Bijzonder antwoord.... Mensen met kennis zijn er genoeg bij het RJC.
Er is een wereldwijd tekort aan serviceable motoren. Daar is het wachten op.
Kist stond vanmiddag op het oude Hangar-9 platform.robin27198 wrote: ↑23 Jul 2022, 19:17NXD schijnt een nieuwe motor nodig te hebben vliegt daardoor al een tijdje niet meer….
Je bedoeld vast PH-BFV/VQ-BWM, die op London Stansted staat sinds 8 mei.Iemand91 wrote: ↑30 Jul 2022, 21:09 Het is dan wel geen KLM kist meer (hoewel ze er nog steeds zo uitziet ), maar ex KLM 747-400 PH-BFW (Nu Longtail VQ-BWL) vliegt momenteel Maastricht naar Victorville. Zou dus best nu écht haar laatste vlucht kunnen zijn.
Ze heeft in geen maanden gevlogen; laatste vlucht was op 6 mei van Ho Chi Minh City naar Maastricht.
Die andere ex-KLM 747 PH-BFW/VQ-BWM staat ook al sinds 8 mei op London Stansted (na vlucht vanuit Maastricht).
Dat is niet ondenkbaar, al zijn er meerdere mogelijke afwijkingen, zoals de cockpit ramen. Ik heb de indruk dat KLM ze graag wil hebben, in welke volgorde dan ook. Er is ook een PH-BKM (60297/1118), die eerder dan BKL is gebouwd en bedoeld was voor EVA Air. Nu is dit toestel via een leasemaatschappij voor KLM bestemd. (Bron: Planespotters.net)nemaco wrote: ↑31 Jul 2022, 23:39 Dreamliners mogen weer geleverd worden, heeft FAA gisteren bekend gemaakt. Ben benieuwd of BKL volgens de nieuwe richtlijnen is gefabriceerd en de romp niet hoeft te worden aangepast zoals BKH, BKI en BKK. In dat geval zou BKL eerder geleverd kunnen worden dan BKH, BKI en BKK.
De PH-BKK is in februari overgevlogen van San Antonio naar Charleston. Is dit voor de nodige reparaties aangezien de andere toestellen nog in San Antonio staan?Inkjet wrote: ↑01 Aug 2022, 22:42Dat is niet ondenkbaar. Er is ook een PH-BKM (60297/1118), die eerder dan BKL is gebouwd en bedoeld was voor EVA Air. Nu is dit toestel via een leasemaatschappij voor KLM bestemd. (Bron: Planespotters.net)nemaco wrote: ↑31 Jul 2022, 23:39 Dreamliners mogen weer geleverd worden, heeft FAA gisteren bekend gemaakt. Ben benieuwd of BKL volgens de nieuwe richtlijnen is gefabriceerd en de romp niet hoeft te worden aangepast zoals BKH, BKI en BKK. In dat geval zou BKL eerder geleverd kunnen worden dan BKH, BKI en BKK.
BKI staat nog in San Antonio, de andere toestellen zijn volgens FR24 in Charleston.patrick@tediek.com wrote: ↑01 Aug 2022, 22:46
De PH-BKK is in februari overgevlogen van San Antonio naar Charleston. Is dit voor de nodige reparaties aangezien de andere toestellen nog in San Antonio staan?
Dat bedoel ik inderdaad. Type/tik-foutjes blijven komen bij mij ondanks dat ik mijn posts altijd controleer.
Het is idd niet veel wat beiden toestellen hebben gevlogen. Als ik zo snel even FR24 bekijk:Iemand91 wrote: ↑02 Aug 2022, 19:29Dat bedoel ik inderdaad. Type/tik-foutjes blijven komen bij mij ondanks dat ik mijn posts altijd controleer.
Volgens Spotting Group Maastricht SGMST op Facebook was dit inderdaad de laatste vlucht voor PH-BFW/VQ-BWL.
Beide kisten hebben dus uiteindelijk maar enkele weken vracht gevlogen. PH-BFV/VQ-BWM zal dan ook wel een keer richting het kerkhof gaan.
Dan blijft PH-BFT als enige KLM 747-400 over die - vooralsnog - niet ontmanteld is/word.
Die staat als sinds 7 december 2020 (!) in een hangar op Kansas City Airport. Wat daar mee gebeurd...
Het kan gewijzigd worden tot 18 maanden voor het begin van de bouw van een kist. Maar zoals eerder gezegd de luchtvaart is erg verraderlijk