Dat kan ik niet zien. Ik ga er vanuit gezien het aantal dagen dat de machine niet gevlogen heeft. Ik denk dat er andere bronnen zijn die dit kunnen bevestigen.Inkjet wrote: ↑19 Jan 2023, 19:00Met Premium Economy?patrick@tediek.com wrote: ↑19 Jan 2023, 17:03 De PH-BKK staat nu op het punt haar eerste commerciele lijnvlucht naar Atlanta te maken, KL621
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 749
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zou, goed kunnen, 7/1 afgeleverd, 19de de lijn op.patrick@tediek.com wrote: ↑19 Jan 2023, 19:18Dat kan ik niet zien. Ik ga er vanuit gezien het aantal dagen dat de machine niet gevlogen heeft. Ik denk dat er andere bronnen zijn die dit kunnen bevestigen.Inkjet wrote: ↑19 Jan 2023, 19:00Met Premium Economy?patrick@tediek.com wrote: ↑19 Jan 2023, 17:03 De PH-BKK staat nu op het punt haar eerste commerciele lijnvlucht naar Atlanta te maken, KL621
Rgds,Martin.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is het al bekend wanneer German Airways terugkeert naar Schiphol om te vliegen voor KLC?
Ze zouden namelijk ook komende zomer vliegen voor KLC door crewtekort en vlootproblemen.
De A220 lijkt nu bespreekbaar binnen KLC als oplossing voor deze vlootproblemen. Waar het eerst onmogelijk was om Embraer te skippen is dat nu niet meer het geval.
Ze zouden namelijk ook komende zomer vliegen voor KLC door crewtekort en vlootproblemen.
De A220 lijkt nu bespreekbaar binnen KLC als oplossing voor deze vlootproblemen. Waar het eerst onmogelijk was om Embraer te skippen is dat nu niet meer het geval.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is dat alleen voor inhuur? Lijkt mij dat met identieke motoren dezelfde problemen bij de A220 ook zouden spelen.Avgeek wrote: ↑21 Jan 2023, 17:39 Is het al bekend wanneer German Airways terugkeert naar Schiphol om te vliegen voor KLC?
Ze zouden namelijk ook komende zomer vliegen voor KLC door crewtekort en vlootproblemen.
De A220 lijkt nu bespreekbaar binnen KLC als oplossing voor deze vlootproblemen. Waar het eerst onmogelijk was om Embraer te skippen is dat nu niet meer het geval.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wat ik weet is dat ze bij HOP heel graag de A220-100/300 willen als vervanger van de huidige Embraer vloot, en ik kan me herinneren dat Embraers zo tussen de +/- 10-15 jaar meegaan voor die vervangen dienen te worden (mede door de vele rotaties die ze maken) en bij HOP is dat zo ongeveer nu het geval.Biem wrote: ↑22 Jan 2023, 13:00Is dat alleen voor inhuur? Lijkt mij dat met identieke motoren dezelfde problemen bij de A220 ook zouden spelen.Avgeek wrote: ↑21 Jan 2023, 17:39 Is het al bekend wanneer German Airways terugkeert naar Schiphol om te vliegen voor KLC?
Ze zouden namelijk ook komende zomer vliegen voor KLC door crewtekort en vlootproblemen.
De A220 lijkt nu bespreekbaar binnen KLC als oplossing voor deze vlootproblemen. Waar het eerst onmogelijk was om Embraer te skippen is dat nu niet meer het geval.
Het is dan ook de verwachting dat de Fransen tussen nu en de zomer (waarschijnlijk de Paris Airshow) een aankondiging doen voor de vervanger van de huidige Embraer vloot, en het ziet er heel gunstig uit voor de A220 omdat zowel airline, crew(piloten) en de Franse overheid dit graag willen.
Verder wil Air France-KLM meer eenheid binnen de divisie en dus uiteindelijk ook de vloot waar haalbaar gelijktrekken (voor de 777 vloot is het niet de vraag of maar wanneer de A350 word aangekondigd iets wat al op korte termijn verwacht word), en dan ligt mede door de problemen met de E2 vloot de A220 op tafel als vervanger(iets wat een jaar of twee geleden onmogelijk was).
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Tja, vandaag maakte de NXL voor het eerst sinds 9 oktober een vlucht maar moest terugkeren naar Schiphol. De NXE doet het wel weer, na wat problemen afgelopen vrijdag.Avgeek wrote: ↑23 Jan 2023, 17:05 Verder wil Air France-KLM meer eenheid binnen de divisie en dus uiteindelijk ook de vloot waar haalbaar gelijktrekken (voor de 777 vloot is het niet de vraag of maar wanneer de A350 word aangekondigd iets wat al op korte termijn verwacht word), en dan ligt mede door de problemen met de E2 vloot de A220 op tafel als vervanger(iets wat een jaar of twee geleden onmogelijk was).
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De PH-NXC heeft vandaag ook een testvlucht gemaakt en word later vanavond ingezet, hopen dat dat maar goed gaat.Inkjet wrote: ↑23 Jan 2023, 17:37Tja, vandaag maakte de NXL voor het eerst sinds 9 oktober een vlucht maar moest terugkeren naar Schiphol. De NXE doet het wel weer, na wat problemen afgelopen vrijdag.Avgeek wrote: ↑23 Jan 2023, 17:05 Verder wil Air France-KLM meer eenheid binnen de divisie en dus uiteindelijk ook de vloot waar haalbaar gelijktrekken (voor de 777 vloot is het niet de vraag of maar wanneer de A350 word aangekondigd iets wat al op korte termijn verwacht word), en dan ligt mede door de problemen met de E2 vloot de A220 op tafel als vervanger(iets wat een jaar of twee geleden onmogelijk was).
- tonjochems
- Scramble Master
- Posts: 2566
- Joined: 06 Apr 2005, 12:34
- Type of spotter: civil
- Subscriber Scramble: tonjochems
- Location: Voorhout
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hop vliegt geen A220… de A220 is ondergebracht bij mainline AFAvgeek wrote: ↑23 Jan 2023, 17:05Wat ik weet is dat ze bij HOP heel graag de A220-100/300 willen als vervanger van de huidige Embraer vloot, en ik kan me herinneren dat Embraers zo tussen de +/- 10-15 jaar meegaan voor die vervangen dienen te worden (mede door de vele rotaties die ze maken) en bij HOP is dat zo ongeveer nu het geval.Biem wrote: ↑22 Jan 2023, 13:00Is dat alleen voor inhuur? Lijkt mij dat met identieke motoren dezelfde problemen bij de A220 ook zouden spelen.Avgeek wrote: ↑21 Jan 2023, 17:39 Is het al bekend wanneer German Airways terugkeert naar Schiphol om te vliegen voor KLC?
Ze zouden namelijk ook komende zomer vliegen voor KLC door crewtekort en vlootproblemen.
De A220 lijkt nu bespreekbaar binnen KLC als oplossing voor deze vlootproblemen. Waar het eerst onmogelijk was om Embraer te skippen is dat nu niet meer het geval.
Het is dan ook de verwachting dat de Fransen tussen nu en de zomer (waarschijnlijk de Paris Airshow) een aankondiging doen voor de vervanger van de huidige Embraer vloot, en het ziet er heel gunstig uit voor de A220 omdat zowel airline, crew(piloten) en de Franse overheid dit graag willen.
Verder wil Air France-KLM meer eenheid binnen de divisie en dus uiteindelijk ook de vloot waar haalbaar gelijktrekken (voor de 777 vloot is het niet de vraag of maar wanneer de A350 word aangekondigd iets wat al op korte termijn verwacht word), en dan ligt mede door de problemen met de E2 vloot de A220 op tafel als vervanger(iets wat een jaar of twee geleden onmogelijk was).
- frank kramer
- Scramble Master
- Posts: 4658
- Joined: 28 Jun 2003, 21:58
- Subscriber Scramble: frank kramer
- Location: het kan in Almere
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Er staat hierboven ook nergens dat HOP al met de A220 vliegt... er staat alleen dat de Embraers van HOP langzaamaan aan vervanging toe zijn en dat niet alleen de airline maar ook andere partijen graag zouden zien dat dat door de A220 gebeurt.
Frank Kramer
Always going forward... still can't find reverse!
Always going forward... still can't find reverse!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En die staat sinds gisteren weer kapot op NUEAvgeek wrote: ↑23 Jan 2023, 19:02De PH-NXC heeft vandaag ook een testvlucht gemaakt en word later vanavond ingezet, hopen dat dat maar goed gaat.Inkjet wrote: ↑23 Jan 2023, 17:37Tja, vandaag maakte de NXL voor het eerst sinds 9 oktober een vlucht maar moest terugkeren naar Schiphol. De NXE doet het wel weer, na wat problemen afgelopen vrijdag.Avgeek wrote: ↑23 Jan 2023, 17:05 Verder wil Air France-KLM meer eenheid binnen de divisie en dus uiteindelijk ook de vloot waar haalbaar gelijktrekken (voor de 777 vloot is het niet de vraag of maar wanneer de A350 word aangekondigd iets wat al op korte termijn verwacht word), en dan ligt mede door de problemen met de E2 vloot de A220 op tafel als vervanger(iets wat een jaar of twee geleden onmogelijk was).
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Beetje off topic maar: https://www.aeroroutes.com/eng/220914-a ... format=amptonjochems wrote: ↑25 Jan 2023, 13:15Hop vliegt geen A220… de A220 is ondergebracht bij mainline AFAvgeek wrote: ↑23 Jan 2023, 17:05Wat ik weet is dat ze bij HOP heel graag de A220-100/300 willen als vervanger van de huidige Embraer vloot, en ik kan me herinneren dat Embraers zo tussen de +/- 10-15 jaar meegaan voor die vervangen dienen te worden (mede door de vele rotaties die ze maken) en bij HOP is dat zo ongeveer nu het geval.
Het is dan ook de verwachting dat de Fransen tussen nu en de zomer (waarschijnlijk de Paris Airshow) een aankondiging doen voor de vervanger van de huidige Embraer vloot, en het ziet er heel gunstig uit voor de A220 omdat zowel airline, crew(piloten) en de Franse overheid dit graag willen.
Verder wil Air France-KLM meer eenheid binnen de divisie en dus uiteindelijk ook de vloot waar haalbaar gelijktrekken (voor de 777 vloot is het niet de vraag of maar wanneer de A350 word aangekondigd iets wat al op korte termijn verwacht word), en dan ligt mede door de problemen met de E2 vloot de A220 op tafel als vervanger(iets wat een jaar of twee geleden onmogelijk was).
- tonjochems
- Scramble Master
- Posts: 2566
- Joined: 06 Apr 2005, 12:34
- Type of spotter: civil
- Subscriber Scramble: tonjochems
- Location: Voorhout
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Net even bij de AF en ook Hop collegas gecheckt, de A220 staat wel degelijk op de AF AOC en niet op die van HOP. Hop vliegt alleen met de Embraers. Het screenshot op de site van aeroroutes is een fout en wordt gecorrigeerd.
De A220’s hebben net als alle AF machines een naam , HOP machines hebben dat niet.. minor detail.
De A220’s hebben net als alle AF machines een naam , HOP machines hebben dat niet.. minor detail.
- T7
- Scramble Master
- Posts: 16053
- Joined: 11 Aug 2004, 15:26
- Type of spotter: S5/SBS
- Location: EHAM/Hoofddorp
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
A330 PH-AKA gaat 30jan 0920utc als KL9871 naar DWC en door naar CGK. Aankomst CGK is 31jan 0125utc.
Last edited by T7 on 29 Jan 2023, 21:47, edited 2 times in total.
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 749
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 749
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-AKB is op weg naar AMS vanuit CGK na een tussenstop op DWC.