jaren'80 huisstijl van Transavia Holland
https://www.airliners.net/photo/Transav ... ArfmMPM%3D
Deze oude huisstijl vond ik ook mooi en strak afgebeeld, vooral was de zwarte T erg belangrijk in groene huisstijl.
https://www.airliners.net/photo/Transav ... D7g1MPU%3D
Deze oudste huisstijl van jaren '70 was ook erg mooi en strak vooral was de zwarte T ook al erg belangrijk in deze kleurenschema.
https://www.airliners.net/photo/Transav ... C7edMPE%3D
Deze huisstijl vond ik te druk afgebeeld en vooral niet echt mooi.
https://www.airliners.net/photo/Transav ... X13bMIg%3D
Huidige huisstijl vind ik te goedkoop, de naam Transavia vind ik te groot op een romp en buiken van vliegtuig is veel te kleurig, te druk. Niet echt mooi.
Mijn conclusie is dat de huisstijlen van midden jaren '80 tot en midden jaren '90 van vorige eeuw zeer modern waren en zeer strakke lijnen met de T voorop onder de cockpitraam erg mooi waren. De romp van het vliegtuigen waren veel wit oogt veel rustiger en de merknaam Transavia op de staart schuin werd afgebeeld, was het beste huisstijl die ik gezien heb. Maar de huisstijl van Transavia die in 1995(?) werd geïntroduceerd was ook zeer stijlvol met veel groen op een vliegtuigromp schuin afgebeeld en mooie 3 kleine schuine afbeeldingen waren erg mooi..