Ok. Fout van de Amerikanen?
TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Zou ook een fout van TUI kunnen zijn, het is mij onbekend welke afspraken er zijn gemaakt en wie voor de AOC zou zorgen die EASA approved is. Zodra je dat weet, weet je bij wie de 'fout' ligt. Maar hoe dan ook het is een dure grap geweest voor TUI en hoop dat ze hun lessen trekken voor de komende jaren.
Op Airliners zag ik er ook een draadje over https://www.airliners.net/forum/viewtop ... #p23412501
- niekkie
- Scramble Master
- Posts: 6451
- Joined: 26 Apr 2018, 21:39
- Type of spotter: Civiel/Regi
- Location: AMS/MST/CGN/LGG
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
De TF-LLL en de 9A-BTH staan na 12 Augustus niet meer ingepland, gaan dus hoogst waarschijnlijk weg en komt er een vervanger..
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 576
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Wamos Air EC-NTX onderweg naar Schiphol om morgen OR225 uit te voeren. Ligt er (weer) een Dreamliner uit?
- niekkie
- Scramble Master
- Posts: 6451
- Joined: 26 Apr 2018, 21:39
- Type of spotter: Civiel/Regi
- Location: AMS/MST/CGN/LGG
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
PH-TFM zou oorspronkelijk deze vlucht uitvoeren maar ging dus niet door.
de TFM gaat btw wel de 19de weer vliegen dus het lijkt erop dat de EC-NTX 1 retour voor TFL doet.
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
We kunnen gerust stellen dat het charter/leasebeleid van TUI NL deze zomer niet echt succesvol is geweest. De Belgische tak heeft hier vele mate minder last van want die hebben SmartLynx gekozen voor hun charters, heb daar geen problemen gehoord of gezien.
Aan de andere kant hebben de pax die specifiek op de A330 vlogen van Gullivair (die geboekt is als 737 pax aantallen) een 'luxe' experience gehad.
Aan de andere kant hebben de pax die specifiek op de A330 vlogen van Gullivair (die geboekt is als 737 pax aantallen) een 'luxe' experience gehad.
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 576
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Ja inderdaad. Maar ik ben ook wel heel benieuwd hoe het volgend jaar zal gaan. Er gaan geruchten rond dat als Sunwing overgenomen wordt Westjet het contract met de TUI groep ook volledig beindigt wordt. Hierdoor zullen NL en UK iets anders moeten zoeken.Avgeek wrote: ↑19 Aug 2022, 16:28 We kunnen gerust stellen dat het charter/leasebeleid van TUI NL deze zomer niet echt succesvol is geweest. De Belgische tak heeft hier vele mate minder last van want die hebben SmartLynx gekozen voor hun charters, heb daar geen problemen gehoord of gezien.
Aan de andere kant hebben de pax die specifiek op de A330 vlogen van Gullivair (die geboekt is als 737 pax aantallen) een 'luxe' experience gehad.
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
robin27198 wrote: ↑19 Aug 2022, 19:44Ja inderdaad. Maar ik ben ook wel heel benieuwd hoe het volgend jaar zal gaan. Er gaan geruchten rond dat als Sunwing overgenomen wordt Westjet het contract met de TUI groep ook volledig beindigt wordt. Hierdoor zullen NL en UK iets anders moeten zoeken.Avgeek wrote: ↑19 Aug 2022, 16:28 We kunnen gerust stellen dat het charter/leasebeleid van TUI NL deze zomer niet echt succesvol is geweest. De Belgische tak heeft hier vele mate minder last van want die hebben SmartLynx gekozen voor hun charters, heb daar geen problemen gehoord of gezien.
Aan de andere kant hebben de pax die specifiek op de A330 vlogen van Gullivair (die geboekt is als 737 pax aantallen) een 'luxe' experience gehad.
Als ze vooruitkijken kunnen ze nu al het gesprek aangaan met Smartlynx om een grotere lease overeenkomst af te sluiten voor TUI BE, NL en UK volgende zomerperiode. De Belgen maken al langer gebruik van Smartlynx in de zomer en nu kunnen ze meer kisten afnemen zijn beide partijen blij.
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 576
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
De OR383 PH-TFL naar AUA vanmiddag uitgeweken naar Shannon kist komt nu terug naar AMS. Zal wel weer wat extra inhuur komen om dit te fixen denk ik…….
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Dit was een medical emergency vanwege een kind van 9 die ziek werd. https://www.breakingnews.ie/amp/ireland ... 52837.html
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Behalve EC-NTX vloog gisteren ook de EC-NTY.robin27198 wrote: ↑20 Aug 2022, 22:57 De OR383 PH-TFL naar AUA vanmiddag uitgeweken naar Shannon kist komt nu terug naar AMS. Zal wel weer wat extra inhuur komen om dit te fixen denk ik…….
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 576
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
https://www.aviation24.be/airlines/tui- ... m-belgium/
Vervanging 767 is duidelijk als ik dit artikel mag geloven er gaat geschoven worden met dreamliners waardoor TFL er volgend jaar 4 zal hebben en TUI Belgie 1
Vervanging 767 is duidelijk als ik dit artikel mag geloven er gaat geschoven worden met dreamliners waardoor TFL er volgend jaar 4 zal hebben en TUI Belgie 1
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Het klinkt mij meer in de oren als een bezuinigings- en efficïentieronde:robin27198 wrote: ↑15 Sep 2022, 19:37 https://www.aviation24.be/airlines/tui- ... m-belgium/
Vervanging 767 is duidelijk als ik dit artikel mag geloven er gaat geschoven worden met dreamliners waardoor TFL er volgend jaar 4 zal hebben en TUI Belgie 1
Door het schrappen van Miami en Santo Domingo vervallen twee plaatsen waar crew moet overnachten.
Daardoor komt ook een zuinigere, stillere 787 vrij die een oudere 767 in Nederland kan vervangen. (handig, die stillere toestellen zijn erg welkom in NL)
Door de extra 787 wordt het ook weer mogelijk om zoals pre-corona de toestellen gecombineerd Caraïben + Canarische eilanden/Middellandse Zee te laten vliegen. Wat weer handig is voor de perikelen met (security & slot) capaciteit op Schiphol.
Dit schept ook de mogelijkheid om TUI B+NL crew gecombineerd in Punta Cana te overnachten, daarmee kan relatief goedkoop de frequentie van NL worden opgevoerd
Onderaan de streep blijven er voor TUI B+NL minder widebodies over:
eind 2022: 2x767 + 5x787
eind 2023: 1x767 + 5x787
Voor de échte vervanging van het restje 767's heeft de TUI groep bij mijn weten ingezet op de 737 MAX10. En dat kan nog wel eens best spannend worden: Boeing moet nog steeds beginnen met de leveren en TUI is niet de enige die zit te wachten op de MAX10.