KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

nemaco wrote: 31 Oct 2022, 12:17 Ben benieuwd of BVA binnenkort na paintjob terug mag komen in het oranje. Dit is buiten AF omgegaan destijds in 2016 en AF was hier niet blij mee.
Iemand91 wrote: 30 Oct 2022, 21:26 777-300ER PH-BVB is vandaag overgevlogen naar Luqa/Malta.
Wat is de planning qua Premium Economy voor de 777 vloot?
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 554
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

De bekende '787 tables' lijkt bijgewerkt. PH-BKI/K staan vermeld als 'Production Testing'. LN1118/CN60297 heeft als variable number ZC221 gekregen, met als status 'Pre-Flight Prep' en als reg. PH-BKM volgens de site.
Verder staat er een 'to be assembled' KLM toestel met als LN1153 en CN42494 (ZC220).
(edit).
Last edited by Inkjet on 31 Oct 2022, 20:56, edited 2 times in total.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Wordt LN1153 en CN42494 (ZC220) dan alsnog PH-BKM?
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 554
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Biem wrote: 31 Oct 2022, 13:03 Wat is de planning qua Premium Economy voor de 777 vloot?
Eerst de 787-9's en daarna de Triples. Ongeveer Februari aan de beurt. Het is per 777 meer werk want de business class wordt daar ook vervangen.
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 554
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

nemaco wrote: 31 Oct 2022, 20:26 Wordt LN1153 en CN42494 (ZC220) dan alsnog PH-BKM?
Het hangt ervan af of KLM de registratie BKM al aan CN42494 had gekoppeld of niet.
BKL is ZC219, het nog niet gebouwde toestel ZC220 en het nu in flight-prep zijnde toestel ZC221.
Dan zou je bijna denken dat 220 BKM wordt en 221 BKO.
Last edited by Inkjet on 31 Oct 2022, 20:58, edited 1 time in total.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Klopt mijn vermoeden dat er sinds de levering van BKL vorige week nu dus nog in totaal 8 stuks 787-10's in het orderboek staan genoteerd voor KLM in plaats van 7 stuks?
Inkjet wrote: 31 Oct 2022, 20:33
nemaco wrote: 31 Oct 2022, 20:26 Wordt LN1153 en CN42494 (ZC220) dan alsnog PH-BKM?
Dat is niet onmogelijk. Het hangt ervan af op KLM de registratie BKM al aan CN42494 had gekoppeld of niet. Zo ja (en als je weet dat BKL ZC219 is, het nog niet gebouwde toestel ZC220 en het nu in flight-prep zijnde toestel ZC221 dan is daar best kans op.
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 554
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Volgens mij waren het er zeven of acht inclusief BKH en -L. Maar sinds Covid is het niet echt duidelijk.
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16541
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

nemaco wrote: 31 Oct 2022, 20:26 Wordt LN1153 en CN42494 (ZC220) dan alsnog PH-BKM?
c/n 60297 zou de BKM moeten worden. 42494 wordt de BKO!
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Nee, niet correct. In het orderboek (zonder BKH en BKL mee te rekenen) voor corona stond:
BKI
BKK
BKM
BKO
BKP
BKQ
BKR
BKS

Tijdens corona is BKM geschrapt.

Inkjet wrote: 31 Oct 2022, 21:00 Volgens mij waren het er acht inclusief BKH en -L. Maar sinds Covid is het niet echt duidelijk.
User avatar
Avgeek
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 371
Joined: 29 Apr 2018, 23:02
Location: Leiden

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Avgeek »

Worden de 737-700s die in RTM voor Transavia vlogen weer wel of niet in de vloot genomen deze winter tot ze weggaan?

En hoe zit het met het contract met German Airways? Word die nog verlengd tot einde winterseizoen?
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 554
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Avgeek wrote: 01 Nov 2022, 09:37 Worden de 737-700s die in RTM voor Transavia vlogen weer wel of niet in de vloot genomen deze winter tot ze weggaan?

En hoe zit het met het contract met German Airways? Word die nog verlengd tot einde winterseizoen?
BGG en BGH staan in elk geval vanaf morgen ingepland voor KLM. In deze draad stond eerder gemeld dat BGQ als eerste WFU is. De door HV gebruikte toestellen vliegen als het goed is voorlopig voor KLM.
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

Inkjet wrote: 01 Nov 2022, 12:27
Avgeek wrote: 01 Nov 2022, 09:37 Worden de 737-700s die in RTM voor Transavia vlogen weer wel of niet in de vloot genomen deze winter tot ze weggaan?

En hoe zit het met het contract met German Airways? Word die nog verlengd tot einde winterseizoen?
BGG en BGH staan in elk geval vanaf morgen ingepland voor KLM. In deze draad stond eerder gemeld dat BGQ als eerste WFU is. De door HV gebruikte toestellen vliegen als het goed is voorlopig voor KLM.
Eerder was juist dit gemeld:
poereng wrote: 30 Sep 2022, 17:07 Deze winter gaan 4 B737-700's de blauwe vloot verlaten.
Eerste is de BGT die dit weekend de laatste commerciele vluchten maakt.
Daarna volgt iedere maand een kist (volgorde BGT, BGX, BGK, BGL).
Allen gaan retour lessor die de kisten gaat doorverhuren aan Virgin Australia.
Na onderhoudscheck in H14 worden de machines in NWI in Virgin kleuren gespoten.
Keren daarna terug naar AMS (PH-geregisteerd) en zullen dan nog een testvlucht vanaf AMS doen (ook als PH-).

Virgin gaat trouwens ook met de voormalige BGR, BGU en BGW vliegen: die 3 hebben vorig jaar de KLM vloot al verlaten en stonden sindsdien her in der in Europa geparkeerd.

Groeten,
Roel
Daar komt de BGQ niet in voor.
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 554
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Biem wrote: 01 Nov 2022, 14:02
Daar komt de BGQ niet in voor.
Sorry, dan heb ik me vergist.
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

Inkjet wrote: 01 Nov 2022, 14:08
Biem wrote: 01 Nov 2022, 14:02
Daar komt de BGQ niet in voor.
Sorry, dan heb ik me vergist.
Maakt niet uit, was zelf ook even benieuwd :wink:
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 554
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Biem wrote: 01 Nov 2022, 14:11
Inkjet wrote: 01 Nov 2022, 14:08
Biem wrote: 01 Nov 2022, 14:02
Daar komt de BGQ niet in voor.
Sorry, dan heb ik me vergist.
Maakt niet uit, was zelf ook even benieuwd :wink:
Ik had BGT moeten typen dat was beter geweest.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”