KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het begint wel te lijken op hetzelfde verhaal als de opvolger van de 737NG: jarenlang was er geen sprake van order of een gemaakte keuze en opeens werd vorig jaar aangekondigd dat het toch de A320/A321 is geworden. Met de enorme wachtlijsten voor een A320 kan het niet anders dan dat die keuze al enkele jaren geleden is gemaakt.
Voor nu geldt hetzelfde: een opvolger voor de 777-200 is noodzakelijk, liefst binnen enkele jaren: dan moet er al een keuze zijn gemaakt wat het gaat worden. De keuze voor de A350-F verraadt imho al wat er gaat gebeuren: de komende periode wordt alles ontkent en dan opeens komt het bericht dat KLM de A350 in huis haalt.
Voor nu geldt hetzelfde: een opvolger voor de 777-200 is noodzakelijk, liefst binnen enkele jaren: dan moet er al een keuze zijn gemaakt wat het gaat worden. De keuze voor de A350-F verraadt imho al wat er gaat gebeuren: de komende periode wordt alles ontkent en dan opeens komt het bericht dat KLM de A350 in huis haalt.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Klopt als een bus, een maatschappij kan niet zo snel meer een nieuwe vliegtuig vanaf fabriek geleverd zien worden. Ik kan met zekerheid zeggen dat A350 in paxversie ook naar KLM gaat, maar wanneer precies is nog ongewis. Maar ik vermoed dat ze nog geheim houden over een opvolger voor de 777-200ER, eigenlijk zijn ze ook aan het kijken of sneller een order kan plaatsen bij Airbus. Het is voor hand liggend dat 777-200ER tegen 2030-2035 de vloot van de KLM zal verlaten, voorspel ik. Maar zeker is ook addertje onder gras dat Schiphol ook oudere toestellen zoals Boeing 777 in de toekomst gaat verbieden vanwege milieueisen en geluidshinder.FredvZ wrote: ↑13 May 2023, 20:42 Het begint wel te lijken op hetzelfde verhaal als de opvolger van de 737NG: jarenlang was er geen sprake van order of een gemaakte keuze en opeens werd vorig jaar aangekondigd dat het toch de A320/A321 is geworden. Met de enorme wachtlijsten voor een A320 kan het niet anders dan dat die keuze al enkele jaren geleden is gemaakt.
Voor nu geldt hetzelfde: een opvolger voor de 777-200 is noodzakelijk, liefst binnen enkele jaren: dan moet er al een keuze zijn gemaakt wat het gaat worden. De keuze voor de A350-F verraadt imho al wat er gaat gebeuren: de komende periode wordt alles ontkent en dan opeens komt het bericht dat KLM de A350 in huis haalt.
- Aircolours
- Scramble Master
- Posts: 2946
- Joined: 04 Mar 2004, 13:39
- Subscriber Scramble: Aircolours
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Een verkeerde aanname. Die keuze is niet al jaren geleden gemaakt. Beschikbaarheid van Neo's wordt nu opgevangen door eerst A321's van leasemaatschappij ALC in te zetten.FredvZ wrote: ↑13 May 2023, 20:42 Het begint wel te lijken op hetzelfde verhaal als de opvolger van de 737NG: jarenlang was er geen sprake van order of een gemaakte keuze en opeens werd vorig jaar aangekondigd dat het toch de A320/A321 is geworden. Met de enorme wachtlijsten voor een A320 kan het niet anders dan dat die keuze al enkele jaren geleden is gemaakt.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Gisteren stond de PH-BVA weer buiten.
Is de ombouw klaar?
Is de ombouw klaar?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vandaag hebben vier van de E295's een testvlucht gemaakt. De NXK voerde zonder test een gewone rotatie uit. Hopelijk betekent dit dat er wat voortgang in de zaak zit.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BVA is gemodificeerd en is nu bezig met de laatste testen voor certificatie van de nieuwe business class en premium comfort configuratie voor de 777-300ERT7 wrote: ↑10 May 2023, 19:30BKI vliegt met de 38/306 configuratie, geen PE nog.
BVA zou 15mei uit de modificatie moeten komen, dan voorzien van 35C 24W 322M configuratie. Dat was in een 777-300 34C 374M dus aardig wat minder stoelen (totaal 27 minder).
787-10, PH-BKI vanaf vandaag (18-5) in premium comfort configuratie modificatie.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
- T7
- Scramble Master
- Posts: 16050
- Joined: 11 Aug 2004, 15:26
- Type of spotter: S5/SBS
- Location: EHAM/Hoofddorp
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BVA is scheduled for a testflight Saturday 20 May 1000-1400 (KLM9851).
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De BKI is weer de lijn op.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ger, wellicht in het vervolg toch wat minder naar Rintel luisteren .
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ernieuwing
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ernieuwing
Avgeek wrote: ↑12 May 2023, 20:20Ik zou mijn geld inzetten op nemaco (en mijzelf), de CEO gaat natuurlijk niet rondbazuinen dat zij met Airbus aan het onderhandelen is voor een order van A350s en wanneer zij deze wel/niet gaat kopen en hoeveel etc., dat schaad het vertrouwen van beide partijen en geeft meestal meer problemen dan een betere deal.Ger wrote: ↑12 May 2023, 19:58Een quote uit een interview dat KLM CEO Marjan Rintel vandaag had met Luchtvaartnieuws.
“Waar nog wel een zuinige opvolger voor gevonden moet worden, zijn de Boeing 777-200’s, die gemiddeld al achttien jaar oud zijn. Er gaan daar verschillende geruchten over rond, zoals dat KLM in gesprek zou zijn met Airbus over vervanging door A350’s, maar Rintel ontkent dat stellig.
Volgens de topvrouw lopen er geen onderhandelingen over en wordt er ook niet op korte termijn een besluit genomen. Te zijner tijd zal er wel met Airbus en Boeing over gesproken gaan worden, maar “dat is nu niet aan de orde.” Ook over hoe lang de laatste A330’s blijven is er nog geen zekerheid.”
Vraag mij of ik “nemaco” of de KLM CEO moet geloven. Ik ga voor de tweede.
En er is binnenkort een aandeelhoudersvergadering, je begrijpt toch wel dat een aankondiging dan wel voorzetje op een aankondiging eerst hier word gemeld voor er een order publiekelijk word aangekondigd. Het toeval wil dat deze voor de Paris Airshow is.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Jij meldde dat de A350 gekozen was, het artikel zegt A350/B777-9/787-10 - ik denk nog steeds dat geen van jullie gelijk had vóór de publicatie
nemaco wrote: ↑24 May 2023, 15:09 Ger, wellicht in het vervolg toch wat minder naar Rintel luisteren .
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ernieuwing
Avgeek wrote: ↑12 May 2023, 20:20Ik zou mijn geld inzetten op nemaco (en mijzelf), de CEO gaat natuurlijk niet rondbazuinen dat zij met Airbus aan het onderhandelen is voor een order van A350s en wanneer zij deze wel/niet gaat kopen en hoeveel etc., dat schaad het vertrouwen van beide partijen en geeft meestal meer problemen dan een betere deal.Ger wrote: ↑12 May 2023, 19:58
Een quote uit een interview dat KLM CEO Marjan Rintel vandaag had met Luchtvaartnieuws.
“Waar nog wel een zuinige opvolger voor gevonden moet worden, zijn de Boeing 777-200’s, die gemiddeld al achttien jaar oud zijn. Er gaan daar verschillende geruchten over rond, zoals dat KLM in gesprek zou zijn met Airbus over vervanging door A350’s, maar Rintel ontkent dat stellig.
Volgens de topvrouw lopen er geen onderhandelingen over en wordt er ook niet op korte termijn een besluit genomen. Te zijner tijd zal er wel met Airbus en Boeing over gesproken gaan worden, maar “dat is nu niet aan de orde.” Ook over hoe lang de laatste A330’s blijven is er nog geen zekerheid.”
Vraag mij of ik “nemaco” of de KLM CEO moet geloven. Ik ga voor de tweede.
En er is binnenkort een aandeelhoudersvergadering, je begrijpt toch wel dat een aankondiging dan wel voorzetje op een aankondiging eerst hier word gemeld voor er een order publiekelijk word aangekondigd. Het toeval wil dat deze voor de Paris Airshow is.
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wellicht lopen er opties in plaats van definitieve orders.
pjotrtje wrote: ↑24 May 2023, 16:18 Jij meldde dat de A350 gekozen was, het artikel zegt A350/B777-9/787-10 - ik denk nog steeds dat geen van jullie gelijk had vóór de publicatie
nemaco wrote: ↑24 May 2023, 15:09 Ger, wellicht in het vervolg toch wat minder naar Rintel luisteren .
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ernieuwing
Avgeek wrote: ↑12 May 2023, 20:20
Ik zou mijn geld inzetten op nemaco (en mijzelf), de CEO gaat natuurlijk niet rondbazuinen dat zij met Airbus aan het onderhandelen is voor een order van A350s en wanneer zij deze wel/niet gaat kopen en hoeveel etc., dat schaad het vertrouwen van beide partijen en geeft meestal meer problemen dan een betere deal.
En er is binnenkort een aandeelhoudersvergadering, je begrijpt toch wel dat een aankondiging dan wel voorzetje op een aankondiging eerst hier word gemeld voor er een order publiekelijk word aangekondigd. Het toeval wil dat deze voor de Paris Airshow is.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Stilletjes hoop ik op een een 359/35K combinatie voor de Koninklijke. Qua klantbeleving toch een stapje beter dan 9 abreast 789/10 en 10 abreast 779. Deze week voor de verandering weer eens achterin een A330 gezeten en het voelde geen moment als het spreekwoordelijke sardientje. Om over cabin noise nog maar niet te spreken.
Helaas staan dit soort eigenschappen niet hoog op het prio lijstje van De Koninklijke.
Helaas staan dit soort eigenschappen niet hoog op het prio lijstje van De Koninklijke.
-
- Posts: 21
- Joined: 10 Dec 2015, 00:10
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Neem de woorden van de topmensen van een beursgenoteerde onderneming altijd met een korreltje zout. Er gelden regels voor het naar buiten brengen van zaken die invloed kunnen hebben op de beurskoers. Ze "liegen" en zwijgen niet omdat ze de wereld willen misleiden, maar omdat ze liever geen sancties opgelegd krijgen...
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Mwa, dat is toch echt flauwekul. Ze vertellen wat nodig is, wat moet. Dus bijvoorbeeld vlootvernieuwing moet: dat vergt investeringen en contractuele verbindingen, en dat betekent risico voor het bedrijf, die moeten dus. Wát er dan aangeschaft wordt hoeven ze niet te melden - dat is aan de directie om met het bestuur te regelen, niet met het publiek of aandeelhouder (tenzij het een fabrikant is die op omvallen staat, weer vanuit risico gedacht).
== All is well, as long as we keep spinning ==