https://aviation-safety.net/wikibase/309036
Date: 09-MAR-2023
Time: c. 11:10
Type: General Dynamics F-16AM
Owner/operator: 312 Sqn Koninklijke Luchtmacht (KLu)
Registration: J-055
Date: 09-MAR-2023
Time: c. 11:10
Type: General Dynamics F-16AM
Owner/operator: 312 Sqn Koninklijke Luchtmacht (KLu)
Registration: J-055
https://translate.google.com"Het plan is om het toestel, als hij geïnspecteerd en gerepareerd is, morgen weer terug te laten vliegen. We weten nog niet of hij binnen of buiten staat vannacht."
Dan kun je denken, het is maar een vogel, maar de impact kan enorm zijn
Dat de F-16 morgen weer de lucht in kan, komt doordat de schade relatief meevalt.
Een systeem (pod) dat voor de training onder het toestel hing, raakte beschadigd.
"Verdere schade lijkt mee te vallen.
Het lijkt heel onschuldig, maar de impact van zo'n vogel kan enorm zijn.