Ik begrijp dat er ook problemen zijn met het verkrijgen van onderdelen. Uitzonderlijk om drie toestellen in onderhoud te hebben rond deze tijd van het jaar (HZO, HZL, XRC) en de HXJ staat nog altijd in Woensdrecht met schade.
Transavia praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 749
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Je zou toch denken dat er genoeg onderdelen van gesloopte toestellen te krijgen zijn? Of zijn er gewoon geen mensen voor de reparaties?
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Ah, iets met stuurlui en wal.Eerder mismanagement bij Operations...
Leg deze even uit alsjeblieft?
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Hoe zit het dan wel, HV757?
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Binnen het forum zitten genoeg mensen die weten hoe de vork in de steel zit. In het verleden werd van deze informatie misbruik gemaakt en daardoor word er minder gedeeld.
In dit geval is het een combinatie van verschillende factoren, kisten die voor langere tijd AOG staan, onderdelen en mensen die moeilijker beschikbaar zijn en de late oplevering van de 5x Blue air kisten.
De afgelopen periode zijn er een aantal schades veroorzaakt tijdens de afhandeling van kisten, wat tot uitval van vliegtuigen lijd.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Het is maar hoe je erin staat, je kan het zien als pech (wat voor een deel ook het geval is) of als mismanagement door gebrek aan inzicht en vooruitdenken en opties open houden.vrieswj wrote: ↑01 May 2023, 20:00Binnen het forum zitten genoeg mensen die weten hoe de vork in de steel zit. In het verleden werd van deze informatie misbruik gemaakt en daardoor word er minder gedeeld.
In dit geval is het een combinatie van verschillende factoren, kisten die voor langere tijd AOG staan, onderdelen en mensen die moeilijker beschikbaar zijn en de late oplevering van de 5x Blue air kisten.
De afgelopen periode zijn er een aantal schades veroorzaakt tijdens de afhandeling van kisten, wat tot uitval van vliegtuigen lijd.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Als men ook voor deze perfect storm had willen incalculeren, waren er mogelijk teveel kisten gehuurd met als gevolg hogere kosten en dus hogere ticketprijzen. En dezelfde mensen die nu denken dat het beter kan zouden dan krijsen “kunnen ze dan ook helemaal niks!”
== All is well, as long as we keep spinning ==
-
- Scramble Junior
- Posts: 244
- Joined: 09 Apr 2009, 16:18
- Type of spotter: f4 civille luchtvaart
- Subscriber Scramble: jet380
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Denk dat de problemen er sinds gisteren niet minder op geworden zijn. De ph hzx had een bird strike op rtm gisteren. Of is die snel gerepareerd?
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Weet iemand wat de oorzaak is van het papierwerk waardoor de ex BlueAir (3 stuks) nog steeds niet voor HV vliegen? Heeft dat met techniek te maken? Heeft dat met juridische zaken te maken? BlueAir is failliet. Heeft dat er iets mee te maken?
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Weten jullie welke PH-registratie voor Airbussen A320/A321NEO die Transavia in najaar krijgt? Hoeveel Airbussen A321NEO en A320NEO krijgen ze dan? Ik denk dat Transavia meer Airbussen A321NEO krijgen dan kleinere Airbussen A320NEO. Dan gaan de oudste Boeing 737-800 de vloot verlaten?
- n5205e00421
- Scramble Die-Hard
- Posts: 666
- Joined: 08 Nov 2003, 23:45
- Type of spotter: S3 & Mode-S
- Subscriber Scramble: Y
- Location: n5223e00593
- Contact:
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
PH-YHA, B, C etc oplopend voor "eigen" kisten, en YHZ, Y, X etc aflopend voor kisted die geleased worden. YHZ zou de eerste moeten zijn, c/n 11702.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Voorzover ik weet was er een 'papieren' probleem maar is dat opgelost voor de levering van de eerste. Inmiddels is de ombouw van de derde aan de gang, op Schiphol. De andere twee zullen volgen als er capaciteit is voor de ombouw.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
De volgende nummers zijn:n5205e00421 wrote: ↑13 May 2023, 13:39 PH-YHA, B, C etc oplopend voor "eigen" kisten, en YHZ, Y, X etc aflopend voor kisted die geleased worden. YHZ zou de eerste moeten zijn, c/n 11702.
C/n 11818
C/n 11891
C/n 11905
C/n 11919
Subject to change
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Als ik goed begrijp komen de eerste lease toestellen in de vloot, vooral later nieuwe Airbussen die vanaf Toulouse wordt geleverd?